Kusetus firma Pro-Street?
Valvoja: ffp jäsenet
Kusetus firma Pro-Street?
Kyselisinpä että onkohan muilla ollut ongelmia kyseisen firman kanssa?
Itse tilasin 2006 keväällä osia (ennakkomaksulla) ja eipä ole kuulunnut mitään. lupasivat kyllä max. 3kk toimitusajan. puhelinnumeroakaan ei enää kyseiseen firmaan löydy ja s-postiin ei vastata.
Mitäköhän asialle pitäsi tehdä ja miten saada rahani takas.
Itse tilasin 2006 keväällä osia (ennakkomaksulla) ja eipä ole kuulunnut mitään. lupasivat kyllä max. 3kk toimitusajan. puhelinnumeroakaan ei enää kyseiseen firmaan löydy ja s-postiin ei vastata.
Mitäköhän asialle pitäsi tehdä ja miten saada rahani takas.
-
- -
- Viestit: 12
- Liittynyt: 3.2.2006 17:22
On ollut ongelmia, ja peruin tilauksen. Piti jotain silikoniletkuja tuolta tilailla. Odotin, odotin, odotin, odotin. Mitään ei kuulunut viikkoihin, joten ostin letkut paikallisesta vauhtiputkasta ja peruutin tilauksen. Vastaukseksi sain kaikenmoista meriselitystä. Sitä peruspaskaa, mitä selitellään kun joku ei ole muistanut/viitsinyt hoitaa asioita. Kauhea kiire plaaplaa jne. En muista tapahtumien kulkua enää ihan tarkkaan, mutta mistään kusetuksesta ei tässä tapauksessa ollut kyse. Ihan vain perus huonoa asiakaspalvelua. Sen tiedän, etten kyseisen firman "palveluja" enää käytä.
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 66
- Liittynyt: 20.1.2005 21:07
Kyllähän nuo vanhoja tilauksia hoiti joten kuten kunnialla, mutta sillä ei ole mitään tekemistä tämän hetken kanssa. Jo viime talvena oli sellasta kikkailua toimituksissa että ei mitään rajaa. Viime talvenakin myivät alustoja joita eivät koskaan edes maahantuojalta tilanneet joten miettikää itse mikä on firman tilanne.
Joskus sain osan kuin osan alle kahdessa viikossa riippumatta siitä oliko sitä edes maassa, mutta viimeiset pari vuotta (ainakin) on ollut aika tuhraamista koko puljun toiminta:
- tilaukset "katoavat"
- tilatessa muka löytyy tavaraa hyllystä, mutta mitään ei lähetetä
- asiakkaaseen ei oteta tilausvahvistuksen jälkeen yhteyttä muuten kuin maksuohjeiden muodossa
- jos tilauksen suhteen on ongelma, odotetaan niin kauan kunnes asiakas ottaa yhteyttä
- tilaukset "katoavat"
- tilatessa muka löytyy tavaraa hyllystä, mutta mitään ei lähetetä
- asiakkaaseen ei oteta tilausvahvistuksen jälkeen yhteyttä muuten kuin maksuohjeiden muodossa
- jos tilauksen suhteen on ongelma, odotetaan niin kauan kunnes asiakas ottaa yhteyttä
En tiedä tätä kyseistä tapausta yhtään sen enempää kun mitä olen netistä lukenut, eikä itselläni ole kokemuksia Pro Streetin toiminnasta sen enempää, mutta ajattelin nyt joitakin ajatuksia tuoda ilmi yritystoiminnasta yleensä.
Yritystoiminnassa vaan käy välillä niin, että tulee talousvaikeuksia ja toiminta loppuu. Eli kohtaa konkurssi ja rahoja jää saamatta monella taholla. Niin valitettavaa kun se kaikkien puolesta onkin.
Tässä viritys ja tuninkiosien myynnissä on suomessa yksi pahanlaatuinen ongelma, jonka takia nytkin on paljon vihastuneita ennakkomaksun maksaneita asiakkaita.
Jengi tilaa paljon tavaraa hetken huumassa ensimmäisillä kevään aurinkoisilla keleillä.
Välillä osat voivat olla perin erikoisia ja kalliitakin (esim mittatilaustyönä teettettyjä mäntiä jne). No sitten tulee ostokrapula ja rahapula, eikä tilattuja osia noudeta yrityksestä, matkahuollosta tai postista. Osat toimittanut yritys makselee ylimääräisiä postikuluja ja arvokas osa jää lojumaan hyllyyn lähes ikiajoiksi. Katteet on kuitenkin melko pieniä ja yhdestä osasta voi tulla persnettoa koko viikon työn verran.
Kun näin käy useasti on otettava käyttöön ennakkomaksu tai tilausvahvistusmaksu tälläisten tilanteiden välttämiseksi, koska alan yritykset yleensä ovat melko pieniä, eikä kassassa rahaa ole mielin määrin.
No sitten kun toimintaan tulee vaikeuksia ja vouti perii saataviaan käy ennakkomaksujenkin huonosti.
Toinen probleema varsinkin ns. kisa- ja viriosissa on toimittajien todella pitkät toimitusajat. Jos tavaraa ei "tehtaallakaan" ole hyllyssä voi toimituaika helposti olla useita kuukausia.
Eihän se tietenkään asiakkaan vika ole että yritys ei pysty lupauksistaan huolimatta tavaraa toimittamaan jne, mutta ajattelin vaan tuoda ilmoille pari ajatusta jokaisen pureskeltavaksi.
Ei se aina ole niin yksinkertaista.
Yritystoiminnassa vaan käy välillä niin, että tulee talousvaikeuksia ja toiminta loppuu. Eli kohtaa konkurssi ja rahoja jää saamatta monella taholla. Niin valitettavaa kun se kaikkien puolesta onkin.
Tässä viritys ja tuninkiosien myynnissä on suomessa yksi pahanlaatuinen ongelma, jonka takia nytkin on paljon vihastuneita ennakkomaksun maksaneita asiakkaita.
Jengi tilaa paljon tavaraa hetken huumassa ensimmäisillä kevään aurinkoisilla keleillä.
Välillä osat voivat olla perin erikoisia ja kalliitakin (esim mittatilaustyönä teettettyjä mäntiä jne). No sitten tulee ostokrapula ja rahapula, eikä tilattuja osia noudeta yrityksestä, matkahuollosta tai postista. Osat toimittanut yritys makselee ylimääräisiä postikuluja ja arvokas osa jää lojumaan hyllyyn lähes ikiajoiksi. Katteet on kuitenkin melko pieniä ja yhdestä osasta voi tulla persnettoa koko viikon työn verran.
Kun näin käy useasti on otettava käyttöön ennakkomaksu tai tilausvahvistusmaksu tälläisten tilanteiden välttämiseksi, koska alan yritykset yleensä ovat melko pieniä, eikä kassassa rahaa ole mielin määrin.
No sitten kun toimintaan tulee vaikeuksia ja vouti perii saataviaan käy ennakkomaksujenkin huonosti.
Toinen probleema varsinkin ns. kisa- ja viriosissa on toimittajien todella pitkät toimitusajat. Jos tavaraa ei "tehtaallakaan" ole hyllyssä voi toimituaika helposti olla useita kuukausia.
Eihän se tietenkään asiakkaan vika ole että yritys ei pysty lupauksistaan huolimatta tavaraa toimittamaan jne, mutta ajattelin vaan tuoda ilmoille pari ajatusta jokaisen pureskeltavaksi.
Ei se aina ole niin yksinkertaista.
Tottahan tietty tuokin, mutta jossain homma kusee mikäli tilaus vaiheessa asiakkaalle valheellisesti kerrotaan kamaa olevan hyllyssä, kun todellisuudessa tavarat ovat vielä tilaamatta jostain muualta. Kerrottas rehellisesti ettei kyseistä tuotetta ole, selvittäs toimitusajan sekä kysyisi laitetaanko tilaukseen. Molemmissa toimitusaika onpi todennäköisesti sama mutta ensimmäisestä toimintamallista jääpi asiakkaalle kakan maku suuhun.
Jaa, en siis ihan yksin ole ollut.. Oman tilaukseni (alusta ja jarrut) yksi vuotispäivää juhlistin viime kuussa, joten pitää varmaan jättää tuo asiakassuhde riipivin sydämmin taakse ja etsiä jälleen uutta pitkää suhdetta tulemattomien toimituksien kanssa..
Toisaalta olen harrastanut haurautta tässä välissä jo muutaman kuukauden ajan odotellessani moottoripyörään uusia etujousia (WP) ja ketju/rataspakettia (Allright:ltä), jotka pitäisi olla aivan perustavaraa, mutta kun ei niin ei..
Eli itse olen enemmän ja vähemmän törmännyt oman saamattomuuteni lisäksi myös toisten ihmisten saamattomuuteen, joka etenkin liiketoiminnassa saattaa olla jopa kohtalokasta.. Eipä sillä, jos ei tarvetta pienen kyykytetyn veronmaksajan rahoille ole, niin turhapa on alkaa isoille vinoilemaan.
Ja melko aktiivisesti kyselen toimituksien perään, jos alkaa homma venyä, eli eivät ainakaan ole unohtuneet.
Toisaalta olen harrastanut haurautta tässä välissä jo muutaman kuukauden ajan odotellessani moottoripyörään uusia etujousia (WP) ja ketju/rataspakettia (Allright:ltä), jotka pitäisi olla aivan perustavaraa, mutta kun ei niin ei..
Eli itse olen enemmän ja vähemmän törmännyt oman saamattomuuteni lisäksi myös toisten ihmisten saamattomuuteen, joka etenkin liiketoiminnassa saattaa olla jopa kohtalokasta.. Eipä sillä, jos ei tarvetta pienen kyykytetyn veronmaksajan rahoille ole, niin turhapa on alkaa isoille vinoilemaan.
Ja melko aktiivisesti kyselen toimituksien perään, jos alkaa homma venyä, eli eivät ainakaan ole unohtuneet.
Itse ilmoitan aina tilausajan reippaasti yli kuin alle. Eipä tarttee tyhjää odottaa kenenkään ja kysellä aina perään.
Tapana itsellä ilmoitella jos saapuminen jostain kumman syystä viivästyy, jos siis vaan muistaa. Toistaiseksi olen muistanut.
Kauppa kuitenkin sen verran pientä että omaan muistiin voi vielä luottaa. Isommissa tapauksissa kutein kyseisen kohdalla ei enää muistikapasiteetti riitä.
Ennakkomaksu ihan kätevä tapa, mutta kyllä silloin ne kamat pitää saada kun asiakas on ne jo etukäteen maksanut. Silloin ei tarvitse omaa rahaa edes pistää kiinni vaan olet saanut rahat ennakkoon jo "lainaan".
Lunastamatta jätetyt paketit tai hakematta olevat tuotteet kyllä vituttaa. Ei kannata tilata jos ei ole rahoistaan varma tai ei aio hakea.
Osamaksu sopimuksia on tyhjä kysellä tai sahan semmoisenkin, mutta tuote toimitetaan vasta viimeisen erän maksamisen jälkeen :D
Mutta ikinä ei pitäs myydä hyllystä suoraan sitä mitä ei todellakaan ole.
Itse käyn muualla töissä kuitenkin joten elanto ei ole näissä kiinni. Voin jopa "kieltäytyä" myymästäkin.
Mutta Suomen markkinat on pieniä ja katteet minimaalisia joten jos leipää pitää saada tällä niin aika kivinen on tie.
Tsemiä kaikille kuitenkin.
Tapana itsellä ilmoitella jos saapuminen jostain kumman syystä viivästyy, jos siis vaan muistaa. Toistaiseksi olen muistanut.
Kauppa kuitenkin sen verran pientä että omaan muistiin voi vielä luottaa. Isommissa tapauksissa kutein kyseisen kohdalla ei enää muistikapasiteetti riitä.
Ennakkomaksu ihan kätevä tapa, mutta kyllä silloin ne kamat pitää saada kun asiakas on ne jo etukäteen maksanut. Silloin ei tarvitse omaa rahaa edes pistää kiinni vaan olet saanut rahat ennakkoon jo "lainaan".
Lunastamatta jätetyt paketit tai hakematta olevat tuotteet kyllä vituttaa. Ei kannata tilata jos ei ole rahoistaan varma tai ei aio hakea.
Osamaksu sopimuksia on tyhjä kysellä tai sahan semmoisenkin, mutta tuote toimitetaan vasta viimeisen erän maksamisen jälkeen :D
Mutta ikinä ei pitäs myydä hyllystä suoraan sitä mitä ei todellakaan ole.
Itse käyn muualla töissä kuitenkin joten elanto ei ole näissä kiinni. Voin jopa "kieltäytyä" myymästäkin.
Mutta Suomen markkinat on pieniä ja katteet minimaalisia joten jos leipää pitää saada tällä niin aika kivinen on tie.
Tsemiä kaikille kuitenkin.
-
- -
- Viestit: 494
- Liittynyt: 2.7.2004 3:59
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=116268
ei kukaan tätä sattunut lukemaan?
aijemmin prostreet oli todella hyvä ja nopea firma harmi että loppuu miehestä potku mutta kyllähän sen ymmärtää että voipi vähän loppua.
ei kukaan tätä sattunut lukemaan?
aijemmin prostreet oli todella hyvä ja nopea firma harmi että loppuu miehestä potku mutta kyllähän sen ymmärtää että voipi vähän loppua.
Tämäkään ei liity prostreettiin mitenkään, mutta kerronpas kuitenkin.
Eli tilasin Wisecolta männät. Tuli ensin väärät(kesti 7 viikkoa, luvattu viidessä), veivi ei mahtunut mäntään :)
Joten uusintatilausta. Toimitus 5 viikkoa, ok ei paha kun mittatilauksena tulevat. Noh odottelua. 6 viikon jälkeen sähköpostia wisecolle. Lähtevät kahden viikon päästä. No odottelua. 3 viikkoa meni taas ja mailia ja vastaus että 2 viikon päästä valmiit. No perkele, mutta ihme ja kumma niin tuon 2 viikon jälkeen olivat lähtenyt liikkeelle mutta menivät väärään paikkaan. Eli meni vielä 6 päivää kun jenkkiposti ne etsi ja toimitti oikeaan osoitteeseen.
Eli ei se aina osia myyvässä puljussa ole se vika. Olin siis yhteydessä aina wisecon tehtaalle ja vastaus sähköpostit oli aina tyyliin "Will be shipped in 22th" yms. Ihan mukava silleen että männät on tilattu loka-marraskuussa ja nyt 2 viikkoa sitten sain vihdoinkin sopivat. Ja nyt kun on jo kevät niin tietää millaset ruuhkat koneistamoissa on... Venyy venyy projektit taas.
Eli tilasin Wisecolta männät. Tuli ensin väärät(kesti 7 viikkoa, luvattu viidessä), veivi ei mahtunut mäntään :)
Joten uusintatilausta. Toimitus 5 viikkoa, ok ei paha kun mittatilauksena tulevat. Noh odottelua. 6 viikon jälkeen sähköpostia wisecolle. Lähtevät kahden viikon päästä. No odottelua. 3 viikkoa meni taas ja mailia ja vastaus että 2 viikon päästä valmiit. No perkele, mutta ihme ja kumma niin tuon 2 viikon jälkeen olivat lähtenyt liikkeelle mutta menivät väärään paikkaan. Eli meni vielä 6 päivää kun jenkkiposti ne etsi ja toimitti oikeaan osoitteeseen.
Eli ei se aina osia myyvässä puljussa ole se vika. Olin siis yhteydessä aina wisecon tehtaalle ja vastaus sähköpostit oli aina tyyliin "Will be shipped in 22th" yms. Ihan mukava silleen että männät on tilattu loka-marraskuussa ja nyt 2 viikkoa sitten sain vihdoinkin sopivat. Ja nyt kun on jo kevät niin tietää millaset ruuhkat koneistamoissa on... Venyy venyy projektit taas.
Minusta tuntuu hieman kohtuuttomalta että asiakkaan pitäisi luottaa kauppiaaseen, mutta kauppiaan ei tarvitse luottaa kehenkään. Parempi olisi löytää ratkaisu jolla kauppiaaseen kohdistuvat väärinkäytökset vähenee (ei postiennakkoa), ja silti niin että asiakkaiden ei tarvitsisi olla huolissaan (esim. luottokorttimaksu).
Näin asiakkaan näkövinkkelistä suosittelisin kaikkia pienempiäkin tuning puljuja hommaamaan luottokortilla toimivan kauppajärjestelmän. Tällä minimoidaan kauppiaan ja kuluttajan riskit. Korttia veloitetaan vasta kun tuote lähtee, ja riita- tai viivästystilanteessa asiakkaan oikeudet on turvattu. Maksamisesta ei voi myöskään ämpyillä kun korttia veloitetaan sovitusti. Toki tästä tulee ylimääräisiä kuluja, mutta tuon pitäisi kuulua kaikkien asiakaspalveluun.
Näin asiakkaan näkövinkkelistä suosittelisin kaikkia pienempiäkin tuning puljuja hommaamaan luottokortilla toimivan kauppajärjestelmän. Tällä minimoidaan kauppiaan ja kuluttajan riskit. Korttia veloitetaan vasta kun tuote lähtee, ja riita- tai viivästystilanteessa asiakkaan oikeudet on turvattu. Maksamisesta ei voi myöskään ämpyillä kun korttia veloitetaan sovitusti. Toki tästä tulee ylimääräisiä kuluja, mutta tuon pitäisi kuulua kaikkien asiakaspalveluun.
Tilasin ko. virmasta kesäkuussa 2006 tuotteita n. 700e:lla... omaa hölmöyttäni menin maksamaan kaiken etukäteen (tai pyysivät maksamaan).
Toimitusaika oli sovittu n. 2-4 vkoa... kaiken maailman selityksiä tuli tavaran toimitusongelmien takia = vieläkään ei ole tavaraa, saati sitten rahoja tullut takaisin.
Onneksi minulla oli kaikki sähköpostit ja maksukuitit tallessa --> soitin asiasta kuluttaja-asiamiehelle, joka pyysi tekemään asiasta ilmoituksen poliisille.
Kävin tekemässä asiasta rikosilmoituksen poliisille, jossa vaadin rahani takaisin korkoineen + rangaistusta tekijällä (asia on ollut vireillä noin 4kk ja mitään ei ole kuulunut poliisinkaan taholta).
Kaikella suurella todennäköisyydellä mitään en tule takaisin saamaan tai niin olen ainakin asennoitunut, mutta hoitaakoon poliisi asian käsittelyn loppuun. Itse en jaksa enää vängätä ko. firman kanssa yhtään!
Toimitusaika oli sovittu n. 2-4 vkoa... kaiken maailman selityksiä tuli tavaran toimitusongelmien takia = vieläkään ei ole tavaraa, saati sitten rahoja tullut takaisin.
Onneksi minulla oli kaikki sähköpostit ja maksukuitit tallessa --> soitin asiasta kuluttaja-asiamiehelle, joka pyysi tekemään asiasta ilmoituksen poliisille.
Kävin tekemässä asiasta rikosilmoituksen poliisille, jossa vaadin rahani takaisin korkoineen + rangaistusta tekijällä (asia on ollut vireillä noin 4kk ja mitään ei ole kuulunut poliisinkaan taholta).
Kaikella suurella todennäköisyydellä mitään en tule takaisin saamaan tai niin olen ainakin asennoitunut, mutta hoitaakoon poliisi asian käsittelyn loppuun. Itse en jaksa enää vängätä ko. firman kanssa yhtään!
olen ollu samassa kimppatallissa kun ko. firma oli myös alivuokralaisena, en voi
kehua millään tavoin toimintaa-jäi vuokrissakin jälkeen koko ajan--ja päävaastuul-
linen joutu maksamaan. voisin kirjoittaa paljon muutakin,mutta en viitsi, voi tulla
herjausyyte vaikka. yv.nä ehkä jos se nyt kiinnostaa.
kehua millään tavoin toimintaa-jäi vuokrissakin jälkeen koko ajan--ja päävaastuul-
linen joutu maksamaan. voisin kirjoittaa paljon muutakin,mutta en viitsi, voi tulla
herjausyyte vaikka. yv.nä ehkä jos se nyt kiinnostaa.
Alkaa näissä tuning-puljuissa näkyä samantyyppinen laskukausi, mikä oli puhelin ja -liittymä kaupassa jossain vaiheessa. Eli markkinat on alkaa tasaantua alkuhuuman jälkeen ja varsinkin kun jengi tilailee yhä enemmän osia suoraan ulkomailta, niin tälläset kotimaiset puljut joutuu taistelemaan markkinoista.
Hieman offtopiciks menee, mutta olen huvittuneena seurannut rapakon takaa tota EIP:n ja sen asiakkaitten välistä sotaa. Siinä on kyllä vähän vikaa molemmissakin, kun asiakkaat eivät tajua vaatia minkäänlaista takuuta tai kuluttajasuojaa.
Hieman offtopiciks menee, mutta olen huvittuneena seurannut rapakon takaa tota EIP:n ja sen asiakkaitten välistä sotaa. Siinä on kyllä vähän vikaa molemmissakin, kun asiakkaat eivät tajua vaatia minkäänlaista takuuta tai kuluttajasuojaa.
Nii no rapakon takana onkin vähän eri pelisäännöt, täällä onneksi kuluttaja ei ole omillaan. Esim tuolla on aika hyviä neuvoja miten toimia.
http://www.kuluttajavirasto.fi/user_nf/ ... de=readdoc
http://www.kuluttajavirasto.fi/user_nf/ ... de=readdoc
-
- uusi tulokas
- Viestit: 2
- Liittynyt: 22.8.2008 20:55
Moi!
Selasin autoalan sivustoja yli vuoden tauon jälkeen ja huomasin tämän viestiketjun.
Vuonna 2006 sairastuin monen seikan summana työuupumukseen eli burn out:iin.
Laitoin siitä aikanaan tiedotteita useammalle taholle, tässä alkuun pari niistä:
-------------------------------------------------
-------------------------------------------------
Tiedote asiakkaille / uutta 17.11.2006
Toimintamme idea on alusta asti ollut laadukkaiden osien tarjoaminen käyttäen hyväksi harrastuspohjan tuomaa laajaa kokemusta osista, niiden käytöstä ja laadusta. Emme ole pyrkineet voiton maksimointiin vaan hyviin ratkaisuihin asiakkaan tarpeisiin. Siis aito autoista oikeasti kiinnostuneiden harrastajajien yritys alan harrastajia varten.
Tämä on edelleen tavoitteemme.
Osa tilauksista on sujunut normaalia hitaammin ylimääräisen työn aiheuttaman kiireen, osien ja tietojen saatavuusvaikeuksien sekä niiden aiheuttaman työuupumuksen vuoksi, mikä harmittaa meitä tietenkin suuresti. Niinpä laadimme asiakastiedotteen tapahtuneesta sekä parannuksista jotka olemme tehneet ja neuvotelleet asiaan eri toimittajien kanssa.
-----------------------------------------
Miksi sitten meillä on ollut paljon ylimääräistä kiirettä normaalin sesonkikiireen (alkukevät-kesä) lisäksi tänä vuonna:
Keväällä koko saapuneet kansio katosi myynnin päätietokoneelta kun joko ohjelma kaatui tai turattiin jotain koneen kanssa (katosi tuhansia viestejä, tilauksia, tiedusteluita, toimittajien vastauksia jne). Tästä seurasi ylimääräistä tietojen etsimis- ja yhdistämistyötä ja osa tiedoista menetettiin kokonaan.
Olimme keskittäneet vuosien mittaan aikaisemman joustavan yritysasiakaspalvelun (mm. tietojen saaminen tehtailta, uutuuksista tiedottaminen, markkinointimateriaalin toimittaminen ja edullisemmat rahdit) vuoksi paljon tilauksia yhdelle isolle toimittajalle.
10 vuotta jatkuneen yhteistyö oli tasolla jossa autoimme toisiamme, esim. me vapaaehtoisesti ilman korvausta heitä uusien tuotteiden valitsemisessa, tuotteiden markkinoinnissa, tuotteiden esittelemisestä internetissä ja me jopa puhuimme heidän puolestaan jos joku heidän toimittama tuote oli myöhässä tms.
Parin viime vuoden aikana heidän/heidän toimittajien toiminta oli joillain osa-alueilla alkanut hidastumaan mutta kun monet muut osa-alueet toimivat hyvin ja kun yhteistyömme ja yhteydet olivat hyvät uskoimme että se on väliaikaista/ratkaistavissa varsinkin kun he kertoivat jatkusvasti kehittivänsä uusia parannuksia/parannussuunnitelmia toimintaansa.
Keväällä tämän suurimman toimittajamme avainhenkilö/tuotehoitaja, joka oli vuosia ollut talossa töissä ja hoitanut lähes kaikki meidän asiamme, oli ensin sairaslomalla kuukauden, sitten toisen. Odotimme parhaaseen sesonkiaikaan että kohta kun hän toipuu saadaan taas kauppa käymään. Monet asiakkaamme odottivat tietoa tuotteista, hinnoista ja saatavuudesta ennen ostopäätöstään.
Sitten ko toimittajan avainhenkilö lopulta otti lopputilin ilman seuraajan koulutusvaihetta.
Ymmärrämme kyllä hänen henkilökohtaista tilannettaan ja ratkaisuaan kun olemme kesän mittaan kuulleet henkilöstöristiriidoista, liian paljosta työn teettämisestä jne jne ongelmista mitä heillä siellä oli viime aikoina ollut.
Monien osien tulo ja tietojen saaminen tehtailta jne loppui kuin seinään.
Tuotetietoa ei ole useinkaan saanut tai sen saa vasta usean muistutuskyselyn jälkeen.
Keskeneräiset tilaukset ja tietoa vaille olleet tilaukset jäivät suurelta osin toteutumatta tänä vuonna.
Heti perään toimittajalta otti lopputilin ilman seuraajan koulutusvaihtetta toinenkin kokenut ja hyvä yritysmyynnin henkilö. Hän ei suoranaisesti liittynyt em. ongelmiin, mutta jäi rytkäkässä myös jalkoihin ja ymmärrämme kyllä että hänenkin henkilökohtaista ratkaisuaan. Se ei suoranaisesti vaikuttanut meihin mutta varmastikkin ko toimittajan toimintaan muuten.
Ilmeisesti kokemus ja tietotaito joutui suurelta osalta lähtemään sieltä itsekkyyden, pyrkyryyden ja huonon kohtelun tieltä pois ?
Toimittajalle alkoi tulla työvoimaa heidän tilalleen kesäkuussa ja vasta elokuussa hommat alkoivat vähitellen palautua. Tosin vieläkin moni homma tökkii heillä kun tietotaitoa ei välttämättä saa rahallakaan.
Nämä toimittajan ongelmat ovat vaikuttaneet myös meidän toimintaamme. Turhan työn määrä lisääntynyt huomattavasti kun tieto ei kulje eikä sitä meinaa saada muistutuksenkaan jälkeen. Asia on myös vaikuttanut tämän vuoden tulokseemme yllättävänä takaiskuna johon ei ole voitu varautua.
Vahingosta viisastuneena täytyy jatkossa käyttää useampia toimittajia kun nykyaikana muuten niin suositeltava keskittäminen voikin näemmä olla vaarallista.
Muutenkin olemme hinta- tai saatavuussyistä siirtyneet useassa tuoteryhmässä useamman toimittajan käyttöön jopa saman tuotteen osalta.
Meille piti tulla elokuun alussa uusi ammattitaitoinen osapäiväinen työntekijä helpottamaan ruuhkaa mutta sitten hän kesälomamme viimeisenä päivänä ilmoitti tarvitsevansa sittenkin kokopäivätyön (ymmärrettävää koska onhan sellaisessa tuplapalkka).
Niinpä ruuhka ei helpottunutkaan.
Päätietokoneen tärkeä ohjelma alkoi takkuilla viikolla 37.
Todennäköisesti ohjelmassa oli virheitä mutta koska tällainen saattaisi mahdollisesti myös aiheutua viruksesta ei e-mailia tai internettiä voinut juuri käyttää eikä edes konetta mielellään käynnistää.
Ohjelmaa yritettiin asentaa uudelleen mutta se ei onnistunut.
Uusi ohjelma hankittiin tilalle mutta sen käyttöönotossa oli mutkia matkassa.
Vihdoin kahden tietokonehuollossa käynnin ja ohjelmien valmistajien tukien avulla kone saatiin toimimaan vkon 38 lopulla.
Niinpä olimme yli viikon ilman päätietokonetta.
Nämä ovat aiheuttaneet lisää kiirettä jo muutenkin sesonkiluontoisella alalla mikä on hidastanut kaikin puolin toimintaamme sekä aiheuttanut ylimääräisiä kuluja joihin ei ole voitu tietää varautua.
Olemme tietenkin yrittäneet venyttää työpäiviä pitkiksi (usein 12-14h) em tilanteita paikataksemme.
Se on tietenkin auttanut useimmissa tapauksissa.
Siitä on tosin seurannut työuupumusta mikä osaltaan on vaikuttanut toimintaamme.
Teemme kaiken jonka vain ehdimme ja pystymme.
Onneksi syksyllä sesonki alkaa mennä ohi jolloin aika alkaa riittää paremmin.
Pahoittelumme viivästyksistä!
Onneksi meillä on myös paljon osia jotka saa nopeasti ja jotka ovat toimitusvalmiina meillä tai toimittajillamme.
Madallusjousia, alustasarjoja, peltisarjoja, sport-putkistoja, vanteita, renkaita
Eli suurin osa tilauksista on sujunut vaivattomasti kaikesta huolimatta.
Suosituimmat tuotteet valmiina nopeaan toimitukseen
500 erilaista madallusjousisarjaa
100 erilaista alustasarjaa
400 erilaista sport-pakoputkistoa
300 erilaista vannemallia
-----------------------------------------
UUTTA ASIAKASPALVELUSSA JA TOIMITUKSISSA:
Kun em tilanne kesän mittaan alkoi paljastumaan meille mietimme mitä tehdä. Kesäloman viimeisellä viikolla kun oli saanut levättyä alkoi tulemaan uusia ideoita ja aloimme heti toteuttamaan niitä ja neuvottelemaan niistä eri toimittajien kanssa.
Tässä uudistukset jotka parantavat asiakaspalvelua, toimitusnopeutta ja -varmuutta:
10-2006 alkaen uudet tilaukset:
Alustasarjat, madallusjouset, sport-iskunvaimentimet, sport-ilmansuodattimet, monet autovarusteet useimpiin automalleihin:
toimitus
posti- tai bussiennakolla
tai pienellä yleensä noin 5-20% ennakkomaksulla joka kattaa rahti- ja pakkauskulut jos asiakas menee puihin (esim. on tilannut tuotteita ennen kuin rahoitus on selvä), loput 80-95% posti- tai bussiennakolla
Sport-pakoputkistot ja peltipakosarjat useimpiin automalleihin:
toimitus
posti- tai bussiennakolla
Erikoisvanteet ja renkaat
toimitus
osa malleista bussiennakolla
suurin osa pienellä yleensä noin 5-20% ennakkomaksulla joka kattaa rahti- ja pakkauskulut jos asiakas menee puihin, loput 80-95% posti- tai bussiennakolla.
Monet viritys- ja kilpaosat
toimitus
posti- tai bussiennakolla
Lähinnä vain erikoisosat ja viritysosat jotka tilataan tai valmistutetaan asiakasta varten, tai osat jotka ovat harvinaisiin automalleihin, tarvitsevat jatkossa 50-100% ennakkomaksun.
Muuta uutta:
Uusia toimittajia koti- ja ulkomailta.
Kun mahdollista käytämme ostettuja pakkaus- ja lähetyspalveluita mikä nopeuttaa asiakaspalvelua kun tilausta ja sen toimitusta käsittelee tarvittaessa useampi henkilö.
Osien hinnat ovat meillä edelleen edullisemmasta päästä suomalaisilla markkinoilla. Osassa hinta on jopa entisestään laskenut.
-------------------------------------
Vinkkejä:
E-mail
e-mail tulee niin paljon kyselyitä ja spammia (vaikka on 3 eri spam-filtteriä) että kaikkia ei ehditä lukemaan/vastaamaan
tärkeätkin e-mailit helposti hukkuvat viestitulvaan
siksi on tärkeää että viestin otsake on alkuperäinen
jos tilaa e-mailitse kannattaa viestin otsikkoon laittaa selvä maininta tilaamisesta
Puhelinmyynti
8-2006 alkaen
040-3004100 040-304101 tiistai ja torstai klo 12-17
lähinnä tuotetietotyyppisenä
pyrimme soittamaan takaisin niihin numeroihin joihin emme ole ehtineet vastaamaan em. aikoina / jotka eivät ole päässeet muiden puheluiden vuoksi läpi em. aikoina
Tilaa mieluiten tilauskaavakkeella
tilaamista nettisivujemme tilauslomakkeen kautta suositellaan koska e-mailin mukana tulee niin paljon kyselyitä ja spammia että tärkeätkin e-mailit helposti hukkuvat viestitulvaan
-------------------------------------
Tiedoksi
Jotkut olivat yrittäneet tavoittaa meitä lomiemme aikana ja sitten kun saivat yhteyden mainitsivat asiasta. Olemme kyllä yrittäneet tiedottaa lomistamme:
olimme kesälomalla 13.7.-3.8.2006
mainitttu puhelinvastaajissa
mainittu e-mail automaattivastauksessa palveluntarjoajan palvelimelta heti kun se saatiin päälle eli 20.7.06 alkaen
(13.7.-20.7.06 ei automaattivastauksessa ei vielä ollut lomamainintaa kun ei ollut mahdollista saada sitä näkymään, palveluntarjoajalla oli lomaan edeltävinä päivinä ollut meneillään päivitys mikä ilmeisesti vaikutti palveluiden toimintaan ja näin lomavastaus saatiin päälle vasta lomamatkan aikana nettikahvilan osuessa kohdalle ulkomailla)
olimme syyslomalla 21.10.-29.10.2006
josta oli maininta puhelinvastaajassa
sekä josta oli mainittu e-mail automaattivastauksessa palveluntarjoajan palvelimelta
myös puhelinmyynnin muuttuneet ajat on mainittu puhelinvastaajassa ja nettisivuillamme
20.1.2006 alkaen meillä on ollut uudet puhelinnumerot 040-3004100 / 040-3004101
(rinnalla ollut vanha numero jäi pois 11-2006 alkaen)
-------------------------------------
Pro&Street
Laadukaiden viritysosien ja autovarusteiden erikoisliike
Tuotteet www.prostreet.fi
Tilaukset Linkki
GSM 040-3004100 040-3004101 ti ja to 12-17
E-mail [email protected]
Suosituimmat tuotteet valmiina nopeaan toimitukseen
500 erilaista madallusjousisarjaa
100 erilaista alustasarjaa
400 erilaista sport-pakoputkistoa
300 erilaista vannemallia
-------------------------------------------------
-------------------------------------------------
Tiedote asiakkaille / ProStreet 24.3.2007
Hei!
olin sairaslomalla joulukuussa ja tammikuun työuupumuksen vuoksi (ks asiakastiedote yllä)
terveyskeskuksessa sanottiin joulukuussa että olen asiakastiedotteessa kuvatuista tapahtumista johtuen ollut sairasloman tarpeessa jo kesästä alkaen
vuoden vaihteen sairasloman aikana alkoivat voimat ja ideat vähitellen palautumaan
tulin tulokseen että osamyynti saa jatkossa olla vain sivutoimista jotta en ole niin riippuvainen siitä mitä muualla tapahtuu tai ei tapahdu
aloitin uuden työn helmikuussa
samaan aikaan aloin opiskelemaan yritykselle uutta edustusta
niinpä osamyynnistä on helmi-maaliskuussa ollut pakko pitää taukoa jotta ehtii ja jaksaa omaksua kaiken uuden ja ettei työuupumus iske uudelleen
sähköpostia en ole ehtinyt lukemaan
nyt uuteen työhön ja opiskeluun on päässyt sisään joten osamyyntiä ehtii taas tekemään huhtikuusta alkaen kun sesonki alkaa
osamyynti on jatkossa vain sivutoimista
uusi työ sekä uusi edustus ovat päätoimenkuvat
2007 alkaen ei ole enää puhelinmyyntiä eikä puhelinneuvontaa
kaikki myynti ja yhteydenotot tilauskaavakkeella: Linkki
uusi puhelinnumeromme on 22.3.2007 alkaen 040-8290000
(säästämme uudella sopimuksella reilusti puhelinkuluissa mutta avainnumerojärjestelmä oli tällöin lopetettava ja vanhoja numeroita ei voinut pitää)
siihen ei ehditä vastaamaan koska olen päivällä toisen yrityksen palveluksessa töissä
mielestäni tietenkään oman yrityksen asioita ei voi hoitaa työaikana muun palveluksessa (eikä varmaan työnantajankaan mielestä)
numero onkin lähinnä osatoimittajia varten, ei osamyyntiä ja -tiedusteluja varten
lisäksi iltaisin teen ja opiskelen toista eri alan uutta myyntiedustusta
eli siis teen kahta uutta työtä
tämä juuri siksi että saan keskeneräiset asiat esim. tilaukset tai peruutukset nopeammin hoidettua
koska en ole syntynyt kultalusikka suussa,
ja koska osamyynti ei koskaan ole tuottanut isoa tuloa,
ei minulle ole kertynyt mitään arvokasta omaisuutta jonka voisin realisoida tässä tilanteessa
lisäksi kuluja on karsittu kaikesta mistä on onnistuttu mm.
vuokrakulut ovat enää n. 10% entisestä
käytämme pääasiassa ulkoistettuja pakkaus- ja lähetyspalveluita jolloin säästyy palkoissa ja polttoaineessa
ilmoituksista on karsittu 90%
osamyynti jatkossa sivutoimi, eli kolmas työ, jota tehdään vain nettikauppapohjaisena
tämä siksi että aika riittää ja työuupumus ei pahene uudelleen
terveyskeskuksen mukaan menee yleensä useita kuukausia jotta työuupumuksesta palautuu
olenkin huomannut että viikko viikolta voimat ja muisti paranevat
siis käytä aina tilauskaavaketta, kiitos!
Ystävällisin terveisin,
Pete
ProStreet
-------------------------------------------------
-------------------------------------------------
Tilanne nyt 15-8-2008
Liian tunnollinen työtapani, jo vuosia tehdyt pitkät työpäivät ja vuoden 2006 odottamattomat tapaukset yhdessä olivat johtaneet niin vakavaan työuupumukseen, että jo työpäivän jälkeen olin aivan loppu, enkä käytännössä jaksanut tehdä mitään se jälkeen.
Yrittäjäkin saattoi saada sairaslomaa, mikä oli minulle täysin uusi tieto, kuulin siitä vasta vuodenvaihteessa 2006-2007.
Olin luullut että sellainen ei ole edes mahdollista yrittäjälle.
Se ei kuitenkaan tullut kyseeseen, koska halusin ensin hoitaa asiakkaiden keskeneräiset asiat loppuun.
En siis tunnollisena yrittäjänä voinut jäädä täydelliselle sairaslomalle, jonka ihminen voisi pitää, jos työuupumus olisi tullut normaalissa palkkatyössä.
Tällöin ainoaksi ratkaisuksi jäi työmäärän vähentäminen, lepääminen aina kuin mahdollista eli olla vapaa-aikanaankin tekemättä juuri mitään, ja hoitaa osamyyntiä vain sivutoimisena.
Etsin uutta erilaista työtä aloilta joilta minulla olisi joko kokemusta tai ominaisuuksia ja löysin sopivan osapäivätyön 6h/päivä jonka aloitin 2/2007.
Keväällä 2-4/2007 totesin kuitenkin olevani niin puhki, että en jaksanut osamyyntiä edes sivutoimisena.
Niinpä oli lopetattava kaikki osamyyntiin liittyvä kokonaan, kun kerran sen sivutoimiseksi muuttaminen ei silloin vielä auttanut.
Oli siis pakko keskittyä uuteen osapäivätyöhön vieraalla, tehdä toista työtä silloin kun jaksoi eli kerran kaksi viikossa pari tuntia kerrallaan, ja laittaa osamyynti ja kaikki siihen liittyvä täysin tauolle.
Näinhän minulle oli terveyskeskuksesta jo vuoden vaihteessa neuvottu; kaikki osamyyntiin liittyvä tauolle, vaikka siitä seuraisi mitä, niin sitten alat parantumaan.
Minulla oli kuitenkin niin kova halu yrittää hoitaa keskeneräiset tilaukset, että yritin alkuvuoden 2007 tehdä osamyyntiä sivutoimisena.
Pidin siis 4-2007 alkaen terveyskeskuksen jo vuodenvaihteessa antamien ohjeiden mukaan täyttä taukoa kaikesta osamyyntiin liittyvästä, jotta alkaisin kunnolla toipumaan burn outista.
Alkuvuoden yritys hoitaa osamyyntiä sivutoimisena ei ollut onnistunut, koska olin niin väsynyt että olin jo 6h osapäivätyön jälkeen aivan poikki.
Pidin siis osamyynnistä yli vuoden tauon:
En lukenut e-maileja.
En juuri vastannut puhelimeen.
En lukenut nettisivustoja.
En lukenut juuri edes autolehtiä.
Se kaikki auttoi ja nykyään jaksan jo paljon paremmin.
Koko ajan minua ovat harmittaneet keskeneräiset tilaukset ja se että joistain tilauksista jäi varausmaksuja sisään.
(Ei onneksi paljoa verrattuna siihen kuinka paljon tilauksia onnistui.)
Siksi oli pakko yrittää tehdä kahta hommaa jotta saisin nuo keskeneräiset asiat hoidettua.
Löysin kokopäivätyön.
Otin rinnalle toisen työn.
Se taas ei oikein sovi yhteen burn outista toipumisen kanssa eli on hidastanut sitä ja aiheuttanut aaltoliikettä, välillä on jaksanut, välillä ei.
Välillä ei 8h työpäivän jälkeen jaksanut tehdä yhtään mitään.
Käyrän suunta on kuitenkin ollut nouseva viimeisen vuoden.
Nuo keskeneräiset asiakkaiden asiat painoivat kuitenkin minua niin paljon, että katsoin parhaaksi tehdä kahta hommaa, vaikka siinä oli koko ajan riski että burn out voisi uusiutua.
Täytyi koittaa seurata jaksamistaan tarkasti ja sen mukaan annostella toista hommaa.
Olen siis tehnyt toista työtä sen verran kuin olen pystynyt ja jaksanut.
Vasta tämän vuoden kesällä se on alkanut luonnistua hyvin.
Siksi moni solmu on alkanut aukeamaan vasta nyt.
Huhtikuussa 2008 tuntui jo sen verran pirteältä, että aloitin osamyynninkin uudelleen, mutta vain sivutoimisena, ettei siitä tulisi stressiä. Onhan se jo kolmas homma.
Jokainen euro kuitenkin auttaisi nopeammin hoitamaan keskeneräiset asiat, joten kavennetulla valikoimalla on osamyyntiä tehty, ja vain kerran pari viikossa.
0len siksi tänä vuonna pystynyt sopimaan keskeneräisistä asioista ja maksamaan takaisin osasuorituksin useamman kanssa kuin viime vuonna pystyin.
Harmi että se ei onnistunut kaikkien osalta jo aikaisemmin.
Vieläkään en kahdelta työltä + sivutoimiselta osamyynniltä ole itse ehtinyt kaivamaan kaikkien niiden yhteystietoja esiin, joiden kanssa on keskeneräisiä asioita. Esimerkiksi vanhat tilaus- ja kirjanpitomapit ovat pienempiin tiloihin muuttamisen vuoksi päällekkäisissä pahvilaatikoissa ahtaassa varastossa.
Onneksi olen tavoittanut osan ja osa on itse ottanut yhteyttä.
Pyydänkin siksi niitä joilla on meillä keskeneräinen vanha tilaus tms. (jätetty ennen 5/2007) ottamaan yhteyttä e-maililla osoitteeseen info.prostreet (ät) gmail.com.
Näin saadaan asiat kuntoon nopeammin!
Ystävällisin terveisin,
Pete
ProStreet
Alla asiasta virallinen tiedote:
----------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------
Tiedote asiakkaille / ProStreet 15.8.2008
Osamyynti on aloitettu yli vuoden tauon jälkeen uudelleen sivutoimisena keväällä 2008.
Uudet tilaukset v. 2008 alkaen lähettäkää osoitteeseen sales.prostreet (ät) gmail.com.
Valikoima sivustolla prostreet.fi .
Tuotevalikoimamme kehittyy vähitellen, pyrimme valitsemaan laadukkaita tuotteita luotettavilta toimittajilta joilla on hyvä toimitusvalmius.
(Ei puhelinmyyntiä)
--------------------
Burn out:sta toipumisen vuoksi:
Osamyynti on ollut pienimuotoista 8-12/2006.
Sahkoposteista on silloin ehditty lukemaan vain murto-osa.
Tilauksista kaikkia ei ole ehditty ottamaan vastaan ja kasittelemaan.
Osamyynti on ollut hyvin pienimuotoista 1-4/2007.
Sahkoposteista on silloin ehditty lukemaan vain pieni murto-osa.
Tilauksista kaikkia ei ole ehditty ottamaan vastaan ja kasittelemaan.
Osamyynti on kokonaan keskeytetty 5/2007-5/2008 saakka.
Sahkopostia ei ole ko välillä luettu lainkaan eika tilauksia ole otettu kasittelyyn.
------------------
Burn out:in ja siitä toipumisen vuoksi:
Autoharrastusalan internet-sivustoja ja -foorumeita on luettu vähän 8/2005-4/2006.
Autoharrastusalan internet-sivustoja ja -foorumeita ei ole luettu juurikaan 5/2006-4/2007.
Autoharrastusalan internet-sivustoja ja -foorumeita ei ole luettu ollenkaan 5/2007-7/2008.
Jatkossakaan autoharrastusalan internet-sivustoja ja -foorumeita ei tulla aktiivisesti seuraamaan.
Siksi sitä kautta ei kannata lähettää meille viestejä/yhteydenottopyyntöjä, vaikka joskus pari kolme vuotta sitten ja aikaisemmin olimmekin aktiivinen sivustoilla ja foorumeilla kirjoittaja.
----------------
Huom!
Sähköpostit jotka on lähetetty meidän vanhoihin e-mail osoitteisiin:
[email protected]
[email protected]
jne kaikki jotka päättyvät
[email protected]
Käytännössä kaikki uudet e-mailit välillä 5/2007-2/2008
sekä
kaikki muut vanhat e-mailit, joita ei ehditty purkaa palvelimelta 5/2007 mennessä
ovat tuhoutuneet palveluntarjoan vaihduttua.
Ne eivät ole koskaan tulleet perille ProStreet:iin asti,
ainoastaan entisen palveluntarjoalle, jolle oli asetettu automaattivastaus.
Siis 4/2007-4/2008 jätetyt tilaukset eivät ole tulleet perille,
joten niitä ei ole voitu ottaa vastaan,
eikä niihin ole voitu lähetetty tilausvahvistusta.
***************************
Pyydämme niitä joilla on keskeneräinen vanha tilaus tms., joka on jätetty ennen 5/2007, ottamaan yhteyttä e-maililla:
Vanhoja tilauksia -> 5/2007 koskevat kyselyt lähettäkää osoitteeseen info.prostreet (ät) gmail.com
**************************
Parhain terveisin,
Pete
ProStreet
Prostreet.fi
---------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------
EDIT 25.8.2008
Jos joku on burn out lomani aikana ihmetellyt miksi meitä ei saanut puhelimella kiinni vanhoista numeroista:
Kevättalvella 2007 yrityksen puhelinnumerot 0403004100 ja 0403004101 poistuivat tarpeettoman kalliina käytöstä.
Ne kuuluivat ns. avainnumerojärjestelmään johon kuului 10 peräkkäisen numeron numeroavaruus 0403004100-0403004109.
Niistä piti koko ajan maksaa vähintään neljän kuukausimaksut.
Totesimme että burn outista toipumisen ja puhelinmyynnin lopettamisen vuoksi neljän numeron kuukausimaksut ovat aivan turhia ja numeroavaruuden varaaminen ylimitoitettua.
Soneralta ilmoitettiin että avainnumerojärjestelmän numerot eivät (tavallisista GSM-numeroista poiketen) ole siirrettävissä toisiin liittymiin, ei edes heidän omiinsa.
Niinpä, kun nuo puhelinnumerot lakkautettiin turhan kalliina, myös numero vaihtui operaattorin määräämänä, eikä meidän halustamme.
----------------
Otimme kevättalvella 2007 Soneralta tavallisen yrityksen GSM-liittymän tilalle.
Sen ehdot olivat paljon paremmat kuin vanhan ja kuukausimaksukin menee vain yhdestä numerosta.
Se on normaalisti saatavissa numerotiedustelusta, mutta sitä ei laitettu esille nettisivuille, kun meillä kerran ei silloin enää ollut puhelinmyyntiä.
-----------------
Puhelinnumeromme ei ole myöskään uudelleen aloitetun osamyynnin nettisivuilla.
Kun toiminta kerran nykyään on sivutoimista ei siihen kuitenkaan ehdittäisi vastaamaan.
Siis jos haluat tilata tai kysyä jotain, niin tee se nettisivuiltamme löytyvien e-mail osoitteiden kautta, kiitos!
T: Pete
ProStreet
Selasin autoalan sivustoja yli vuoden tauon jälkeen ja huomasin tämän viestiketjun.
Vuonna 2006 sairastuin monen seikan summana työuupumukseen eli burn out:iin.
Laitoin siitä aikanaan tiedotteita useammalle taholle, tässä alkuun pari niistä:
-------------------------------------------------
-------------------------------------------------
Tiedote asiakkaille / uutta 17.11.2006
Toimintamme idea on alusta asti ollut laadukkaiden osien tarjoaminen käyttäen hyväksi harrastuspohjan tuomaa laajaa kokemusta osista, niiden käytöstä ja laadusta. Emme ole pyrkineet voiton maksimointiin vaan hyviin ratkaisuihin asiakkaan tarpeisiin. Siis aito autoista oikeasti kiinnostuneiden harrastajajien yritys alan harrastajia varten.
Tämä on edelleen tavoitteemme.
Osa tilauksista on sujunut normaalia hitaammin ylimääräisen työn aiheuttaman kiireen, osien ja tietojen saatavuusvaikeuksien sekä niiden aiheuttaman työuupumuksen vuoksi, mikä harmittaa meitä tietenkin suuresti. Niinpä laadimme asiakastiedotteen tapahtuneesta sekä parannuksista jotka olemme tehneet ja neuvotelleet asiaan eri toimittajien kanssa.
-----------------------------------------
Miksi sitten meillä on ollut paljon ylimääräistä kiirettä normaalin sesonkikiireen (alkukevät-kesä) lisäksi tänä vuonna:
Keväällä koko saapuneet kansio katosi myynnin päätietokoneelta kun joko ohjelma kaatui tai turattiin jotain koneen kanssa (katosi tuhansia viestejä, tilauksia, tiedusteluita, toimittajien vastauksia jne). Tästä seurasi ylimääräistä tietojen etsimis- ja yhdistämistyötä ja osa tiedoista menetettiin kokonaan.
Olimme keskittäneet vuosien mittaan aikaisemman joustavan yritysasiakaspalvelun (mm. tietojen saaminen tehtailta, uutuuksista tiedottaminen, markkinointimateriaalin toimittaminen ja edullisemmat rahdit) vuoksi paljon tilauksia yhdelle isolle toimittajalle.
10 vuotta jatkuneen yhteistyö oli tasolla jossa autoimme toisiamme, esim. me vapaaehtoisesti ilman korvausta heitä uusien tuotteiden valitsemisessa, tuotteiden markkinoinnissa, tuotteiden esittelemisestä internetissä ja me jopa puhuimme heidän puolestaan jos joku heidän toimittama tuote oli myöhässä tms.
Parin viime vuoden aikana heidän/heidän toimittajien toiminta oli joillain osa-alueilla alkanut hidastumaan mutta kun monet muut osa-alueet toimivat hyvin ja kun yhteistyömme ja yhteydet olivat hyvät uskoimme että se on väliaikaista/ratkaistavissa varsinkin kun he kertoivat jatkusvasti kehittivänsä uusia parannuksia/parannussuunnitelmia toimintaansa.
Keväällä tämän suurimman toimittajamme avainhenkilö/tuotehoitaja, joka oli vuosia ollut talossa töissä ja hoitanut lähes kaikki meidän asiamme, oli ensin sairaslomalla kuukauden, sitten toisen. Odotimme parhaaseen sesonkiaikaan että kohta kun hän toipuu saadaan taas kauppa käymään. Monet asiakkaamme odottivat tietoa tuotteista, hinnoista ja saatavuudesta ennen ostopäätöstään.
Sitten ko toimittajan avainhenkilö lopulta otti lopputilin ilman seuraajan koulutusvaihetta.
Ymmärrämme kyllä hänen henkilökohtaista tilannettaan ja ratkaisuaan kun olemme kesän mittaan kuulleet henkilöstöristiriidoista, liian paljosta työn teettämisestä jne jne ongelmista mitä heillä siellä oli viime aikoina ollut.
Monien osien tulo ja tietojen saaminen tehtailta jne loppui kuin seinään.
Tuotetietoa ei ole useinkaan saanut tai sen saa vasta usean muistutuskyselyn jälkeen.
Keskeneräiset tilaukset ja tietoa vaille olleet tilaukset jäivät suurelta osin toteutumatta tänä vuonna.
Heti perään toimittajalta otti lopputilin ilman seuraajan koulutusvaihtetta toinenkin kokenut ja hyvä yritysmyynnin henkilö. Hän ei suoranaisesti liittynyt em. ongelmiin, mutta jäi rytkäkässä myös jalkoihin ja ymmärrämme kyllä että hänenkin henkilökohtaista ratkaisuaan. Se ei suoranaisesti vaikuttanut meihin mutta varmastikkin ko toimittajan toimintaan muuten.
Ilmeisesti kokemus ja tietotaito joutui suurelta osalta lähtemään sieltä itsekkyyden, pyrkyryyden ja huonon kohtelun tieltä pois ?
Toimittajalle alkoi tulla työvoimaa heidän tilalleen kesäkuussa ja vasta elokuussa hommat alkoivat vähitellen palautua. Tosin vieläkin moni homma tökkii heillä kun tietotaitoa ei välttämättä saa rahallakaan.
Nämä toimittajan ongelmat ovat vaikuttaneet myös meidän toimintaamme. Turhan työn määrä lisääntynyt huomattavasti kun tieto ei kulje eikä sitä meinaa saada muistutuksenkaan jälkeen. Asia on myös vaikuttanut tämän vuoden tulokseemme yllättävänä takaiskuna johon ei ole voitu varautua.
Vahingosta viisastuneena täytyy jatkossa käyttää useampia toimittajia kun nykyaikana muuten niin suositeltava keskittäminen voikin näemmä olla vaarallista.
Muutenkin olemme hinta- tai saatavuussyistä siirtyneet useassa tuoteryhmässä useamman toimittajan käyttöön jopa saman tuotteen osalta.
Meille piti tulla elokuun alussa uusi ammattitaitoinen osapäiväinen työntekijä helpottamaan ruuhkaa mutta sitten hän kesälomamme viimeisenä päivänä ilmoitti tarvitsevansa sittenkin kokopäivätyön (ymmärrettävää koska onhan sellaisessa tuplapalkka).
Niinpä ruuhka ei helpottunutkaan.
Päätietokoneen tärkeä ohjelma alkoi takkuilla viikolla 37.
Todennäköisesti ohjelmassa oli virheitä mutta koska tällainen saattaisi mahdollisesti myös aiheutua viruksesta ei e-mailia tai internettiä voinut juuri käyttää eikä edes konetta mielellään käynnistää.
Ohjelmaa yritettiin asentaa uudelleen mutta se ei onnistunut.
Uusi ohjelma hankittiin tilalle mutta sen käyttöönotossa oli mutkia matkassa.
Vihdoin kahden tietokonehuollossa käynnin ja ohjelmien valmistajien tukien avulla kone saatiin toimimaan vkon 38 lopulla.
Niinpä olimme yli viikon ilman päätietokonetta.
Nämä ovat aiheuttaneet lisää kiirettä jo muutenkin sesonkiluontoisella alalla mikä on hidastanut kaikin puolin toimintaamme sekä aiheuttanut ylimääräisiä kuluja joihin ei ole voitu tietää varautua.
Olemme tietenkin yrittäneet venyttää työpäiviä pitkiksi (usein 12-14h) em tilanteita paikataksemme.
Se on tietenkin auttanut useimmissa tapauksissa.
Siitä on tosin seurannut työuupumusta mikä osaltaan on vaikuttanut toimintaamme.
Teemme kaiken jonka vain ehdimme ja pystymme.
Onneksi syksyllä sesonki alkaa mennä ohi jolloin aika alkaa riittää paremmin.
Pahoittelumme viivästyksistä!
Onneksi meillä on myös paljon osia jotka saa nopeasti ja jotka ovat toimitusvalmiina meillä tai toimittajillamme.
Madallusjousia, alustasarjoja, peltisarjoja, sport-putkistoja, vanteita, renkaita
Eli suurin osa tilauksista on sujunut vaivattomasti kaikesta huolimatta.
Suosituimmat tuotteet valmiina nopeaan toimitukseen
500 erilaista madallusjousisarjaa
100 erilaista alustasarjaa
400 erilaista sport-pakoputkistoa
300 erilaista vannemallia
-----------------------------------------
UUTTA ASIAKASPALVELUSSA JA TOIMITUKSISSA:
Kun em tilanne kesän mittaan alkoi paljastumaan meille mietimme mitä tehdä. Kesäloman viimeisellä viikolla kun oli saanut levättyä alkoi tulemaan uusia ideoita ja aloimme heti toteuttamaan niitä ja neuvottelemaan niistä eri toimittajien kanssa.
Tässä uudistukset jotka parantavat asiakaspalvelua, toimitusnopeutta ja -varmuutta:
10-2006 alkaen uudet tilaukset:
Alustasarjat, madallusjouset, sport-iskunvaimentimet, sport-ilmansuodattimet, monet autovarusteet useimpiin automalleihin:
toimitus
posti- tai bussiennakolla
tai pienellä yleensä noin 5-20% ennakkomaksulla joka kattaa rahti- ja pakkauskulut jos asiakas menee puihin (esim. on tilannut tuotteita ennen kuin rahoitus on selvä), loput 80-95% posti- tai bussiennakolla
Sport-pakoputkistot ja peltipakosarjat useimpiin automalleihin:
toimitus
posti- tai bussiennakolla
Erikoisvanteet ja renkaat
toimitus
osa malleista bussiennakolla
suurin osa pienellä yleensä noin 5-20% ennakkomaksulla joka kattaa rahti- ja pakkauskulut jos asiakas menee puihin, loput 80-95% posti- tai bussiennakolla.
Monet viritys- ja kilpaosat
toimitus
posti- tai bussiennakolla
Lähinnä vain erikoisosat ja viritysosat jotka tilataan tai valmistutetaan asiakasta varten, tai osat jotka ovat harvinaisiin automalleihin, tarvitsevat jatkossa 50-100% ennakkomaksun.
Muuta uutta:
Uusia toimittajia koti- ja ulkomailta.
Kun mahdollista käytämme ostettuja pakkaus- ja lähetyspalveluita mikä nopeuttaa asiakaspalvelua kun tilausta ja sen toimitusta käsittelee tarvittaessa useampi henkilö.
Osien hinnat ovat meillä edelleen edullisemmasta päästä suomalaisilla markkinoilla. Osassa hinta on jopa entisestään laskenut.
-------------------------------------
Vinkkejä:
e-mail tulee niin paljon kyselyitä ja spammia (vaikka on 3 eri spam-filtteriä) että kaikkia ei ehditä lukemaan/vastaamaan
tärkeätkin e-mailit helposti hukkuvat viestitulvaan
siksi on tärkeää että viestin otsake on alkuperäinen
jos tilaa e-mailitse kannattaa viestin otsikkoon laittaa selvä maininta tilaamisesta
Puhelinmyynti
8-2006 alkaen
040-3004100 040-304101 tiistai ja torstai klo 12-17
lähinnä tuotetietotyyppisenä
pyrimme soittamaan takaisin niihin numeroihin joihin emme ole ehtineet vastaamaan em. aikoina / jotka eivät ole päässeet muiden puheluiden vuoksi läpi em. aikoina
Tilaa mieluiten tilauskaavakkeella
tilaamista nettisivujemme tilauslomakkeen kautta suositellaan koska e-mailin mukana tulee niin paljon kyselyitä ja spammia että tärkeätkin e-mailit helposti hukkuvat viestitulvaan
-------------------------------------
Tiedoksi
Jotkut olivat yrittäneet tavoittaa meitä lomiemme aikana ja sitten kun saivat yhteyden mainitsivat asiasta. Olemme kyllä yrittäneet tiedottaa lomistamme:
olimme kesälomalla 13.7.-3.8.2006
mainitttu puhelinvastaajissa
mainittu e-mail automaattivastauksessa palveluntarjoajan palvelimelta heti kun se saatiin päälle eli 20.7.06 alkaen
(13.7.-20.7.06 ei automaattivastauksessa ei vielä ollut lomamainintaa kun ei ollut mahdollista saada sitä näkymään, palveluntarjoajalla oli lomaan edeltävinä päivinä ollut meneillään päivitys mikä ilmeisesti vaikutti palveluiden toimintaan ja näin lomavastaus saatiin päälle vasta lomamatkan aikana nettikahvilan osuessa kohdalle ulkomailla)
olimme syyslomalla 21.10.-29.10.2006
josta oli maininta puhelinvastaajassa
sekä josta oli mainittu e-mail automaattivastauksessa palveluntarjoajan palvelimelta
myös puhelinmyynnin muuttuneet ajat on mainittu puhelinvastaajassa ja nettisivuillamme
20.1.2006 alkaen meillä on ollut uudet puhelinnumerot 040-3004100 / 040-3004101
(rinnalla ollut vanha numero jäi pois 11-2006 alkaen)
-------------------------------------
Pro&Street
Laadukaiden viritysosien ja autovarusteiden erikoisliike
Tuotteet www.prostreet.fi
Tilaukset Linkki
GSM 040-3004100 040-3004101 ti ja to 12-17
E-mail [email protected]
Suosituimmat tuotteet valmiina nopeaan toimitukseen
500 erilaista madallusjousisarjaa
100 erilaista alustasarjaa
400 erilaista sport-pakoputkistoa
300 erilaista vannemallia
-------------------------------------------------
-------------------------------------------------
Tiedote asiakkaille / ProStreet 24.3.2007
Hei!
olin sairaslomalla joulukuussa ja tammikuun työuupumuksen vuoksi (ks asiakastiedote yllä)
terveyskeskuksessa sanottiin joulukuussa että olen asiakastiedotteessa kuvatuista tapahtumista johtuen ollut sairasloman tarpeessa jo kesästä alkaen
vuoden vaihteen sairasloman aikana alkoivat voimat ja ideat vähitellen palautumaan
tulin tulokseen että osamyynti saa jatkossa olla vain sivutoimista jotta en ole niin riippuvainen siitä mitä muualla tapahtuu tai ei tapahdu
aloitin uuden työn helmikuussa
samaan aikaan aloin opiskelemaan yritykselle uutta edustusta
niinpä osamyynnistä on helmi-maaliskuussa ollut pakko pitää taukoa jotta ehtii ja jaksaa omaksua kaiken uuden ja ettei työuupumus iske uudelleen
sähköpostia en ole ehtinyt lukemaan
nyt uuteen työhön ja opiskeluun on päässyt sisään joten osamyyntiä ehtii taas tekemään huhtikuusta alkaen kun sesonki alkaa
osamyynti on jatkossa vain sivutoimista
uusi työ sekä uusi edustus ovat päätoimenkuvat
2007 alkaen ei ole enää puhelinmyyntiä eikä puhelinneuvontaa
kaikki myynti ja yhteydenotot tilauskaavakkeella: Linkki
uusi puhelinnumeromme on 22.3.2007 alkaen 040-8290000
(säästämme uudella sopimuksella reilusti puhelinkuluissa mutta avainnumerojärjestelmä oli tällöin lopetettava ja vanhoja numeroita ei voinut pitää)
siihen ei ehditä vastaamaan koska olen päivällä toisen yrityksen palveluksessa töissä
mielestäni tietenkään oman yrityksen asioita ei voi hoitaa työaikana muun palveluksessa (eikä varmaan työnantajankaan mielestä)
numero onkin lähinnä osatoimittajia varten, ei osamyyntiä ja -tiedusteluja varten
lisäksi iltaisin teen ja opiskelen toista eri alan uutta myyntiedustusta
eli siis teen kahta uutta työtä
tämä juuri siksi että saan keskeneräiset asiat esim. tilaukset tai peruutukset nopeammin hoidettua
koska en ole syntynyt kultalusikka suussa,
ja koska osamyynti ei koskaan ole tuottanut isoa tuloa,
ei minulle ole kertynyt mitään arvokasta omaisuutta jonka voisin realisoida tässä tilanteessa
lisäksi kuluja on karsittu kaikesta mistä on onnistuttu mm.
vuokrakulut ovat enää n. 10% entisestä
käytämme pääasiassa ulkoistettuja pakkaus- ja lähetyspalveluita jolloin säästyy palkoissa ja polttoaineessa
ilmoituksista on karsittu 90%
osamyynti jatkossa sivutoimi, eli kolmas työ, jota tehdään vain nettikauppapohjaisena
tämä siksi että aika riittää ja työuupumus ei pahene uudelleen
terveyskeskuksen mukaan menee yleensä useita kuukausia jotta työuupumuksesta palautuu
olenkin huomannut että viikko viikolta voimat ja muisti paranevat
siis käytä aina tilauskaavaketta, kiitos!
Ystävällisin terveisin,
Pete
ProStreet
-------------------------------------------------
-------------------------------------------------
Tilanne nyt 15-8-2008
Liian tunnollinen työtapani, jo vuosia tehdyt pitkät työpäivät ja vuoden 2006 odottamattomat tapaukset yhdessä olivat johtaneet niin vakavaan työuupumukseen, että jo työpäivän jälkeen olin aivan loppu, enkä käytännössä jaksanut tehdä mitään se jälkeen.
Yrittäjäkin saattoi saada sairaslomaa, mikä oli minulle täysin uusi tieto, kuulin siitä vasta vuodenvaihteessa 2006-2007.
Olin luullut että sellainen ei ole edes mahdollista yrittäjälle.
Se ei kuitenkaan tullut kyseeseen, koska halusin ensin hoitaa asiakkaiden keskeneräiset asiat loppuun.
En siis tunnollisena yrittäjänä voinut jäädä täydelliselle sairaslomalle, jonka ihminen voisi pitää, jos työuupumus olisi tullut normaalissa palkkatyössä.
Tällöin ainoaksi ratkaisuksi jäi työmäärän vähentäminen, lepääminen aina kuin mahdollista eli olla vapaa-aikanaankin tekemättä juuri mitään, ja hoitaa osamyyntiä vain sivutoimisena.
Etsin uutta erilaista työtä aloilta joilta minulla olisi joko kokemusta tai ominaisuuksia ja löysin sopivan osapäivätyön 6h/päivä jonka aloitin 2/2007.
Keväällä 2-4/2007 totesin kuitenkin olevani niin puhki, että en jaksanut osamyyntiä edes sivutoimisena.
Niinpä oli lopetattava kaikki osamyyntiin liittyvä kokonaan, kun kerran sen sivutoimiseksi muuttaminen ei silloin vielä auttanut.
Oli siis pakko keskittyä uuteen osapäivätyöhön vieraalla, tehdä toista työtä silloin kun jaksoi eli kerran kaksi viikossa pari tuntia kerrallaan, ja laittaa osamyynti ja kaikki siihen liittyvä täysin tauolle.
Näinhän minulle oli terveyskeskuksesta jo vuoden vaihteessa neuvottu; kaikki osamyyntiin liittyvä tauolle, vaikka siitä seuraisi mitä, niin sitten alat parantumaan.
Minulla oli kuitenkin niin kova halu yrittää hoitaa keskeneräiset tilaukset, että yritin alkuvuoden 2007 tehdä osamyyntiä sivutoimisena.
Pidin siis 4-2007 alkaen terveyskeskuksen jo vuodenvaihteessa antamien ohjeiden mukaan täyttä taukoa kaikesta osamyyntiin liittyvästä, jotta alkaisin kunnolla toipumaan burn outista.
Alkuvuoden yritys hoitaa osamyyntiä sivutoimisena ei ollut onnistunut, koska olin niin väsynyt että olin jo 6h osapäivätyön jälkeen aivan poikki.
Pidin siis osamyynnistä yli vuoden tauon:
En lukenut e-maileja.
En juuri vastannut puhelimeen.
En lukenut nettisivustoja.
En lukenut juuri edes autolehtiä.
Se kaikki auttoi ja nykyään jaksan jo paljon paremmin.
Koko ajan minua ovat harmittaneet keskeneräiset tilaukset ja se että joistain tilauksista jäi varausmaksuja sisään.
(Ei onneksi paljoa verrattuna siihen kuinka paljon tilauksia onnistui.)
Siksi oli pakko yrittää tehdä kahta hommaa jotta saisin nuo keskeneräiset asiat hoidettua.
Löysin kokopäivätyön.
Otin rinnalle toisen työn.
Se taas ei oikein sovi yhteen burn outista toipumisen kanssa eli on hidastanut sitä ja aiheuttanut aaltoliikettä, välillä on jaksanut, välillä ei.
Välillä ei 8h työpäivän jälkeen jaksanut tehdä yhtään mitään.
Käyrän suunta on kuitenkin ollut nouseva viimeisen vuoden.
Nuo keskeneräiset asiakkaiden asiat painoivat kuitenkin minua niin paljon, että katsoin parhaaksi tehdä kahta hommaa, vaikka siinä oli koko ajan riski että burn out voisi uusiutua.
Täytyi koittaa seurata jaksamistaan tarkasti ja sen mukaan annostella toista hommaa.
Olen siis tehnyt toista työtä sen verran kuin olen pystynyt ja jaksanut.
Vasta tämän vuoden kesällä se on alkanut luonnistua hyvin.
Siksi moni solmu on alkanut aukeamaan vasta nyt.
Huhtikuussa 2008 tuntui jo sen verran pirteältä, että aloitin osamyynninkin uudelleen, mutta vain sivutoimisena, ettei siitä tulisi stressiä. Onhan se jo kolmas homma.
Jokainen euro kuitenkin auttaisi nopeammin hoitamaan keskeneräiset asiat, joten kavennetulla valikoimalla on osamyyntiä tehty, ja vain kerran pari viikossa.
0len siksi tänä vuonna pystynyt sopimaan keskeneräisistä asioista ja maksamaan takaisin osasuorituksin useamman kanssa kuin viime vuonna pystyin.
Harmi että se ei onnistunut kaikkien osalta jo aikaisemmin.
Vieläkään en kahdelta työltä + sivutoimiselta osamyynniltä ole itse ehtinyt kaivamaan kaikkien niiden yhteystietoja esiin, joiden kanssa on keskeneräisiä asioita. Esimerkiksi vanhat tilaus- ja kirjanpitomapit ovat pienempiin tiloihin muuttamisen vuoksi päällekkäisissä pahvilaatikoissa ahtaassa varastossa.
Onneksi olen tavoittanut osan ja osa on itse ottanut yhteyttä.
Pyydänkin siksi niitä joilla on meillä keskeneräinen vanha tilaus tms. (jätetty ennen 5/2007) ottamaan yhteyttä e-maililla osoitteeseen info.prostreet (ät) gmail.com.
Näin saadaan asiat kuntoon nopeammin!
Ystävällisin terveisin,
Pete
ProStreet
Alla asiasta virallinen tiedote:
----------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------
Tiedote asiakkaille / ProStreet 15.8.2008
Osamyynti on aloitettu yli vuoden tauon jälkeen uudelleen sivutoimisena keväällä 2008.
Uudet tilaukset v. 2008 alkaen lähettäkää osoitteeseen sales.prostreet (ät) gmail.com.
Valikoima sivustolla prostreet.fi .
Tuotevalikoimamme kehittyy vähitellen, pyrimme valitsemaan laadukkaita tuotteita luotettavilta toimittajilta joilla on hyvä toimitusvalmius.
(Ei puhelinmyyntiä)
--------------------
Burn out:sta toipumisen vuoksi:
Osamyynti on ollut pienimuotoista 8-12/2006.
Sahkoposteista on silloin ehditty lukemaan vain murto-osa.
Tilauksista kaikkia ei ole ehditty ottamaan vastaan ja kasittelemaan.
Osamyynti on ollut hyvin pienimuotoista 1-4/2007.
Sahkoposteista on silloin ehditty lukemaan vain pieni murto-osa.
Tilauksista kaikkia ei ole ehditty ottamaan vastaan ja kasittelemaan.
Osamyynti on kokonaan keskeytetty 5/2007-5/2008 saakka.
Sahkopostia ei ole ko välillä luettu lainkaan eika tilauksia ole otettu kasittelyyn.
------------------
Burn out:in ja siitä toipumisen vuoksi:
Autoharrastusalan internet-sivustoja ja -foorumeita on luettu vähän 8/2005-4/2006.
Autoharrastusalan internet-sivustoja ja -foorumeita ei ole luettu juurikaan 5/2006-4/2007.
Autoharrastusalan internet-sivustoja ja -foorumeita ei ole luettu ollenkaan 5/2007-7/2008.
Jatkossakaan autoharrastusalan internet-sivustoja ja -foorumeita ei tulla aktiivisesti seuraamaan.
Siksi sitä kautta ei kannata lähettää meille viestejä/yhteydenottopyyntöjä, vaikka joskus pari kolme vuotta sitten ja aikaisemmin olimmekin aktiivinen sivustoilla ja foorumeilla kirjoittaja.
----------------
Huom!
Sähköpostit jotka on lähetetty meidän vanhoihin e-mail osoitteisiin:
[email protected]
[email protected]
jne kaikki jotka päättyvät
[email protected]
Käytännössä kaikki uudet e-mailit välillä 5/2007-2/2008
sekä
kaikki muut vanhat e-mailit, joita ei ehditty purkaa palvelimelta 5/2007 mennessä
ovat tuhoutuneet palveluntarjoan vaihduttua.
Ne eivät ole koskaan tulleet perille ProStreet:iin asti,
ainoastaan entisen palveluntarjoalle, jolle oli asetettu automaattivastaus.
Siis 4/2007-4/2008 jätetyt tilaukset eivät ole tulleet perille,
joten niitä ei ole voitu ottaa vastaan,
eikä niihin ole voitu lähetetty tilausvahvistusta.
***************************
Pyydämme niitä joilla on keskeneräinen vanha tilaus tms., joka on jätetty ennen 5/2007, ottamaan yhteyttä e-maililla:
Vanhoja tilauksia -> 5/2007 koskevat kyselyt lähettäkää osoitteeseen info.prostreet (ät) gmail.com
**************************
Parhain terveisin,
Pete
ProStreet
Prostreet.fi
---------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------
EDIT 25.8.2008
Jos joku on burn out lomani aikana ihmetellyt miksi meitä ei saanut puhelimella kiinni vanhoista numeroista:
Kevättalvella 2007 yrityksen puhelinnumerot 0403004100 ja 0403004101 poistuivat tarpeettoman kalliina käytöstä.
Ne kuuluivat ns. avainnumerojärjestelmään johon kuului 10 peräkkäisen numeron numeroavaruus 0403004100-0403004109.
Niistä piti koko ajan maksaa vähintään neljän kuukausimaksut.
Totesimme että burn outista toipumisen ja puhelinmyynnin lopettamisen vuoksi neljän numeron kuukausimaksut ovat aivan turhia ja numeroavaruuden varaaminen ylimitoitettua.
Soneralta ilmoitettiin että avainnumerojärjestelmän numerot eivät (tavallisista GSM-numeroista poiketen) ole siirrettävissä toisiin liittymiin, ei edes heidän omiinsa.
Niinpä, kun nuo puhelinnumerot lakkautettiin turhan kalliina, myös numero vaihtui operaattorin määräämänä, eikä meidän halustamme.
----------------
Otimme kevättalvella 2007 Soneralta tavallisen yrityksen GSM-liittymän tilalle.
Sen ehdot olivat paljon paremmat kuin vanhan ja kuukausimaksukin menee vain yhdestä numerosta.
Se on normaalisti saatavissa numerotiedustelusta, mutta sitä ei laitettu esille nettisivuille, kun meillä kerran ei silloin enää ollut puhelinmyyntiä.
-----------------
Puhelinnumeromme ei ole myöskään uudelleen aloitetun osamyynnin nettisivuilla.
Kun toiminta kerran nykyään on sivutoimista ei siihen kuitenkaan ehdittäisi vastaamaan.
Siis jos haluat tilata tai kysyä jotain, niin tee se nettisivuiltamme löytyvien e-mail osoitteiden kautta, kiitos!
T: Pete
ProStreet
Viimeksi muokannut ProStreet.fi, 8.9.2008 19:33. Yhteensä muokattu 15 kertaa.
Vuonna 2006 sairastuin monen seikan summana työuupumukseen eli burn out:iin.
Voin vain varoittaa, että tuo burn out tulee sitten entistä nopeammin uudelleen, jos esim teet töitä 24/7. Lasarettiin en suosittele jalat, enkä pää edellä lähtemään töiden takia tässä elämässä!
2-vuotta kärsin burn outista jatkuvan henkistä kanttia raastavien töiden takia (3 eri työtä ja työtunnit 1kk kohden 300h!!) ja sitten tuli melkein lähtö tästä elämästä, kun alkoi fyysisesti käymään raskaaksi kuehkojen ja sydämmen päälle.
Joten otappahan nyt varovasti vaan, vaikka lääkäri en olekkaan! Ja onnea uudelle yrittämiselle!
-
- uusi tulokas
- Viestit: 2
- Liittynyt: 22.8.2008 20:55
Kiitos tuesta ja vinkeistä!
---------
Yritän tehdä silti kahta työtä, koska tarkoitukseni on saada asiakkaiden keskeneräiset asiat nopeammin kuntoon. Ne vaivaavat koko ajan minua niin paljon. Sen jälkeen voi ottaa iisimmin.
Toista työtä saan onneksi tehdä suhteellisen vapaalla aikataululla eli yritän annostella sitä sopivasti kehoa ja päätä koko ajan tarkkaillen.
Oli se aikanaan sen verran ikävää, kun burn out oli pahimmillaan. Juuri mitään ei saanut aikaiseksi, vaikka kuinka olisi yrittänyt. Keskittymiskyky ja muisti olivat silloin aivan nolla.
---------
Kyllä, osamyynti aivan sivutoimisena ja sellaiseen sopivan kokoisella valikoimalla.
---------
Yritän tehdä silti kahta työtä, koska tarkoitukseni on saada asiakkaiden keskeneräiset asiat nopeammin kuntoon. Ne vaivaavat koko ajan minua niin paljon. Sen jälkeen voi ottaa iisimmin.
Toista työtä saan onneksi tehdä suhteellisen vapaalla aikataululla eli yritän annostella sitä sopivasti kehoa ja päätä koko ajan tarkkaillen.
Oli se aikanaan sen verran ikävää, kun burn out oli pahimmillaan. Juuri mitään ei saanut aikaiseksi, vaikka kuinka olisi yrittänyt. Keskittymiskyky ja muisti olivat silloin aivan nolla.
---------
Kyllä, osamyynti aivan sivutoimisena ja sellaiseen sopivan kokoisella valikoimalla.
Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 31 vierailijaa