Mulla on ongelmia Kolopallon keskulukitus sähkökaapeleiden kanssa... Sekä kuskin että apukuskin puoleiset kaapelit ovat lähes kaikki katkeneet oven ja tolpan välistä koska kaapeleiden suojamuovi on kovettunut ja haljennu...
Oliko noita keskuslukitus järjestelmiä usempia eri malleja tuon vuosimallisissa Golfeissa? Löytyyköhän uusia kaapeleita vielä noihin?
Golf III -96 keskuslukitus sähköt...?
Valvoja: ffp jäsenet
Joo, paineilmalla kyllä mutta johdot menee myös tuonne lukkopesään jotka aktivoi sen paineilmajutskan... Mulla on ollu nyt pari vuotta silleen että kuskin puolelta saa kaikki ovet lukittua mutta ei avattua. Joten piti avata apparin puolelta. Nyt tänä talvena kun oli tää toinen kova pakkanen apparin puolen lukon akseli katkes. (Golfvika nro 1... Vaihdettu se akseli kaksi kertaa kuskin puolella...) Joten pitäis ehkä saada koko systeemi taas korjattua..
Golffissa outo keskuslukitus vika?
Eli mulla on vuoden -92 golffi III ja kaukokeskuslukituksella asennettu kait jälkeenpäin kun boksissa lukee 16/9 -93 ja merkki on jkoku dont touch my car ja kissalogolla. Kuitenkin ongelma on tämänlainen. Jokaisesta ovesta kuuluu ääni että menisi komeasti lukkoon, mutta mitään ei tapahdu kun parissa ovessa kerrallaan. Esim kun painaa ovet lukkoon kaikista kuuluu ääni,mutta vain yksi etuovi ja takaovi lukkiutuvat, sitten kun aukaisee ne jäävätkin pohjaan vaikka ovista aukaisuun viittaava ääni kuuluukin, seuraavalla kerralla toimivat ne ovet mitkä eivät viimeksi toimineet. Eli ikäänkuin auto suorittaisi arpomisen mitkä napit painuvat ja mitkä ei. Missä vika, voiko johtoja epäillä kun kuitenkin ääni kuuluu kaikista ovista kun nappia painaa ja kaikki ovet toimivat mutta satunnaisesti eikä ikinä yhtäaikaa.
^3:s golffin keskuslukkoa ei voi ohjata takaluukusta, toimii kyllä mukana ovista/kauko-ohjaimesta käännettäessä. Sisävalolla ei ole tietääkseni mitään tekemistä keskuslukituksen kanssa, ainoastaan ovikytkimien toiminta/toimimattomuus voisi edes hitusen viitata siihen suuntaan. Eipä mulle ainakaan tule mieleen että näillä vioilla olisi yhtenäistä nimittäjää, ellei sulake sitten..
Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”