Golf GTI 1984

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

Golf GTI 1984

ViestiKirjoittaja Sergey » 22.3.2007 1:13

Ajattelinpas nyt sitten alottaa aiheen tästäkin autosta kun alkaa ruuvailua jo pikkusen tapahtumaan. Lähtökohtana on tammikuun lopulla ruotsista haettu 1000kr maksanut, erinomaisessa pellissä oleva GZ moottorinen, parhaat päivät nähnyt GTI.

Niin sanotut julkaisukelpoiset kuvat sitten tulee tänne.
Sekalaisia projektikuvia.


Tähän mennessä auton sisustus on purettu ja pesty sekä vaihdettu tuolien liukupintoja ja raiskatut ovipahvit on väistynyt "uusien" tieltä. Mittariston lamput vaihdettu sinisistä ledeistä orginaaleihin polttimoihin. Jarrupalat uusittu ja takasatulat purettu ja putsattu. Auto kävi myös katsastuskonttorilla ja läpi meni että hujahti.

Näkyvimmät muutokset on puuttuneet hiekkapelti, huuli ja etulokasuojan kaaret. Takakaaret oli maalattu punaiseksi ja huonossa kunnossa muutenkin, niin tuli nekin vaihdettua. Vaikka autossa olikin jo alkuperäiset vanteet, ne on niin huonokuntoiset että päätin ostaa foorumilta vähän parempikuntoiset.

Ja kuten jo varmaan moni arvaakin, auto on hankittu tietysti hupailua varten. Venton Eaton M45 siirtyy tähän autoon. Näillä näkymin pääsiäisenä. Tietysti, että vältetään taas kaikki "paa siihen megasquirt" ym. hifistely, niin auton budjetti tulee pysymään alle 1000€ tulleineen, katsastuksineen päivineen (ahdinhan on jo). Rahaa siis jäljellä n. 250€ johon uusia kesäkumeja ei lasketa mukaan.

E: Unohtui mainita että ostettaessa autolla ei voinut ajaa kun molemmat ulommat vetonivelet oli paskana. Paikallisesta autovaraosaliikkeestä ostin uudet ja kävin Nacka:n OK/Q8 TI-hallissa vaihtamassa ne jotta autolla ylipäätään voisi ajaa...
Viimeksi muokannut Sergey, 4.5.2008 12:43. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 30.3.2007 19:44

Tuli tänään laitettua uudet vanteet joihinka varmaan pitäs jotkin levityspalikat laittaakunnuo näyttäs olevan pikkusen liian syvällä. Helmoihin tuli uusi väri joka löytyikin ihan volkkarin omasta kartastostaelialkuperäinen Marsrot.

Pesin auton eilen konehuoneesta ja alkoi sitten tuo vaihtovalo? toimimaan. En oikee ymmärrä sen toimintaperiaatetta. Kun kaasun päästää vaihde päällä, syttyy tuo kulutusmittarin oranssi nuoli vaihteesta riippumatta.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 30.3.2007 20:53

No mites meinasit tuolla budjetilla hifistellä tuon bensansyötön ahtimen tasolle, vai onko tarkotus sulattaa moottori kuten ventoprojektissakin

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 31.3.2007 10:23

Nämä orkkis GTI:t pitäis kyllä säästää noilta isommilta "hupailuilta" ja hankkia ennemmin joku tekniikanvaihto tuollaisten suunnitelmien toteutukseen.

Heh kuvista näyttää että olis nuo muovikaaret menny väärin eli etukaaret takana ja takakaaret edessä :)

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 31.3.2007 11:40

Eiks tossa oo k-jetti? Tolla rahalla varmaa sais vanhasta turbo saabista ruiskuosia, jotta toi ehkä jollain tasolla toimiskin?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 31.3.2007 16:49

Isokasa k-jetin kylmäkäynnistys suuttimia ja kyllä riittää bensaa :D Toimivuus voi olla sit mitä tahansa....
Kyllä ton k-jetin kanssa ei mene kuin hermot.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 31.3.2007 17:01

Rolle kirjoitti:No mites meinasit tuolla budjetilla hifistellä tuon bensansyötön ahtimen tasolle, vai onko tarkotus sulattaa moottori kuten ventoprojektissakin


Sellaista se köyhän aloittelijan elämä on...

joo turbosaabin K-jet on jo hankittu muutamalla kympillä.

Autossa ei ole peltisiä takakaaria lainkaan, 5-6cm leveä pätkä puuttuu... ja ne muovikaaret tosiaan taitaa olla väärinpäin. Pitää uudet peltikaaret eka hankkia, noi muovikaaret oon kiinittäny niin kuin ne edellinen asentaja on ne laittanut, eli ruuveilla keskeltä peltiin kiinni. Kokonaan uudet pitäisi saada.

Täysin hintansa arvoinen lelu siis. En jaksa/viitsi kuitenkaan tusinatavaraa kokonaan uusimaan alkaa. Sitä hommaa varten mulla on Packard.

Venton vanhas konees on ehjät sisuskalut, venttiilinnostaja jumittaa ja vesipumpun runko halki. Höyry ei siis tullutkaan putkesta/koneen sisältä, vaan roiskeista vesipumpun pettäessä...

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 2.4.2007 15:32

Jos jollakin on ehjät alkuperäiset gti lokarikaaret ja helmamuovit, voisin harkita niiden ostoa. Samalla sais ne käännettyä oikein päin, noihan on sahattu iha päin peetä jotta toi tarvikehelmalevike sopisi. Jos siitäki pääsis eroo ja sais sen kaivatun "orginal" lookin.

mane_
-
Viestit: 508
Liittynyt: 23.7.2005 8:21

ViestiKirjoittaja mane_ » 2.4.2007 20:32

Eipä taitanut maksaa gti/cl kaaret paikallisessa varaosaliikkeessä kun 40e, koko uusi sarja.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 6.4.2007 22:52

Joo uudet peltikaaret taakse ja koko muovikaarisetti 120€ tilattu.

Tänään mä sen nyt sitten tein ja hyvin toimii 0,5bar paineella. EN jaksanu mitää välikuvia ottaa, en ees muistanut. Elikkä tehtyjä hommia: Uusi vesipumppu, Venton 90A laturi + kiinikkeet, moniurahihnaratas kampiakselin päähän Ventosta, ruisku käännetty 180 astetta, ahtimen putkia ja teline ahtimelle, klemmareita meni paljon. Kamerahan tietty oli MV asennossa :S mut kaipa noista näkee. 7 tunnin työ.

Kuva 1
Kuva 2
Ennen 1
Ennen 2

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 6.4.2007 23:26

Pointsit siitä että joku edes yrittää, eikä pelkästään kuluta aikaansa foorumilla maleksien ja kommentoiden joka vitun topikkia. Tällei ne suomen parhaat turbo "gurutkin" hommansa alotti.

Ootko sää koskaan kuunnellu nakutuksia noista sun moottoreista. Kolme koojettiturbopaskaa rakentaneena voin sanoa, että moottori naulaa takuuvarmasti 0.5bar paineilla ilman lisäbensaa tunkevia suuttimia. Varsinkin tässä tapauksessa kun imulämpö on ilman cooleria tod.näk yli 70ast. Mä en saanu saabin koojetillä edes kahdella lisäsuuttimella ja korotetuilla bensanpaineilla nakutusta hiljenemään jos meni yli 0.7bar. (siis pitkissä ylämäki vedätyksissä)
Tommonen vakiomotti ei oikeesti kestä kauaa sitä naulaamista! Joudut käyttämään osan siitä 250e:sta uuden alakerran ostoon...

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 6.4.2007 23:49

Joo kuuntelin ja yllättäen ei korvakuulolta kuulunut, mutta mitäpä se todistaa nakuttaa se varmasti vieläkin, tosin ruuvaan max paineet 0,4 niin ei pitäisi pelkoa olla. Pitää vaan laittaa se paksu tiiviste tonne kannen alle kunhan vain ehtii, eli ennen Bugrunia. Tossahan o edelleen toi vakio ruiskukin. Ikin nähny ees turbo K-jettiä, ni pitää eka sit opetella ne osat miten ne toimii. Ei kai siinä mitää isompaa eroa, ainoastaan se se... Jonka nimeä en suomeksi muista, ahtopaineella toimiva ohjauspaineen säädin?

Mitäs meinasit tonne alakertaan että joutuu vaihtaan?

Nyt 95 bensaa tankis. Ajattelin koeajoksi laittaa oktaaneja korkeemmaksi ja muutenkin ajella 98:lla. Lentokentällä kaveri töis ni se saa sekotettuu siel tarkkoja bensoja eikä mitää "ainaki 110 oktaanist benzaaa!!!" Jostakin pitäisi edullinen cooleri hankkia. Ahdastahan tosin on...


Kyllähän tää toimii jo nyt 10x paremmin ku Vento heti alussa. Se nakutti kunnolla heti ku starttas. Paksul kannentiivisteel seki ongelma kuitenkin katosi. Vaan se oli ajettu jo vajaa 300tkm ja venttiilin nostajat alko jumimaan. TAAS saman se teki jo ahtamattomana viime kesänä.

Ainaki tää on parempi treenikohde. Ja halpa sellainen. Ei harmita jos jotain posahtaa.

Tarkoituksena ei siis olekaan enempää kuin 0,5-0,6BAR ahtaminen. Tyydyn vähään. Jos tuonne kiloon siirryn, hankin samantien koko ruiskusetin uusiks ja K-jet lentää huitsin nevadaan. Mut se o sen ajan murhe ja ei siis koske tämän hetken tilannetta.

Ostin muuten Mersuun M62 eatonin ja hain sen rahtiasemalta, ja sit kävin kaupas ja postis ni joku oli rikkonu Venton takaikkunan ja vieny sen uuden ahtimen. Ehti se mul olee 2 tuntii.

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 7.4.2007 0:24

Siis miten sää kuuntelet nakutuksen?

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 7.4.2007 0:30

En mä tiedä... Mä en itse sitä tehnyt vaan automekaanikko mutsin mies, joku värkki sillä on mil se sen tekee/mittaa? En tiedä kai se kuuntelee vai mittaako tulpista tms.? Ventossa nakutuksen kuuli ihan ohjaamoon asti selvästi eka startilla.

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 7.4.2007 1:12

Sun kannattais tutustua pariin perusasiaan ennenkuin pulttailet noita ylipaineistamislaitteita koneeseen kiinni...

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 7.4.2007 1:44

Kyllähän mulla tossa tota kirjallisuutta on jonkin verran mutta en mä niistä saa selvää vaikka kuinka monetta kertaa luen. Parempi vaa tehdä ja todeta. Ei vaan uppoa, ja ketään ei tällä seudulla ole opettamassa. Koojetin sielunelämä on mulle viel aika hakusessa... Siihenkin on kuitenkin tilattu kirjat. Pakko opetella kantapään kautta siis.

Yks asia mitä en ymmärrä on se, miten Saab, Volvo ja Porsche inssit sen K-jetillä tekevät kun ei kotiruuvarit muka sitä pysty tekemään hyvin...

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 7.4.2007 4:08

voihan sinne alakertaan Dona upottaa enemmän kuin tuon 250€ ja siltikään se ei sano että kestää nakutusta.
Siis tää ei ollu vittuiluu Dona sua kohtaan =)
Siinä Dona kanssa 100% samaa mieltä että nyt on aika opiskella sitä ylipaineistamista todellakin. Näyttää että ei ees perusasiat oo hallinnassa alkuunkaan, silloin pyöritään ihan väärällä alalla ahtamisen suhteen, anteeksi vain.

Donaa oikeasti kannattaa kuunnella, sillä on noita K-jettei ollu ahettuna. Sitten voisin itse sanoa seuraavat sanani norsuruutasta.

yks asia mitä en ymmärrä on se, miten Saab, Volvo ja Porsche inssit sen K-jetillä tekevät kun ei kotiruuvarit muka sitä pysty tekemään hyvin...

Siksi kun siellä OIKEASTI on viisampia tyyppejä kun me yhteensä.

Joo kuuntelin ja yllättäen ei korvakuulolta kuulunut, mutta mitäpä se todistaa nakuttaa se varmasti vieläkin, tosin ruuvaan max paineet 0,4 niin ei pitäisi pelkoa olla. Pitää vaan laittaa se paksu tiiviste tonne kannen alle kunhan vain ehtii, eli ennen Bugrunia. Tossahan o edelleen toi vakio ruiskukin. Ikin nähny ees turbo K-jettiä, ni pitää eka sit opetella ne osat miten ne toimii. Ei kai siinä mitää isompaa eroa, ainoastaan se se... Jonka nimeä en suomeksi muista, ahtopaineella toimiva ohjauspaineen säädin?

joo, kyllä nakutuksen kuulee ihan korvakuulolta, no tietty jos kuuntelee väärästä paikasta niin ei varmasti kuule.

on siellä nyt enemmän eroa kuin paineensäätimet. Saab on käyttänyt esim. APC=Automatic Performance Control joka valvoo nakutusta yms. säätää syttyä, ruiskutusta ja uudemmissa ahtopainetta.
Vanhemmat säätää syttyä ja hieman korjailevat muitakin asioita, jaksa nyt lähteä kirjoittamaan niistä kaikkea..

Nyt 95 bensaa tankis. Ajattelin koeajoksi laittaa oktaaneja korkeemmaksi ja muutenkin ajella 98:lla. Lentokentällä kaveri töis ni se saa sekotettuu siel tarkkoja bensoja eikä mitää "ainaki 110 oktaanist benzaaa!" Jostakin pitäisi edullinen cooleri hankkia. Ahdastahan tosin on...

mjoo ei se oktaani kaikkea ratkaise vaikka sen sekottas itte ferrari F1 tiimin johtaja, 124 oktaaninenkaan ei auta paskaa jos perusasiat on päin sitä.
Dona on oikeassa. pientä parannusta voidaan nakutukseen suhteen odottaa jos koneeseen saadan kylmää ilmaa menemään. Sori vaan mutta nyt on hieman väärissä kohdissa mun mielestä säästetty, kuten polttoaineensyöttö yms.

Noilla vehkeillä nopeesti toi motti leviää. Oikeasti kirjallisuudesta on hyötyä kun niitä osaa lukea, jos ei osaa, unohda koko ahtamishomma.

Kiitos hei vaan ja tsemppiä tälle autolle sekä rakentajalle.

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 7.4.2007 10:12

Kokeileppa seuraavaa juttua: Otat vanhat Peltor kuulosuojaimet. Poistat toisesta kupista sisältä vaahtomuovin ja poraat kuppiin n.12mm reijän. Otat pari kolme metriä kovaa muoviletkua ja toisen pään työnnät kuulosuojaimien reijästä sisään ja teippaat siihen et pysyy kiinni. Letkun toinen pään laitan 1-2cm päähän lohkosta vahän kansipinnan alapuolelle. Laitat teipillä kiinni, että pysyy. Sit tankkaat sitä 95okt Terraa tankin täyteen ja ajat koneen lämpöseks. Etit pitkän ylämäen ja laitat ne kuulosuojaimet päähän. Lähet vedättään 3-4 vaihteella sinne mäkeen niin paljon kun se sun tunkkis sinne kiipee. Lopeta siinä vaiheessa kun rupee tuntuun pahalta kuunnella miltä se kone oikeesti kuulostaa. Se ääni on samaa kuin kolistelis rautaketjun pätkää peltisangossa. Ja sitä ääntä jokainen sekuntti on liikaa...

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 7.4.2007 12:23

Donaa oikeasti kannattaa kuunnella, sillä on noita K-jettei ollu ahettuna.


Tähänkin mennessä useat hänen vinkit mennyt muistilistaan. Kunhan tuon saa sitten Bugruniin ajokunnossa, jos saa. Sitä ennen paljon opiskelua. Noiden osien nimien metsästäminen mulla o käytännös mahdotonta kun täällä ei kukaan suomea puhu, enkä tunne ketään muita kuin teidät keneltä voi kysyä. Ja sekin vielä että FFp tuntuu olevan käytännös ainoa foorumi josta jotakin järkevää palautetta saa. Siksi kummat kysymykset. Hankintalistalla on ainakin cooleri ja uusi flekti. Mua vain ei innosta eroottisen kiiltävät ylihinnoitellut palikat. Eikä tollanen megaruutaka ole pois suljettu, mutta se ei tällähetkellä ole vaihtoehto.

9kk sitten en tiennyt oikeasti yhtään mitään koko hommasta. nyt on jo vähän tietoakin, pääosin kiitos FFp foorumille.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 22.4.2007 18:28

Kuinkas on toi Bypass fiksattu K-jetissä? mitattua ilmaahan ei ilmakehään voida dumpata perinteisesti. Ideana olisi se, että tuosta ahtimen ja kaasuläpän välistä ohjaisin ilman takas ahtimen etupuolelle.

Ja sillä säädän max paineita. Kun tuolla hihnapyörällä on mahdollista saada 1.0bar/6000rpm ja en halua täl hetkel kuin 0,5.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 22.4.2007 20:04

K-jettiin voisi kokeilla sorvata erilaisia ilmanmäärämittarin kartioita, jotkut kuulemma ovat käyttäneet hienosäätöön ilmastointi teippiä kartion sisällä.

Ongelmahan noissa on että oikeastaan itse voi vaikuttaa vain järjestelmä- ja ohjauspaineeseen.

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 26.4.2007 19:01

Mun mielestä ihan turhaa elitismiä tulla tänne sanomaan että "et osaa, lue kirjaa ahtamisesta" sen sijaan että kertoisi mitä pitää tehdä tai mitä tehdään väärin. Kaikille kaikki asiat eivät ole itsestään selviä ja kuten Sergey jo sanoi niin ei ole ketään kaveria joka voisi neuvoa, paitsi me täällä FFp:llä.

Itse seurasin mielenkiinnolla Vento-projektia kuten tulen seuraamaan tätäkin.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 26.4.2007 20:25

K-jetti ei ole mikään helppo säätää kohdilleen.
Tosin ei noi vehkeet ihan pienestä hajoa :) 0.55 ahdot, ei välijäähdytintä, todella reilusti laihalla, autometerin egt mittari iloisesti toiselle kierrokselle ja 178 hp :)
Tosin ei kyllä nakuttanut yhtään, puristuksia vain 7.8.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 26.4.2007 22:50

Tuo mitä Entris sanoi on syy miksi en alunperin aikonut asiasta kirjotella lainkaan, mutta toleranttina hemmona osaan suodattaa asiakommentit vittuilusta. Ja ei mun tietotaito niin kehnoa ole kuin jotkut ehkä on ymmärtäneet, on meillä sentään automaalaamo/korjaamo painottuen tuohon ekaan osaan. Mutta käytännön kokemukset on olemattomat K-jetistä ja ahtamisesta kotikonstein (poislukien läpiveto turbokaasari monkey).

Itse teen tätä siksi, kun sillon 15v sitten kun ajokortin sain, ei ollut innostusta. Nyt se iski... Mielummin sitä sitten alottaa tälläsestä parin tonnin rojekteista kuin uusista. Ei harmita pätkääkään jos menee rikki. Remmiahtimen valitsin siksi, että ei oo pakko tehdä pakoputkimuutoksia ja ahtimet on halpoja. Puhumattakaan siitä että turboja on 13 tusinassa.

Mua vähän harmittaa kun tuolla teksteissä ei kauheasti puhuta K-jet ahtamisen ongelmista ja niiden ratkaisusta. Voisi olla enemmänkin asiaa siitä. Toki hyvä noinkin ei siinä mitään. Mutta ainakin teksti alkaa positiivisesti: "VW:n vakio K-jetronic sopii turbokäyttöön mainiosti".

Mutta tää projektikin nyt etenee silleen, että tilattu 2x multilayer teräskannentiivisteitä ja niistä teen yhden paksun ja laitan sen kiinni viikon päästä, sillä kait saa puristussuhteen tuonne alle 8,5:1 (kuten Dona ehdotti täällä). Samalla tuo Saabin K-jet hiluineen tulee paikalleen.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 26.4.2007 23:01

Itse avarsin venttiilien ja lohkon välistä aluetta, jolla puristus tippui noin 0.2 pykälää 8.0->7.8. Omasta mielestä (ei penkkiä) imuvenan ja porauksen reunan väli on tiukka. Eli vinkua sinne, niin virtaa (kai) paremmin ja tippuu puristukset, mutta pysyy mäntä-kansi väli pienenä. Sama juttu pakopuolella.
Kuten pipo-esa sanoi, k-jetille ei oikein muuta voi kuin säädellä paineita ja lisätä suuttimien määrää. Joko kylmäkäynnistys suuttimia tai sit 5/6 pyttysen k-jetti.

Edit: K-jet vinkkejä voi kysellä myös turbo-saab rataluokan kuskeilta.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 26.4.2007 23:35

toi saabin 6 reikäsen määräjakajan tulpatut reijät on siis sokeita? Eli 4 vain toiminnassa? Tuol romiksel olis kyllä 5 sylinterinen audinromu, mutta se ei kyl oo turbo... Kelpaiskohan se tohon, sais ainakin yhden suuttimen lisää. Toisaalta mielessä on käynyt tuon kylmäkäynnistyssuuttimen kytkemistä täyskaasulla... asennus olis melkosen helppoa. Kuinka ne sitten kestää jatkuvaa käyttöä?

