Passat 3B puhallinmoottori halvaantui

Kaikki auton sisustaan ja autohifiin liittyvät aiheet.

Valvoja: ffp jäsenet

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

Passat 3B puhallinmoottori halvaantui

ViestiKirjoittaja JariN » 18.1.2007 21:11

Lämmityslaitteen puhallinmoottori lakkas pyörimästä. Irroitin moottorin, testasin ilman esivastusta ja moottori toimii.
Kuinka testata esivastus?
Autossa climatronic ja mallia 2000.

Vikamuistissa herjat puhallinmoottorista ja muutamasta läppämoottorista.
Viimeksi muokannut JariN, 19.1.2007 20:45. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 19.1.2007 12:55

Kokeiltu uudella moottorilla(sisältäen uuden esivastuksen) mutta eipä pyöri.

Mitähän komponenttia lähtis seuraavaksi syyllistämään/mistä metsästämään vikaa?

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 19.1.2007 20:50

Nyt se sitte tuli korjattua.
mittailin että puhaltimelle ei tule ohjausjännitteitä, ja syy selvisi climatronicin ohjausyksikön irroituksen jälkeen: yksi liitin oli hieman vinossa ja huono kontakti.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 7.2.2007 13:17

Mulla tämä tapahtu juuri -30 asteen pakkasessa!
Tosi kiva, paneelin merkit vilkkuu. Katoin koneella koodit,
Joista ilmeni ettei puhallin saa virtaa!

Sulakkeet ehjät.

pitänee repiä puhallin pois.

Jaran
-
Viestit: 185
Liittynyt: 28.2.2006 15:23

ViestiKirjoittaja Jaran » 7.2.2007 22:09

Lainailen..

Alkoi kanssa puhallin ääntelemään. Ääni ei kuulu jatkuvasti ja se ei mielestäni muutu puhaltimen nopeuden mukana. Kylläkin kun puhaltimen sammuttaa niin äänikin lakkaa. Ääni tulee jostain apukuskin jakatilasta. Puhaltimen laakerit kaiketi siis ehtoopuolella..

Sijaitseeko puhallin hanskalokeron takana? Miten puhaltimeen pääsee käsiksi? Pystyykö suihkuttelemaan voitelua tms. laakereille hätäapuna?

Marmorilla uuden puhaltimen hinta oli 163 egee, onkohan muita varteenotettavia vaihtoehtoja?

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 7.2.2007 22:19

Oma puhaltimeni pärähti irroituksen jälkeen pyörimään, ilmeisesti pakkanen tehnyt tehtävänsä..

CRC:tä liiaksi laakereille... jos huomenna sais paikoilleen.

dosetti
-
Viestit: 287
Liittynyt: 11.8.2006 18:35

ViestiKirjoittaja dosetti » 7.2.2007 23:31

Tää ei nyt ole v.a.g.ia, mut ex-autossa, vanhassa pikkusitikassa, puhallinmoottorin muovikotelo oli prässätty kahdesta osasta yhteen. Siihen muovikoteloon kun porasi pienen reiän moottorin akselin kohdalle, sai sprayrasvaa suihkutettua akselin laakereille. Se auttoi ääntelyyn, joka oli pahimmillaan korvia riipivää huutamista. Sit jokin patenttitulppa reikään, ettei rasvat valuneet pois samasta reiästä.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 12.2.2007 8:36

No nyt sitten puhallin polttaa sulakkeen (palaneen löyhkän saattelemana), jos climatronicin puhalluksen suuntaa tuulilasiin tai muutoin nostaa nopeutta...

Pakko mennä tilaan uus fööni.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 14.2.2007 16:53

UUs tarvike puhallin paikoillaan, pitää melkoista resonointia verrattuna vanhaan.. hiljasilla nopeuksilla.

Alkuperäistä olis saanu mettästää 100 kilsan päästä..

Matti M
-
Viestit: 1410
Liittynyt: 23.7.2003 11:52

ViestiKirjoittaja Matti M » 14.2.2007 20:32

Paljonko jäi tarvike puhaltimelle hintaa? Kuuluiko siihen sekä moottori että siipi?

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 15.2.2007 10:42

Paljonko jäi tarvike puhaltimelle hintaa? Kuuluiko siihen sekä moottori että siipi?


Maksoin 105€ johon sisältyi rupelli ja moottorikin oli erinäköinen kuin vanhassa, sekä se "muovisuoja" lärpäke jolla koko systeemi kiinnittyy climatronic:n.

Ajossa ei edes huomaa, että se siellä hieman murisee enemmän kuin vanha.
Onneksi.

Karban
-
Viestit: 130
Liittynyt: 15.9.2003 13:47

ViestiKirjoittaja Karban » 20.2.2007 20:47

Mites ton neloskoppasen Golfin puhaltimeen pääsee helpoiten käsiksi? Alkoi pitää aikamoista rutinaa tänään.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 20.2.2007 22:13

^hanskalokero irti ja sieltä se puhallin jo näkyy

Karban
-
Viestit: 130
Liittynyt: 15.9.2003 13:47

ViestiKirjoittaja Karban » 20.2.2007 23:03

^Ok, kiitos tiedosta. Pääsee rasvailemaan.

Pirun hyvä tuuri ollutkin tänä talvena autojen lämppärien kanssa. Omasta Scudosta poiki just lämppärin puhallin, sitten Golfista hajos lohkolämmitin ja sisätilalämppäreitä meni kaks, ja nyt vielä Golferon puhallinkin alkoi protestoimaan...

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 21.2.2007 8:30

sisätilalämppäreitä meni kaks

Porukoiden A4:sta meni kans uus Defa termini.. onneks värkissä on 5 vuoden takuu ;)

Karban
-
Viestit: 130
Liittynyt: 15.9.2003 13:47

ViestiKirjoittaja Karban » 24.2.2007 0:32

Jopa olikin kosteutta puhaltimen moottorissa. No nyt pyörii ja auto haisee CRC:lle...

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 24.2.2007 8:35

^pian sitten sulake sanoo poks ;)
Kokeile käyttää täydellä nopeudella

Karban
-
Viestit: 130
Liittynyt: 15.9.2003 13:47

ViestiKirjoittaja Karban » 2.3.2007 21:53

^juu sanoi poks.

Pitäs varmaan käydä uus moottori hakemassa. Motonetissä myyvät tollasta:

IV/Bora+ilmastointi Puhallin+moottori Valeo. . . . . . . . 13-1942 69.00e

Mahtasko olla sopiva kun tarkemmassa kuvauksessa lukee Lämmitysl puhallin VAG+AC 93-

Onko ne muka ihan samanlaisia 93-04 olleet... No taidan ottaa alkuperäisen verrokiksi mukaan.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 3.3.2007 8:42

Suosittelen ehdottomasti hankkimaan alkuperäisen puhaltimen, koska:
- Oma tarvikepuhallin maksoi saman verran
- Tarvikepuhallin "pärisee" climatronicin 2 ja 3 nopeuksilla (no ikinä ei tule käytettyä niin pienillä nopeuksilla)
- laatu?

Valeo se olla pitäis.
Yleensä reklamoin asiasta kuin asiasta, mutta nyt en jaksanut. Täällä peräkylällä ei ole VW marmoritiskiä, pari varaosaliikettä vain.

Jännä oli huomata että tarvikeliikkeen puhallin, joka oli tarkoitettu ilmastoinnilla varustettuun golffiin - oli täysin erilainen kuin omani.
Kun taas tavis puhallin oli samallainen kuin oma.
Hinta oli sama.

Karban
-
Viestit: 130
Liittynyt: 15.9.2003 13:47

ViestiKirjoittaja Karban » 3.3.2007 10:36

^motonetinkin tavispuhallin oli samanlainen kuin omassa joka tosin oli varustettu manuaalisella ilmastoinnilla eikä klimaxtronicilla.

finnbar
-
Viestit: 8
Liittynyt: 19.5.2005 20:46

ViestiKirjoittaja finnbar » 23.10.2009 14:44

Mites tuo Valeon moottorin muovikotelo lähtis nätisti irti? Alfamer neuvoo, että kaks ruuvia irti (irroitettu) ja sitte napakka ote ja nykäisy alaspäin. Nitisee, natisee ja muovi antaa pikkasen periksi, ei kuitenkaan irtoa. Myöskään noista ulkonevista muoviulokkeista nyhtämällä suuntaan tai toiseen ei tuntuis saavan kun korkeintaan muovinpalasia käsiinsä...


Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa