Audi 80 TDI 1z (EGR yms)

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

Audi 80 TDI 1z (EGR yms)

ViestiKirjoittaja weasel » 1.3.2007 4:19

Tuli tuollainen -95 80 TDI hankittua, ja varmaan ekana voisi tulppailla EGR:n.. Mitäs muuta tuolta konehuoneesta pitäis / kannattais tsekkailla? - Pikkuisen erinäköinen tuo pannuhuone kun moottori on pitkittäin, toisin kuin ex Passatissani.

EGR:n sijainti siis kiinnostaa. Kuvaa?
Viimeksi muokannut weasel, 2.3.2007 18:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 1.3.2007 7:16

Normaalit tarkastelut, kuten öljyvuodot, pienien ja isojenkin ahtoletkujen kunto, sit vois kurkata jonkun ahtoputken sisälle että onko öljyä ja/tai karstaa jne

Olisko se siinä imusarjan takana, tähän tyyliin

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 1.3.2007 9:38

Ja tuo ohjausletku tukkoon?

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 1.3.2007 10:59

Se voi silti jäädä vuotamaan.
Löysää noita kahta ruuvia ja sujauttaa sopivan kokosen pellin palan laippojen väliin, niin eipä vuoda :) Itseasiassa tuos kuvassa näkyykin pellin palanen siellä välissä...

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 1.3.2007 11:34

Tai sitten Putkolta kunnon laipat siihen väliin.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 2.3.2007 18:10

Mitähän raati tarjoaisi vikadiagnoosiksi;

Joskus satunnaisesti nyppäisee.. Ikään kuin pa-syöttö pätkisi, eli lyhytkestoinen nyppäsy.. Ilmennyt useinmiten maantiellä ajettaessa reilulla tasakaasulla.

-ahtoletkut tuli omaan mieleeni..

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 2.3.2007 19:28

Ilmeisesti vikakoodeja ei ole lueskeltu?
Onko moottorin kierroksilla tai lämpötilalla vaikutusta asiaan?

Mun tdi on kahesti tehny hyvin pienen nyppäsyn, molemmilla kerroilla kone noin 70asteinen. Vikakoodi kertoi öljyn lämpötila-anturin olevan viallinen, eli kai se sitte johtuu siitä.
Mut sitä en tiedä onko sun autossa moista tunnistinta?

Ajoneston lukupään käämejä noista ekan sukupolven ajonestoista on joskus rikoutunut, ehkä sekin vois aiheuttaa pätkimisen kesken ajon?

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 2.3.2007 20:04

Kierrokset siinä 3k huitteilla. Nyppäsy lakkaa kun höllää kaasua tai survaisee ihan pohjaan. Vikakoodeja en lukenut vielä.. VagCom kun jossain missälienee Raumalla.
Moottori nyppäsyhetkellä lämmin.

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 2.3.2007 20:24

Sittenpä tuo viittais ihan moottorin itsensä häiriöön, kuten esim. kaasuläpän asentotunnistin, ilmamäärämittari... Josko siellä vikakoodeissa jotain olisi...

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 2.3.2007 20:36

jeps, jotain tollasta itsekin ajattelin. Nää tupaöljyvekottimet ei vielä niin tuttuja ole:)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa