1z TDI, nypyttelee lämpimänä (pumpun säätöä..?)

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

1z TDI, nypyttelee lämpimänä (pumpun säätöä..?)

ViestiKirjoittaja weasel » 5.3.2007 12:38

Ajokilla ajettu 265tkm, EGR lienee ollut käytössä tuon verran. - Nyt kuitenkin EGR on tukittu..

Kuumalla moottorilla nykii satunnaisesti. Usein kevyesti kiihdyttäessä. Ei tee jatkuvasti. Lisäksi kun vika ilmenee, moottorin käyntiääni muuttuu karkeammaksi? Kaveri veikkasi että pumpun ajoitus muuttuisi jostain syystä? Ei kuulemma kerro koko totuutta se että jos ajoitus on OK joutokäynnillä.

Kulkee muuten hyvin ja käynnistyy kylmänä hyvin. PA-suodatin vaihdettu.

Vikakoodit ja ajoitus tsekattu, ajoitus OK. (Ohjearvon yläpäässä)
- Vikakoodeja muistissa kierroslukutunnistin, ilmamassamittari, joku pa-puolen venttiili. Koodit poistettu (ei kuitenkaan tullut kirjotettua muistiin prkle). Vikakoodeja ei koeajon jälkeen tullut. Vaikka oiretta saatiin päälle.

Vinkkejä mitä kannattaa tsekata?
Viimeksi muokannut weasel, 7.3.2007 23:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 5.3.2007 13:04

Polttoainelinjat, ettei ole vuotoa?
Onko suodatin VAG vai tarvike?

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 6.3.2007 13:40

Miten muuten joku lika suuttimissa aiheuttaa tällaista? 3. Suutin tahmaa? Tässäkin tosiaan tuntuisi oudolle kun temppuilee kun moottori kuuma.

Mitä mieltä esim. Forte aineista tuonne dieselin sekaan?

Entä noki ym. Karsta kun egr lie aina ollut toiminnassa?

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 6.3.2007 18:39

koita aluksi kaksitahtiöljyllä

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 6.3.2007 20:13

Ja tarkista nyt varmuuden vuoksi Kampiakselinpultti.

Rane
-
Viestit: 252
Liittynyt: 23.7.2003 14:41

ViestiKirjoittaja Rane » 6.3.2007 20:24

ei sille oo tehtävissä mitään:) Kypsy tilanteeseen:) Ite taistellu samanmoisen vian kanssa jo puoli vuotta ja joka paikka käyty läpi! Todella tympeä vika ja hermot menee.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 6.3.2007 23:19

ei sille oo tehtävissä mitään:) Kypsy tilanteeseen:) Ite taistellu samanmoisen vian kanssa jo puoli vuotta ja joka paikka käyty läpi! Todella tympeä vika ja hermot menee.


Sen verran tiukkamielinen koetan olla, että vaihdellaan vaikka koko moottori jos sen vaatii:)

Tänään verstaalla vaihdeltiin Öljyt ja Motor Flush käsittely samantien ennen uusia ölppiä. Ja samalla vaivalla paiskasin tankkiin tommosen Kent:n Cleaner nesteen. Ja ajelin vähän pienemmillä pykälillä... Ja niin, tulipa imusarjakin putsattua paskasta. Ja kerran kun alkuun pääsi, niin laittelin uudet paluuletkut suuttimien välille ja noi pienet paineletkut samalla uusiksi ahtopuolelle.

Ja antaapa tuo vikakoodiakin sittenkin, autodatan koodi 00550; Suihkutussäädön avausventtiili. Syyksi AutoData ehdottelee seuraavia:

-3. suuttimen neulannostotunnistin
-ajoitus solenoidi
-syöttöpumpun ajoitus

Testailin tuossa taas.. maantiellä yms. toimii vallan mainiosti ja käyntiääni on pehmeä kuten pitääkin, lämmöt tällöin mittarin mukaan noin 85 C.

Reipasta ajoa.. Lämmöt 90 C päälle, samalla moottorin käyntiääni muuttuu naputtavammaksi, ja esim. pysähdyttäessä ja kun nuuhkaisee pakokaasuja, tuoksu on mallia "raakaa naftaa..".

-Olisiko se syötön ajoitus pielessä sittenkin?
Kysymys kuuluukin, miksi ajoitus on OK kun moottori on lämmin (Diagnostiikan
mukaan 82C) ja kun lämmöt kohoaa sen 90 C yläpuolelle, nuo oireet ilmenee.
LÄMPÖTILA kun tuntuu selkeästi asiaan vaikuttavan;
- Joku Lämpötilatunnistin kusee ja saa jollain tapaa ajoituksen sekaisin?
- Voiko noi neulaventtiilit yms tökkiä VAIN tuon maagisen 90 C ylöpuolella?
- Moottorin käyntiäänen muutos viittaisi ajoitukseen ainakin meitin olemattoman moottorituntemuksen perusteella. - Mielipiteitä?

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 7.3.2007 1:02

En kehdannut vanhaa enää editoita.. Pitänee huomenissa tsekata tuo Jakopää muilta osin. Kuten tuo kampi-akselin pultti.

Tuo moottorinlämmön vaikutus vain mietityttää. Ja silloin kun "vika" on päällä, niin mielestäni myös kulku on laiskempaa.

Mikä tuo pumpun ennakonsäädin on? Uusittava osa? Hmm, kalliskin?

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 7.3.2007 1:08

Voithan sä koittaa miten auto pelaa kun irrotat sen lämpöanturin liittimen.

Toi nykiminen kyllä viittaa 3.suuttimeen. (koneen lämmetessä suutin lämpiää ja anturointi alkaa pätkiä.?)
Edit. kun vika alkaa tulla päälle, niin nappaa se 3.suuttimen johto irti ja käy koeajolla.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 7.3.2007 1:21

Toi nykiminen kyllä viittaa 3.suuttimeen. (koneen lämmetessä suutin lämpiää ja anturointi alkaa pätkiä.?)
Edit. kun vika alkaa tulla päälle, niin nappaa se 3.suuttimen johto irti ja käy koeajolla.


Miten tuon johdon irroituksen tulisi vaikuttaa?

Katselin tuossa Etkaa inan.. Ikävän hintaisia nuo 3. suuttimet. Ei viitsisi hurjan paljoa nk. hakuammuntaa osien osalta tehdä. (Käytettyjäkään lie vähänlaisesti tarjolla testiin.)

Tosiaan, tuon vian ollessa päällä, myös käyntiääni tosiaan muuttuu sellaiseksi kovemmaksi.. ja peli tuntuu inan laiskemmalta.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 7.3.2007 12:12

Lokita Group 4 VAG-COMilla sekä vika päällä että ilman. Pitkä loki vaan jossa on kaikenlaista ajoa. Siitä pitäisi näkyä ennakonsäädön toiminta.

Jos ennakonsäädin on kaput niin se kyllä tarkoittaa pumpun vaihtoa. Säätimiä ei irrallaan ole tarjolla.

Razur
-
Viestit: 799
Liittynyt: 23.7.2003 10:42

ViestiKirjoittaja Razur » 7.3.2007 16:11

Tuu simula poikkeen abcilla. Multa löytyy ylimääränen 3s suutin ja 1Z.n pumppuki ois. Nappaan ton vag comin mukaa.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 7.3.2007 22:11

Ennakot IHAN pielessä. Aikaisessa ja rankasti. Säädellään huomenna.. saas nähä onnistuuko.

edit: Kuulin tuossa huhua ABC:n baarissa että syöttöpumpussa olisi sähköinenkin säätö? Vag Com:lla pääseekö käsiksi? Jos pääsee niin miten tulisi säädellä....?

Entäs mitä muita arvoja tuolla VAG COM:lla voi puukottaa? Ajokissa on ilm. joskus ollut EVRY tms viritelmä.. Tuli vain mieleen jos Gunther on säädellyt muutenkin ominpäin...?

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 7.3.2007 23:46

Kyllä se ajoitus pitää mekaanisesti laittaa kohdalleen, eli lukema noin 50 on hyvä, siinä keskiviivan paikkeilla siis.
VAG-COMlla saa koko ajoituskartan siirrettyä plusmiinus viisi astetta. Voihan sillä kokeilla saako esim. kulutusta pienenemään jos siirtää asteen tai pari suuntaan tai toiseen. On vaan osoittautunut, että tehtaan jäljiltä toimii hyvin jopa isoilla suuttimilla, eli tarvetta ajoituksen rukkailuun ei paljoa ole.
Syöttöä saa vähän passailtua ja tyhjäkäynnin kierroslukua, ei sillä muuta pysty muuttelemaan.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 9.3.2007 0:37

Noniin. Tänään tuli jokunen tunti tutkailtua.. No, tulipa ainakin jarrulevyt+palat uusittua ihan huvikseen samalla.

1. Jakopää tsekattu päälisin puolin, ajoitusmerkit kohillaan..

2. Ajoitus kylmänä oli nyt aisoissa, http://netti.nic.fi/~tq200/temp/vagcom/ajoitus_kylm%e4n%e4.jpg

3. Ajoitus kuumana;
http://netti.nic.fi/~tq200/temp/vagcom/ajoitus%20l%e4mmin.jpg
Välillä ajoitus kuitenkin oli IHAN kuusessa, jonka kyllä selkeästi kuuli käyntiäänessäkin.

- Tehottomuutta ja karheaa käyntiääntä esiintyi kuumana. Moottori välillä käy hienosti, välillä karheasti. Eilen Razurin kanssa kun tsekattiin ajoitus, käynti todella naputtavaa ja ajoitus ei mahtunut edes asteikolle. Molemmissa case:ssa vikakoodina 00550.

4. 3. suuttimen johto irti, käyntiääni mielestäni inan siistimpi kautta kierrosalueen, kulku parempaa, antaa luonnollisesti koodin "00542 - Needle lift Sensor (G80) 05-00 - Input Open", EI kuitenkaan anna samaan aikaan tuota aiemmin tutuksi tullutta 00550:aa.

5. Käppyrää tuo 3. suuttimen johto irti; http://netti.nic.fi/~tq200/temp/vagcom/group4_ei_g80.jpg

Ja samantapainen käppyrä tuo 3. suuttimen johto kiinni;
http://netti.nic.fi/~tq200/temp/vagcom/group4_.jpg

Pari muuta screenshottia: http://netti.nic.fi/~tq200/temp/vagcom/

Oiskohan noista apuja Guruille?

Razur
-
Viestit: 799
Liittynyt: 23.7.2003 10:42

ViestiKirjoittaja Razur » 9.3.2007 10:48

Voisiko olla se pumpun runko kulahtanu, ei toimi enää ennakon säädöt kuumana kunnolla? Tarkkaa en muista mitä diisel pajalla kertoivat oireeksi, jos tuo säätö ei pelaa kunnolla, kulumisen takia.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 9.3.2007 11:04

Vai se 3s suutin? Tuo lämpötila ei näemmä niin paljoa vaikuta kun alkuun luulin. Kuumalla koneella usein ilmenee, saattaa oireilla samalla tavalla seuraavana aamunakin..

Rane
-
Viestit: 252
Liittynyt: 23.7.2003 14:41

ViestiKirjoittaja Rane » 9.3.2007 11:35

Itellä kanssa tuntuu että tuo lämpötila vaikuttaa jotenki tuohon nykytykseen! Voisikohan Ecussa olla jotakin joka aiheuttaisi tuommosta? Omaan autoon oon vaihtanut kaikki suuttimet,myös 3s suutin, polttoaineen lämpötila-anturin, ruiskutuspumpun(ajoitettu ammattilaisen toimesta oikeisiin arvoihin), kampiakselin asentotunnistimen, maffin, kaikki n75 pikkuletkut, imuilman lämpötunnistimen mutta silti nykyttää? Ei tuo kottero kulekkaan kun 120km/h vaikka kuinka yrittää hinkuttaa? Vikakoodien luku ei onnistunut viime yrittämällä kun ei saanut yhteyttä.Ecu on ainut mitä ei oo vaihdettu joten voisikohan se vika olla siinä? Voisiko turbo aiheuttaa mitään omituista nykimistä? Monesti kun ahtopaineet nousee 0,9 niin seurauksena tulee semmonen rynkäytys että tuntuu kuin konehuoneesta kävelisi sisuskalut kartanolle.Kylmänä myös tyhjäkäynti huutaa aika korkealla.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 9.3.2007 11:47

Mä kyllä kokeilisin toista ecua jos siihen ei saa edes yhteyttä.

Tai sitten miten olisi Map..? Joka jostain syystä ei saisi oikeaa tietoa ahtopaineesta ja sitten varaohjelmalle.

Tuo nypytys omassa lähinnä maantiellä. Eikä läheskään aina ilmaannu. Enempi tuo tehoton ja käy karheasti..

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 9.3.2007 12:53

Jos vaivat "parantuivat" suuttimen johdon irrotuksella, niin sieltäpäin se vika taitaa löytyä; suuttimen anturi, johdot/liitokset tai voihan se ecukin siellä hullutella.


Ennakosäätimen toimintaa voi ainakin jossain määrin testailla irrottamalla sen johdon. Käyntiääni muuttuu mielenkiintoiseksi, varsinkin kierroksilla. :)

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 9.3.2007 13:05

simulan auton käyntiääni oli kyllä varsin mielenkiintoinen... hitusen kuin olisi vanhaa zetoria kuunnellu.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 9.3.2007 13:31

Joo.. Ja 3suutin irti, niin käynti on lähempänä normaalia ja kulkee paremmin.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 15.3.2007 23:29

Kappas, 3s suuttimen vaihto ei korjannut ihan kaikkea. Kaupungissa ajellessa toimi vallan mainiosti pari päivää. Mutta pitkä ajelu motarilla sai ongelmat taas esille.

Nykiminen katosi, mutta ennakot vaeltelee(?). Hassua. Eli ihan ajon aikana kulkupuoli muuttuu.. ja tuon ennakon mielestäni kuulee käyntiäänestäkin.

Pari kertaa katsellut tuota pumppua, ja mielestäni pumppu (letkut?) on aavistuksen kosteat. Eli hitto soikoon, vuotelisko joku letkun liitos (kuumana) inan tjt.. Tsekkaillaan. Ideoita edelleen vastaan otetaan..

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 16.3.2007 0:13

Taitaa olla pumpun vaihto edessä jos ennakkoa on välillä tyhjäkäynnillä 17 astetta (jonka kyllä tosiaan käyntiäänestäkin kuulee) ja välillä normaalit 0-2 astetta.

Käy joskus Hämeen Dieselissä arvuuttamassa tai jos jostain löytyisi sopivan mallinen toimiva pumppu jota kokeilla. Mikä on pumpun osanumero 028... jotain varmaankin?

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 16.3.2007 2:19

Jees.. Tuon tosiaan kuulee, ja melkein sitä paskemmin käy, mitä kuumempi moottori. Ja tuntuu ettei kulje mihinkään, ajoittain sekin saattaa muuttua ja alkaa yhtäkkiä vetämään lähes normaalisti.

ETKA:n mukaan pumppu lienee 028 130 115 NX (ko. kulkine siis automaatti ja vm. -95) jolle tarjoaa toista nroa joka ilm. sama kuin manuaalivaihteisessa, 8c-S-200-000.

Eipä tuo ihmettelemällä taida parantua. Ei vain itsellenikään tule muuta mieleen kuin pumppu. Hippasen arvokasta hakuammuntaa vain silti.. Jostain pitäisi saada ehjä pumppu, suoranaisesti ei innostaisi 1000-1500e pumpun hankinta. Ideoita mitä tässä kannattaisi tehdä? Uusi pumppu kaupasta? Noita pumppuja ilm. on eri numeroillakin, eri vm. kulkineissa.. Ja saako tuon vaihdeltua itse vai vaatiiko jotain säätöjä yms? Miten ajonestot? Ja tuo automaattivaihteisto..? (jos oma pumppu automaatille?)

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 16.3.2007 8:30

Itse itselleni vastaten, automaatissa oma pumppunsa. Hämeen diesel tarjosi vielä vika ehdotukseksi ajoitus solenoidia. Mitäs te tdi gurut sanoitte noista group 4 käppyröistä..?

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 16.3.2007 9:15

Oletin jo, että ennakonsäädin olisi ollut kunnossa, jos käyntiääni tuntui olevan kohdallaan kun 3.suuttimen johto oli irti..

Antaako se nyt vikakoodeja?

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 16.3.2007 9:41

samaa tuttua 05500 tai tuo mikä aikaisemminkin. Pitää kokeilla vielä 3s suutin irti reipas moottoritie lenkki.. Tässä kaupungissa toimi tosiaan ihan normaalisti, nyt pitempi ajo motarilla sai vian taas esille.
Eilen illalla myöhään vika päällä, ja oli nyt aamullakin kun kylmänä laitoin auton tulille. Käynnistyi kuin palmun alta..

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 16.3.2007 12:36

Jos se ennakonsäädin jumittelee niin voisi kuvitella että sen pystyy vielä saamaan kuntoon puhdistamalla ym. Eli pumppu pajalle syyniin.
Väljää säädintä on kuulemma vaikeampi korjata, mutta silloin oire on että ennakot on koko ajan lähellä nollaa toisin kuin tässä tapauksessa.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 16.3.2007 13:20

Pitänee tutkia mitä tuon kanssa tekee. Koko pumppu jostain melkein olisi paras ratkaisu. Ennakonsäätö solenoidi kuulemma päälle 200e, ja pumpun purkamiseen ym. Menee useita tunteja. a 50-70e niin se päälle tonnin kunnostetettu pumppu kuulostaa edulliselta. Jos ei satu käytettyä ja ehjää pumppua järki hintaan saavan. Vinkit käytetyn pumpun löytämiseksi otetaan vastaan..

Pa kulutus myös ollut muuten korkea, luokkaa 7-8 l /100km. Mun mielestä kova lukema vaikka onkin automaatti?

Se, että tuo ongelma loisti päivän -pari poissaolollaan kaupungissa ajellessa kummastuttaa.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 16.3.2007 17:45

Ei kai tuossa nyt olisi huonokaan idea laittaa polttoaineen sekaan jotain puhdistavaa/voitelevaa lisäainetta. Se ennakonsäädin on nimittäin pumpun sisällä polttoainekylvyssä ja voisi vetristyä moisesta. Säätimen mekaaninen osa on mäntä pumppuun koneistetussa sylinterissä ja männän toisella puolella on jousi ja toisella puolella pumpun sisällä vallitseva paine, jota solenoidi säätelee 0-10 bar välillä. Tuo mäntä siellä todennäköisesti tahmoo, tietysti voi vika olla solenoidissakin. Varmaan joku dieselpaja osaisi antaa parempaa vinkkiä.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 16.3.2007 18:42

Ei kai tuossa nyt olisi huonokaan idea laittaa polttoaineen sekaan jotain puhdistavaa/voitelevaa lisäainetta. Se ennakonsäädin on nimittäin pumpun sisällä polttoainekylvyssä ja voisi vetristyä moisesta.


Molemmat tehty. Tankillinen ajeltu jo ina 2t ölppää seassa.

Tänään taas koominen efekti kun otti suoriltaan 3s suuttimen (joka siis vaihdettu toimivasta) johdon irti. Ennakot normit samantien..

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 17.3.2007 1:13

Justiin noin palautu ennakot normaaliksi liittimen irrottamalla yhdessä audissa jossa oli ECU rikki. Mutta siinä ei koskaan käyntiääni tai vedot juorunneet että pumpussa olisi mitään häikkää. Meni vaan vikatilaan kun mukamas ennakot oli pielessä. ECUn vaihtamalla tuli kerrasta kuntoon.

Ootko kokeillut ihan jotain kaupallista lisäainetta polttoaineen sekaan? En nyt jaksa selata topicia läpi.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 17.3.2007 1:20

Kent:n ainetta koitettu. Hmm.. ECU houkuttaisi kokeilla. Onko hajua miten eroaa Vw & Audi ja manuaali vs. automaatti?

Meitin 200 20v:nABS:ssää taannoin kiusasi satunnaiset ongelmat.. ja mm. ilman laturia abs toimi normisti. Vika oli ECU:ssa.. päälisin puolin ko. ECU kunnossa, konkatktkin vaihdeltiin. eli vika ilm. regulaattoreissa tms..

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 17.3.2007 9:37

-95 automaatti oli sekin johon ECU vaihdettiin, alkuperäinen oli -G ja laitettiin -DQ. Pitää olla sellainen mustamuovikuorinen ja mielellään samanvuotinen ECU niin on samaa ikäluokkaa eikä herjaa jarruswitcheistä ym. Automaatille saa koodattua VAG-COMilla.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 17.3.2007 12:44

00550 - Start of Injection Regulation
17-10 - Control Difference - Intermittent


Tuota se tosiaan herjaa. Silloin kun normisti 3.suutin oli kiinni, niin osan aikaa toimi ihan normaalisi ja kulkupuolikin oli kunnossa. Vika päällä "käy kuin wanha zetor" eikä kulje mihinkään. Ja pakokasu haisee raa'alle naftalle..

Hmm, saisikohan ECU:a testiin mistään. Vai pitäisikö rohkeana vaihdella se pumppu.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

Syöttöpumpun sopivuuksia

ViestiKirjoittaja weasel » 18.3.2007 10:57

028 130 109 JX (Bosch 0 460 404 995) valmistenumeroon R-128400 saakka
- 028 130 115 NX (Bosch 0 460 404 992 tai 983) siitä eteenpäin) Mulla siis tuo uudempi, vanhempi olisi tarjolla..

Osaako raati sanoa kannattaako kokeilla? Mitä eroja noissa yleensäkään on, samanlaisessa autossa kerran olleita ovat.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 19.3.2007 13:42

Itselleni vastaten, ei käy. Pumput sisuskaluiltaan reippaasti erilaiset.

golf
-
Viestit: 319
Liittynyt: 4.8.2003 17:15

ViestiKirjoittaja golf » 19.3.2007 21:04

Käykö afn moottoriin minkään muun mallin pumppu? Minullakin ennakon säätö käy välillä 27 astetta tyhjäkäynnillä.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 19.3.2007 21:09

ahu/1z

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 3.4.2007 22:43

Illan prokkiksena oli tuon Solenoid valven (ennakonsäädin?) vaihto.

http://netti.nic.fi/~tq200/temp/solenoid_valve.jpg

Gunther ilmeisesti joskus juotellut tuota johtoa, purkkaviritys oli siis pettänyt.. kutistesukan sisällä koko johto, ei tullut edes aiemmin mieleenkään tuollainen vika.

Toivotaanpa että Case Closed:)

ylilammikko
-
Viestit: 21
Liittynyt: 5.9.2007 19:57

ViestiKirjoittaja ylilammikko » 7.11.2010 17:57

Vanha topic mutta auttoikohan tuo solenoidin vaihto?
Itellä kans rykii ja nykii ja koodi tuo "550 suihkutussäädön avausventtiili"


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 39 vierailijaa