Black Bastard second coming

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

Black Bastard second coming

ViestiKirjoittaja Warmaster » 14.12.2006 14:55

saman paskan rakentaminen jatkuu vieläkin. Hommaa on viivyttänyt rahattomuus ja tallitilan puutos. Rahattomuus venyttää tätä vieläkin mutta vittuuks mahdat. Ei tätä keskenkään jätetä ennen kuin totaalipakon edessä.

Tapahtunut aiemmin syyskuussa
...Vitutuskäyrä kipusi tänään, kattoon naisten takia ja lähdin purkamaan paineita pihalle.
Katselin röökillä pitkässä nurtsissa makaavaa osaläjää ja päätin että nyt se on saatava johonkin tai ei tästä tule mitään.

Hetken salakavalasti tuumaillen avasin tallin oven ja sieltä paljastui tämmöinen sekamelska
Kuva
Kuva ei tee oikeutta tilalle, sitä on enemmän kuten tota paskaakin.

No siinä hyvässä vitutuksessa sisuunnuin ja vedin korvalaput korville ja aherrus käyntiin.
Tallissa nähtiin esimerkiksi T-Tech versus 135 Hv:n johnson sarjassa yli 140 kiloset(no joo, ite en paina kuin 125) tyyliin tämä:
Kuva
Joka sitten armottoman taistelun jälkeen möllikin kärryssä odottamassa kaatopaikalle vientiä. Paskiainen yritti vielä viimesillä voimillaan vielä tarrata kiinni oven alakarmiin mutta sekin petti raa´an voiman edessä ja tuli motin kanssa kokonaisena ulos :D

Useita tunteja riehuttuani, rupesi paikka näyttämään siistiltä ja kun vielä nostin pesukoneen vithuun tallin oven edestä niin meno oli jo voiton puolella.
Lopuksi pari kaveria tuli paikalle ja nurmikkoon uponnut golfin romu pukattiin sisälle suhteellisen ripeästi, btw ei muuten pahasti paina kun kaksi miestä jaksaa kantaa peräpäätä tarvittaessa sivulle, ja tässä se kiitos lepää:
Kuva

Ton verran sinne keulan eteen jäi tilaa
Kuva
[tuuumailua]
Onneksi isäntä ei ollu kotona niin sain kannettua sen vanhat paskat roskiin, kyllä se taas puurojaan keitteli kun olin kerennyt tuon sinne viedä ja se ei voi käyttää sitä yleisenä kaatiksenaan :D
[/tuumailua]

Faktaa projektista:
Vw Golf mk2 1984
1.8 16v kone, rakennettu 16v kannella ja golffin remmiahdetun version alakerralla(PG-moottori, yleisemmin G60) by Dona motorsport :D
Lohko KR ja kampiakseli
lohkosta plaanattu pari milliä pois jolloin puristus-suhde 8:1
Iskutilavuus: 1781cc

Moottorinohjaus VEMS
Omavalmiste välijäähdytin jonka mittoja en ikinä muista (pursopaska)
16v koneen käännetty imusarja
Syttypuolella on vakiopalikat mutta saattaa muuttua talven aikana
PO-Metalli 4-lapainen 228mm kytkinlevy
Vaihdelaatikkona vw:n 02A
Polttoainepuolella majailee Walbron 255l/h pumppu
Siemens Deka006 suuttimet 4kpl
BarryGrant(kari grandi) Efi polttoaineenpaineensäädin, good for about 2000hv :)
Ahtimena palvelee Holset H1D/E 50/55 garretin pakopesällä jossa sisäinen hukkaportti

Alustana palvelee vielä hetken jos toisenkin Weitecin TX-series iskunvaimentimet
Jousina taasen KW:n -60mm madallusjouset.
Se miksi iskarit ovat erimerkkiset kuin jouset, johtuu siitä että weitec sarja oli alunperin -80mm jousilla ja eissaatana sillä voinut ajaa.
Jarrut ja akselit ovat G60 golffista eli edessä 280mm ja takana 200 jotain milliä(piru kun ei muista ees enään)
Mahdollista päivitystä satuloitten suhteen etteen, saas ny nähä.(vittu me mitään päivitellä)

Tehotavoitteena semmoiset lain sallimat 192hv tieliikenteeseen, radalla ja suljetuilla alueilla saattaa olla ehkä muutama hevonen vähemmän ;)

Auto on nyt jonkun luolahiiren maalaama ja violetti-sini-musta värinen mutta tullaan vetämään takaisin ainoaan oikeaan väriin joka autossa voi olla: MUSTA ja silloin Black Bastard elää taas ;) (nyt sitä kutsun violet vaginaksi)
Viimeksi muokannut Warmaster, 16.7.2008 14:49. Yhteensä muokattu 4 kertaa.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 14.12.2006 16:16

Kumpikas lohko tuossa nyt sitten on KR vai PG?

puerco
-
Viestit: 1641
Liittynyt: 7.10.2003 17:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja puerco » 14.12.2006 16:45

On ainakin mukaansa tempaiseva projekti tarina. Sitten vaan heti aikaan saannokset esille kun jotain tapahtuu :)

justus
ffp jäsen
Viestit: 2532
Liittynyt: 18.7.2003 15:40

ViestiKirjoittaja justus » 14.12.2006 17:28

Kumpikas lohko tuossa nyt sitten on KR vai PG?


kyllä minä ainakin osasin tuon lohkon tyypin tuolta lukea

Migu
-
Viestit: 1412
Liittynyt: 24.7.2003 20:41

ViestiKirjoittaja Migu » 14.12.2006 17:52

kyllä minä ainakin osasin tuon lohkon tyypin tuolta lukea

Sää ootki harjotellu.


Tämä on kyllä mielenkiintonen projekti ihan silläkin, että kerrankin pääsis nopean kakkiksen kyytiin kuhan tää liikkuu. Onhan tossa vielä hommaa, mutta sisulla vaan tai vaikka sen kuuluisan vitutuksen voimalla. :)

Samout
-
Viestit: 933
Liittynyt: 23.7.2003 15:09

ViestiKirjoittaja Samout » 14.12.2006 18:41

Ai nyt jo! :D

No ei kai. Hiljaa hyvää tulee.
Jossain vaiheessa oli aevan hurjia suunnitelmia tuon imusarjan suhteen, mutta onko ne jo kuopattu?

Pidempään tätä seuranneena ei voi muuta kuin toivottaa onnea projektiin. Kyllä se vielä joskus liikkuu ja sitten hymyilyttää (toivottavasti :)

Wille
-
Viestit: 921
Liittynyt: 23.7.2003 10:52

ViestiKirjoittaja Wille » 14.12.2006 19:02

No on niistä naisista näköjään välillä jotain hyötyäkin. :D Nyt vaan kunnolla kuvia kun jotain tapahtuu, vaikuttaa mielenkiintoiselta projektilta!

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 14.12.2006 21:12

Emmä kato Samout kaikkee heti kerennyt laittaa :D
Kyllä tää joku päivä liikkuu ja enpä oo kyllä tsemppiä hirveesti saanut monestakaan suunnasta aina, kyllä kait jotkut on lyönyt vetoakin että valmistuuko vai ei mutta ei jaksa enää kiinnostaa niitten kommentit(ne kun eivät ole ikinä itse autoa rakentaneet huonolla budjetilla tai yleensä ollenkaan, ei muuten tarkoita ketään täältä sit).
mutta jatketaas kertomista avautumisen jälkeen.
p.s. Mä sitten kiroilen tässä että uskovaiset yms elkää lukeko

Kuva
Sitten vaan eräs yömyöhä voitin ylimääräistä rahaa nettipokerista ja sattui tulemaan hullu idea päähän. "Ei vittu määhän laitan siihen läppärungot kun ovat mopoista niitä näköjään iskeneet." No tietty vaikutti sekin että ebayssa oli halavalla niitä(ja vitut, ois maksanut 45$ noi läpät mutta rahdit olisi olleet n.180€!)

Sitten sattui iskemään silmään suomesta 1000gsxr sukisukin läpät suht edukkaasti(no melkeen samat ois maksanut ebaysta ja ois joutunut venaan)
Päätin ne ostaa aikani niitä tutkittuani koska ne on toisistaan irroitettavaa mallia jolloin saadaan synkka helposti kohilleen laippaan.

Takaraivossa pyöri myös ajatus paremmista täytöksistä sylintereille ja harhaluulo hieman parantuvasta kierrosherkkyydestä. Loppujen lopuksi oli perustelu itselle että kokeillaan ja katotaan. Kyllä kummin 4*40mm hengittää paremmin kuin 1*55mm reikiä. Pari muutakin suunnitelmaan on miksi nuo mutta niitäpä en kerro vielä ;)

No kertomusta taas:
Purin tuossa ylimääräiset kaasuvaijerit ja sähköiset ohjaimet pois läpistä.
Samalla nykäisin suuttimet vekeen ja mallailin dekaa paikalleen mutta eihän se ihan tuosta vaan käykkään, joka oli kyllä jo tiedossa tai odotettavissa, hommausvaiheessa.
Kuva
Vasemmalla Siemens Deka ja oikealla mopon suutin(ne on muuten myynnissä jos jotain kiinnostaa. Virtaavat n.280cc/min 3bar paineella(100% "pulssisuhteella")

Kuva
Läppärungosta kuva jossa originaalit suuttimet olivat tämmöisellä vain kiinni ja tietty polttoainekiskolla:
Kuva

Deka mallattuna paikalleen:
Kuva
Kuva

Gigserin läpissähän on kahdet läpät joita toisia ohjaa boxi automaattisesti sähkömoottorilla ja ne rapsittiin vekeen
Kuva
Samalla väänsin kierteet akselinreikiin jotta voin tukkia ne ettei jää alipainevuotoja.

Pitkän pohdinnan jälkeen ja monien avustavien tekijöiden(tiedätte tyypit kyllä ketä tarkoitan :) että mistä vedän alipaineet/paineet mapille, b-painesäätimelle yms ja fataalimmat tulevat suoraan läppien pienistä rei´istä. Jarrutehostin, ahtopainemittari, hukkaportti yms tulevat alempaa ilmeisesti, finaalipaikkaan en viel oo miettinyt.

nyt ollaan menossa ajassa ja päivämäärässä 14.11.2006 tästä eteenpäin:

Otin 16v imppasatsista alaosan pois ja kun ei sopivaa laippaa saanut siinä vaiheessa millään siihen hätään niin päätin että mähän katkasen sen tosta pois.
Tallissa sitten etsin katkaisulaitetta ja kas kummaa eihän meillä ollutkaan pientä rällää, joten kaivoin isäukon perintökalleus mikä ikinä onkaan vuodelta kivi ja miekka olevan Boschin 2.3kw:n jättirälläkän.
Kyllä perkele katkes alumiini kun vaan pudotti terää hieman :D uppos kun kuuma veitsi voihin. (saatana että se painaa)

Hienosäätöön ja tarkkoihin töihin en sitä uskaltanut käyttää niin seinältä löyty rautasaha.
Kovan sahailun jälkeen(tätä se on kun ei ole kunnon työkaluja) saatiin laippa irti muusta sarjasta.
Kuva
Aluksi ajattelin että jätän noilla orkkisputkilla mutta ne olivat liian ovaalit ja eivät täten olisi sopineet hyväksi kiinnityspinnaksi liitosputkille(kiitos taas päähän potkimisesta tyypit ;) yritin päästä liian helpolla )
Virvoitusjuomakin maistui sahaillessa kuten tarkkasilmäinen saattaa huomata.

Tältä se näytti sisältäpäin ensi alkuun:
Kuva
Ja tältä hahmoteltuna kiinnitykset:
Kuva

Mutta kuten jo mainitsin aiemmin niin ei ne ovaalit olleetkaan hyvät vaan otin rällän(kiitos Mantariini kun toi töistä lainaan pienemmän) ja pyyhkäisin putket vithuun että laippa vaan jäi. Sitten otin 50mm aluputkea jonka puristin laipan imuaukkojen muotoiseksi toisesta päästä, samalla toisessa päässä pitäen sopivan kokoista holkkia ettei pyöreys mene sieltä.(Kiitos Sami P. holkkien lainasta)
Tästä nyt ei jäänyt kuvia mutta kaipa saitte kuvailusta selville homman.

Laippa meni sitten hitsarille jossa hitsasi putken paikalleen. Jälki aika raakaa kun joku onkelma tuli hitsauksessa mutta eiköhän me siistimällä selvitä
Kuva

Synkattiin laippaa kohden läpät ja rikat vaan väliin että saatiin kohdalleen. Sorvailu on turhaa hifistelyä :D Aiemmin isonsin jo noi reiät että sain vedettyä 6mm kierretangon menemään.
Kuva

Hitsari veti putket laippaan aika saumalla niin olisi ollut hommana karmea muokata sitä ja sorvailla nyt ja kun ONNEKSI kaverini Sami P.(kiitos hänelle suuri osien tekemisestä, ois iteltä menny sormi suuhun niitten laitteiden kanssa) huomasi että eipä suuttimet olisikaan voineet tulla tuonne alas. olisi ottanut kiinni koteloihin heti ja se siitä.
Suuttimet sijoitettiin orkkisten paikoille poraamalla alareikää hieman isommaksi ja isompaa o-rengasta plus koeponnistus niin pitäs toimia. Laipan alareiät missä suuttimet orkkiksena on hitsattiin umpeen.
Kuva
^toi kuva on nyt sit viimeisntä hottii eli uusin.
Paikallaan myös 16v rosteritukista modattu tohon käyväksi. kuvissa ei näy myöskään hitsattuja synkkalevyn jatkoja. Kiitoksia Sami P:lle paljon näistä kaikista hitsauksista ja sorvailuista.
Laipasta kuvia kun saadaan se sieltä toiselta hitsuureissulta takaisin ja kun oon siistinyt sitä.
Notta tämmösii Stay drunk and tuned to this topic :D

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 15.12.2006 1:17

Mielenkiintonen prokkis eikös tästä ollu aiempikin projekti kertomus tainnu vaan karata bitti avaruuteen,, sää näköjään toteuta mun haaveita, noita läppä runkojahan saa suomestakin uusia ihan kohtuu hintaan

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 18.12.2006 16:25

Onhan mulla ollut aiemminkin täällä kertomuksia mutta eivätpä ole herättäneet juuri minkäänlaista asiallista keskustelua tai kommentointia.
Paljon hienompaa on laittaa koria tai levikkeitä, vanteita ja muuta tilpehööriä kuin tekniikkaa.
Mää en ymmärrä, pelkääkö porukka ettei uskalla kommentoida mitään jos onkin väärässä tai muuta. Ideat yms on aina tervetulleita kuten kritiikkikin rakentavassa mielessä ja ei tarvi pelätä kysyä tai infota, ei me kukaan olla ammamiehiä alussa ja ei aina lopussakaan :

Katsotaan nyt, onpahan ainakin jotain laitettu kansan pällisteltäviksi.
Kuva autosta kesältä, hieman tulee muuttumaan keulasta mutta tämänkin hetkinen tilanne siis:
Kuva

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 18.12.2006 23:39

Joo ei tekniikka ketään kiinnosta. Mites noi alipaine/paineletkut? Sulle tulee paljon jotain jakorasioita sitten? Kandeisko ton alipainejarrutehostimen tilalle vaihtaa sit sähköinen?

Mr.Crossfire
-
Viestit: 776
Liittynyt: 7.8.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Mr.Crossfire » 19.12.2006 3:19

Hehe... Ideoitahan olis kyllä, mutta mitäs sitten jos alan kertomaan? :D

Ensinnäkin, välijäähdyttimeen uudet päädyt. Tuollaiset kulmikkaat eivät ole kovin fiksut virtauksen kannalta. Sinne tulopuolen päätyyn vois miettiä jotain ilmanohjaimia, kun kenno on noinkin korkea.

Moottoriin korkeammat puristukset, takomännät ja kisaveivit. Kivampi ajaa alipainealueella, takokamat on kevyempiä ja kankisuhteesta saa paremman. Nakutusongelmat ratkaistaan kunnollisella välijäähdytyksellä ja oikein valitulla turboahtimella -> korkea hyötysuhde, vähemmän lämpöä ahtoilmaan, sekä asiallisesti ohjelmoidulla moottorinohjauksella.

Ulkoisella hukkaportilla oleva ahdin, parempi pakokaasujen virtauksen kannalta. -> Lisää tehoa. Mites pakosarja? Ei ainakaan tukkimallia sitten, vaan kynttilänjalkaa, 4-1 tai 4-2-1 periaatteella. Mieluiten tietysti AISI 321 rosterista.

Nämä oli sitten vain mielipiteitä, käytännössä en ole testannut mitään koskaan. (josta johtuen huutelen yleensä vähemmän, mutta seuraan toki suurella mielenkiinnolla tätäkin projektia. :))
Toisaalta, jos tavoite on 192hv, niin noi kaikki ylläolevat voi about unohtaa tarpeettomina, luulen ma. Ja todeta tähän vaan että Oossom sik sleeper! :D

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 19.12.2006 14:45

HYVÄ Mr.Crossfire! Kerrankin joku joka uskalti ideoitaan laittaa tänne ilman pelkoa että teilaan ne heti :D Hyviä ideoita oli, kaikki vaan oli jo tiedossa/mietitty :)

Välijäähdyttimestä ensin: Toi miltä se näyttää ulkoopäin ei kyllä tee oikeutta sen ominaisuuksille. Päädyt vaikka tulevatkin hieman kennosta ylitse niin sisällä on fiksusti tehty ohjain joka pakottaa ilman loivasti kennoon, vaikea selittää enkä ottanut kuvia kun tuon tein/suunnittelin. Tuolle en mitään ajatellut muuta tehdä(no ehkä pienentää jos en keksi tilaa lisää ja paikata pari pikkuruista reikää hitsisaumassa) koska se toimii vallan mainiosti. Mittauksia en ole suorittanut muuta kuin käsi tuntumalla ja 8v aikana.
1.2-1.5bar paineella ajeltuani ja kunnolla kengittyäni kokeilin heti ajon jälkeen käsin coolerin tulopuolta joka oli kyllä kättäni hieman polttava.
Coolerista ulos tuleva putki oli taas ilman kanssa yhtä viileä kaasuläpälle asti, josta päättelin että vittu sehän oikeesti toimii. Vaikea sanoa hyötysuhdetta ennen mittauksia :)

Painehäviötäkään en ole mitannut mutta koska virtauspinta-alaa riittää, en usko että se on suurin.(btw ahtopaineella kompensoidaan sitten)
Mutta pelkkää mutuilua edellinen koska ei ole numeraalista faktaa vielä. Jos on paska niin se saa lähteä.

Seuraava kommentoitava kohtasi onkin ollut listalla jo pitkään eli takotuotteita, niihin en tässä puutu tai kerro enempää mutta saattaa olla että versio 3 putkahtaa moottorista vielä ;) (tarkkasilmäiset ovatkin sen saattaneet huomata jollain tasolla)
Kankikulma on aivan sieltä ja todella syvältä. Optimaalinen olisi 1.7-1.8 niin geessä on jotain 1.6(en muista enää tarkkaalukemaan)
Aiheuttaa vaan ennen aikaista kulumista sylintereissä. Mutta kyllä semmoinen kutina nyt on että kokeillaan mihinkä asti nuo g alakerta hilkkeet tosissaan kestää ennen leviämistään(toivottavasti ei menisi kansi vain paskaksi)

Ruttuja en tuosta kauheasti lähde vielä ainakaan nostelemaan ja faktahan on että suuremmalla ahtopaineella saadaan enemmän teho kuin korkealla puristussuhteella, vaikkakin alipainealue kärsii. Nakutusta en niinkään pelkää mutta varman päälle voi ottaa.
Ahdin ja pakosarja saavat nyt pysyä koskemattomana vaikka sarjan voisi kyllä uuden tehdä, ulkonäkö on ainakin hieman eeh... ei tekijälle herneitä sit ja toimihan tuokin jotenkin :D
En tuohon pakosarja asiaan oikeen sano muuta kuin että noi kynttilänjalka tyyliset sarjat ovat tuntuneet toimivan todella hyvin että uskomattomia hifistelyjä en ainakaan tähän lähde vielä tekemään :)

jep lain sallimat 192hv tieliikenteeseen, radalla ja suljetuilla alueilla voidaan ottaa hieman lisää :)

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 19.12.2006 14:50

Juvonen: Eli map ja b-paineensäädin ottavat läpistä suoraan alipainetta/painetta. Kummallekin on 4*3mm letkupaikat.
Muut esim hukkaportti, ahtopainemittari yms ottavat ilman sitten painekotelosta, JOS en sitten ota ja poraa laippaan paria reikää josta karalla lähdöt noille. Tämä on vielä hieman auki.
Tehostimen tilalle tulee mahdollisesti sähköinen tai sitten teemme sen juurikin tuolla laippa tyylillä. Sähköinenhässäkkä olisi tiedossa kun eräs ystävällinen henkilö ottaisi ne mukaansa käydessään siellä missa ne nyt olikaan, ja ne vaihtuisi siihen pullolliseen sitä Black Bushia ;)

Bulz^
-
Viestit: 318
Liittynyt: 28.9.2005 17:41

ViestiKirjoittaja Bulz^ » 19.12.2006 16:10

asiallisen näkönen projekti ja pidä sleepperinä mahdollisimman paljon =)

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 20.12.2006 8:28

Tosi hienoa protoilua noitten läppärunkojen kanssa! Täytyy katsoa miten toimivat jos tollaiset sais vaikka itsellekin joskus rakenneltua.
Tällaiset tekniikkaprotoilut kiinnostaa kyllä ainakin itseä eniten, mut en kyllä pahemmin osaa näihin kommentoida niin parempi seurata taustalta hiljaa...

Onko aikeissa vielä tehdä sitä shifteriä mistä joskus jossain toisessa keskustelussa kirjoitit?

daivari
-
Viestit: 372
Liittynyt: 19.8.2003 21:29

ViestiKirjoittaja daivari » 20.12.2006 9:11

Millasen painekotelon meinasit tehä noille läppiksille?

Varmaan parhaan hyödyn noista läppiksistä saisit laittamalla esim. vesijäähdytteisen välijäähyn konetilaan, jollon ahtoputkista sais mahdollisimman lyhyet ja täten auto vastais kaasuun herkemmin.

Hieno projekti!

jamku
-
Viestit: 789
Liittynyt: 29.9.2003 16:53
Viesti:

ViestiKirjoittaja jamku » 20.12.2006 11:37

eiku skuuppiduu konepeltiin ja ihan tavis-intterkluureli koneen päälle, tyylii foortin turbodiisselit. ei meinaan tuu ahtoputkille pituutta paljoa. ja lägi-ongelmat saa unohtaa ;)

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 20.12.2006 14:44

Pitää laittaa painekotelosta hahmotelmia kun pääsen oman koneen ääreen.
Kotelosta tulee tavallaan kaksoisplenuminen eli ilma tulee kotelon sivusta kapenevalla putkella primäärikoteloon jossa sijaitsee sitten imutorvet.

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 20.12.2006 15:16

Mikä asetelma täs on??

Mr.Crossfire
-
Viestit: 776
Liittynyt: 7.8.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Mr.Crossfire » 20.12.2006 15:38

Kyllä mää luulisin, että lagiongelmat on jossakin ihan muualla kun ahtoputkissa, jos niitä on. Kuuleria en koneen päälle laittais mistään hinnasta, varsinkin kun se sopii kakkiksessa oikein näppärästi keulille.

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 20.12.2006 19:12

Mites se sellanen sähkönen jarrutehostin laitetaan? Joku automalli mistä puukottamalla saadaan sopiva? Vai onko kuinkakin yksinkertainen juttu?

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 20.12.2006 20:45

Corrossa ainakin on ;) menee vaa pirusti sähköjohtoja ja siellä se surisee. En tiiä sit pystyykö sitä asentaa ilman ABSeja. Jos ei niin sit onkin vähän aikaa säätämistä.

Tai sitten dieselistä semmone alipainepumppu mikä tulee virranjakajan tilalle.

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 20.12.2006 21:46

Tai sitten dieselistä semmone alipainepumppu mikä tulee virranjakajan tilalle.


tää oli käytössä jossain projektissa joskus kun 1.8t motti oli vasta lanseerattu... ainakin muistelisin niin. mutta ei tainnut koskaan valmistua siis se koko auto... toimiihan se dieselissäkin, miksei sitten bensassa?

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 20.12.2006 22:26

Ja se alipainepumppu kans pyörittää diisselissäkin apuakselin avulla öljypumppua? Oliskohan tuo alipainepumppu järkevämpi ratkaisu läppärunkovaparissakin ettei tarttis joka läpän taakse tehä reikiä ja putkivirityksiä?

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 21.12.2006 12:20

Asetelmana on Sachsin normaali.

Sähköinen tehostin tulee pakettina absien kanssa ja pystyy asentaan toimimaan ilman absejakin tietty.
Tuo alipainepumppu tyyliin diisseli kävi kans mieles mutta enpä viitti ruveta repimään apuakselia pois ja vaihtelemaan rattaita yms että sen saa toimimaan.
Niin pieniä alipainetarpeita on noilla että merkityksetöntä tuo vaikka reikää läppien takana olisikin. Ainoa mikä "hornaisee" hieman on alipainetehostin ja sekin pitää olla tuolla vain katsastuksen takia. No kattotaan nyt mikä sinne lätkästään.

Joo ja ei tosiaan putkien pituuksista tule niin paljoa viivettä että haittaisi. Kyllä se viive tulee ihan toisaalta. Joskus sitä joku mittasikin kuinka pitkät ne putket pitää olla että rupee tulemaan 0.5s lisää.

palikka2
-
Viestit: 262
Liittynyt: 1.1.2004 14:18

ViestiKirjoittaja palikka2 » 21.12.2006 17:27

joo ei se viive niin suuri ole että se alkaisi seksuaalisesti häiritsemään....

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 23.12.2006 23:23

Kuva
Kuva
Hieman joulujuotavaa, Voin sanoa notta ei edisty kahteen päivään rojekti. :)
HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE FFPläisille!!

palikka2
-
Viestit: 262
Liittynyt: 1.1.2004 14:18

ViestiKirjoittaja palikka2 » 24.12.2006 13:16

Firmalta tuli minullekkin samanlainen pullo :D

Vinki
-
Viestit: 270
Liittynyt: 4.11.2004 19:46

ViestiKirjoittaja Vinki » 24.12.2006 18:43

ja tänne tuli kans! ;)

Pete I
-
Viestit: 1240
Liittynyt: 23.7.2003 13:56

ViestiKirjoittaja Pete I » 8.4.2007 15:17

Päivittelehän tännekin juttua kun jotain tapahtuu.
Tekniikkaprojektit kiinnostaa varmasti.

Edittiä: Mielenkiintoista olisi nähdä pakosarja.
Mun entinen sarja oli just kynttilänjalka-mallia, mutta tää uus on hieman erilainen. Minen ymmärrä että miten sinne pieneen tilaan tulipellin ja kannen väliin voi saada mahtumaan sarjan ja kunnon ahtimen.

Täytyis varmaan laittaa omakin sarja esille, niin pääsis ystävät ja kylänmiehet haukkumaan :)

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 9.4.2007 11:23

Pakosarja taitaa olla mun tallissa vielä suorien pätkien ja käyrien muodossa... Et sää sitä vanhaa 2h tehtyä koesarjaa sinne laita se on varmaa... Etkä varsinkaan laita siitä kuvia tänne!

Pete: Ei mitään ongelmaa 16v kannella. Kaikkein eniten tilaa kun vertaa 8v ja 20v kansiin.

Pete I
-
Viestit: 1240
Liittynyt: 23.7.2003 13:56

ViestiKirjoittaja Pete I » 9.4.2007 15:58

Vai että ei parane sarjaa näytellä, nopeesti teillä päin niitä tehdään :)
Onko Dona muuten tehnyt sarjat ihan vesijohtoputkesta ja mutkista? Eli ns. paskarautaa? Mulla on myös imusarja tehty moisesta putkesta..

T-Tech: Osaatko sanoa minkä kokoisen coolerin saa mahtumaan mk2:sen keulalle? Tuo sun cooleri on jo ihan hyvän kokonen.

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 9.4.2007 17:10

Tässä ois meiän esitys coolerin asennuksesta iso puskurilliseen

Tässä kuva

Ja kenno on 50cm leveä ja noin 40cm korkea siis noi mitat on pelkät kennon mitat

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 9.4.2007 17:27

Ei pelkoa Dona että laitan kuvia ;)
Pete I: Kyllä toi mun on aika maksimikoko minkä saa tonne lukkopellin sisään mahdutettua. Pitempikään ei mahdu olemaan kun ottaa valoihin kiinni.
En ikinä muista sen kokoa, pitäs varmaan mitata joskus..
Rojekti on jäässä rahan puutten vuoksi, jospa kohta saataisiin viimeiset osat ostettua.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 11.5.2007 15:52

Miksu mistä olette vetäneet putket ylös? ei olisi kuvia?

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 11.5.2007 16:52

Pistän tässä mutaman kuvan

Kuva 1

KUva 2 tollainen tossa ventossa toi lähtevä ahtoputki

Näistä voit visoida jotain

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 12.5.2007 4:53

kiitos mutta eivät tarjoneet mitä itte mietin. Oma pää parempi pää tässä vaiheessa :P Kiitos kuvista :)

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 24.5.2007 8:16

Päivittelyä(vitutusta) uskovaiset ja lapset, ei kannata lukea, en säästele sanoja
Hohhoijaa! eipä ole vitutus juuri laantunut eilisen.
Kaks pojankloppia sai mestariaatoksen ja heittelivät tiilenkappaleilla ja nyrkin kokoisilla kivillä. Tulos: oikea etulokasuojassa pieniä vittumaisia lommoja, konepelti maalia pois ja lommoilla, katossa vitunmoinen kolmen lommonrivin.
Ylläri ylläri kaikki semmoisia että pakkelilla oioittava.
Olihan se vittu joskus suora peltinen.

Kersat sain ite teossa kiinni ja vanhemmat hieman myöhemmin. kyttäsin koko päivän ikkunassa että josko tulisivat. Toisen isipappa oli kyllä asiallinen ja ois maksanut vaikka mitä mutta toisen nulikan äiti rupes papattamaan mun "kohtuuttomasta" 50€ vaatimuksesta per lärvä, mitkä ei edes kata maalarilla laittoa lähellekään. laskin hinnan omille töille.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Tietty ei pitäs valittaan kun itte noin vähään tyydyin mutta kyllä pistää vituttamaan todella paljon. Hetkeksi hävis taas motivaatio.

Päivän päätteeksi tuossa kattelin vielä niin rupesin ihmettelemään naarmuja autossa mitä en oo ennen nähny, niin eiköhän sitten liene samat kersat käyneet aiemmin jo sen kimpussa. ja auto on ihan pihassa ikkunoiden alla.
Kivet oli kannettu kauempaa että voidaan heitellä kun tutkittiin mistä ne heitteli niitä.

Toinen pentu sai varmasti selkäänsä ja nyt niin haittaakaan, oppivatpahan ettei autoja heitellä ja sen isä kävi kyllä kohtuu kuumana.
Tän toisen pennun äitee juuri tuumannut mitään, poika toi itte rahaa pakotettuna ja vaikka pyyti anteeksi niin katseesta huomas ettei paljoa harmittanut aka varmasti tekee uudestaan mut jos mun auto niin minä vittu annan vyöllä perseelle.

Ei vaikka kuinka ettii että ne on pieniä yms syitä niin nyt silti lähe sympatiaa kauheasti. Toivon vaan etteivät mene toisten kalliimpia laitteita heitteleen, toi kun ei viel maalissaan ole.

no toivottavasti ottivat korviinsa kun huusin naama punaisena että vittu tulee selkään ja turpaan jos meette edes hieman lähemmäksi mun autoa.

Ja mites itte auto eristyy tekniikan puolelta?
Painekoteloa tässä hieman suunnitellut mutta hommat kusi aika monesta kohtaa oman vitutuksen takia joten se ei ole valmis eikä hitsaria ole lähellä.
Kuva
läppien laippa katkesi oikastessa, nyt teetetään ilmeisesti uusi, takapakkia tämäkin mutta näihin on jo tottunut.
Kuva
tallikin lähti taas alta ja muuttu perunakellariksi perkele.

moottorinohjaus kamoja odotellessa menee vielä mutta eiköhän ne kohta sieltä. pääsee vetämään sähköt uusiksi..

Edit: kuvat ei sitten tee oikeutta lommoille.

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 24.5.2007 10:28

no voi saatana! kyllä on hävytöntä.oisit vaan pyytäny enemmän rahaa ja sanonu sille papattajamuijalle että turpa umpeen.siis...kyllä rupes vituttaan ihan tosissaan sun puolesta.Toivottavasti autosi saa olla rauhassa ja pari pikkumulkkua oppii arvostamaan toisen omaisuutta!

Matti M
-
Viestit: 1410
Liittynyt: 23.7.2003 11:52

ViestiKirjoittaja Matti M » 24.5.2007 11:38

Eikö olisi kannattanut mennä virallisempaa kautta eli poliisit paikalle ja vauriot arvioituttaa vakuutustarkastajalla. Johan tuosta helposti tonnin laskun olis saanu.

jamku
-
Viestit: 789
Liittynyt: 29.9.2003 16:53
Viesti:

ViestiKirjoittaja jamku » 24.5.2007 12:19

inhoan jälkiviisastelua, osaksi siksi että olen itsekkin sen uhri :D

olisin soittanut poliisin paikalle myös. itse yhden kalliin lommon kaverilta "ilmaiseksi" ottaneena ja vahingosta viisastuneena. tuo on kuitenkin sen sorttinen ilkivallanteko, että vaikka nuoria olivatkin, olisi poliisin paikallaolo varmasti hiljentänyt papattajaeukonkin ja olisit saanut kunnon korvaukset.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 24.5.2007 12:33

Tekniikka vaikuttaa asialliselta, tälläisiä on kiva seurata kun oikeesti laitetaan muuta kuin jotain "vaparia" ja putkistoa.
Ensin tekniikka ja sitten kuoret (jos jää aikaa)

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 24.5.2007 12:47

Kävi kyl mielessä ryhmä rämä tyyli :D jättäs tollaseksi ton laitteen, siin ois äkkiä moni ihmeissään notta mikäs vittu se tuosta viereltä lähti.
tietty noilla lain sallimilla 192hv kovaa mennä ;)

ja joo, mulla on liian hyvä sydän naapureita kohtaan. Vituttaa mutta ei auta.

tahtoo tulla väkisin sutta kun rakennan työttömän budjetilla tuota. Pitäs vaan pitää järki päässä eikä juosta muna pitkällä tekeen kaikkea.
Kahtotaan, tulee ainakin kallis pommi jos ja kun motti laukeaa :)

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 24.5.2007 13:18

tulee ainakin kallis pommi jos ja kun motti laukeaa :)

No sitten tietää mitä pitää vahvistaa seuraavassa motissa ;)

Ugemi
-
Viestit: 181
Liittynyt: 22.11.2005 10:14

ViestiKirjoittaja Ugemi » 24.5.2007 16:05

Oisit pistäny vaan arvioitavaks koko maalauksen hinnan ja sille tädille laskun siitä, ni ois voinu senki kakara saada vähän eri kyytiä kun lasku ois ollu sen 1000€ eikä 50 :) Muuten ihan asiallista tarinaa. Onkos tällä suunnitelmalla aikataulua, eli milloin vois luulla rojektin liikkuvan työntämättömnä?

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 24.5.2007 17:35

vaikea sanoa, hieman menny aina aikataulu päin persettä kun rahat vipanneet vituiksi.
Rahaa jos tulee kuten meinaan niin kyllä kesällä ajetaan vaikka ilman kilpiä.
ehkäpä tuurillaan ihan 2kk sisällä.

Pasaatti
-
Viestit: 1424
Liittynyt: 26.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 26.5.2007 14:39

Ei voi kuin arvailla sitä huudon ja kirvauksen määrää mikäli penikat tuollaisesta yllättäisin. Eikä todellakaan merkitystä sillä olisivatko kuinka katuvaisia tahansa, kuulla ja todennäköisesti myös tuntea, saisisivat kunniansa. Ja todellakaan en olisi tyytynyt mihkään 100 € - mitä sillä korjataan tuosta vauriosta?

qstiz
-
Viestit: 95
Liittynyt: 26.10.2006 14:19

ViestiKirjoittaja qstiz » 26.5.2007 15:06

Joo olen kyllä samoilla linjoilla, että enemmän olisit saanut kyllä ottaa korvauksia.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 28.5.2007 12:41

Mää korjasin lauantaina vitutuksen sillä 100€ eli eipä sillä muuta korjattu.

AudiA6
-
Viestit: 164
Liittynyt: 31.7.2003 22:07

ViestiKirjoittaja AudiA6 » 28.5.2007 14:55

^^ Ja nytkö ei enää muka vituta :)

Ihan vaan muillekin neuvoksi: 100€ ei oikasta yhtään lommoa missään.
<jälkiviisastelu>
Jos olisit virallista tietä lähtenyt vaatimaan korvauksia, niin nämä lapsukaisten vanhemmat olisivat tod. nälk. maksaneet sen 50-100€/nokka omavastuita vakuutusyhtiöilleen ja sinä olisit saanut ammattireiskan korjaamat pellit.
</jälkiviisastelu>

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 28.5.2007 16:18

Vituttaa joo. Olen vaan liian hyväsydäminen, että itseäni saan syyttää kun en enempää pyytänyt. Toisen vanhemmat olivat todella asiallisia ja ovat mukavia naapureita, joten en sopua viitsi tuhota.
Toisen äippä rupes itkee jo tosta 50€ niin siltä ois kyllä tehnyt mieli maksattaa koko paska.

Tiedän suunnilleen mitä noi korjaukset maksaa mutta vaikeinta asiassa on että autossa ei ole yksikään luukku saman värinen muutenkaan(paitti ovet).

100€ riittää suunnilleen pakkelilla oikaisuihin+hiomiskamoihin mutta maalauksesta ei puhettakaan. Jos tuo auto ois ollut saman värinen kauttaaltaan niin ylimaalaukseen olisi mennyt.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 5.2.2008 12:55

Päivitystä ettei jää unholaan tämäkin. Auto päätettiin säilyttää vielä ja pieniä muutoksia on tullut myös.

Läppärunkoprojekti jäi hetkeksi ja tilalle otettiin Seat Ibiza 2.0 16v isompi imusarja. joka tullaan kääntämään kuten edellinenkin 1.8 pienempi imusatsi.
Samalla mukana tuli imusarjaan sopiva yksiläppäinen kotelo, homma helpottui taas siltä osilta ettei tarvi tapella TPS:n kanssa suurempia.

VEMS saapui myös muutama viikko sitten pistokkeineen/antureineen. Kiitos Kalskeen Tepolle kovasti.

Seuraavat hommat ovat siis imusarjan modaaminen ja johtosarjan rakentelu. Auto on nyt vaan minusta 100km päässä. joten vaikeuttaa kovasti asioiden tekoa ennen kuin hallipaikan jyväskylästä löydän.(otan vinkkejä vastaan)

Kuvia seuraa kun saan jonkunlaisen kameran :D

Ja jotain pientä piristystä pitäisi keksiä tuohon Mk3 8tappiseenkin ;) pysykää kanavalla.

Lydes
-
Viestit: 196
Liittynyt: 11.2.2004 12:50

ViestiKirjoittaja Lydes » 28.2.2008 2:18

Sarjan modaus on ihan tuttu juttu.... :D

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 28.2.2008 12:52

Mähän sanoin että voin tuoda sen satsin sulle niin saat rälläköidä sitä :D

Työt ja tilojen puutos haittaa harrastetta pahasti taas ja aina..


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa