1.9 tdi (avf) savutus ja käynnistys ongelmaa
Valvoja: ffp jäsenet
1.9 tdi (avf) savutus ja käynnistys ongelmaa
Elikkäs auto on 1.9tdi pd passat vm.2002.
Ongelmina on huono käyntiinlähtö varsinkin kun auto on pidemmän aikaa seisonut (yön yli), joutuu "sahaamaan" todella pitkään käyntiin, aivan kuin joutuisi ilmaamaan järjestelmän, sitten ku auto viimein suostuu käynnistymään se käy nätisti.
Lisäksi auto on alkanut savuttamaan paikallaan ollessa esim. valoissa ja liikkeelle lähdöissä, ajaessa huomattavaa savutusta ei esiinny. Savu on tummaa/harmaata, haisee dieselille ja tämä vika ei ole jatkuva. Öljyä auto ei hävitä liiemmin.
Olen vaihtanut/tehnyt autoon:
- hehkutulpat
- pa-suodattimen (myös kiinnityspultin o-renkaan)
- tandempumpun
- alipaineletkut
- ilmanputsarin
- maffin
- öljyt+ suodattimen
- kaikki letkut konehuoneen puolelta tutkittu vuotojen varalta
- imusarja, turbo yms. putsattu karstasta
- egr laipattu ja alipaineletku tulpattu
- vag-com ei anna vikakoodeja ja arvot muutenkin ok.
Autossa on vedot tallella, eli sen puoleen ei ongelmaa ole mutta toi starttaus ja todella reilu savutus alkaa jo ahdistamaan..... :)
Olisin kiitollinen kaikista neuvoista millä auto saatais taas iskuun.
Ongelmina on huono käyntiinlähtö varsinkin kun auto on pidemmän aikaa seisonut (yön yli), joutuu "sahaamaan" todella pitkään käyntiin, aivan kuin joutuisi ilmaamaan järjestelmän, sitten ku auto viimein suostuu käynnistymään se käy nätisti.
Lisäksi auto on alkanut savuttamaan paikallaan ollessa esim. valoissa ja liikkeelle lähdöissä, ajaessa huomattavaa savutusta ei esiinny. Savu on tummaa/harmaata, haisee dieselille ja tämä vika ei ole jatkuva. Öljyä auto ei hävitä liiemmin.
Olen vaihtanut/tehnyt autoon:
- hehkutulpat
- pa-suodattimen (myös kiinnityspultin o-renkaan)
- tandempumpun
- alipaineletkut
- ilmanputsarin
- maffin
- öljyt+ suodattimen
- kaikki letkut konehuoneen puolelta tutkittu vuotojen varalta
- imusarja, turbo yms. putsattu karstasta
- egr laipattu ja alipaineletku tulpattu
- vag-com ei anna vikakoodeja ja arvot muutenkin ok.
Autossa on vedot tallella, eli sen puoleen ei ongelmaa ole mutta toi starttaus ja todella reilu savutus alkaa jo ahdistamaan..... :)
Olisin kiitollinen kaikista neuvoista millä auto saatais taas iskuun.
Viimeksi muokannut Ari P, 29.4.2007 1:01. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Oli kohdillaan, ainakin vielä alkuviikosta..
Autoon on myös vaihdettu kansipahvi, venttiilivarrenkumit yms tarpeelliseksi katsottu 6tkm sitten.
Myös tehoboxi löytyy, ei vaikutusta vaikka irroitin.
Maffilta kun ottaa piuhan irti häipyy savutus ja tehot, käynnistymiseen ei vaikutusta.
Ahtoletkut on myös käyty läpi.
Pumppusuutinten johtosarjan liittimet tarkastettu (heiluteltu ja varmistettu kontakti)
Auto on alkanut oireilla ~1000km sitten
Nokka-akselissa ei havaittavaa kulumista....
Autoon on myös vaihdettu kansipahvi, venttiilivarrenkumit yms tarpeelliseksi katsottu 6tkm sitten.
Myös tehoboxi löytyy, ei vaikutusta vaikka irroitin.