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 27.4.2007 0:15

Sen verran mielenkiintoinen projekti että voisin kaivaa sulle nurkista jonkun tdi:n välijäähyn jos siitä olisi jotain apua

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 27.4.2007 0:23

Saab/Volvo 2 ylimäärästä reikää ei toimi, määräjakajasta puuttuu sisuskalut ja välilevystä reiät noille kahdelle reiälle.
Kyllä se kylmäkäynnistys suutin sen täyskaasu vedon ainakin kestää. 20-30sec.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 27.4.2007 0:47

Ok. Pitää kattoo laitanko kokonaa uuden suuttimen vai ohikytkenkö alkuperäisen. Olispa sit mahdollisuus kahteen. Vaikka eihän tossa ole tarkotus kuitenkaan maksimitehoja vetää ulos.

Ennen bugrunia en ehdi kyllä välijäähyä asentaa. Kyllä se silti on harkinnassa ja kiitän tarjouksesta, mutta tästä koukkaa niin usein ruotsiin niin tuon sieltä jonkun halvan 2,5" sisään ja ulostulolla ;)

Takalokarin kaaret ja muovikaaretkin tuli, ne pitäis hitsata paikalleen, mutta... aikaa pitäs saaha jostaki.

Mika
-
Viestit: 78
Liittynyt: 7.8.2003 18:58

ViestiKirjoittaja Mika » 27.4.2007 19:37

Käyttääkö joku vielä k-jettiä ahtohommissa? Kyllähän se tuolla k-jetilläkin toimii, jos et halua että kone kestää viikkoa kauempaa ja et hae huipputehoja. Laita megaruutta, ei oo kallis ja saat säädöt kohalleen ja jos (kun se) setuppi muuttuu niin voit taas säädellä rikkomatta konetta.

gryger
-
Viestit: 628
Liittynyt: 6.5.2005 12:39

K-jetti

ViestiKirjoittaja gryger » 27.4.2007 20:34

Löytyy yksi ylimääräinen K-jetronikkisydeemi jossa ohjauspaineensäädin ahtopainekombensaatiolla--->eli siis ilmanpainelähtö kyljessä..Suuttimet ja kaikki putket tallessa..

Tuon kasan saat ilmaiseksi jos haluat...tjaaa tai siis pullakahvit oli se hinta kun oikein muistan ;)

Ollut purettuna muutamia kuukausia että voi vielä hyvällä säkällä toimia.
Omassa autossa oli kiinni ja hyvin toimi..Koko ajan kyllä rikkaalla lamdan mukaan..
Lamda löytyy ja mittari sellainen ledikäyrylaatikko..

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 27.4.2007 21:25

Ihan hyvin tollanen K-jet toimii turbon kanssa, onhan noita käytetty mm saabin turboissa, Ford Escort RS turbossa, jne.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 27.4.2007 22:34

Niin kyllähän se ruisku toimii siihen suunnitellussa autossa. Mutta siirräppä esim 140hp turbosaabin k-jetti, volkkarin 1.8koneeseen ja ahtoja tuplaten lisää verrattuna saabin vakioon. Niin johan rupee ongelmia olemaan.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 28.4.2007 12:45

Paljos saabin vakiossa on max ahdot? Jos ei ole aikaisemmin selväksi tullut, niin mähän en edes aijo koskaan ajaa yli 0,7bar tällä autolla. Ja tehoja ei edes ole tarkoitus hakea kaikkea mitä löytyy. Jos se olis tarkotus, menisin Dahlbäckin juttusille ruottiin.

Kaverilla oli 90 luvun alussa gti golf just saabin k-jetillä ja turbolla, ja se ajeli sillä monta vuotta ilman ongelmia. Mikähän 17v aikana on muuttunut? Ja kuten aikaisemminkin jo sanoin, mä en vain suostu "Paa vaan megaruuta, on helpompaa". Täs o tarkotus oppia asioita. Mega siintää siellä tulevaisuudessa.

Gryder, mulla o tuo säädin kans, ei vain ole vielä kiinni. Toisaalta voisinhan mä ton paketin sulta hankkiakin, tämmönen romunkeräilijä kun olen :)

Tommonen egt mitsku olis kyllä ihan jees hankinta. Mitäs muita mittareita tuon k-jetin kanssa voisi käyttää? Jostaki luin että seosmittari toimii ku vilkkuvat joulukuusen valot.

Samout
-
Viestit: 933
Liittynyt: 23.7.2003 15:09

ViestiKirjoittaja Samout » 28.4.2007 13:14

Kyllä siinä ihan samat mittarit toimii kuin muidenkin ruiskujen kanssa :)
Laajakaistalambda voisi olla ihan hyvä(saa nykyään jo aika kohtuu hintaan) ja miksei myös egt:kin niin ei tartte ihan heti sulattaa mottia.

Multakin löytyy noita turbo saabien jne. k-jetti romuja nurkista, että ilmoittele jos tulee tarvetta.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 28.4.2007 14:39

Bensanpainemittari on ihan hyvä säätöpuuhiin. Ja se kytketään määräjakajan yläosan
lähtöön mikä menee ohjauspaineensäätimelle.
Eli määräjakaja->bensanpainemittari(tai sen haaroitus)->sulkuhana->letku jatkuu ohjauspaineen säätimelle. Sulkuhanalla saadaan vaihdettua kumpi paine näkyy järjestelmäpaine vai ohjauspaine.

Ja kuten Teksteissä on sanottu, kannattaa hommatta toi How to tune & modify Bosch fuel injection kirja.

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 28.4.2007 16:38

"Paa vaan megaruuta, on helpompaa".

Ei se megaruutta oikeesti ole helpompi ratkaisu, se on monimutkainen ja sitä on vähän vaikeempi säätää kotioloissa silleen että sais jokseenkin hyvin toimivaksi, jos ei ole aikasemmin perehtynyt noihin.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 29.4.2007 16:00

Ok, tää How to tune & modify Bosch fuel injection kirja onkin jo tilauksessa, mutta Alfamer toimittaa heti kun sitä saa lisää. Muutama viikko.

Tollasia mittareita olisko kellään kohtuuhintaan myynnissä? Eli nurkassa lojumassa ja eroon jos haluaa päästä, niin muhun yhteys. Mihin tossa muuten vois ton lamdan laittaa kun pakosarja liittyy yhteen vasta tuolla melko kaukana auton alla. Tekstejä lainatekseni, mun pakoputki on just tällänen, Simons:
Kuva
Eli Pakosarja on metrin pitunen suunillee ennen kuin se jatkuu eteenpäin 2,5".

Muistakaa ottaa huomioon se, että viime heinäkuussa aloin ekaa autoani ruuvaamaan itse. Sitä ennen vaan rahalla selvinnyt. Sitten heräsin ja tajusin että itse tehtynä on paljo kivempaa ja se 100000€ kaupasta ostettu auto on paljon tylsempi kuin itse rakennettu 1000€ auto. Kokemusta on kuitenkin molemmista hintaluokista. Palasin ns. maanpinnalle.

Ruuvailu on kivaa.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 2.5.2007 18:37

Noniin... Nyt on kaksi Victor Reiz kannentiivistettä kädessä. Audi/VW 2.0 AAE, ABK, ACE, ABF ja ADY moottoreihin sopiva malli. Nämä on 4 kerroksisia. 0,3mm ala ja ylä pintaosien välissä on siis alempana yksi n. 0,1mm paksu ja sitten 1mm paksu osa. Virallisesti siis 1,65mm paksu.

Ajatuksena oli siis purkaa noista toinen ja ottaa siitä pohjapala pois. Sitten laittaa ehjä alimaiseksi purettu tiiviste päälle ja nämä niputtaa yhteen niin että yksi tiiviste sisältää siis seuraavat osat alhaalta ylöspäin:

Alapuoli
ohut väliosa
paksu väliosa
yläosa
ohut väliosa
paksu väliosa
yläosa

Kuva
Kuva ideasta

Kuva
Tässä siis orginaalitiivisteen läpileikkaus ja osat.

Valmistajan ja muutaman jälleenmyyjän kotisivuilla mainitaan jopa että tuota "Spacer layer" saisi 0,5-2,5mm paksuisina ja että se olisi mahdollista ostaa erikseen, ja tiivisteen osat voisi käyttää useampaan kertaan ja siis vaihtaa vain tuo väliosa. Kysyin kauppiaalta sitä, niin tuo ei tiennyt asiasta mitään. Olis aika kiva jos sen saisi tosiaan toteutettua yhdellä sopivalla tiivisteellä.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 4.5.2007 22:44

Ja teoriasta käytäntöön...

Tarvitaan siis kaksi kappaletta edellä mainittuja kannentiivisteitä. Toinen tiivisteistä jätetään täysin koskemattomaksi. Sen jälkeen porataan kumpaankin tiivisteeseen kuljettajan puoleinen ohjaustapin reikä oikealle paikalleen tai poistetaan itse ohjaustappi lohkosta. Porataan toisesta tiivisteestä alapuolelta niitit sen verran pois, että saadaan alimainen kerros tiivisteestä irti ja pois. Laitetaan ehjän, alemman tiivisteen pälle tuo vajaa tiiviste josta alin osa on siis poistettu. Lopputulokseksi pitäisi siis tulla 7 kerroksinen kannentiiviste jonka kokoon puristettu paksuus on noin 3mm.

Huomenna on uusi ja selvä päivä, ja saadaan tiiviste paikalleen. Taino tiiviste on jo paikallaan, mutta pultit ei ole kiristetty momenttiin, koska oma momenttiväännin ei yllättäen näytä toimivan 50-70 nyyttonin kohdalla. ja pitäähän se saada kirjan mukaisiin arvoihin.

Mittasin uuden ja vanhan pultin pituuseron. eroa oli tasan 3mm. ELi melkosesti se venyy.
Viimeksi muokannut Sergey, 28.6.2009 19:09. Yhteensä muokattu 4 kertaa.

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 5.5.2007 17:46

Väittäsin että toi sun tiivistepatentti kestää, mutta en ole kyllä pro näissä asioissa. Varmaan kestää niin pitkälle kuin K-Jettikin. Mulle joku autoasentaja joskus sanoi, että VW bensakoneen kansipultteja voi kierrättää... :)

Se se seosmittari pitää heittää just sinne missä ne putket yhtyy, ei sillä matkalla pitäs sinällänsä olla kauheesti merkitystä. Itselläni on vemssin seosmittari, hinta 250e, ei sinällänsä paha koska tulee laajakaistalambda ja ohjelmoitavat lähdöt yms. eli Tämmönen . FMI vastaava mittari lambdalla on samanhintainen eli tuolta esim. näkee hintaa. En tiedä kuinka tarkka toi halvempi seosmittari sitten on. Motonetistäkin kai saa jotain arvailumittareita autojen vakiolambdoihin.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 7.5.2007 17:51

Nyt on sitten tiiviste vaihdettu ja kone taas ajokunnossa. Nyt vain hoksasin sellasen jutun että tyhjäkäynnillä ei tahdo kärry pysyy käynnis. Mitään säätöi ei ole kyllä tehty. Voiko tuo paksu tiiviste vaikuttaa asiaan niin paljon? No jokatapauksessa siitä selvisi kun ruuvasi vähän tyhjäkäyntiä isommalle. Ehkäpä se sitten ahtaessa palautuu "normaaliksi".

Kytkin samalla kylmäkäynnistyssuuttimen hyttiin napin taakse, eli jos lisäbensaa tarvii, niin napista painaen sitä saa.

Ja sitten tuuletinkysymykseen... Mistä tuo kaksinopeuksinen syylärin puhallin saa informaationsa millon pyöriä hiljaa tai täysil? En ole huomannut että se olisi koskaan pyörinyt, piti oikein testata pyöriikö se. Ja kyllä se toimii. Koskaan en ole konetta niin kuumaksi vielä saanut että se olisi käyntiin lähtenyt, mutta nyt alkaa kesä ja kuumat oltavat lähestyä, niin pitäisi tuo termostaatti varmistaa. Onko se vain se termari joka on siellä syylarin alapäässä, vai tuleeko muualta tietoja?

Matti M
-
Viestit: 1410
Liittynyt: 23.7.2003 11:52

ViestiKirjoittaja Matti M » 7.5.2007 19:34

Suoraan sulaketaululta tulee muistaakseni virrat sinne jäähdyttimessä olevalle termostaatille. Eli melko yksinkertainen systeemi.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 20.5.2007 17:18

Rojekti sujuu taas pikkusen. Ostin varaosa golffin, kuka tunnustaa omakseen? Joutu pulittamaan siitä 100€, mikä onkin romusta käypä hinta. Vaiheloota paskana. Pystyy ajaan, mutta 1-3 vaihteella kauhee ritinä. Mittarissa 450tkm.

Matti M
-
Viestit: 1410
Liittynyt: 23.7.2003 11:52

ViestiKirjoittaja Matti M » 20.5.2007 18:23

Milläs koneella tuo varaosa kosla?

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 21.5.2007 19:49

Siihen o vaihdettu vuos sitte 120tkm ajettu 1,6l kaasaripeli entisen samanlaisen tilalle, vanhan lootan jatkoks :S Paljo BoltOn kamaa. Mm. GTI etupenkit ja noi BBS:n levikkeet. Konin alustaki siinä on. Katsastukses tuli yks hylky, ja se oli toi vaihelaatikon rahinä, muuten olis menny läpi.

Tuli mukaan 2x 14" siistit Civicin peltivanteet, 2x15" kuin uudet volkkarin? peltivanteet, 4x 15" Michelinin kumeja ja 6x13" vanteita sekarengastuksel.

Ite otan siitä varmuudella ainakin seuraavat:
Tuplavalomaskin
Mustat takavalot
Koni alustan
Istuimet
Tuulilasi
Isolasiovet

Vaihdan osat siis päittäin, joten auto pysyy kokoajan ajokunnossa, jos vaikka jaksas siitä joskus jotaki tekee, tai sitten jos joku näkee tarvittavia osia itelleen, niin voin ruuvaa irti ja myydä pois. Kalliita ei ole ;)
Viimeksi muokannut Sergey, 21.5.2007 19:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 21.5.2007 19:52

hehee,jos joku haluaa tuollaisen "komean" Treser-heijastinpaneelin niin täältä löytyy kans ja hakijalle kahvit. =D

Levikkeet on kyllä kommeet.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 21.5.2007 21:40

Tosta sais kyllä aika klassisen 80's vehkeen jos jaksais väsää. Lokarin kaaret on ruosteessa. Se o muute sitte 1986. Yritin saada tota heijastinpanelia irti, mutta on niin hyvin liimattu ettei mitään toivoo ehjänä saada.

Tuli tässä mieleen tollanen juttu kuin:

Sopiiko kolmoskoppasen venton/golffin (säädettävät) iskaritolpat tähän kakkoskoppaan? Entäs taka?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 21.5.2007 21:53

Soppiihan ne.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 24.5.2007 0:08

Noniin, tuli tossa ruuvailtua ahdin sitten paikalleen taas. Kannentiiviste laskennallisesti tuottaa 8,46:1 puristussuhteen, opettelin laskemaan senkin, olipa vaikeaa.

Maksimiahtopaine 1,4bar on mahdollista saavuttaa tuon mun mittarin mukaan. Tyydyn kuitenkin näin aluksi 0,7-0,8 ja kattelen sitten lisäjuttuja. Viikonloppuna on täällä Street race jossa 201m strippi ajanottoineen. Olisipa ollut mahis kokeilla ennen ja jälkeen.

Muutama värikuvakin tuli otettua tuosta spagettikulhosta. Pitäshän noi putket maalata juu, mutta en mä nyt ehdi niin olkoot. Karu peli mutta ei voi mitään. Hauska peli todellakin.

Päältä
Sisältä
Oikealta sivulta
Vasemmalta sivulta
Bypass
Youtube video

Tuli tarkistettua samalla tuo tuulettimen termostaatti ja kyllähän se toimii. Hyvä juttu. Millaisia ongelmia tuon K-jetin kanssa on ilmennyt aikojen saatossa? Olis kiva tietää mitä olis odotettavissa. Ja tärkeimpänä se, miten ne ilmenee.

E: Linkkejä päivitetty.
Viimeksi muokannut Sergey, 28.5.2007 19:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 27.5.2007 15:29

Jos jollakin olisi tarjolla koko 280mm jarrusetti tähän GTI mk2 (siis kaikki tarvittavat osat isommille jarruille), tarjotkaa, täällä olisi ostaja :)

Mitkä kaikki osat ko. hommaan tarvii hankkia? käykö vakio satulat esimerkiksi?

E: Ja oikealla haulla löyty jopa oikea kunnon topicci asiaan...
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=60838

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 1.6.2007 17:50

Joo tuli sitten pakoputken kannake tiensä päähän ja kumilenkki tuosta auton keskeltä otti ja katkesi. Onneksi oli klemmareita ja silikoniputkea mukana, niin sai sen asennettua takaisin, kauhea raappaääni tulee kyllä kun putki raahaa maata...

Kuva

Otin kaikista vehkeistä pari kuvaa:

Kuva 1
Kuva 2

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 7.6.2007 23:24

Löyty aamul romikselta Nissan 300ZX välijäähy ja sen sitten tässä iltasella viime tingassa väänsin Golffiin. sain just kasaan sen. Karua vesiputkee vaan äkkiä kasaan. Laiva lähtee klo 04.25 Maarianhaminasta ja suuntaa bugruniin. hki-sto laival :)

Cooleri
Karua
Pilli

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 11.6.2007 12:24

Kuinka lienee tuo Bugrunin penkitys toimii, mutta lukemia tuli kuitenkin. 0,3bar ahdoilla 130hp/186nm ilman lämpötilan ollessa 32C. En noin pitkällä reissulla uskaltanut ahtaa enempää kun metriäkään ei tullut testailtua ennen lähtöä. Nyt on 500km testiä takana ja melko tyytyväinen olen.

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 11.6.2007 13:43

18 hevosvoiman lisäys vakioon nähden. :) Ilman lämpötila oli aika korkea, varmaan tulee parempia tuloksia viileämmällä säällä.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 11.6.2007 13:45

no tuo 0.3bar:han on melkoinen lehmänhönkäys. eiköhän sieltä enempi irtoa kun laittaa painetta purkkiin ja syötöt kohdalleen.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 11.6.2007 16:54

Penkissä ajaessa moottorin lämpömittari tietysti punarajalle kerkes nousemaan... Joo. Ens kuussa aikaa ruuvaa tota bensahommaa parempaan kuntoon ja jos pääsisi siihen 0,7bar tavoitteeseen. Auto toimii siis 0,5bar ahdoillakin, mutta tuonne reissuun en uskaltanut kun oli niin kuumakin. Ahtoja piisaa kuitenkin tyhjäkäynniltä alkaen tuon verran, ei ole niin akuuttia paineen nosto.

Tuossa eilen illalla kun laivasta 23.30 ulos ajoin, niin tehoja tuntu 14c kosteassa ilmassa olevan aikalailla enämmän. Niin että huomasi selvästi.

mikan
-
Viestit: 213
Liittynyt: 18.8.2004 11:23

ViestiKirjoittaja mikan » 11.6.2007 18:25

Minkälaisella kierrosalueella on yli 150 Nm vääntöä?

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 13.6.2007 0:22

3250-5750 alueella on yli 150Nm. kirjoitusvihrepaholainen, ja lukemat on seuraavanlaiset:

130BHP/5150
196Nm/4500

Tekasin äkkiseltään noista numeroista jotka sain jotain graafistakin, että näkee paremmin.

Pitääkö täs itekin alkaa vetämään ruostekonepelti? Noita luukkuja kun tuolla makaa 5kpl.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 9.7.2007 16:59

Nyt sitten oikeanpuoleinen vetonivel jumahti. Ruuvaustalkoot alkaa taas. Bensanpaineita korotettu, ahtopaineet nyt 0,7 ja auto kulkee hyvin... siis jos vetari ei olisi rikki. Niin ja konepeltikin on sitten ruosteessa, orginaali on jemmassa.

Korjaan viestiä tarkemmaksi, vasemman vetarin sisempi (oikea) nivel rikki.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 1.8.2007 18:00

Kaikki nivelet uusittu, Nyt kiiltää uutuuttaan ja taas koppi kulkee.

Tyhjäkäyntiä pitäs saaha alemmas. Mites se tos K-jetis onnistus kun tyhjäkäyntiruuvi on jo niin pienel ku saa ja kiekat on lämpimäl koneella siel 1500 paikkeilla. Puolilämpimänä kone käy 950rpm mikä oliski ihan kiva luku. Tyhjäkäynnin ahtopaineet on 0,35 (ja max 0,65) tarkemmalla mittarilla mitattuna.

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 3.8.2007 11:59

Miten olisi ahtimen ohitus tyhjäkäynnillä esim. magneettiperhosventtiilillä? Kaasuläpältä saa tiedon koska se on täysin kiinni.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 3.8.2007 17:57

Ei huvittas ottaa ahtoja pois tyhjäkäynnil ku koko remmiahtimen hauskuus on siinä että voimaa on heti alakierroksilta eikä vinguttelun jälkeen.

qstiz
-
Viestit: 95
Liittynyt: 26.10.2006 14:19

ViestiKirjoittaja qstiz » 3.8.2007 19:36

Paljonko tuollaisesta Eatonista joutuu köyhtymään?

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 4.8.2007 1:32

Ruottissa hinnat on vaihdellut 300€ ja 500€ välillä.
Viimeksi muokannut Sergey, 22.4.2008 18:59. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 3.9.2007 21:55

Nyt meni auto seisontaan talven ajaksi ja seuraavaan on kyllä pakko sanoa pari sanasta..

K-jetti ei ole mikään helppo säätää kohdilleen.


Mun remmiahdin kokemuksilla sen on pakko päteä vain turboihin. Remmiahtimella ei ole ollut mitään isompia ongelmia seosten kanssa. Ainoastaan tyhyjäkäynnin kanssa oli fibaa josta selvittiin säätämällä.

Penkitettiin auto 0,6 paineilla ja teholappuun saatiin 151hp ja tavoite ylittyi siis 1 hevosvoimalla. Nämä lukemat lukee myös rekisteriotteessa ja vertailukohteena oli 16V malli.

Autossa on edelleen vakio K-jet ja Saabin ruisku ruuvataan talven aikana paikalleen. Jos löytyy pullakahvin hinnalla 5 reikäinen Audin määräjakaja niin sitten se ja yks ylimääränen suutin imusarjaan kiinni. Nykyinen Pakoputkisto tulee uusiksi pakosarjasta taaksepäin Ja sitten vielä pienet hifiasennukset, tosin eipä tossa ole ratioo kaivannut.

jvt1
-
Viestit: 163
Liittynyt: 24.7.2003 15:32

ViestiKirjoittaja jvt1 » 5.9.2007 19:00

pistäppä mulle privaa että mistä sait noin halvalla geelaadereita.. ei näemmä toimi foorumin oma privaviesti.. tarttis audi projekti avuksi tollasen..

Ipe
-
Viestit: 889
Liittynyt: 23.7.2003 11:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja Ipe » 5.9.2007 20:10

Missä puhutaan halvoista g-ladereista?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 5.9.2007 21:50

halvalla geelaadereita..


Eatonin kans kai minustakin on tässä pelattu.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 5.9.2007 22:54

Joo Eaton M45 on ahtimena ja se on haettu ruotsista.

jvt1
-
Viestit: 163
Liittynyt: 24.7.2003 15:32

ViestiKirjoittaja jvt1 » 5.9.2007 23:07

öhh.. ajatuskatko. niin, eli justiinpa siitä eattonista :)

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 5.9.2007 23:59

Täällä foorumillakin oli myyntipalstalla joku aika sitten myytävänä parikin Eatonia. Tais nissani foorumillakin olla. www.blocket.se mä oon omani hankkinut, tästä kun o ruottii nii lyhyt matka.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 20.9.2007 20:53

Vihdoin saapui uutta osaa autoihin. Elikkäs Venton Supersportit siirtyy G2 alle ja varaosaG2 konit menee ventoon ja lussahtaneet G2 menee varaosaG2 alle jotta se pysyy liikuteltavana. Supersport säädettävä alusta. Opettakaa pöljää ja sanokaas onko näissä säädöissä jotakin jujua miten ne toimii vai onko se ihan suoraan: Säätömutterit alhaalla = matala jne.?

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 20.9.2007 21:00

Säätömutterit alhaalla = matala jne.?

Kyllä!

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 22.9.2007 2:50

Onko niissä edes muuta vaihtoehtoa kuin säätömutterit alhaalla? :)

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 22.9.2007 5:45

No ei oo... romusta Konit eile irrotettu ja tänää paikalleen ruuvailua. 3 autoo pukeilla. Onneks o mersu mil noi varsinaiset ajohommat tehdään :P

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 23.9.2007 20:15

Vihdoinkin kaikki autot taas ajokunnossa. Ventosta tuli jopa mukavampi, tasapainoisempi ja letkeempi ajella.

Golffin keula on niin tontissa kuin noilla jousilla saa, mutta perän muttereita en saanut auki millään ilveellä, 4 tuntia yritin mitä erilaisimmilla ja väkivaltaisemmilla keinoilla, mutta ei niin ei. Nyt siis perä on pari senttiä vakiota alempana. Edestä pitää nostaa siis perän kanssa paremmin sopivaksi. Olis se kyl ronskin matala, vaikka kaaret on veistetty helkattiin, vakiokumit raappaa kaariin kun kunnolla rattia vääntää.

Ja sitten taas yks kysymys... Nuo Supersportjouset kun on kaksiosaiset, onko niillä väliä kumminpäin ne on? Se pieni ja ohuempi alhaalla vai ylhäällä (laitoin alas)? Oli nimittäin toisella puolella toisinpäin kuin toisella. Onkohan ne huollossa laakerinvaihdossa ne sotkeneet...

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 5.10.2007 19:31

Lukkari taas toimitti vanteita, ja nätit on kuin sika pienenä, ei voi muuta kuin kiittää isosti. Kietasin päälle 195/55-15 kumit romikselta. Pitää eka käyttää loppuun noi 14" kumit. Keväällä sitten.

Kuva 1
Kuva 2
Kuva 3

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 5.10.2007 19:56

Ota nuo helmat tuosta pois, ei oikeen istu tuohon autoon. Takalisto kaipais tosiaan hiukka lähemmäs maata :)

Hyvin sopii muuten uudet vanteet.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 5.10.2007 20:07

Hiivatti, nuo vanteethan näyttävät käytössä tosi kivalta, ei olisi uskonut.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 5.10.2007 20:37

Helmat otetaan pois ihan lähiaikoina. Onko niihin kuulunut alunperin jotkin omat muovit? On nääs terveessä helmapellissä sen verran ruuvin reikiä että huhhuh... ja muutama isompikin reikä, jotka herättää epäilystä että olisi ollut joku helmamuovi muovisilla nastoilla tms kiinni.

Takapään lasken alas kunhan saan noi jousien säätölautaset auki. On kierretty ne leveät puolet vastakkain, niin on vähän enemmän kitkapintaa. On mul 3 pykälän sisään sopiva työkalu, mutta itse alumiini ei kestä, vaan pettää reunasta. Eli siis ne on näin:

Kuva

Usko pois lukkari :D... Kevääl saat myyä mulle ne mersun stilautot ;)

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 29.11.2007 18:39

Helmat otettu pois ja perä alhaalla... Niin paska keli ettei viiti mitää kuvia otella näin murrossäiden aikaan. Teräslokarin kaaretkin takana paikallaan, taitoin kantit sisään vaikka ei olisi ollut tarve, mutta tulevaisuudesta ei ikinä tiedä jos paan vaikka speisserit.

Noista jarrumuutoksista. Oon koittanu löytää sitä vertauslappua missä oli listattu kaikkien mk2 mallien jarrukoot ja oli oikein kauppiaan leima ko. kuvassa. Missähän se on kun en löydä. Oliko se teksteissä? Jos jollaki teräväsilmäisellä olisi linkki niin olisin kiitollinen...

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 29.11.2007 19:27

Mulla on se lappu tallessa koneella, kunhan vaan sen löydän.

Edit. Tuossa http://mikhauta.pp.fi/muut/mk2teksti.jpg

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 29.11.2007 20:31

Just toi, kiitos! Tohon päälle kun vielä laittaa parit kuvat G60 jarruosista niin saa nekin hyväksyttyä. Pistin tonne omaan valokuvaämpäriin pari muutakin kuvaa lähinnä mittoja jne.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 22.4.2008 18:50

Tuli tehtyä talokaupat ja aikaa ei enää riitä autolle. Niinkin kiva kuin Golf on ahdettuna, niin pakko se on kuitenkin kaikki "turha" rahanarvoinen tavara myydä. Auto itsessään saa toimia tämän vuoden kauppakassina, ja talvella sitten ehkä jos tuuri käy, laitetaan koneeseen pientä remontin poikasta ja vaihdetaan samalla kaikki muu ja, kuten niiin moni on ehdottanut, palautetaan oem GTI status.

Jotenka asiaan: Eaton M45 remmiahdin olisi myytävänä. Ahdin on kunnossa ja ahtaa ~1bar@6200rpm. Tyhjäkäynnillä saavutetaan jo 0,3bar. Tarjouksia otetaan vastaan ja 300€+pk sen saa.

Kuvia värkistä

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 4.5.2008 12:42

Eikä näemmä kannata myydä postiennakolla edes foorumilaisille. Takasinhan tuo ahdin on tulossa. Koska ostaja suostui maksamaan kuitenkin kaikki postikulut, niin enpä mainitse hänen nimeään ainakaan vielä. Sen verran reilua peliä kuitenkin.

Kunhan ahdin taas on kotona, niin sitten se siis olis edelleen myynnissä.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 7.10.2008 20:39

Hiljasta ollu tällä saralla. Liikennettä vain, mittaris jo yli 400tkm. Nyt auto menee talviteloille. Suunitelmissa olis pikkusen koneen remppaa ja pikkuehostusta korin osalta, pari lommoa pakoputken seudulla. Mitään museoentisöintiä tästä ei tule vaikka eihän siihen ikään olis kuin vajaa 6 vuotta. No eniveis teen siitä sellaisen että voi ko. homman tehdä jos haluaa, eli ei mitään isoja muutoksia. Kai se pitää moottori nostaa pois autosta kun ajattelin vilasta sisuskaluja ja vaihtaa kytkimen jne. Mistäs sais sellaset kirkkaat lamput jossa on se musta risti?

Niin, ja kaverin Eaton oli autossa kiinni pari viikkoa ja tuli tehtyä uusi penkitys samalla mittarilla mikä bugrun 2007 oli ja tulokseksi sai 0,6bar ahdoilla ja saabin ruiskulla 160hp.

Ani
-
Viestit: 139
Liittynyt: 28.9.2008 15:10

ViestiKirjoittaja Ani » 7.10.2008 22:31


Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 16.10.2008 21:58

just nuo! kiitos, ei oo hinnalla pilatut!

Nuo sopii paremmin noiden Hella tummien takavalojen kans :P Viel vilkut e hyväksytyt tummat ni joha alkaa näyttää vanhalta mutta uudelta.

Uutta vesipumppua, kytkintä yms on jo haalittu. Tekis mieli jotain virinokkaa kokeilla tohon, ehdotuksia? Pakosarjahan on peltiä ja pakoputki on kokomatkalta 2,5" nyt. Kandeisko se pitää vai jotain muutoksia kenties?

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 17.10.2008 20:13

Hieno prokkis, mutta unohda tuo ruosteinen konepelti! Ei oikeen sovi kokonaiskuvaan. Ja alkaa olla muutenki jo aika "nähty".

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 19.10.2008 0:13

Jep, tänää kävin hakee ton punaisen pellin varastolta syyniin, melko monta kiveniskeymää jne korjattavana ja sit vaihtuu keulille. Kuten sanottua, orkkis kuosi tulossa.

Samalla hain tummemman punaisen takaluukun missä olis se koko ikkunan ympäri menevä musta vaahtokumispoileri kiinni. Onko se spoikleri orkkis? vai joku tarvike? meinasin vaa et ku se luukku o reilusti parempikuntoinen ku toi alkuperäinen, vaihtas vaan väriä ni se olis käyttökunnossa. Puhumattakaan siitä kuinka hyvin se spoileri on siinä pellissä kiinni...

En nyt tähän hätään kuvaa saanut enkä löytänyt netistäkään, mutta tässä on saman tyyppinen rocossa

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 19.10.2008 8:44

Tehtaalla ei ainakaan ole laitettu takalasin alareunaan spoilereita eli jälkiasennus se on.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 7.11.2008 1:49

Tuli slamitilta tilattua kaikki uudet valot. Takaluukun spoileri on edelleen tiukasti kiinni pellissä. En oikein saa sitä irti muuta kuin mekaanisesti repimällä ja silloinkin maali jää liimaan kiinni. Sitkeä liima. Luulin jopa että olisi ruuveilla mutta ei oo. Luulenpa että saa jäädä ja korjaan nuo pari reikää orginaalista hitsuuttamalla. Onpahan sitten kaks luukkua, spoilerilla ja ilman.

Ripa
ffp jäsen
Viestit: 642
Liittynyt: 27.7.2003 10:38

ViestiKirjoittaja Ripa » 7.11.2008 9:08

Omassa Scirocossa on juurikin tuollainen spoileri ja se tosiaan on muistaakseni kuudella pultilla kiinni. Jos tuo Golfin spoileri tosiaan on jälkiasennus tuote niin sittenhän ymmärtää miksi se on liimattu.

Jollain kierolla tavalla ainakin Scirocon perään tuollainen spoileri sopii, Golfeissa en ole moista nähnytkään. Kovin suurta hyötyä tuosta vaahtomuovi palasesta luukun päällä ei varmaan ole mutta ainakin painonsa puolesta se antaa "downforcea" ;)

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 7.11.2008 20:14

joo mulla on ihan samanlainen irtonainenkin ja sehän todellakin paina yhtä paljo ku koko luukku itessään ilman sitä.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

MYYTY

ViestiKirjoittaja Sergey » 25.1.2009 0:45

PANG! Tuli kone kasaan hoonattuine sylintereineen ja muine asiaankuuluvine hiluineen sekä muutenkin laitettua auto 99% orginaaliksi viime viikonloppuna. Ei mennyt kuin 4 päivää niin tuli puhelu jossa ruotsalainen VW harrastaja sanoi haluavansa mun auton. Oli kuullut huhuja että minulla tällainen olisi ja se teki niin hyvän tarjouksen että pakko se oli myydä... eli tänään meni auto pois. Sanotaanko niin että molemmat oli erittäin tyytyväisiä kauppaan.

Jäljelle jäi siis nuo alumiinivanteet joita olen haalinut tähän. Erittäin hyvässä kunnossa on. Käytännössä uuden veroiset. (ei renkaita). Jos ostat molemmat sarjat niin saat vanteet 400€+PK muuten sarjan hinta 250€+PK (postikulut vajaa 30€/sarja):

Snowflake 14" 4x100 (kuvasta poiketen keskikupit löytyy myös!):
Kuva

Speedline 15" 4x100:
Kuva


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa