Farmarit koira-autona?
Valvoja: ffp jäsenet
Farmarit koira-autona?
Editoin tätä sen verran että etsisin farmaria johon mahtuu takakonttiin kaksi isoa koiraa.
Jos viitsisitte olla niin ystävällisiä että kertoa millaisissa farmareissa kuljetatte koirianne ja antaa myös takaluukun mittoja niin olisin ainakin NÄÄÄÄÄIN kiitollinen! :)
Jos viitsisitte olla niin ystävällisiä että kertoa millaisissa farmareissa kuljetatte koirianne ja antaa myös takaluukun mittoja niin olisin ainakin NÄÄÄÄÄIN kiitollinen! :)
Viimeksi muokannut Miauh, 1.2.2010 13:33. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
audin kontti sairaan matala. kattolinja tulee sen verran alas... Siksi ite päädyin karvan vanhempaan passattiin, ku skodassa kaareva takalasi, A4:ssa kattolinja tulee liian alas, Touranissa korkeudessa tilaa, mutta muuten syvyyttä puuttuu reilusti. Passatti oli ainut mihin mahtu tuo meidän aussiuros. Eikä sekään ole edes iso vielä... Jos meinaa koirien lisäks saada anopinkin kyytiin emännän muassa tavaroiden kera ni audin voine unohtaa. Tai sitte tekee vaan päivän retkiä :)
Audifani en ole mutta utelen että onko jollakulla -06 A4 farmari koirankuljettajana?
Meinasin olla vastaamatta, kun tuntuu olevan niin asiantunevaa porukkaa täällä.
Meillä snaku uros, säkä 52 ja paino 21 kg. Kyllä niitä ainakin kaksi kappaletta on tuonne vanhaan (2004) malliin sopinut.
Edellinen b5 malliin sopi yksi koira ja lastenrattaat.
B5:ssa on pohja alempana kuin b6:ssa, koska vanhemmassa ei ole "piilotilaa" kontin lattian alla.
Osta paku ja häkit niin ei tarvii ihmetellä.
-
- -
Kyllähän noihin B-korisiin audeihin mahtuu jotain, mutta se on tosiaankin aivan Piskin koosta kii. Mutta C-koriset, sitten tarjoaakin huomattavasit enemmän tilaa, vanhemmissa mahtui jopa 2 aikuista ihmistä nukkumaan helposti takatiloissa :)
sori juice ei voinu olla laittamatta ;)
sori juice ei voinu olla laittamatta ;)
^^ Heh, no jos sinne tommonenkin piski menee.. :)
Mun isoimmat piskit on aikuiskooltaan 70cm ylöspäin korkeudessa ja 50kg ylöspäin painossa ja niitä pitäisi mahtua sinne takaluukkuun kaksi.
On se helvetti kun ei millään keksi autoa.. ja totta että järkevintä olisi jokin pakettiauto mutta ne ei sitten mitenkään päin sovi mun silmään.
Ehkä täytyy miettiä A6-mallia tuontina, josko sieltä ulkomailta saisi edullisemmin
Mun isoimmat piskit on aikuiskooltaan 70cm ylöspäin korkeudessa ja 50kg ylöspäin painossa ja niitä pitäisi mahtua sinne takaluukkuun kaksi.
On se helvetti kun ei millään keksi autoa.. ja totta että järkevintä olisi jokin pakettiauto mutta ne ei sitten mitenkään päin sovi mun silmään.
Ehkä täytyy miettiä A6-mallia tuontina, josko sieltä ulkomailta saisi edullisemmin
Viimeksi muokannut Miauh, 1.2.2010 13:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Joissakin quattroissa on voimansiirron vaatiman tilan takia varsin matala tavaratila. UrS4:stä oli kerran tarkoitus vaihtaa päikseen koiraverkko kolmosmallin farmariin, mutta homma tyssäsi siihen, kun kolmosen verkko oli audiin kymmenisen senttiä liian korkea. Muutenhan audit ovat aika isoja ja laakeita autoja -ainakin ulkomitoiltaan. Taitaa A4:ää sisätiloiltaan ahtaampi tuon kokoluokan auto olla vain vastaava C -korinen mese.
Meillä on Staffi takakontissa, mutta kaverihan ei ole kuin 40cm säkäkorkeudeltaan. Itsetuontoa sitten 10 kertaa tuo määrä. Hyvin mahtuu tuon kokoinen koira.
Isohan tuo A4:sen kontti ei ole, mutta ajaa asiansa. Edellisessä eli Skoda Ocu (I) RS:ssä oli huomattavasti isompi kontti ja tuossa Ocu II:ssakin on kontti reilusti A4:sen konttia isompi. Kontti on varmaan isompi kuin A6:ssa tai V70:ssä. Osta RS Ocu niin mahtuu koirat ja kamat takaloosteriin.
Isohan tuo A4:sen kontti ei ole, mutta ajaa asiansa. Edellisessä eli Skoda Ocu (I) RS:ssä oli huomattavasti isompi kontti ja tuossa Ocu II:ssakin on kontti reilusti A4:sen konttia isompi. Kontti on varmaan isompi kuin A6:ssa tai V70:ssä. Osta RS Ocu niin mahtuu koirat ja kamat takaloosteriin.
-
- -
No litra tilavuuksista en osaa varmaa sanoa, mutta muistelisin sen olevan n. 500l (eiköhän ne tuolta netin syövereistä löydy). Passatin konttiin kuitenkin menee hyvin meidän kaksi koiraa (Dalmatiankoira ja Bordercollie). Liekkö sopu sijaa antaa...?
Random Hero, Hauska kuva :)
Voi olla että tulisi ahdasta täällä..
Mun etsintähaarukka onkin sinänsä aika surkea että se pitäisi olla vähän ajettu, -06 mallia, neliveto, mielellään diesel mistä voin tinkiä ja pitäisi mahtua vielä hintaan max 40t€
Olis huomattavasti helpompaa jos
a) ei olis piskejä
b) olis megarikas
Voi olla että tulisi ahdasta täällä..
Mun etsintähaarukka onkin sinänsä aika surkea että se pitäisi olla vähän ajettu, -06 mallia, neliveto, mielellään diesel mistä voin tinkiä ja pitäisi mahtua vielä hintaan max 40t€
Olis huomattavasti helpompaa jos
a) ei olis piskejä
b) olis megarikas
^ tuohon rahaan saat vaikka uuden octavia combin 2.0TDI 4x4. Tavaratilaa on 580l (ikkunatasoon kuormattuna). Tavaratilan mitat löydät tuosta:
http://www.skoda.fi/files/uusi_octavia_ ... tiedot.pdf
http://www.skoda.fi/files/uusi_octavia_ ... tiedot.pdf
Itellä uros belgi ja autona A4 vm -96 ja varsin hyvin mahtuu koira ja tavarat kyytiin, vaikka välillä on koko perhekkin kyydissä.. ( 2+2) Hommasin viel veräjän tilanjakajalla, niin saa tavarat olla rauhassa toisella puolen. Edellisessä astrassakin oli koiralle häkki jonka sisämitta leveydeltään oli vaan 55cm. Jäi G korisessa tilaa ihan kiitettävästi muullekkin tavaralle.
Oma mielipide on ettei sen koiran tarvii koko takakonttia valloittaa ja oleskella siel miten sattuu..... Mutta tämä on vaan minun näkemys.
Oma mielipide on ettei sen koiran tarvii koko takakonttia valloittaa ja oleskella siel miten sattuu..... Mutta tämä on vaan minun näkemys.
Kiitos vastauksistanne!
Ja hyvistä ideoista ;-)
leevi, Demonstroin noiden koirien kokoa sillä että vaikka wrx sti ei iso auto olekkaan niin noista kolmesta isosta narttu mahtuu sinne takapenkille makaamaan ahtaasti.
Niin voin kuvitella että kaksi täyttää sen takakontin tahtomattaankin :)
Ajattelin siis että silloin kun pitää kuljettaa koko porukka vaikkapa koirahoitolaan niin 2 menee takaluukussa ja 2 takapenkillä.
Tämä nyt näyttäis siltä että joko A6 tuontiautona tai sitten se Skodan octavia combi 4x4
Ja hyvistä ideoista ;-)
leevi, Demonstroin noiden koirien kokoa sillä että vaikka wrx sti ei iso auto olekkaan niin noista kolmesta isosta narttu mahtuu sinne takapenkille makaamaan ahtaasti.
Niin voin kuvitella että kaksi täyttää sen takakontin tahtomattaankin :)
Ajattelin siis että silloin kun pitää kuljettaa koko porukka vaikkapa koirahoitolaan niin 2 menee takaluukussa ja 2 takapenkillä.
Tämä nyt näyttäis siltä että joko A6 tuontiautona tai sitten se Skodan octavia combi 4x4
Saman ongelman kanssa pähkäiltiin viime syksynä kun emäntä halusi uuden koiran kuljettimen. Kaikki farkuista pikku tila-autoihin tuli käytyä läpi ja mikään ei tuntunut sopivan tarkoitukseen. Lopulta paku oli fiksuin valinta, ei tarvii miettiä montako koiran häkkiä ja mitä treeni kamaa pystyy ottamaan mukaan. Nyt kun puolisen vuotta emäntä on koirien kera pörrännyt pakulla niin ei voisi kuvitellakaan ottavansa mitään pienempää autoa alle. Itsekkin olin aluksi sitä mieltä ettei mitään pakua kun ne on niin tylsiä ja kolhoja mutta enpäs enää sano mitään. Sekin että asuntovaunua tykkään välillä perässä hilata niin tuohan on mitä oivallisin väline siihen.
Miauh- juu kyl ymmärsin... yritin vaan korjata hiukan käsitystä et A4 olis liian pieni koirankuljetukseen. Tosiasiahan on se et jos on kaks koiraa, ni joka ainuussa farmarissa loppuu tila takaboxista.
Et kuten Ripa sanoi niin pakettiauto paras jos monta koiraa. Kaverin Vitoon tehtiin häkki viel jalkojen varaan, ni saa äijä reissuillaan nukkua autossa häkin alla jos tarvista moiseen!
Et kuten Ripa sanoi niin pakettiauto paras jos monta koiraa. Kaverin Vitoon tehtiin häkki viel jalkojen varaan, ni saa äijä reissuillaan nukkua autossa häkin alla jos tarvista moiseen!
Järkevintähän se olisi, totta.
Mutta ei siltikään.
Noissa pakuissa vielä sekin että kun haluaa kuitenkin siihen ulkonäköön puuttua niin vanteetkin täytyy olla tyyliin 30" että näyttää yhtään miltään sen laivan alla :)
Ja sen verran vielä että helppoa se olisikin se auton valinta jos ei ulkonäkö kiinnostaisi.
Ja esim. tuo Skeidan octavia combi on sitten niiiiiin ruma mutta eihän sen semmoseksi tarvi jäädä.
Tuo A6 täytyy näköjään unohtaa mitä katselin verotuksia noista 4veto malleista. Soronoo vaan sille..
Mutta ei siltikään.
Noissa pakuissa vielä sekin että kun haluaa kuitenkin siihen ulkonäköön puuttua niin vanteetkin täytyy olla tyyliin 30" että näyttää yhtään miltään sen laivan alla :)
Ja sen verran vielä että helppoa se olisikin se auton valinta jos ei ulkonäkö kiinnostaisi.
Ja esim. tuo Skeidan octavia combi on sitten niiiiiin ruma mutta eihän sen semmoseksi tarvi jäädä.
Tuo A6 täytyy näköjään unohtaa mitä katselin verotuksia noista 4veto malleista. Soronoo vaan sille..
Väärä merkki, mutta mutta
Meillä koiran kuljetusautona toimii tollanen Renault Megane Break, vm. -00.
Molemmat koirat mahtuu nätisti olemaan takana seisoillaankin.
ja koirat ei kummiskaan ole mitään pienimpiä (Irlannin setteri ja Doberman)
Eikä se auto kumminkaan muistuta mitään jäänmurtajaa tms. = tyytyväisiä ollaan
[/b]
Molemmat koirat mahtuu nätisti olemaan takana seisoillaankin.
ja koirat ei kummiskaan ole mitään pienimpiä (Irlannin setteri ja Doberman)
Eikä se auto kumminkaan muistuta mitään jäänmurtajaa tms. = tyytyväisiä ollaan
[/b]
Uskotteko, että farmarin valinta koira-autoksi metsästäjälle on turkasen hankalaa kun käytössä on vain 10 k€. Yöunet meinaa mennä! Tämmöistä on pohdittu:
Passat Variant (1997 -->)
+ Oikein mukava ja mieluinen auto ajaa
+ Oikean kokoinen
+ Tarjontaa aika hyvin
+ Hinnaltaan järkevä
- Tukivarsiruljanssi hirvittää
- Aika reilusti ajettuja TDI -koneet
A4 Avant
+ - Kuten edellä, paitsi että liian pieni
Golf IV Variant
+ - Kuten edellä, paitsi että liian pieni ja vielä matala
Octavia Combi
+ - Kuten Golf, paitsi että tässä tavaratila olisi mahtavan suuri
- Vanhemmista ei ilmastointia löydy
Avensis farkku (1998-->)
+ Säilyttävät arvonsa hyvin
+ Tekniikka perusjapanialaisen kestävää
+ Suht tilava
- Hintavia ominaisuuksiinsa ja varusteluihin nähden
- Ajo-omituisuudet niin ja näin
- Perustylsiä
Peugeot 406 farkku (2000 ->)
+ Hyvät ajo-ominaisuudet
+ Hiljainen
+ Hyvin varusteltuja
+ Tilaa on
+ Järkevän hintaisia
- Ranskalainen epäilyttää...
- Menettää arvoaan aika äkkiä
- Dieselit yleensä runsaasti rullattuja
Citikan Xantia
+- Ajo-omituisuudet kaksijakoiset
+ Korkeudensäätö alustassa mettämiehelle hieno ominaisuus
+ Hyvin varusteltuja
+ Tilavia
- Arvo tippuu huimaa vauhtia
- Vanhahtavan oloinen
- Sisustasta en oikein tykkää
Ja mitä sitten ne muut... Rellun Lagunassa pikkuvikaa paljon, Primeroissa diiselit harvassa ja uudemmat ihmeen hinnakkaita, Oopeli... noh, se on ooppeli ja Foorrti tietty on foortti.
Mitä tässä nyt sitten tekee? Akalle ei kelpaa Volvokaan!
Passat Variant (1997 -->)
+ Oikein mukava ja mieluinen auto ajaa
+ Oikean kokoinen
+ Tarjontaa aika hyvin
+ Hinnaltaan järkevä
- Tukivarsiruljanssi hirvittää
- Aika reilusti ajettuja TDI -koneet
A4 Avant
+ - Kuten edellä, paitsi että liian pieni
Golf IV Variant
+ - Kuten edellä, paitsi että liian pieni ja vielä matala
Octavia Combi
+ - Kuten Golf, paitsi että tässä tavaratila olisi mahtavan suuri
- Vanhemmista ei ilmastointia löydy
Avensis farkku (1998-->)
+ Säilyttävät arvonsa hyvin
+ Tekniikka perusjapanialaisen kestävää
+ Suht tilava
- Hintavia ominaisuuksiinsa ja varusteluihin nähden
- Ajo-omituisuudet niin ja näin
- Perustylsiä
Peugeot 406 farkku (2000 ->)
+ Hyvät ajo-ominaisuudet
+ Hiljainen
+ Hyvin varusteltuja
+ Tilaa on
+ Järkevän hintaisia
- Menettää arvoaan aika äkkiä
- Dieselit yleensä runsaasti rullattuja
Citikan Xantia
+ Hyvin varusteltuja
+ Tilavia
- Vanhahtavan oloinen
Ja mitä sitten ne muut... Rellun Lagunassa pikkuvikaa paljon, Primeroissa diiselit harvassa ja uudemmat ihmeen hinnakkaita, Oopeli... noh, se on ooppeli ja Foorrti tietty on foortti.
Mitä tässä nyt sitten tekee? Akalle ei kelpaa Volvokaan!
Niissä volvoissahan sitä vasta onki kaikenmaailman pyöränlaakeri, tukivarsi hihnapyörä, koiranluu yms. helvettiä. Joten akkas on ihan oikeilla linjoilla! :) Itellä vähä sama ongelma, farkkua pitäs löytää mutta minkäs laitat.. Eihän tdi:tä ajamalla loppuun saa muuten ku jättää huoltamatta, tai sitte klonk laiffi öljyn vaihoilla. Varmaan joutuu kohta jonku vanhemman ku -97 100/a6 audin uittaan saksasta, ainua vaan että ikää nuilla alkaa jo olemaan..
Joo, akka onkin tuommonen vaimomaailman "corolla". Ei anna mitään säväreitä, mutta kelpaa jokapäiväisessä käytössä ja on palvellut kiitettävästi jo 13 vuotta. Pientä kitinää on kuulunut alusta saakka ja öljynvaihtoväli on yllättävän tiheä ja ko. huolto kestää pitkään. Koiran luitten kanssa ei ole ollut ongelmaa.
Noh, jos yhtä passattia ei ole maanantaina myyty, niin semmonen taitaa sitten tulla meille. Tukivarsia voi vaihdella itsekin...
Noh, jos yhtä passattia ei ole maanantaina myyty, niin semmonen taitaa sitten tulla meille. Tukivarsia voi vaihdella itsekin...
En mää sitä tukivarsi rulijanssia menis vähättelemäänkään. Tietenki riippuu PALIJO missä ajelee, mutta ainaki jos vähäki ajelee kuppasia / soratietä nii ei oo kuulunu hyvää. Kaveri vaihto a4:seen kaikki tukivarret kerralla, tilas saksasta nää ylistetyt heavy duty vehkeet nii pikkusen yli 2 kuukautta ja nitinä alako taas. Lähti se vehe samantien kiertoon..
Tukivarret lienevät osina kuitenkin suht edullisia mitä olen niiden hintoja katsellut. Ja kun paja löytyy ja työkalut, niin vaihtokin onnistunee ihan isompaa itkemättä.
Kun mietin eri automallien tyyppivikoja, niin mieluummin minä tukivarsia vaihtelen kuin kiroilen miljoonien anturivikojen tai muiden sähköheebeleiden kanssa.
Kun mietin eri automallien tyyppivikoja, niin mieluummin minä tukivarsia vaihtelen kuin kiroilen miljoonien anturivikojen tai muiden sähköheebeleiden kanssa.
Kommentoidaan nyt tätä kun on tutuksi tullut. Tällä palstalla en toki ääneen kehtaa suositella, enkä usko että olisi kenellekään (mielikuvissaan) vaihtoehto 99-passatille.
Viimeinen vuosimalli taitaa olla 2000/2001, eli hintaluokassasi aivan end-of-life. Siltikin hinta on tuhansia euroja halvempi kuin muissa vaihtoehdoissasi. Sitikoiden myynti kyllä huhupuheiden mukaan on edelleen kuin aidsia myisi, eli ei kannata kokeeksi ostaa, jos vaikka haluaakin pian eroon. Alusta ja maavara sopii hyvin huonokuntoisilla teillä ajeluun, vaikka akseliväli onkin pitkä. Maavaran korotus käytännössä poistaa jousituksen täysin, eli ei sillä oikeasti voi ajaa kuin kävelyvauhtia. Myös ulosjoustot ja vetopito katoavat samalla. Maantiellä normaalikorkeudella kyllä tiellä pysyy, mutta ajofilosofia on saksalaisista poikkeava, tässä matkustetaan leppoisasti kohteesta toiseen, ei ajamalla ajeta. Breakin tilavuudesta en ole ihan varma, takalasi on aika viisto. On siinä kylläkin 20cm pidempi perä kuin berlinessä, jossa tavaratila on onnettoman pieni auton kokoluokkaan nähden. Ruoste ei vaivaa, ja kansanmiesten faktoiksi tietämät sähköviatkin rajoittuvat lähinnä ovien sähköjohtojen läpivienteihin.
Citikan Xantia
+ Hyvin varusteltuja
+ Tilavia
- Vanhahtavan oloinen
Viimeinen vuosimalli taitaa olla 2000/2001, eli hintaluokassasi aivan end-of-life. Siltikin hinta on tuhansia euroja halvempi kuin muissa vaihtoehdoissasi. Sitikoiden myynti kyllä huhupuheiden mukaan on edelleen kuin aidsia myisi, eli ei kannata kokeeksi ostaa, jos vaikka haluaakin pian eroon. Alusta ja maavara sopii hyvin huonokuntoisilla teillä ajeluun, vaikka akseliväli onkin pitkä. Maavaran korotus käytännössä poistaa jousituksen täysin, eli ei sillä oikeasti voi ajaa kuin kävelyvauhtia. Myös ulosjoustot ja vetopito katoavat samalla. Maantiellä normaalikorkeudella kyllä tiellä pysyy, mutta ajofilosofia on saksalaisista poikkeava, tässä matkustetaan leppoisasti kohteesta toiseen, ei ajamalla ajeta. Breakin tilavuudesta en ole ihan varma, takalasi on aika viisto. On siinä kylläkin 20cm pidempi perä kuin berlinessä, jossa tavaratila on onnettoman pieni auton kokoluokkaan nähden. Ruoste ei vaivaa, ja kansanmiesten faktoiksi tietämät sähköviatkin rajoittuvat lähinnä ovien sähköjohtojen läpivienteihin.
Joo, akka onkin tuommonen vaimomaailman "corolla". Ei anna mitään säväreitä, mutta kelpaa jokapäiväisessä käytössä ja on palvellut kiitettävästi jo 13 vuotta. Pientä kitinää on kuulunut alusta saakka ja öljynvaihtoväli on yllättävän tiheä ja ko. huolto kestää pitkään. Koiran luitten kanssa ei ole ollut ongelmaa.
Nauratti ihan perkeleesti!
Mulla on kanssa samanlaisia ongelmia, eli uusi koirienkuljetusauto pitäisi hankkia. Coupe meni varkaiden myötä lunariin. Isoihin tiloihin ei ole ennenkään totuttu, joten mun tuleva koira-auto on varmaan IV GTI. Minä ajan, akka vieressä ja koirat istuu takapenkillä.
Mä kuskasin entisessä elämässä irlanninsusikoiraa IV farkussa ja kyllä se siellä kulki, ei ainakaan antanut palautetta tilan puutteesta.
Nyt IV:n kontissa matkustaa bouvier ja vuoden päästä olis tarkoitus hommata toinen karvaturri kaveriksi. Silloin nelos koppanen käy ahtaaksi ja olen painiskellut saman ongelman kanssa. Pakettiauto olis muuten aivan loistava valinta mutta kun tuo meidän musti ei taida tykätä ideasta että se "suljettaisiin" pakettiauton tavaratilaan ilman emäntää.
Nyt IV:n kontissa matkustaa bouvier ja vuoden päästä olis tarkoitus hommata toinen karvaturri kaveriksi. Silloin nelos koppanen käy ahtaaksi ja olen painiskellut saman ongelman kanssa. Pakettiauto olis muuten aivan loistava valinta mutta kun tuo meidän musti ei taida tykätä ideasta että se "suljettaisiin" pakettiauton tavaratilaan ilman emäntää.
Kävin koeajamassa / koeistumassa skoda octavia 4x4 2.0 diesel:n. Tuntui kyllä todella mukavalta ajaa, ainakin sellaista matka-ajoa. Itse en ole diesel koneisiin tottunut mutta vääntöä tuntui ihan mukavasti löytyvän, ilmeisesti esim. MTM softa voisi vielä hieman tuota parantaa.
Takaluukku tuli tosiaan testattu niin että menin sinne istumaan selkä selkänojia vasten ja jalat oli koukussa, silti meni luukku helposti vielä kiinni ja jäi tilaakin. Olen tuollainen 182cm ja reilu 100kg.. silti tuntui hyvin olevan tilaa.
Takaluukku tuli tosiaan testattu niin että menin sinne istumaan selkä selkänojia vasten ja jalat oli koukussa, silti meni luukku helposti vielä kiinni ja jäi tilaakin. Olen tuollainen 182cm ja reilu 100kg.. silti tuntui hyvin olevan tilaa.
Ja esim. tuo Skeidan octavia combi on sitten niiiiiin ruma
http://ffp-motorsport.com/shows/haku.php?id=981&taulukko=1&looppi=4
Hmm. Pienellä laitollahan noista saa ihan siedettäviä.
Edit: Entäs tuollaiset koiraperäkärryt, joita esimerkiksi poliisien käytössä näkee? Ei likaannu auto ja koirilla on tilaa. Mukavuudesta en sitten tiedä...
No nyt mä tuun suosittelemaan tänne -07 skeidan octavian farmaria ;)
Oon tosi tyytyväinen noihin tiloihin, kaksi isoa matkustaa mukavasti takaluukussa.
Ja mukavasti matkustaa ihmisetkin. Toi 1,9tdi on laiska kun perkele, lastulla saa edes vähän vauhtia, hidas se tulee olemaan kyllä aina. Varusteisiin olen tyytyväinen:
xenonit, bluetooth, vakionop. säädin, webasto, peruutustutka, ajotietokone tietty ja mp3-soitinjärjestelmä on ihan ässä :D Ja 4veto täällä susirajalla hyvä.
Mihinkähän saisin tungettua tuon DVD-soittimen näyttöineen, ei raaskisi sitä myydäkkään mutta tuohon keskikonsoliin en oo kajoamassa.
Ja vaihdekeppikin on vaikka kuinka tuning ;P

Oon tosi tyytyväinen noihin tiloihin, kaksi isoa matkustaa mukavasti takaluukussa.
Ja mukavasti matkustaa ihmisetkin. Toi 1,9tdi on laiska kun perkele, lastulla saa edes vähän vauhtia, hidas se tulee olemaan kyllä aina. Varusteisiin olen tyytyväinen:
xenonit, bluetooth, vakionop. säädin, webasto, peruutustutka, ajotietokone tietty ja mp3-soitinjärjestelmä on ihan ässä :D Ja 4veto täällä susirajalla hyvä.
Mihinkähän saisin tungettua tuon DVD-soittimen näyttöineen, ei raaskisi sitä myydäkkään mutta tuohon keskikonsoliin en oo kajoamassa.
Ja vaihdekeppikin on vaikka kuinka tuning ;P

Ei kai se oo mihinkään muuttunu tuon kakkoskopan aikaan, 5x112 se on, sama ku Golfissa, Jetassa jne.
edit. Juu, ykköskopan Octaviassa on juurikin 5x100 jako, kun on IV Golfin ja vastaavien kans yhteisellä pohjalevyllä, ja Octavia II sitten taas on Golf V:n, Jetan jne. kanssa yhteisellä pohjalevyllä, ja niissä on 5x112 jako.
edit. Juu, ykköskopan Octaviassa on juurikin 5x100 jako, kun on IV Golfin ja vastaavien kans yhteisellä pohjalevyllä, ja Octavia II sitten taas on Golf V:n, Jetan jne. kanssa yhteisellä pohjalevyllä, ja niissä on 5x112 jako.
Viimeksi muokannut Harjula, 7.5.2007 21:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
Tarkista vielä jostain kunnolla, kun tässä puhutaan vanhakoppasesta kylläkin, mutta siinä on tuon mukaan 5x100.
Tänään pistettiin hakuun polo caddy saksasta. Viisipaikkaista haetaan ja suomessa olis tarkoitus rekisteröidä pakuksi. Musti matkustaa mukavammin kun pystyy katselemaan sivulaseista.
Saako tuollaiseen rakentaa väliseinän, vai onko katsastussedällä jotain sitä vastaan. Väliseinä siksi että koiruuden ei tarvitsisi olla samassa kasassa matkatavaroiden kanssa.
Toivottavasti saatte joitain tolkkua mun jorinoista, siideri vaikuttaa tajunnan virtaan.
Saako tuollaiseen rakentaa väliseinän, vai onko katsastussedällä jotain sitä vastaan. Väliseinä siksi että koiruuden ei tarvitsisi olla samassa kasassa matkatavaroiden kanssa.
Toivottavasti saatte joitain tolkkua mun jorinoista, siideri vaikuttaa tajunnan virtaan.
Meillä 2 kipaletta 30kg koiria menee ihan hienosti Golf IV Variantin takakontissa. On veräjät ja kaikki (on muuten ihan helvetin hyvä se veräjä, olisko ollu joku Teemu Pehkonen sen tekijä, suosittelen)
Mut sitten jos pitäis viikoks jonnekin lähteä niin on aika ahdistavaa, kamat takapenkillä hipoo kattoa. Tosi turvallinen fiilis. Plus että toi on bensakoneella toi Golffi ja muutenkin ton koneen ominaisuudet on ihan perseestä.
No tohon pitäis saada muutos. Pitäis löytää auto jossa menis kamat ja koirat paremmin.
Passat, siis se edellinen malli, olis ihan sopivan kokoinen 1+1 rekattuna pakuna. Se vaan mietityttää että saako sen rekisteröityä pakuksi? Ei ole pahemmin tullut sellaisia ainakaan vastaan. Octaviaa olen nähnyt 1+1, mutta se ei herätä mitään omistushaluja mussa.
Niin ja vastineeksi ^^kyssärille, sikäli kun Polo Caddy on "Täyden veron pakettiauto" niin ihan vapaasti saat rakennella seiniä sinne tavaratilaan. Jos se taas on alennetun veron niin väliseinän rakentamisen jälkeen pitää olla se 3 "katsastuskuutiota" tavaratilaa sekä tavaratilan pitää olla väh. 130cm korkea ja pituuttakin vaadittiin ainakin 120cm mutta jälkimmäinen luku on ihan hatusta heitetty.
Mut sitten jos pitäis viikoks jonnekin lähteä niin on aika ahdistavaa, kamat takapenkillä hipoo kattoa. Tosi turvallinen fiilis. Plus että toi on bensakoneella toi Golffi ja muutenkin ton koneen ominaisuudet on ihan perseestä.
No tohon pitäis saada muutos. Pitäis löytää auto jossa menis kamat ja koirat paremmin.
Passat, siis se edellinen malli, olis ihan sopivan kokoinen 1+1 rekattuna pakuna. Se vaan mietityttää että saako sen rekisteröityä pakuksi? Ei ole pahemmin tullut sellaisia ainakaan vastaan. Octaviaa olen nähnyt 1+1, mutta se ei herätä mitään omistushaluja mussa.
Niin ja vastineeksi ^^kyssärille, sikäli kun Polo Caddy on "Täyden veron pakettiauto" niin ihan vapaasti saat rakennella seiniä sinne tavaratilaan. Jos se taas on alennetun veron niin väliseinän rakentamisen jälkeen pitää olla se 3 "katsastuskuutiota" tavaratilaa sekä tavaratilan pitää olla väh. 130cm korkea ja pituuttakin vaadittiin ainakin 120cm mutta jälkimmäinen luku on ihan hatusta heitetty.
ootteko tehny millasia koiraestimiä takaluukkuun, jos sen jättää auki? Ite tein just 3bg passattiin yhden, joka tod näk tulee myyntiin (perkele, tulee toinen koira) koska ton joutuu tilana jakamaan kahteen ja laittamaan kaks ovea. No tämä on sellainen jossa kuskinpuolella on kokokorkea 45cm levee ovi, repsikanpuoli umpinainen. Reunat seuraa kutakuinkin koriaukon muotoja, eli ei ole mikään suora neliö.
Roiskasen kuvia ku joudan. Heittäkääs kuvia muutkin jos on vastaavia tullu tehtyä...
Roiskasen kuvia ku joudan. Heittäkääs kuvia muutkin jos on vastaavia tullu tehtyä...
Tosiaan tuo octavia compi 4x4 19Tdi tuli meinän talouteen ja hemmetin tilava on kyllä. 4 koiraa matkustaa mukana ja vielä takapenkin jalkatiloissa meni vielä mökkikamat jotenkuten :D Koiraverkko on takalootan ja penkkien välissä mutta sellanen custom made takahäkki sinne tarvisi vielä tehdä.
-"On veräjät ja kaikki (on muuten ihan helvetin hyvä se veräjä, olisko ollu joku Teemu Pehkonen sen tekijä, suosittelen) "
Tuosta olen kuvia nähnyt ja näyttää pätevältä, ei vie ylimääräistä tilaa ja saa pidettyä vaikka luukkua auki kun koirat sisällä, jos tarvetta.
Webasto ollut kanssa hyvä koirien kanssa kun saa sen puhaltamaan tosiaan viileetäkin jos jossain käy niin että koirat joutuu autossa olemaan (saa vaan välillä pahoja silmiä että jätetään elokot autoon ja ei luukkuja auki kun ihmiset ei webastosta tiedä. )
Nyt tarvisi saada siis vielä 2007 octavia nelikkoon alustasarja, niin että laskisikin autoa, säädettävää en ole mistään löytänyt. Weitec:llä on jotain 50/30 alustasarjoja mutta onko niistä mihinkään ?
Lastukin tuohin tarvisi pamauttaa kun tuo 105hp tykki on ohituksissa hieman laiskan oloinen, siihen luvataan se 140hp joka on 2.0tdi koneessa, kannattaako tuohon lastutus?
-"On veräjät ja kaikki (on muuten ihan helvetin hyvä se veräjä, olisko ollu joku Teemu Pehkonen sen tekijä, suosittelen) "
Tuosta olen kuvia nähnyt ja näyttää pätevältä, ei vie ylimääräistä tilaa ja saa pidettyä vaikka luukkua auki kun koirat sisällä, jos tarvetta.
Webasto ollut kanssa hyvä koirien kanssa kun saa sen puhaltamaan tosiaan viileetäkin jos jossain käy niin että koirat joutuu autossa olemaan (saa vaan välillä pahoja silmiä että jätetään elokot autoon ja ei luukkuja auki kun ihmiset ei webastosta tiedä. )
Nyt tarvisi saada siis vielä 2007 octavia nelikkoon alustasarja, niin että laskisikin autoa, säädettävää en ole mistään löytänyt. Weitec:llä on jotain 50/30 alustasarjoja mutta onko niistä mihinkään ?
Lastukin tuohin tarvisi pamauttaa kun tuo 105hp tykki on ohituksissa hieman laiskan oloinen, siihen luvataan se 140hp joka on 2.0tdi koneessa, kannattaako tuohon lastutus?
Tosta nyt vielä linkkiä
http://www.kotinet.com/teemu.pehkonen/uusgalleria.htm
Tollanen meillä on + turvaverkko penkin ja tavaratilan välissä (sekin tuolta samasta paikasta hankittu, noin n+1 kertaa tukevampi kuin jotkut biltema-halpikset)
Väliseinällinen malli, kokoominen helppoa ja ei nitise eikä natise. Väliseinän saa irti jos haluaa, mutta omasta mielestä tukevampi sen kanssa.
http://www.kotinet.com/teemu.pehkonen/uusgalleria.htm
Tollanen meillä on + turvaverkko penkin ja tavaratilan välissä (sekin tuolta samasta paikasta hankittu, noin n+1 kertaa tukevampi kuin jotkut biltema-halpikset)
Väliseinällinen malli, kokoominen helppoa ja ei nitise eikä natise. Väliseinän saa irti jos haluaa, mutta omasta mielestä tukevampi sen kanssa.
Niin jäi vielä mulle epäselväks että saako tota edellisen korimallin Pasuunaa rekattua 1+1 pakuksi? Oon miettiny sellasta että koirille kesämökki siihen takapenkin paikalle ja tavaratila tavaratilana.
Caddy olis helppo ja varma mutta en vaan välittäis sellasta ostaa, Sharan olis ehkä jopa isompi mut on sekin vähän tuulipussi. Sharanissa ja Caddyssä olis se hyvä puoli että niihin vois saada ton krossimoponkin tungettua sisään joskus.
Caddy olis helppo ja varma mutta en vaan välittäis sellasta ostaa, Sharan olis ehkä jopa isompi mut on sekin vähän tuulipussi. Sharanissa ja Caddyssä olis se hyvä puoli että niihin vois saada ton krossimoponkin tungettua sisään joskus.
ootteko tehny millasia koiraestimiä takaluukkuun, jos sen jättää auki?

Taas on mietitty lisää eri vaihtoehtoja, eli siis joku isompi farkku/tila-auto/tjsp:
-BMW 5-sarja (voi olla kalliit osat, mut kaikki näiden kestävyyttä ja ajo-ominaisuuksia kehuu)
-Ford Mondeo (tiloiltaan ok, mutta muuten vähän kyseenalainen vehje mun mielestä kestävyydeltään ja jälleenmyyntiarvoltaan)
-Ford Galaxy (edellinen malli, siis se sama ku Sharan)
-Seat AlQaida eiku Alhambra (Sama ku toi Ford Galaxy, varmaan huonompi jälleenmyyntiarvo vaan)
-Skoda Octavia (no muuten joo, mut ei tää loppujen lopuks paljoo tota Golfia isompi ole. Ja se on kuitenkin Skoda)
-Toyota Avensis (ainakin hyvä jälleenmyyntiarvo, mut ovat samalla kalliita)
-VW Passat (Ihan hyvä jälleenmyyntiarvo tässäkin)
-VW Sharan (sama kun toi Ford Galaxy)
-VW Caddy (tilaa olis mut en jotenkin tykkää, jos paku pitäis olla niin miks sitten noin pieni?)
-Volvo V70 (iso, mutta varmaan kalliit osat? Suhteessa kai aika edullinen)
-Käytetty ruumisauto (iso, ruma, halpa, vähän ajettu, ei helppo löytää)
Mitä tota teutoonien vikatilastoa kattelin http://www.anusedcar.com/ (millainenkohan on anusoitu auto?) niin
BMW 5, noin 70. paras...
Mondeo, sijoitukset 40...65
Galaxy, huikeeta, 96...107
Seatti, sijoitukset 101...110
Octavia, 38...52
Avensis, 14...25
Passat, 21...56 (vm.01 oli tuolla alapäässä, 02 ja 03 ylä)
Sharan, 95....112
Volvo V70, 40...85 (aika suuri haarukka tässäkin, mitä uudempi sen huonompi sijoitus)
Caddyä ei löytynyt.
No, noista päätellen Avensis ja Passat olis aika hyviä vaihtoehtoja, Octavia myös ja yllättävää kyllä myös Mondeo.
Mut mun mielestä noi Avensis, Passat, Ocu ja Mondeo -farkut oikein huutaa "Espoo" vaikka mun auton pitäis huutaa "Itä-Vantaa" tai "Virolainen rakennusmies"
Tässä siis on tullut ihan järjellä ajateltua noita autovalintoja. Tunteella jos ostaisin niin se olis saman tien joku D-Cab avolava.
Miten uudehkosta espooautosta tehdään Mad Max -auto? Huonontien alusta, pallorenkaat, lisäpitkät? Ocu ja Passat olis ainakin siinä mielessä hyvät että niihin sais ton Weitecin SD:n... ;)
-BMW 5-sarja (voi olla kalliit osat, mut kaikki näiden kestävyyttä ja ajo-ominaisuuksia kehuu)
-Ford Mondeo (tiloiltaan ok, mutta muuten vähän kyseenalainen vehje mun mielestä kestävyydeltään ja jälleenmyyntiarvoltaan)
-Ford Galaxy (edellinen malli, siis se sama ku Sharan)
-Seat AlQaida eiku Alhambra (Sama ku toi Ford Galaxy, varmaan huonompi jälleenmyyntiarvo vaan)
-Skoda Octavia (no muuten joo, mut ei tää loppujen lopuks paljoo tota Golfia isompi ole. Ja se on kuitenkin Skoda)
-Toyota Avensis (ainakin hyvä jälleenmyyntiarvo, mut ovat samalla kalliita)
-VW Passat (Ihan hyvä jälleenmyyntiarvo tässäkin)
-VW Sharan (sama kun toi Ford Galaxy)
-VW Caddy (tilaa olis mut en jotenkin tykkää, jos paku pitäis olla niin miks sitten noin pieni?)
-Volvo V70 (iso, mutta varmaan kalliit osat? Suhteessa kai aika edullinen)
-Käytetty ruumisauto (iso, ruma, halpa, vähän ajettu, ei helppo löytää)
Mitä tota teutoonien vikatilastoa kattelin http://www.anusedcar.com/ (millainenkohan on anusoitu auto?) niin
BMW 5, noin 70. paras...
Mondeo, sijoitukset 40...65
Galaxy, huikeeta, 96...107
Seatti, sijoitukset 101...110
Octavia, 38...52
Avensis, 14...25
Passat, 21...56 (vm.01 oli tuolla alapäässä, 02 ja 03 ylä)
Sharan, 95....112
Volvo V70, 40...85 (aika suuri haarukka tässäkin, mitä uudempi sen huonompi sijoitus)
Caddyä ei löytynyt.
No, noista päätellen Avensis ja Passat olis aika hyviä vaihtoehtoja, Octavia myös ja yllättävää kyllä myös Mondeo.
Mut mun mielestä noi Avensis, Passat, Ocu ja Mondeo -farkut oikein huutaa "Espoo" vaikka mun auton pitäis huutaa "Itä-Vantaa" tai "Virolainen rakennusmies"
Tässä siis on tullut ihan järjellä ajateltua noita autovalintoja. Tunteella jos ostaisin niin se olis saman tien joku D-Cab avolava.
Miten uudehkosta espooautosta tehdään Mad Max -auto? Huonontien alusta, pallorenkaat, lisäpitkät? Ocu ja Passat olis ainakin siinä mielessä hyvät että niihin sais ton Weitecin SD:n... ;)
^joo no tuskin se ainakaan heikkolaatuisempi on kun tuo meidän Golf (voiko mikään olla...?)
Tossa kotiin tullessa vähän tein parkkihallissa vertailuja niin ainakin se uus Ocu on oikeestaan pienempi ku IV Variantti jos mietitään tavaratilaa etupenkeistä taaksepäin. 3BG Passatti oli taas ihan auton kokoinen, Avensis paljon pienempi kuin luulin.
Vanha Octavia olis kyllä hintamielessä ihan ok vaihtoehto.
Tossa kotiin tullessa vähän tein parkkihallissa vertailuja niin ainakin se uus Ocu on oikeestaan pienempi ku IV Variantti jos mietitään tavaratilaa etupenkeistä taaksepäin. 3BG Passatti oli taas ihan auton kokoinen, Avensis paljon pienempi kuin luulin.
Vanha Octavia olis kyllä hintamielessä ihan ok vaihtoehto.
Jos rekuilla on säkäkorkeutta, niin sitten tuo edellisen mallin Octavia kannattaa vielä harkita. Omassa Mondeossa takakontissa on litroja kun sitä pohja-alaa on, mutta mielestäni (omat tarpeet täyttää, vaunut menee "pressun" alle) tilan korkeus esim. tuohon Octaviaan verrattuna on miinusta.
Avensis taas on varsin bensapihi ja (kait) varsin varmatoiminen. Tosin sen tilat on mielestäni hieman "oudot". Mittojen mukaan niitä on mutta esim. Mondeoon verrattuna takajalkatila (ainakin tuntuu) paljon pienempi.
Noin välillä kotipihassa vertaillen.
Jos muuten joku Mondeossa on hieman yllättänyt niin, kulutus, tosin vaimon käytössä = hyvin pitkälti kaupungissa sahaamista.
http://karsrv03.epte.fi/cars.php?search ... hcar=18613
Avensis taas on varsin bensapihi ja (kait) varsin varmatoiminen. Tosin sen tilat on mielestäni hieman "oudot". Mittojen mukaan niitä on mutta esim. Mondeoon verrattuna takajalkatila (ainakin tuntuu) paljon pienempi.
Noin välillä kotipihassa vertaillen.
Jos muuten joku Mondeossa on hieman yllättänyt niin, kulutus, tosin vaimon käytössä = hyvin pitkälti kaupungissa sahaamista.
http://karsrv03.epte.fi/cars.php?search ... hcar=18613
noita ohikulkijoita huomioiden, teettää tarran lasiin jossa teksti tyyliin esim
"Isäntäni huolehtii minusta, autossa on ilmastointi myös kesällä, mene muualle siitä tuijottelemaan!!"
tai "isäntäni on varakas, autossa on ilmastointi, keitä köyhä kahvia"
"meillä ei olla uusavuttomia, ilmastointi jäähdyttää"
yms
"Isäntäni huolehtii minusta, autossa on ilmastointi myös kesällä, mene muualle siitä tuijottelemaan!!"
tai "isäntäni on varakas, autossa on ilmastointi, keitä köyhä kahvia"
"meillä ei olla uusavuttomia, ilmastointi jäähdyttää"
yms
Agilityn SM -kisoissa kesäkuun puolivälissä järkkärit kiersivät parkkipaikkoja ja jos koira oli autossa ilman selkeää tuuletusta tms, alueella kuulutettiin autoa xxx-xxx ja perään ilmoitus, että seuraavaksi tulee poliisi ja pistää lekalla lasin hajalle.
Ilmastointi on kiva, mutta ei toimi auton ollessa parkissa.
Ilmastointi on kiva, mutta ei toimi auton ollessa parkissa.
Webaston tuuletustoiminto ei kyllä paljon koirariepua siellä kontissa lohduta. Sillä ei juuri ilma vaihdu.
Yksinkertaisin ratkaisu on tuo lukkarinkin mainitsema takakontin raolleen jättävä lukittava rauta. Parempi on sitten kokonainen lukittava veräjä (tai häkki), jolloin koko luukun voi jättää auki. Myös erilliset ilmanvaihtoa varten rakennetut puhaltimet kontissa on todettu toimiviksi
Kaikki em. vaihtoehdot mulla on ollut ja nyt paikallaan tuo lukittava veräjä.
Yksinkertaisin ratkaisu on tuo lukkarinkin mainitsema takakontin raolleen jättävä lukittava rauta. Parempi on sitten kokonainen lukittava veräjä (tai häkki), jolloin koko luukun voi jättää auki. Myös erilliset ilmanvaihtoa varten rakennetut puhaltimet kontissa on todettu toimiviksi
Kaikki em. vaihtoehdot mulla on ollut ja nyt paikallaan tuo lukittava veräjä.
Tuollaisen tangon vääntää vaikka kädetön unissaan ja silmät kiinni, jos on vasara ja viilapenkki. Mitään yleismallia ei liene olemassa, koska lukkomekanismitkin ovat erilaisia.
Kunnollinen autotuuletin, joka oikeasti kierrättää ilmaa, vie tehoa kymmeniä watteja, mikä tarkoittaa sitä, että jo alle kymmenen tunnin käytöllä perusakku alkaa olla aika tyhjä.
Kunnollinen autotuuletin, joka oikeasti kierrättää ilmaa, vie tehoa kymmeniä watteja, mikä tarkoittaa sitä, että jo alle kymmenen tunnin käytöllä perusakku alkaa olla aika tyhjä.
ei farmaria vaan vw golf plussa... tavaratilan välipohja pois.. jos sellainen autossa on. ja takapenkit eteen.. ja ompa tilaa ainakin korkeussuunnassa. oisko takapenkit takaosassa tilaa jopa se 505 litraa..
tässä paste www.volkswagen.fi sivulta Tavaratila
Pituus takapenkki normaaliasennossa/käännettynä, mm 825/1618
Suurin leveys, mm 1008
Leveys pyöränkoteloiden välissä, mm 1008
Korkeus, mm 592
Kuormakorkeus kattoon asti, mm 984
Tavaratilan tilavuus, l 395-505 riippuen takapenkin asennosta (1450 kattoon asti), muunneltava välipohja: 305-443/1360
tässä paste www.volkswagen.fi sivulta Tavaratila
Pituus takapenkki normaaliasennossa/käännettynä, mm 825/1618
Suurin leveys, mm 1008
Leveys pyöränkoteloiden välissä, mm 1008
Korkeus, mm 592
Kuormakorkeus kattoon asti, mm 984
Tavaratilan tilavuus, l 395-505 riippuen takapenkin asennosta (1450 kattoon asti), muunneltava välipohja: 305-443/1360
Vaikka näiden vanhojen aiheiden nostelu on kuin katsoisi huonoa kerhonäytelmää, täytyy nostaa tätä taas saman ongelman vallitessa. Koirat on edelleen saman kokoisia joten Skodan takaluukku oli kyllä aivan minimi missä 2 matkusti edes suht. mukavasti. Sinänsä takakontin tilaan olen ollut tyytyväinen.
Liekö markkinoille tullut tässä kahden vuoden aikana kilpailukykyisiä tiloja? Ideat kelpaisi jälleen. Aika laiskasti tullut seurailtua mitä autorintamalla tapahtuu missään muodossa, nyt olisi sitten kauhea autokuume kaikin tavoin.
Tuo Skodan 1,9tdi oli masentavan hidas joten alle 2-litraiset on vähintään suljettu ulos.
Ja kiisseli sen olla pitäisi ja neliveto. Niin ja ehdottomasti 5-paikkainen.
Tuossa ylempänä tuli veräjistä juttua niin mulla on tällainen väliseinällä (voi laittaa kiinni tai sitten ei) http://tinyurl.com/y8rky7h
Myyn sen pois jos joku Skodisti innostuu. Aivan loistava veräjä on ollut kesähelteillä, reissuilla jne. Tällä hetkellä ei ole kiinni autossa.
Näyttää tulleen tällainenkin malli jonka pitäisi sopia joka autoon http://tinyurl.com/ycvvsaw
Liekö markkinoille tullut tässä kahden vuoden aikana kilpailukykyisiä tiloja? Ideat kelpaisi jälleen. Aika laiskasti tullut seurailtua mitä autorintamalla tapahtuu missään muodossa, nyt olisi sitten kauhea autokuume kaikin tavoin.
Tuo Skodan 1,9tdi oli masentavan hidas joten alle 2-litraiset on vähintään suljettu ulos.
Ja kiisseli sen olla pitäisi ja neliveto. Niin ja ehdottomasti 5-paikkainen.
Tuossa ylempänä tuli veräjistä juttua niin mulla on tällainen väliseinällä (voi laittaa kiinni tai sitten ei) http://tinyurl.com/y8rky7h
Myyn sen pois jos joku Skodisti innostuu. Aivan loistava veräjä on ollut kesähelteillä, reissuilla jne. Tällä hetkellä ei ole kiinni autossa.
Näyttää tulleen tällainenkin malli jonka pitäisi sopia joka autoon http://tinyurl.com/ycvvsaw
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”