Maffilta kun ottaa piuhan irti häipyy savutus ja tehot, käynnistymiseen ei vaikutusta.
Ahtoletkut on myös käyty läpi.
Pumppusuutinten johtosarjan liittimet tarkastettu (heiluteltu ja varmistettu kontakti)
Auto on alkanut oireilla ~1000km sitten
Nokka-akselissa ei havaittavaa kulumista....
Onko tankissa sisällä oleva sähköinen siirtopumppu ja ne letkut mitä tankissa sisällä risteilee tarkistettu? On irtoillut pikaliittimiä tankista sisältä, sumpun(missä pumppu on) yksisuunta ollut täynnä moskaa ja vuotanut, hajonnut. Konehuoneen yksisuuntia mennyt rikki että seisoessaan ilmaa tankkiinpäin jne.
Tai sit sulla on fram tai joku motonetin löpösuodatin joka vuotaa sisältä tai alle.. tämmönenkin tuli vastaan..
Olethan laittanut läpinäkyvää letkua väliin että startatessa näet ilman määrän putkistossa?
Tai sit sulla on fram tai joku motonetin löpösuodatin joka vuotaa sisältä tai alle.. tämmönenkin tuli vastaan..
Olethan laittanut läpinäkyvää letkua väliin että startatessa näet ilman määrän putkistossa?
Täytyypä huomenna tarkistaa ne tankin letkut, konehuoneen takaiskut on testattu (jos niitä tarkoitit).
Huomasin tossa et ahtimen ja pakosarjan välisestä liitoksesta kusee dieseliä pihalle asti aina kun alkaa savuttaan..
Tandempumpussakin oli jotain mätää koska auto sammuu nyt uudella pumpulla "pehmeämmin" tyhjäkäynti tasottui ja jarruista tuli huomattavasti tunnokkaammat.
Suodatin muuten on fram, niin oli edellinenki joka pelasi tähän asti hyvin. Annoin auton olla 8h parkissa ja aukaisin suodattimen kannen, oli ihan täynnä.
Huomasin tossa et ahtimen ja pakosarjan välisestä liitoksesta kusee dieseliä pihalle asti aina kun alkaa savuttaan..
Tandempumpussakin oli jotain mätää koska auto sammuu nyt uudella pumpulla "pehmeämmin" tyhjäkäynti tasottui ja jarruista tuli huomattavasti tunnokkaammat.
Suodatin muuten on fram, niin oli edellinenki joka pelasi tähän asti hyvin. Annoin auton olla 8h parkissa ja aukaisin suodattimen kannen, oli ihan täynnä.
sitä minäki oon miettinyt.
Miksei se ole jatkuva vika kumminkaan???
Aluksi ajattelin että jostain pääsee ilmaa järjestelmään ja palamishäiriöt johtuu siitä, vaan enpäs tiedä enään...
Mittailtiin muutama viikko sitten lasermittarilla pakosarjan lämpöjä niin 1. pytty lämpenee selvästi muita hitaammin, vag-com taas on antanut muutaman satunnaisen kerran 2. pytyn pumpparin korjausarvoksi -3 pintaan (raja tais olla -2.8-2.8) Yleensä arvot on 0-0.3 sisällä.
1. pytyn suutin on vaihdettu 8tkm sitten, silloin tuli vikakoodi, nykimistä, ravistusta ja vikavalo.
Tänä aamuna taas 4 n. 10s starttausta ennen kun syttyi.
Eberin käytöllä ei vaikutusta asiaan ja hehkurele naksahtaa.
Auto kyllä hörähtää ensimmäisellä ja joskus jopa jää käyntiin, varsinkin jos ollut keula alaspäin parkissa.
Savutus alkaa viimeistään silloin kun kiihdytät rivakasti valoista ja pysähdyt seuraavan kerran.
Tankissa olevalla polttoaine määrällä ei ole vaikutusta.
Kaikki anturit antavat järkeviä arvoja sekä kylmänä ja kuumana.
Miksei se ole jatkuva vika kumminkaan???
Aluksi ajattelin että jostain pääsee ilmaa järjestelmään ja palamishäiriöt johtuu siitä, vaan enpäs tiedä enään...
Mittailtiin muutama viikko sitten lasermittarilla pakosarjan lämpöjä niin 1. pytty lämpenee selvästi muita hitaammin, vag-com taas on antanut muutaman satunnaisen kerran 2. pytyn pumpparin korjausarvoksi -3 pintaan (raja tais olla -2.8-2.8) Yleensä arvot on 0-0.3 sisällä.
1. pytyn suutin on vaihdettu 8tkm sitten, silloin tuli vikakoodi, nykimistä, ravistusta ja vikavalo.
Tänä aamuna taas 4 n. 10s starttausta ennen kun syttyi.
Eberin käytöllä ei vaikutusta asiaan ja hehkurele naksahtaa.
Auto kyllä hörähtää ensimmäisellä ja joskus jopa jää käyntiin, varsinkin jos ollut keula alaspäin parkissa.
Savutus alkaa viimeistään silloin kun kiihdytät rivakasti valoista ja pysähdyt seuraavan kerran.
Tankissa olevalla polttoaine määrällä ei ole vaikutusta.
Kaikki anturit antavat järkeviä arvoja sekä kylmänä ja kuumana.
Tässä juuri jollain meni kansirempan yhteydessä tandempumpun akseli 180 astetta väärinpäin ja kohta oli pumpun kansi halki ja löpöä öljyn seassa. Hajosi kyllä aika äkkiä ja kuuluvasti.
Tuskin suuttimien+sylinterien kautta niin paljoa pääsee öljyn sekaan polttoainetta että alkaisi pinta nousta. Luulisi että koneen toiminta olisi silloin jo tosi huonoa. Vaan paha mennä näin ruudun takaa varmaksi mitään sanomaan.
Tuskin suuttimien+sylinterien kautta niin paljoa pääsee öljyn sekaan polttoainetta että alkaisi pinta nousta. Luulisi että koneen toiminta olisi silloin jo tosi huonoa. Vaan paha mennä näin ruudun takaa varmaksi mitään sanomaan.
Miten tuon voi tarkistaa että akseli on oikeassa asennossa?
Pumppu on vaihdettu eilen, otin vaan vanhan irti ja pistin uuden paikalleen....
Sehän tässä onkin kummallista että auto pelaa täysin normaalisti, nykimistä tai ylimääräisiä ääniä ei ole, mut käyntiin saa sahata ku vanhaa sunnya ja savutus on jotain aivan järjetöntä...
Viat oireilee päivä päivältä pahemmin, ei kai tässä auta ku ajella ja odottaa et joku paikka hajoaa lopullisesti, ja varmaan tulee kalliiksi...
Voiko karsta väärissä paikoissa aiheuttaa tällaista?? (karstoja on muistettu välillä polttaa)
Kannattaako tankkiin ja koneeseen laittaa jotkin puhdistus aineet, jos se vaikka auttaisi?
Muistaakseni imusarjan paineet ja maf arvot oli korkeat pyyntöön nähden vag-comilla, täytyy vielä tarkistaa noi. (johtuisko boxista)
Pumppu on vaihdettu eilen, otin vaan vanhan irti ja pistin uuden paikalleen....
Sehän tässä onkin kummallista että auto pelaa täysin normaalisti, nykimistä tai ylimääräisiä ääniä ei ole, mut käyntiin saa sahata ku vanhaa sunnya ja savutus on jotain aivan järjetöntä...
Viat oireilee päivä päivältä pahemmin, ei kai tässä auta ku ajella ja odottaa et joku paikka hajoaa lopullisesti, ja varmaan tulee kalliiksi...
Voiko karsta väärissä paikoissa aiheuttaa tällaista?? (karstoja on muistettu välillä polttaa)
Kannattaako tankkiin ja koneeseen laittaa jotkin puhdistus aineet, jos se vaikka auttaisi?
Muistaakseni imusarjan paineet ja maf arvot oli korkeat pyyntöön nähden vag-comilla, täytyy vielä tarkistaa noi. (johtuisko boxista)
Tässä juuri jollain meni kansirempan yhteydessä tandempumpun akseli 180 astetta väärinpäin ja kohta oli pumpun kansi halki ja löpöä öljyn seassa. Hajosi kyllä aika äkkiä ja kuuluvasti.
Tuskin suuttimien+sylinterien kautta niin paljoa pääsee öljyn sekaan polttoainetta että alkaisi pinta nousta. Luulisi että koneen toiminta olisi silloin jo tosi huonoa. Vaan paha mennä näin ruudun takaa varmaksi mitään sanomaan.
Minullahan siinä noin pääsi käymään. Se hahlo siinä nokka-akselin päässä ei ole ihan keskellä, jotenka ei ole merkityksetöntä mihin asentoon pumpun akseli menee. Oli lohkaissut tapin siitä pumpun päästä ja kiilannut lohjenneen tapin nokan päädyn ja kannenväliin. Samalla oli mennyt pumpun akseli väljäksi ja työnti naftaa öljyn sekaan. Itselläni naftaa oli öljyn seassa noin 5 litraa ja kone ihme kyllä kävi vielä (60-120km/h meni tuolloin 5.9sek!!!). No lopulta kihnuttava ääni pumpun seudulta sai hälytyskellot soimaan. Nyt menee vaihtoon nokka-akseli, paininkupit, tandempumppu, kannentiiviste ja pultit, ehkä turbon laakeritkin. Öljypohjassa oli myöskin alumiinin ja metallin kappaleita. Sylinteriputket on onneksi virheettömät.
Oireena oli se, että sai startata jonkunaikaa kunnes käynnistyi ja epävakaa tyhjäkäynti. Alipaineet seilasivat 0.3-0.6 bar välillä. Sitten tietysti se epämiellyttävä kihnutus pumpun seudulta.
Sedan vai farmari?
Molemmissa on joko penkin tai takaluukun äänieristeiden alla luukku josta pääsee käsiksi.
Mutta jos sulla menee löpöä öljyn sekaan ja tandemi on ehjä niin pumppusuuttimet on asennettu perseelleen/vanhoilla tiivisteillä. Siellä on semmonen 8-12 bar painetta pumppareille niin vuodon ei taritse olla edes iso kun sitä jo tulee..
Korjaamolle noottia että nyt menee löpöä öljyn sekaan ja katsoo mitä he vastaavat.
Koska tandemin lisäksi nuo suuttinrungon ja kannen väliset tiivisteet ovat ainoa mahdollinen paikka mikäli koneessa on ehjä alakerta.
Lisäksi tuo löpö-öljy tappaa tuommosen dieselin kyllä sitten niin vauhdilla ettei koneesta saa edes verkonpainoa parin tonnin päästä. Kaikista laakeripinnoista on "pinta" rikki.
Noita siirtopumpun releitä ja pumppuja myös on hajonnut kyllä eli tarkistus lienee paikallaan.Kuten jo aikaisemmin sanoin, se sumppu jossa pumppu on kannattaa myös tarkistaa.
Molemmissa on joko penkin tai takaluukun äänieristeiden alla luukku josta pääsee käsiksi.
Mutta jos sulla menee löpöä öljyn sekaan ja tandemi on ehjä niin pumppusuuttimet on asennettu perseelleen/vanhoilla tiivisteillä. Siellä on semmonen 8-12 bar painetta pumppareille niin vuodon ei taritse olla edes iso kun sitä jo tulee..
Korjaamolle noottia että nyt menee löpöä öljyn sekaan ja katsoo mitä he vastaavat.
Koska tandemin lisäksi nuo suuttinrungon ja kannen väliset tiivisteet ovat ainoa mahdollinen paikka mikäli koneessa on ehjä alakerta.
Lisäksi tuo löpö-öljy tappaa tuommosen dieselin kyllä sitten niin vauhdilla ettei koneesta saa edes verkonpainoa parin tonnin päästä. Kaikista laakeripinnoista on "pinta" rikki.
Noita siirtopumpun releitä ja pumppuja myös on hajonnut kyllä eli tarkistus lienee paikallaan.Kuten jo aikaisemmin sanoin, se sumppu jossa pumppu on kannattaa myös tarkistaa.
Farkkuhan se on.
Alkaa näyttää että löysin kun löysinkin vuodon polttoaine letkusta konehuoneesta... Aamulla täytyy käydä ostaan letkua ja vaihdan samalla sen takaiskun vielä, katsotaan jos se sillä alkais rokkaan.
En voi olla 100% varma että onko öljymäärä lisääntynyt vai onko tullut huollossa ylitäyttöä, seuraan nyt tilannetta. Laskin öljyä puol litraa vähemmäksi ja ainakin öljy oli ihan ok oloista..
Tutkailin sitä vanhaa tandempumppua niin eikös se akselin pää ole keskittävä, eli ei olisi merkitystä mihin asentoon akselin laittaa...??
Tuli annettua korjaamolle kansirempan vihdoin valmistuttua kyllä sen verta noottia heidän toiminnasta että meni varmaan viikko ennen kun verenpaineet tasaantui... :)
Alkaa näyttää että löysin kun löysinkin vuodon polttoaine letkusta konehuoneesta... Aamulla täytyy käydä ostaan letkua ja vaihdan samalla sen takaiskun vielä, katsotaan jos se sillä alkais rokkaan.
En voi olla 100% varma että onko öljymäärä lisääntynyt vai onko tullut huollossa ylitäyttöä, seuraan nyt tilannetta. Laskin öljyä puol litraa vähemmäksi ja ainakin öljy oli ihan ok oloista..
Tutkailin sitä vanhaa tandempumppua niin eikös se akselin pää ole keskittävä, eli ei olisi merkitystä mihin asentoon akselin laittaa...??
Tuli annettua korjaamolle kansirempan vihdoin valmistuttua kyllä sen verta noottia heidän toiminnasta että meni varmaan viikko ennen kun verenpaineet tasaantui... :)
Volkkarilla tiivisteet maksaa ilman alea ~30e/suutin ja jostain dieselihuollosta ehkä sen 30e kaikki kuparit+ ne 12 o-rinkulaa, jos niitä neljää ei lasketa jotka ovat siellä jousen päässä ja pitävät kenties sitä tappia paikoillaan..
Muista sitten heittokellolla säätää keinut paikoilleen, jos otat suuttimet auki.
Muista sitten heittokellolla säätää keinut paikoilleen, jos otat suuttimet auki.
Eli savuttaa paikallaan ollessa ja liikkeelle lähdöissä, koneen lämpötilalla ei merkitystä...
Ajaessa ei ainakaan huomattavaa savutusta ole..
Savu on sinistä/harmaata ja haisee dieselille.
Nyt kävin äskettäin ajelemassa n.40km todella rauhallisesti niin eipä savuttanu missään vaiheessa...
Jokseenki outoa...
Ajaessa ei ainakaan huomattavaa savutusta ole..
Savu on sinistä/harmaata ja haisee dieselille.
Nyt kävin äskettäin ajelemassa n.40km todella rauhallisesti niin eipä savuttanu missään vaiheessa...
Jokseenki outoa...
Sinistä/harmaata tulee dieseleistä silloin kun ajoitus on myöhäisellä ja haisee dieselille kun ei pala kunnolla. Esim jakajapumpullisessa kun laittaa pumpun hampaan myöhäselle saa juuri tämän efektin aikaan.
Jokos olet mitannut puristuspaineet? Entäs nokan tarkistus?
Ilma järjestelmässähän siirtää myös ajoitusta myöhäiselle koska ilma painuu kasaan ja näin ollen suutin ei aukeakkaan oikeaan aikaan.
Onko korjaamo säätänyt pumpparit varmasti oikein remontin yhteydessä?
Jokos olet mitannut puristuspaineet? Entäs nokan tarkistus?
Ilma järjestelmässähän siirtää myös ajoitusta myöhäiselle koska ilma painuu kasaan ja näin ollen suutin ei aukeakkaan oikeaan aikaan.
Onko korjaamo säätänyt pumpparit varmasti oikein remontin yhteydessä?
omassa tdi leonissa(asv) samoja ongelmia.
viikonloppuna pääsee katsomaan onko ajotus myöhäsellä, joka luultavammin on.
kumma homma, ei tarvii kun muutaman tunnin auto seisoa parkissa niin ei meinaa käyntiin lähteä. just tuolleen pitkään starttaa yms.
mut sit ku on ollu pari tuntia piuhan päässä , lähtee ihan mukisematta käyntiin.
viikonloppuna pääsee katsomaan onko ajotus myöhäsellä, joka luultavammin on.
kumma homma, ei tarvii kun muutaman tunnin auto seisoa parkissa niin ei meinaa käyntiin lähteä. just tuolleen pitkään starttaa yms.
mut sit ku on ollu pari tuntia piuhan päässä , lähtee ihan mukisematta käyntiin.
Nokka on tarkastettu silmämääräisesti ja oli ok.
Voihan se uusi maffikin olla sökö, mut antaa kumminkin ok arvoja..
Eilisen illan auto pelasi moitteettomasti, nyt äsken lähti käyntiin hyvin mutta savuttaa jonkin verran.
Nyt on vaan kantoside kädessä ainakin seuraavat 3 viikkoa, joten hidastaa toimintaa aika lailla....
Täytyy tutkia se sähköinen siirtopumppu ja ne tankin letkut, jahka tässä palautuu työkykyiseksi.
Voihan se uusi maffikin olla sökö, mut antaa kumminkin ok arvoja..
Eilisen illan auto pelasi moitteettomasti, nyt äsken lähti käyntiin hyvin mutta savuttaa jonkin verran.
Nyt on vaan kantoside kädessä ainakin seuraavat 3 viikkoa, joten hidastaa toimintaa aika lailla....
Täytyy tutkia se sähköinen siirtopumppu ja ne tankin letkut, jahka tässä palautuu työkykyiseksi.
Käyntiinlähtöongelma
Tätä juttua kun lueskelin niin alkoi kuulostamaan tutuille oireille. Itsellä AVF (A4Q), syttyy käymään miltei heti käynnistettäessä mutta jokin pytyistä ei ole heti 100:lla mukana, hetken aikaa rynkyttää ja tekee savumerkkiä, kunnes tokenee n. 10 s sisällä.
Olisiko hyviä ehdotuksia mistä vikaa voisi yirttää paikallistaa. Vika ilmenee ainoastaan kylmällä koneella, jos käyttää webastoa, ongelmaa ei ilmene. Vikakoodeja ei pukkaa. En tiedä liittyykä ongelmaan, mutta auto on varsin perso löpölle, edes nyt ilmojen lämmettyä en ole päässyt alle 7l/100, tavella vie keskimäärin 7.5.
Ettei nokat ? Pitäisi tuntua heikkona kulkuna, itsestäni kulkee sen mikä pitääkin, mutta enpä ole mitattuna.
Olisiko hyviä ehdotuksia mistä vikaa voisi yirttää paikallistaa. Vika ilmenee ainoastaan kylmällä koneella, jos käyttää webastoa, ongelmaa ei ilmene. Vikakoodeja ei pukkaa. En tiedä liittyykä ongelmaan, mutta auto on varsin perso löpölle, edes nyt ilmojen lämmettyä en ole päässyt alle 7l/100, tavella vie keskimäärin 7.5.
Ettei nokat ? Pitäisi tuntua heikkona kulkuna, itsestäni kulkee sen mikä pitääkin, mutta enpä ole mitattuna.
Sen verta oon huomannu lisää et kylmänä on epätasainen tyhjäkäynti, kierrokset aika tasan 800, eli vois auttaa jos hiukan nostaa tyhjäkäyntiä..
Auto kyllä toimii kuin unelma kunhan muistaa yöksi parkkeerata keula alaspäin eikä revittele ja täydellä tankilla en ole myöskään huomannut ongelmia, eli kyllä se vika näyttäis olevan siellä tankin puolella....
Käsi on edelleen paskana, jahka se kuntoutuu niin pääsee tutkimaan vikaa lisää..
Auto kyllä toimii kuin unelma kunhan muistaa yöksi parkkeerata keula alaspäin eikä revittele ja täydellä tankilla en ole myöskään huomannut ongelmia, eli kyllä se vika näyttäis olevan siellä tankin puolella....
Käsi on edelleen paskana, jahka se kuntoutuu niin pääsee tutkimaan vikaa lisää..
Jos kerran nokka alaspäin lähtee peremmin käyntiin niin silloinhan se viittais ilmavuotoon polttoainejärjestelmässä. Vuodon ei tarvitse olla iso niin valuttaa aineen pidemmän seisomisen jälkeen tankkiin. Tämä selittäisi pitkän startin.
Vuoto ei välttämättä ole näkyvällä paikalla, ja ulkoista vuotoa ei ole. Vuoto voi olla sylinterikannen sisäinen.
Vuoto ei välttämättä ole näkyvällä paikalla, ja ulkoista vuotoa ei ole. Vuoto voi olla sylinterikannen sisäinen.
No niin, palataanpa tähänkin ongelmaan välllä kun alkaa pystyä jotain jo tekemäänkin.
Missäs tuolla sijaitsee takaiskut? En ole löytänyt kun yhden, siitä suodattimelta tandempumpulle menevässä letkussa.
Siinä sumpussa oleva takaisku tuntuis pelaavan
Täytyy nyt vaihtaa se suodatin ja o-rengas vielä kertaalleeen.
Sellaisen olen huomannut että auton seistessä pitempään kun pistää virrat päälle kuuluu tankista sellainen 2-3sek ääni kuin se sylkäisi löpöt tankkiin ja ääni ei tosiaan ole mikään normaali ääni pumpulta... Ja tätäkään ei tapahdu jos auto on ollut keula alaspäin parkissa..
Löpöä ei sitten kumminkaan mene öljyn sekaan, oli ilmeisesti muutaman desin ylitäytöstä kyse.
Missäs tuolla sijaitsee takaiskut? En ole löytänyt kun yhden, siitä suodattimelta tandempumpulle menevässä letkussa.
Siinä sumpussa oleva takaisku tuntuis pelaavan
Täytyy nyt vaihtaa se suodatin ja o-rengas vielä kertaalleeen.
Sellaisen olen huomannut että auton seistessä pitempään kun pistää virrat päälle kuuluu tankista sellainen 2-3sek ääni kuin se sylkäisi löpöt tankkiin ja ääni ei tosiaan ole mikään normaali ääni pumpulta... Ja tätäkään ei tapahdu jos auto on ollut keula alaspäin parkissa..
Löpöä ei sitten kumminkaan mene öljyn sekaan, oli ilmeisesti muutaman desin ylitäytöstä kyse.
-
- uusi tulokas
- Viestit: 1
- Liittynyt: 6.7.2012 17:17
savutus ja käynnistysongelma
selvisikö tämä Ari P:n ongelma koskaan? itellä on nyt samat ongelmat -02 atd koneessa. öljy lisääntyy, savuttaa niin maan perkeleesti, käyntiinlähtö on takkuillu..
Vaikuttaa vähän kuolleelta tämä aihe, mutta itsellä Touran vuosimallia 2007 alkoi tekemään nyt parina päivänä aivan vastaavia oireita.Huomasin eilen töistä lähdettyä heti käynnistyksen jälkeen selvää tehottomuutta ja luulin parkkipaikalla auton jo kerran sammuneen mutta kyllä se vaivoin vielä kävi. Katsoin kulutusmittaria (hetkellinen) ja se näytti lukuja 38 - 53 L / 100 km. Eli kulutus luokkaa helvetillinen. Jatkoin matkaa ja noin minuutin ajon aikana kulutuslukemat muuttuivat "normaaleiksi".
Tänään ennen töistä lähtöä ajattelin että jos se on käynyt vain vähällä öljyllä, niin yllätys oli suuri kun siellä oli mielestäni enemmän öljyä (+joku muu, mikä?) kuin koskaan olen sinne laittanut. Auto on aina haissut öljylle käydessään, ja kolme pumppusuutinta on vaihdettu takuuseen. Eli joko se tandem-pumppu tekee nyt viimein kuolemaa tai sitten nuo suuttimet on asennettu perseelleen ja ne vuotaa tiivisteistä. Oli miten oli, ei hyvältä näytä. Mikä mahtaa olla tuollaisen huoltotyön takuuaika? Varmaankin jotain 6kk luokkaa. Kun viimeisin suutin on vaihdettu noin 9kk sitten.
Tänään ennen töistä lähtöä ajattelin että jos se on käynyt vain vähällä öljyllä, niin yllätys oli suuri kun siellä oli mielestäni enemmän öljyä (+joku muu, mikä?) kuin koskaan olen sinne laittanut. Auto on aina haissut öljylle käydessään, ja kolme pumppusuutinta on vaihdettu takuuseen. Eli joko se tandem-pumppu tekee nyt viimein kuolemaa tai sitten nuo suuttimet on asennettu perseelleen ja ne vuotaa tiivisteistä. Oli miten oli, ei hyvältä näytä. Mikä mahtaa olla tuollaisen huoltotyön takuuaika? Varmaankin jotain 6kk luokkaa. Kun viimeisin suutin on vaihdettu noin 9kk sitten.
AVF koneen käynnistysongelma topiccia lainaten omassa vm -02:ssa pidemmän (+100km) ajon jälkeen vähän aikaa parkissa seisomisen jälkeen (~5min) saa sahata yli 5 sek. ja pumpata kaasua että jaksaa käynnistyä vaivalloisesti.
Onko muilla vastaavasta kokemuksia? PA-suodin vaihdettu vuoden keväällä (kai). Kylmänä ei siis ongelmaa.
Onko muilla vastaavasta kokemuksia? PA-suodin vaihdettu vuoden keväällä (kai). Kylmänä ei siis ongelmaa.
Itsellä samat oireet alkoivat n. 1 kk sitten:
- saa sahata käyntiin pitkään,
- epätasainen käynti, varsinkin kylmänä,
- runsas harmaa savutus,
- lopuksi eivät tyhjäkäyntikierrokset laskeneet lämpimällä moottorilla alle 1600
Syy:
Rikkoontunut suutin ja 3 sammunutta hehkutulppaa.
Uusi suutin, suuttimien johtosarjat ja uudet hehkut.
Taas toimii. Päästömittaus meni läpi, niukasti tosin.
- saa sahata käyntiin pitkään,
- epätasainen käynti, varsinkin kylmänä,
- runsas harmaa savutus,
- lopuksi eivät tyhjäkäyntikierrokset laskeneet lämpimällä moottorilla alle 1600
Syy:
Rikkoontunut suutin ja 3 sammunutta hehkutulppaa.
Uusi suutin, suuttimien johtosarjat ja uudet hehkut.
Taas toimii. Päästömittaus meni läpi, niukasti tosin.
AVF koneen käynnistysongelma topiccia lainaten omassa vm -02:ssa pidemmän (+100km) ajon jälkeen vähän aikaa parkissa seisomisen jälkeen (~5min) saa sahata yli 5 sek. ja pumpata kaasua että jaksaa käynnistyä vaivalloisesti.
Softan ominaisuus. Poistuu korjaamalla ohjelmaa tai nostamalla starttikierroksia ( yleensä uusimalla startti ja/tai akku ). Suositteluni toki tuohon ensinnämainittuun, mutta kannattaa toki muistaa että useissa virisoftissa tätä "ominaisuutta" ei ole vaivauduttu poistamaan.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa