AV4NT & G2KKIS

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

AV4NT & G2KKIS

ViestiKirjoittaja albanzo » 17.10.2006 18:54

Pitää nyt tännekin sit jotain laittaa, vaikka ei tossa autossa tosiaan vielä mitään sen kummempaa projektia oo ollu. Modet sit poistaa tän jos siltä tuntuu.

Eli tuli tosiaan myytyä Golffi tossa vähän aikaa sitten Pirkkalaan ja uusi auto löytyi Roccon kautta Tukholmasta. Ronille iso käsi auton tuonnista, palvelu oli loistavaa ja kaikki sujui niinkuin piti ja jopa hieman paremmin, voin suositella lämpimästi Ronin palveluita kaikille auton tuontia suunnitteleville.

Uusi auto on siis Audi A4 Avant 1.8TQ (190hv) S-Line Edition '04. Autossa on varusteita sopivasti, tärkeimpinä mulle Xenonit, puolnahkapenkit, vakkari yms.

Kuvia:
Etuviisto
Takaviisto
Kojelauta
Kuskinpaikka

Ensimmäinen mitä autoon piti tehdä, oli repiä mallimerkinnät takapäästä veks. Tulos tässä.
Myös hifejä paranneltiin ja uudet etukaiuttimet (Rainbow:n mallikohtaiset) sekä johtosarjat mankkaa varten tulivat Itkosen Iljalta Fanatic Audiosta. Kaikattimet laitettiin jo paikalleenkin, mutta siitä en valitettavasti ottanut kuvia. Homma oli kuitenkin kaikinpuolin yksinkertainen, mitään suurempia muutoksia kun ei tarvinnut tehdä.

Autoon on laitettu uusi alusta jo tilaukseen, joten toi traktorimaisuus häviää ens kesäksi, samoin kun vanteet menee vaihtoon ja tilalle tulee jotain leveetä. ;) Tehoakin toi laiva tarvii lisää, siihenkin tulee muutoksia jossain vaiheessa. Ensin on laitatettava polttoainelämmitin jossain, jottei tarvii talvella kylmäkäynnistellä, se on nyt ykkösprioriteetti.

Aika "haaveiluahan" tää kaikki on, mut eiköhän se tästä... ;)
Viimeksi muokannut albanzo, 6.11.2007 17:41. Yhteensä muokattu 6 kertaa.

eskimo
-
Viestit: 326
Liittynyt: 20.2.2005 0:40

ViestiKirjoittaja eskimo » 17.10.2006 19:15

Jaha, sitä puuttuu enään omakotitalo ;) Koirakin on niin pieni ettei verkkoa tarvi :P.

Mikä alustasarja tähän tilattiin KW Variante? Minkä verran tuohon on kertynyt kilometrejä? Tulossa siis lisää tehoa, lastu-putkisto-ilmansuodatin viritys vai saadaanko pellinalle isompaa discoperunaa?

Auto varsin siistin näköinen, ei mitään ihmeellistä vielä, siisti "family"-paketti :P.

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 17.10.2006 19:21

Väri ainakin on hyvä, eikä tuo muutenkaan paskemmalta aihiolta näytä.

8866
-
Viestit: 515
Liittynyt: 24.6.2004 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja 8866 » 17.10.2006 19:36

Itseä mietituttää nuo "s-line edition" varusteet, mitä niinhin kuuluu. Mulla samoilla spekseillä, mutta lisäksi "hannu mikkola" lisämalli.
Kuuluukohan nuo oven alaosan listat ja puskimien "spoilerit" tuohon "hannu mikkola" lisään?
Onko sulla alcantara jakkarat, mulla on.

http://www.taloverkot.fi/mika.lehtosaari/audi/
Viimeksi muokannut 8866, 28.2.2007 17:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

M-M-I
-
Viestit: 240
Liittynyt: 20.10.2005 22:04

ViestiKirjoittaja M-M-I » 17.10.2006 19:45

Siinä on helv*tin Komea aihio..

Ville
ffp jäsen
Viestit: 1184
Liittynyt: 17.7.2003 8:35

ViestiKirjoittaja Ville » 17.10.2006 19:48

Mikä **tun Hannu Mikkola edition ?

Ville R
-
Viestit: 1225
Liittynyt: 23.7.2003 15:34

ViestiKirjoittaja Ville R » 17.10.2006 19:59

Mikä **tun Hannu Mikkola edition ?


Jos siinä tulee Hannun kädet mukana :D

Harjula
-
Viestit: 244
Liittynyt: 27.7.2003 23:21

ViestiKirjoittaja Harjula » 17.10.2006 20:04

Eikös nuo helmat ja ovien alalistat kuulu siihen S-line ulkopakettiin? Ei tule nyt mieleen sen paketin virallista nimeä.

Edittiä, jos en ihan väärin muista ni se paketti missä oli alcantarasisusta ja nuo S-linehilppeet ulkona ym. oli nimeltään Celebration.
Viimeksi muokannut Harjula, 17.10.2006 20:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Iiro
ffp jäsen
Viestit: 1910
Liittynyt: 23.7.2003 8:59

ViestiKirjoittaja Iiro » 17.10.2006 20:08

Jatketaan nyt hiukan OT:na. Tuo 8866:den A4 on viimeisiä B6:sia joiden yhteydessä tarjottiin S-line paketti höystettynä S-line ulkonäköpaketilla. Mukana oli myös mm. alcantara jakkarat jne. Hannu Mikkolan kanssa tuolla on yhtä paljon tekemistä kuin muillakin A4-malleilla. Jotkut jälleenmyyjät ovat tietenkin voineet tuollaisen nimen noille keksiä. Maahantuojan virallinen nimi tuolle oli jokin turbo-edition tms. Eli vastaavanlainen kampanjatuote kuin nykyinen SportEdition.

Albanzon autossa on varmaan musta sisäkatto, S-line listoja, merkkejä vaihdekepin nuppi, jne. Tuossa on aineksia varsin näyttävään kokonaisuuteen.

8866
-
Viestit: 515
Liittynyt: 24.6.2004 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja 8866 » 17.10.2006 21:18

Anteeksi Albantso, vähän vielä OT.

Iiron kanssa samoilla linjoilla.
Muistan kuitenkin muutama vuosi sitten audilla olleen kampanjan kyseisen rattimiehen nimellä, kun kävin renkaita potkimassa näyttelypäivänä.
Edellisen omistajan höpinöitä tuo mallinimike oli, en suinkaan tuulesta sitä tempaissut.

Jos siinä tulee Hannun kädet mukana :D


Ja eipäs ville r aliarvioida mun kätösiä ;-)

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 17.10.2006 21:56

Mikä alustasarja tähän tilattiin KW Variante? Minkä verran tuohon on kertynyt kilometrejä? Tulossa siis lisää tehoa, lastu-putkisto-ilmansuodatin viritys vai saadaanko pellinalle isompaa discoperunaa?

Joo Variante 2 todettiin Golffin alla hyväks, joten pakko sellanen on tähänkin laittaa. Pussejakin mietin, mut niiden talvikestävyydestä kun ei oo oikeen kellään tietoa, ni se idea haudattiin, ainakin toistaseks.
Kilsoja on mittarissa 54tkm, joten onhan tolla vielä kilsoja taivallettavana.
Tehoa haetaan varmaan lastu-putkisto-vvsuodatin-dumppi yms. virityksillä, ei mitään sen isompaa. Hieman toi kone tuntuu munattomalta vanhan VR6:n jälkeen... Mut kaipa se siitä.

Albanzon autossa on varmaan musta sisäkatto, S-line listoja, merkkejä vaihdekepin nuppi, jne.

Juuri näin. Eikä oon alcantaraa sisustassa, vaan penkkien keskiosat on kangasta ja reunat leederiä. Mäkään en oo noista varustejutuista niin selvillä et mikä mihinkin varustetasoon kuuluu, mut mulle tarpeelliset varusteet tosta löyty ja se riittää. ;)

Toi auton väri on aika jännä, tummalla ilmalla auto näyttää jopa miltei mustalta, mut auringossa noi metallihileet tekee autosta suht vaalean ja omasta mielestä ihan pirun siistin värisen! Väri on nimeltään Moroblau.

Suppari
-
Viestit: 22
Liittynyt: 25.7.2005 22:51

ViestiKirjoittaja Suppari » 17.10.2006 22:36

Noh,odotin projektiksi jotain kiinnostavaa. ;(
Kaipa sulla lääkket löytyy tohon entiseen tapaan.

PabloNeruda
-
Viestit: 1542
Liittynyt: 15.10.2005 11:12

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 17.10.2006 22:38

Kyllä tää mun mielestä ainakin on kiinnostava. En kuitenkaan hirveän montaa farmaria oo nähny rakennettuna. Ja albanzolla oli ainakin silmää Golfin kanssa, niin eiköhän tästäkin jotain hienoa synny.

AP
-
Viestit: 251
Liittynyt: 23.7.2003 13:20

ViestiKirjoittaja AP » 18.10.2006 12:27

Mua ainakin kiinnostaa myös, b6 avantilla ajelen!

Mulla alustana on KW V1, johon olen ollut kyllä enemmän kuin tyytyväinen! 18" rengastuksella hyvä kompromissi mukavuuden ja urheilullisuuden välillä, madallusta maltillisesti lainsallima maksimi, noin suurinpiirtein.

Mitenkäs tuo kajarien vaihto, muuttuiko sointi selkeästi vakioon verrattuna, itsekkin pohtinut vastaavaa sväppiä..?

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 18.10.2006 14:52

^No tällä hifikorvalla huomaa sellasen, et esim. se basson puuroutuminen poistu, eli basso on huomattavasti tarkempi. Ei oikeen tähän hätään osaa muuta sanoa...

P.V
-
Viestit: 26
Liittynyt: 3.4.2004 19:06

ViestiKirjoittaja P.V » 22.10.2006 16:48

Morjens,

Pihassa on nyt seissyt tiistaista lähtien vastaavanlainen Roccon tuoma Audi, mutta sedanina ja S-line STCC mallina. Mitähän tuo STCC pitää sisällään S-linen lisäksi? Sen tiedän, että STCC on ruottalainen Touring Car ratasarja, mut en oo kyllä löytänyt varusteista mitään S-linesta eroavaa.

Oma löyty kans Tukholmasta. 140kW, 60tkm ajettu, -03, mut -04 käyttöönotettu, alkuperäinen Ruotsi-auto ja väri Moroblue. Kyllähän toi 200 heppasen GTi Golffin jälkeen lastua huutaa ja ehkä Golffin Recarot oli vielä mukavammat istua, mitä noi Audin puolinahkasportit...

Albanzo: Onko sun Bi-xenonit vaiko "yksinkertaiset"? Entäs moottorinkoodi? Mulla BEX.

Täältä lähtee kans kehut, kiitokset ja suositukset Ronille!

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 22.10.2006 20:08

^Ei oo bi-xenoneja, valitettavasti. Moottorikoodi mullakin BEX.

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 24.10.2006 18:02

Tulipa sitten haettua hieman astmalääkettä tänään tohon auton hengenahdistukseen ja nyt on BSR PPC Steg1 asennettuna, kuten myös BSR:n Optiflow.

Muuttu huomattavasti mukavammaks toi auton moottori.

AudiA6
-
Viestit: 164
Liittynyt: 31.7.2003 22:07

ViestiKirjoittaja AudiA6 » 25.10.2006 8:33

Noniin, mitäs tehoja/vääntöjä ne lupailee tuolla setillä? Vai oletko käyttänyt ihan penkissä tarkistamassa tehot?

hippi
-
Viestit: 1442
Liittynyt: 22.9.2003 7:57

ViestiKirjoittaja hippi » 25.10.2006 9:32

saaks tota nyt enää katsastettua?

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 25.10.2006 10:22

No ne lupaa 230hv/368nm tolla lastulla. En oo vielä penkittäny, sen teen luultavasti ens kesänä ku saa putkistoa yms.

Hippi: hih ;)

Victor
ffp jäsen
Viestit: 1033
Liittynyt: 21.7.2003 15:03

ViestiKirjoittaja Victor » 25.10.2006 11:08

No nythän sillä pääsee jo rekasta ohi... :D Siitä se lähtee - mopo käsistä. ;)

Rocco
-
Viestit: 550
Liittynyt: 31.7.2003 0:45

ViestiKirjoittaja Rocco » 27.10.2006 16:04

Kiitos ja kummarus !

STCC-Line:

Kuva

S-line:

Kuva

Sami
-
Viestit: 50
Liittynyt: 30.7.2003 11:05

ViestiKirjoittaja Sami » 27.10.2006 20:56

Suomessa nämä varustepaketit on aikalailla eritavalla nimetty kuin ruåttissa

Rocco
-
Viestit: 550
Liittynyt: 31.7.2003 0:45

ViestiKirjoittaja Rocco » 27.10.2006 22:24

Totta! Miten ko. mallit on suomessa nimetty, anyone?

Skeeny
-
Viestit: 1258
Liittynyt: 26.7.2003 17:01

ViestiKirjoittaja Skeeny » 28.10.2006 13:01

Mites tämä nyt sitten on projekti? Samat jannut itkee kun ei ole projekteista kuvia ja mitään ei tapahdu ja sitten itse pannaan "projekti"topicci pystyyn samalla mentaliteetilla. Ei muuten mutta ilmeisesti tälläkin foorumilla jotkut on yli muiden sääntöjen suhteen...

slate
-
Viestit: 674
Liittynyt: 27.7.2003 14:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja slate » 28.10.2006 13:03

joo! uudesta softasta kuvia kansalle!

justus
ffp jäsen
Viestit: 2532
Liittynyt: 18.7.2003 15:40

ViestiKirjoittaja justus » 29.10.2006 1:21

nii...

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 29.10.2006 11:44

Mites tämä nyt sitten on projekti? Samat jannut itkee kun ei ole projekteista kuvia ja mitään ei tapahdu ja sitten itse pannaan "projekti"topicci pystyyn samalla mentaliteetilla. Ei muuten mutta ilmeisesti tälläkin foorumilla jotkut on yli muiden sääntöjen suhteen...

Nii eihän tässä nyt varsinaisesti oo ollu mitään "rojektia", mut jotain on silti tapahtunu ettei oo menny pelkäksi haaveiluksi, kuten näissä liian usein on tapana.

Mut arvaappa huvikseks et kaatuuko mun maailma jos tää topikki pistetään lukkoon?

Ja syy siihen miks tää on saanu olla jo tän aikaa ilman lukkoa on siinä, et mä vaan oon niin ihana. <3

Ilja1
-
Viestit: 416
Liittynyt: 20.7.2005 13:32

ViestiKirjoittaja Ilja1 » 29.10.2006 11:51

niin albanzo on vaan niin IHQ. Vai miten ne teinit nyt nykyään sanoo. Taitaa kaikki vaan niin innola odottaa mitä tää auto tuo aikanaan kun toi edellinen oli niin sika hieno.

Suikkari
-
Viestit: 81
Liittynyt: 18.8.2003 14:53

ViestiKirjoittaja Suikkari » 6.11.2006 9:49

kyllä kai tämäkin tästä projektiksi karkaa jahka vähän aikaa kuluu, 04seen ääslainiin on vaikea lähteä tarttumaan samalla tavalla ku vaikka vuoden 85 golffiin.. esim ruosteiden paikkaus ja koneen vaihto ei tule kysymykseen.. joten projektit ei ole niin näkyviä.. albanzo miksei vielä yhtään tarroja :o

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 6.11.2006 11:01

^On siellä jo parit tarrat... ;) Toivottavasti saan niitä lisää pikapuoliin.

Tuli hiukan osteltua vanteitakin, talveks tulee tällä viikolla 17" alut ja kesävanteiks ostin hieman isommat, mut niistä kuvia sit ku saadaan alusta kotiin ja asennettua. Keskiviikkona lähtee auto Eberi-asennukseen Forssan Laatuautoon...

LBS
-
Viestit: 104
Liittynyt: 30.9.2005 22:22

ViestiKirjoittaja LBS » 6.11.2006 11:09

Saako udella minkä hintainen on eberi asennus forssassa? Mikä lämmitin tulee 4 vai 5 kw?

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 6.11.2006 13:47

^ Sama kiinnostaa täälläkin...Hieno aihio ja varmaan tulee vielä muuttumaan.

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 6.11.2006 15:39

5kw:n Eberi sinne laitetaan. Maksaa minikellolla asennettuna 1500€, eli aikalailla sen verran mitä muuallakin.

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 7.11.2006 15:36

Joo, tuo on ns. vakio hinta ku noita kyselin. Mutta riittääkö 4 vai 5kw malli? Sulla nyt oli varmaankin ehdoton toi tehokkaampi malli ku farkku kyseessä.

Rascal
-
Viestit: 650
Liittynyt: 11.11.2003 14:41

ViestiKirjoittaja Rascal » 8.11.2006 11:34

Hyvä juttu oli Performance VW:ssä:)

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 9.11.2006 14:18

^*ittu ku en ite saanu viel tänäänkään ko. lehteä postiluukkuun... No, jos sit huomenna tulis.

---Jupe
-
Viestit: 44
Liittynyt: 21.1.2005 15:58

ViestiKirjoittaja ---Jupe » 9.11.2006 16:34

Ei kannata hirveen murheissaan olla jos ei tuossa ole bi-xenoneita.

Ne ovat lyhyitten osalta viidenneksen huonommat kuin pelkät lähivalo xenonit

Lyhyillä kuitenkin suurin osa ajosta ajetaan.

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 14.12.2006 20:31

Pikku päivityksiä tännekin, eli tuli laitettua tulevat kesäkiekot alle ja auto kävi LMS:llä alustan asennuksessa, tulos tässä ja tässä.
(Kuvat otettu kännykällä, sen takia ne on noin huonoja)

Kesävanteet on ASA AR1:t, kokoa etuvanteilla 8½x19" ja takavanteilla 9½x19". Alustana KW Variante 2, joka on melko alas säädetty.

Parempia kuvia vois ottaa jos kelit yhtäänkään paranee ja sais auton puhtaaks...

Rama
ffp jäsen
Viestit: 147
Liittynyt: 7.9.2003 22:30

ViestiKirjoittaja Rama » 14.12.2006 21:04

Kai sieltä vähän vielä löytyy jenkaa alaspäin.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 14.12.2006 21:18

takana vähän huonosti, edessä kylläkin, mutta ei noilla vanteilla ja kumeilla enää hirveesti alaspäin pääse. Auto näytää livenä kyllä matalammalle kun noissa kuvissa

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 14.12.2006 22:09

Joo ei noi kuvat oikeen anna oikeutta tolle madallukselle, mut niinku Rolle tossa jo sanokin, niin takana on vissiin 2mm jengaa jäljellä, edessä hieman enemmän. Hifistelee sit lisää ton madalluksen kans ku on ajettu noi kumit loppuun ja tulee aika ostaa uudet ja kapeemmat rinkulat alle.

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 17.12.2006 21:25

Muutama parempi kuva:
Kylki
Takaviisto
Etuviisto

Näissä parissa kuvassa näkyy toi madallus parhaiten, kuvat vaan on otettu taas kännykällä joten laatu on mitä on:
Etuviisto
Kylki

Alkaa taas pikkuhiljaa karkaamaan se kuuluisa mopo, koska nyt on alkanu päässä pyöriin aika metkoja ajatuksia ton auton rakentamisen suhteen, eikä mun pitäny tähän mitään tehdä... Saa nähdä mitä tuleman pitää.

GirlGolfer
-
Viestit: 177
Liittynyt: 7.8.2003 19:09

ViestiKirjoittaja GirlGolfer » 17.12.2006 21:39

Tosi tyylikäs, ei vaadi oikeestaan mitään muuta !

mazz
-
Viestit: 94
Liittynyt: 9.10.2003 9:43

ViestiKirjoittaja mazz » 17.12.2006 22:00

Millä et:llä noi kesävanteet on? Raapiiko kiinni johonkin? Pitäs omaan alkaa metästää vanteita kesäksi...

PabloNeruda
-
Viestit: 1542
Liittynyt: 15.10.2005 11:12

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 17.12.2006 22:03

Hienohan se on, niin kuin oli edellinenkin. Ja tottakai se mopo lähtee käsistä, jos on kerran vauhtiin päässyt. Innolla odottaa mitä tuosta seuraa.

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 17.12.2006 22:20

Millä et:llä noi kesävanteet on? Raapiiko kiinni johonkin?

Oisko noi ollu ET35. Joskus raapasee edessä kiinni sinne sisäloksun kiinnikkeeseen ja takana sillon ku on auto täynnä porukkaa, mut hyvin vähillä raapimisilla pääsee. Noi pienetkin raapimiset loppuu kun laittaa hieman kapeemmat kumit alle, nyt siellä on 235/35-19" joka nurkassa. Ja sit saa myös hieman laskettua vielä. ;)

jamku
-
Viestit: 789
Liittynyt: 29.9.2003 16:53
Viesti:

ViestiKirjoittaja jamku » 17.12.2006 22:25

eikä mun pitäny tähän mitään tehdä...


johan nyt vitsin murjasit, ei lopu täällä nauru ollenkaan.

onhan nuo kesävanteet hienot, mutta... :P

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 18.12.2006 9:59

Hyvännäköistä settiä jälleen tulossa. Keep up the good work!

arc
-
Viestit: 3083
Liittynyt: 23.7.2003 23:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja arc » 20.12.2006 16:41

näyttää korkeelta kuvissa, tossa ekassa kylkikuvassa on suurinpiirtein sellanen miltä näyttää luonnossa

samies
-
Viestit: 233
Liittynyt: 27.7.2003 19:47

ViestiKirjoittaja samies » 14.1.2007 18:49

Minkäs kokoiset on seuraavat kumit?

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 14.1.2007 19:26

^Jaa-a, siinäpä kysymys... Pitäs saada hieman venytetyt sekä eteen että taakse, mut ku täytyy ottaa toi nelivetoisuus huomioon yms. Voi olla et tulee laitettua 225/35-19" kumpaankin päähän autoa, 9,5":lle ne nyt venyy hieman enemmän ku 8,5":lle, mut ei taida mahtaa mittää.

samies
-
Viestit: 233
Liittynyt: 27.7.2003 19:47

ViestiKirjoittaja samies » 14.1.2007 19:49

Ok. Taitaa olla aivan ok että 8.5" ja 9.5" leveällä vanteella on samankokoinen kumi. Ite suunnittelin 9.5" vanteelle 255/30 rengasta, mutta taitaa olla turhan leveä..

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 14.1.2007 21:46

Pääsee helpommalla ku laittaa samankokosen kumin kummallekin vannekoolle. 255 voi tosiaan olla hieman liikaa, koska toi "johiemanvenyväsaksankitka" 235/35 on hiinä ja hiinä ja täydellä lastilla raapii kuopissa kaareen kiinni. Ja toi kitkakumi taitaa venyä hieman kesäkumia enemmän.

Ripa
ffp jäsen
Viestit: 642
Liittynyt: 27.7.2003 10:38

ViestiKirjoittaja Ripa » 14.1.2007 21:58

On kyllä toudella ohukaiset nuo kumet, vaikuttaa vielä kun on sen verran kookkaat nuo rattaat että kumikin näyttää lähinnä riekaleelta. Hyvässä linjassa koko auto, alustan suhteen. En tiedä mutta omaan silmään tuo farkku on aina ollut paremman näköinen kuin saman kopan sedan.

Itellä on vanhempi koppasessa (b5) A4 215/40/18 8,5 edessä ja 225/40/18 9,5 vanteella takana. 225 8,5 vanteella taas on hieman "tylsä" mutta ymmärrän että nelikossa joutuu jo hieman noita rengastus juttuja miettimään, vaikka päivän trendi on kapeeta edessä leveää takana.

Jusux
-
Viestit: 910
Liittynyt: 23.7.2003 16:48

ViestiKirjoittaja Jusux » 26.1.2007 20:00

Kuva

Hmm... Siinä vähän suunnitelmaa kesäksi =)

Tai sitten:

Kuva

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 26.1.2007 22:30

Toi Hofelen malli ei ois hullumpi...

Antti P
-
Viestit: 457
Liittynyt: 13.9.2004 10:42

ViestiKirjoittaja Antti P » 27.1.2007 11:00

Hassua sanoa, mut siin vaan on liian isot vanteet. Aivan älyttömän liian korkee toi auto. Onkohan noi vanteet ihan aidot, vai onko ne shopattu tohon?

Harri
-
Viestit: 1829
Liittynyt: 26.7.2003 13:20

ViestiKirjoittaja Harri » 27.1.2007 12:22

^

(Kato, Anttikin on löytynyt jostain puun alta. :D)

Tuossa autossa Hofelen singleframe- puskuri. Asiallisen näköinen juttu, mutta miinuksena se, että konepeltiin on liimattava lasikuituinen jatkopala, jotta se istuu maskiin.

Nuo vanteet ovat jotkut Hofelen omat....

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 27.1.2007 13:22

mutta miinuksena se, että konepeltiin on liimattava lasikuituinen jatkopala, jotta se istuu maskiin.

Lueskelin kanssa tuolta Hofelen sivuilta tota juttua.. Kuulostaa hieman "kötöstykseltä".

Voithan sä Harri tilata yhden tollasen puskurin kilkkeineen, ni mä voin luovuttaa autoni testikäyttöön et miten se istuu tohon keulille... ;)

Harri
-
Viestit: 1829
Liittynyt: 26.7.2003 13:20

ViestiKirjoittaja Harri » 27.1.2007 16:53

Voithan sä Harri tilata yhden tollasen puskurin kilkkeineen, ni mä voin luovuttaa autoni testikäyttöön et miten se istuu tohon keulille... ;)


Parahin Herra Albanzo,

suorittamalla yrityksemme tilille osoittamani suuruisen maksusitoomuksen,
voimme välittömästi ottaa autonne testikäytöön. ;)

Ystävällisin Terveisin

Alfred Slamit



Tuohon puskuriin käyvät OEM kulmaverkot jne, eli miinuksia ei tule kuin tuosta jatkopalasta ja valmistusmateriaalista, eli kusilaidusta. Hofelea taannon tenttasin tuosta jatkopalasta, kuinka se kestää lämmönvaihteluita yms. mutta kovasti vakuuttivat, että käyttämänsä liima on kestävää ja että heillä on ollut oman firman käytössä A8 muistaakseni vuoden verran, jossa on tuollainen jatkopala konepellissä, eikä onkelmia ole ollut....
Viimeksi muokannut Harri, 27.1.2007 19:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

eskimo
-
Viestit: 326
Liittynyt: 20.2.2005 0:40

ViestiKirjoittaja eskimo » 27.1.2007 17:26

Eikös tuon jatkopalan perusteella joku näppärä kaveri vois hitsailla pellist vastaavan jatkopalan? Sit vaan polttais sen normipellin jatkeeks, ainakaan ajatuksena ei omaan korvaan kuulosta mahdottomalt. En tosin oo nähny millasist osist on kysymys. Mutta tuo Hofelen puskinsatsi olis kyl aika munakas :) (aina tykänny hofelen seteist mitä ovat autoihin valmistaneet).

hippi
-
Viestit: 1442
Liittynyt: 22.9.2003 7:57

ViestiKirjoittaja hippi » 27.1.2007 18:18

oikein harmittaa kun on niin hieno puskuri, että piti oikein miettiä valitettavaa, koska ainahan jonkun on oltava vastakarvaan..

joten:)

Tuossa maskin alapuolella noi kolme vaakasuuntaista reikää.. ei kolahda miulle. Mutta onneksi toi on lasikuitua niin albanzon on helppo vetää ne umpeen =)

Joten loppupohdintana todettakoon tämän olevan varsin näyttävä puskin..

Antto-
-
Viestit: 886
Liittynyt: 1.10.2006 1:05

ViestiKirjoittaja Antto- » 27.1.2007 20:13

Tuossa maskin alapuolella noi kolme vaakasuuntaista reikää.. ei kolahda miulle. Mutta onneksi toi on lasikuitua niin albanzon on helppo vetää ne umpeen =)

Siekö se albanzon autoa rakennat? :D Jossei sulle kelpaa noi röörit nii osta tollane puskuri ja kuiduta ne umpee siitä omasta puskimestas. Minusta noi sopii ku nyrkki silmää.
Hiano on puskin ja hiano on rojektikin peukut pystyyn täältpäi :)

hippi: we're cool :)
Viimeksi muokannut Antto-, 28.1.2007 13:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Boser
-
Viestit: 707
Liittynyt: 23.7.2003 12:06
Viesti:

ViestiKirjoittaja Boser » 28.1.2007 2:09

Meinasin juuri samasta asiasta tulla kitisemään kuin hippi. Hieno puskuri, mutta se ripa hässäkkä. (*Voiko sitä edes kutsua hässäkäksi). Ja eiköhän pellistä sitten se konePELTIkin tehdä. ;)

*kirjoittajan omia ajatuksia.

hippi
-
Viestit: 1442
Liittynyt: 22.9.2003 7:57

ViestiKirjoittaja hippi » 28.1.2007 10:42

no kjeh kjeh jos se ei ite tajua niitä vetää umpeen ni sit mie rakennan =)

mutta uskoisin että autonomistaja on kykeneväinen omiin ratkaisuihin ja minun on vaan tyydyttävä hänen tekemiin päätöksiin oli ne minulle itselleni mieluisia tai ei..
näin se elämä menee ja minunkin on se opittava..

Antto- olen pahoillani jos pahoitin mielesi edellisellä viestillä.. Auton omistajalta en anteeksi pyytele ku jotenkin on jääny sellainen kutina ettei hänelle paljoa merkitse mitä muut sanoo/ajattelevat, vaan on aina osannut tehdä omaperäisiä ratkaisuja hyvällä menestyksellä..

off topic loppukoon =)

arc
-
Viestit: 3083
Liittynyt: 23.7.2003 23:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja arc » 28.1.2007 14:24

Onkohan noi vanteet ihan aidot, vai onko ne shopattu tohon?


tipahdin =D

oot kyllä oikeassa, noihan on siis photoshopatut, tässä yksi kuva oikeista:

Kuva

Ipe
-
Viestit: 889
Liittynyt: 23.7.2003 11:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja Ipe » 28.1.2007 15:04

^ Oiskohan kyse kuitenkin noista Hofelen vanteista?

arc
-
Viestit: 3083
Liittynyt: 23.7.2003 23:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja arc » 28.1.2007 15:33

voi olla :)

Bulz^
-
Viestit: 318
Liittynyt: 28.9.2005 17:41

ViestiKirjoittaja Bulz^ » 28.1.2007 16:11

siisti, toi piirakka sopii tohon kuvaan kyllä hyvin ja änkistä plussaa. " ;--D "

Antti P
-
Viestit: 457
Liittynyt: 13.9.2004 10:42

ViestiKirjoittaja Antti P » 28.1.2007 18:27

arc: =D Juuri näin.

Albanzo kyllä se Harri siitä taittuu ku laitat kirjallisen hakemuksen toimistolle menemään. ;)

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 29.1.2007 10:25

Voe mahoton teijän kanssa! :D

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 8.4.2007 19:26

Nonih, vanneruljanssi saatiin päätökseen ja alla hetken aikaa pyörineet 19" ASA:t lähti ja tilalle tuli 18" Artec PZ:t.
Vanteet on edessä 9x18" ET52 (20mm adapterit, joten nyt on ET32) ja takana 9,5x18" ET46 (10mm speisseri välissä, eli nyt on ET36). Noi Artecit on tosiaan ns. adapterivanteet, eli vanteiden kanssa on pakko käyttää Artecin/RH:n adaptereita tai spacereita.
Keskiölätkät noihin vanteisiin pitää hommata, ebay.de voi ehkä auttaa asiassa... ;)

Kuvia:
KLIK
KLÄK
KLAK

Noi edelliset + muutama muu kuva täältä.

Seuraavaks olis vuorossa lisämadaltaminen, keulaa ajattelin pudottaa n. sentin ja perää pitäis saada n. 2senttiä alemmas, ainoo ongelma on se, et takana on säätövaraa enää muutama milli... Takapään lisämadallus kuitenkin kuulemma onnistuu, mutta miten? Pitääkö ottaa se koko säätölautanen pois?

Jone
ffp jäsen
Viestit: 2980
Liittynyt: 23.7.2003 10:36

ViestiKirjoittaja Jone » 8.4.2007 19:42

Ilman keskilätkiä on kyllä vanne kuin vanne orvon näköinen.

Mikäs rengaskoko??

Pikku Janne
-
Viestit: 928
Liittynyt: 31.7.2003 1:45
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pikku Janne » 8.4.2007 20:07

^^ Näkisit pikkasen vaivaa renkaita vaihdellessa ja maalaisit jarrusatulat. :)

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 8.4.2007 20:08

Jaaniinjuu, renkaat on tosiaan 225/40-18" Falken FK-452.

Ville R
-
Viestit: 1225
Liittynyt: 23.7.2003 15:34

ViestiKirjoittaja Ville R » 8.4.2007 20:10

Onko noi kaksiosaiset? Näyttää paljon isommalta kun meikäläisen vanteet Jetan raadossa

No joo, sulla on venytetyt kumit siinä

Marko
ffp jäsen
Viestit: 2996
Liittynyt: 17.7.2003 6:59

ViestiKirjoittaja Marko » 8.4.2007 20:12

Kerrankin olen pygmijannen kans samaa mieltä, mikään ei oo niin kamalaa ku jou-oossom-vorteksiltavirtuaalitussua- vanteet ja sit hapettuneet orkkissatulat paistaa välistä. god is in the details, juu knou?

Muutenhan tuo on varsin hieno peli, käyttötarkoitukseensa varmaan aika sovelias.

MIKU
-
Viestit: 397
Liittynyt: 11.8.2003 17:15

ViestiKirjoittaja MIKU » 8.4.2007 20:17

Joo säätölautanen pois jousen alta. Hieno aadi.

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 8.4.2007 21:08

Älkääs hättäilkö noiden detaljien kanssa, tossa on monta muutakin paikkaa mihin tullaan kiinnittämään huomiota, nyt ei vaan oo aika antanu periksi noihin pikkunäppäriin turailuihin. Kun just nimenomaan ne pienet yksityiskohdat tekee kokonaisuudesta joko onnistuneen, tai epäonnistuneen. Eli samaa mieltä olen asiasta ku Marko.

Ville: On joo 2-osaset. Omaa silmää miellyttäis tossa korimallissa ehkä enemmän se 19" ku 18", mut ku löyty noi ni pakkohan ne oli ostaa pois. :)

jabajee
-
Viestit: 692
Liittynyt: 26.7.2004 18:36

ViestiKirjoittaja jabajee » 8.4.2007 21:37

Vääristääkö kuva, vai onko tossa oikeasti noin epätasainen maalipinta?

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 8.4.2007 22:02

^No toi kuva voi hieman vääristää, koska ei toi pinta luonnossa ihan tollaselta näytä, mut kyl siin pinnas silti hieman eroo on esim. puskurin ja kyljen välillä, niinku tost kuvastakin näkee.

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 8.4.2007 22:04

Tuossa hyvä esimerki maalatuista helmoista, mikä MINUA ahdistaa. Tulee noita himmeitä kohtia, kun vesi/kivisuihku huuhtoo helmoja.

Ei hjuva....

A Saari
-
Viestit: 483
Liittynyt: 28.7.2003 15:13

ViestiKirjoittaja A Saari » 8.4.2007 22:05

Jeba, romikselle vaan viet ton huomenna, paska mikä paska.

Siistin näköinen tulossa, ja tuo madallussuunnitelma kuulostaa kyllä vähintäänkin kohtuulliselta nykyisen korkeuden huomioonottaen!

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 8.4.2007 22:06

^^Mustat irrallisen näkösetkö ois paremmat? Makunsa kullakin.

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 8.4.2007 22:12

Eiku, on se himmeä kohta helmoissa, katossa, konepellissä tai vaikka ovessa, niin se harmittaa minua. Ei tästä sen enempää... :)

Pikku Janne
-
Viestit: 928
Liittynyt: 31.7.2003 1:45
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pikku Janne » 8.4.2007 22:39

Marko:Mikä vitun pygmi minä oon?? :)

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 9.4.2007 9:37

Noihin maalattuihin helmoihin kannattaa laittaa kiveniskuteipit niin säästyy himmentymiltä.

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 9.4.2007 19:51

Nonih, tänään sitten ehdin oleen tallilla koko päivän ja sain aikaseksi:

a) jarrusatuloiden mustaksi maalaamisen
b) eturoiskeläppien poistamisen
c) madaltamisen niin, että takaa lähti säätökiekotkin hevon nevaan, edestä tiputin noin sentin verran alaspäin

Nappasin muutama kuvan juuri pestystä autosta ja ne löytyy täältä.

Nyt uskaltaa jo itekin sanoa et toi on tontissa. :)

Seuraavaksi kun ehtii tallille turaileen, ni lähtee ainakin takalasinpyyhkijä mäelle.

samies
-
Viestit: 233
Liittynyt: 27.7.2003 19:47

ViestiKirjoittaja samies » 9.4.2007 20:12

Kuinkas pyörät mahtuu pyörimään? Missä S4sen osat?

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 9.4.2007 20:36

Kyllähän ne siellä ihan hyvin pyörii. Etupäässä raapii kiinni ku on renkaat linkussa ja ajaa töyssyyn.

Ei oo S4:n osia mittään, eikä tuukaan varmaan ku korkeintaan maski...

PabloNeruda
-
Viestit: 1542
Liittynyt: 15.10.2005 11:12

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 9.4.2007 20:52

Etupäässä raapii kiinni ku on renkaat linkussa ja ajaa töyssyyn.


Onpas käytännöllistä. Jotain rajaa ehkä, vaikka ulkonäkö ehkä vähän vois kärsiä. No jokainen tyylillään, mutta itseäni ainakin tuollainen raapiminen ainakin v*tuttais suuresti. Jos on isoa kiekkoa saatava ja matalaa autoa, niin sitten kaaria muokkaamaan. Muuten auto on kyllä ihan siisti.

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 9.4.2007 20:58

^No ei kai ton auton kanssa nyt varmaan ihan koko aikaa kuitenkaan mennä renkaat linkussa etsien isoja töyssyjä? Tai mä en ainakaan. ;)

edit. Ei mitään isompia suunnitteilla ainakaan lähitulevaisuudessa, jotain pikku sipistelyjä ois tarkotus tehdä.
Viimeksi muokannut albanzo, 9.4.2007 21:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

PabloNeruda
-
Viestit: 1542
Liittynyt: 15.10.2005 11:12

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 9.4.2007 21:00

Totta tuokin.. Mitäs muuta on suunnitteilla projektin kanssa?

Henca
-
Viestit: 30
Liittynyt: 31.7.2003 21:15

ViestiKirjoittaja Henca » 10.4.2007 8:22

Olis varmasti ollut sama katkoa orggis jouset, ei liene tuolla tavoin säädettynä tuolla alustalla olla juuri parempi ajaa mut mikäs siinä jos tykkää :)

rs2002
-
Viestit: 43
Liittynyt: 19.10.2005 23:37

ViestiKirjoittaja rs2002 » 10.4.2007 10:57

Nyt rupee näyttämään jo sopivan matalalta! Hieno peli tuli ja livenä varmasti vielä härskimmän näkönen.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 10.4.2007 13:37

albanzo voinee itse vastata millainen tuollaisella on kurvailla? Vieläkö se on edes jossain määrin mukava? Vai onko tuntuma vastaava kuin pohjaanlyöntikumien varassa rullailu, eli tarkka ja napakka :D

MrW
-
Viestit: 1045
Liittynyt: 23.7.2003 9:06

ViestiKirjoittaja MrW » 10.4.2007 13:38

Audi on just sillä korkeudella mitä sen tehtaalla olis pitäny jo olla!


Tuosta tuli mieleen aikoinaan Bilsportissa kun norjalainen oli lyönyt -99 A6:sen 60mm alemmas ja sanoi että näin se pitäisi olla jotta vetarit on suorassa. Mahtaako olla perää ja miten on tässä autossa? Ei siinä että olisi mitään merkitystä mutta ihan mielenkiinnosta.

Joksa
-
Viestit: 389
Liittynyt: 15.8.2003 14:57

ViestiKirjoittaja Joksa » 10.4.2007 14:09

Rupee kallistelemaan jos laskee ylipaljon. Tavaraa pitäisi saada pallonivelen ja navan väliin (siihen ei siis auta mikään pallonivelen siirto tukivarren päälle, kuten joskus nähty). Mitä lie käy bamsterillekin.


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa