Passat 3B puhallinmoottori halvaantui
Valvoja: ffp jäsenet
Passat 3B puhallinmoottori halvaantui
Lämmityslaitteen puhallinmoottori lakkas pyörimästä. Irroitin moottorin, testasin ilman esivastusta ja moottori toimii.
Kuinka testata esivastus?
Autossa climatronic ja mallia 2000.
Vikamuistissa herjat puhallinmoottorista ja muutamasta läppämoottorista.
Kuinka testata esivastus?
Autossa climatronic ja mallia 2000.
Vikamuistissa herjat puhallinmoottorista ja muutamasta läppämoottorista.
Viimeksi muokannut JariN, 19.1.2007 20:45. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Lainailen..
Alkoi kanssa puhallin ääntelemään. Ääni ei kuulu jatkuvasti ja se ei mielestäni muutu puhaltimen nopeuden mukana. Kylläkin kun puhaltimen sammuttaa niin äänikin lakkaa. Ääni tulee jostain apukuskin jakatilasta. Puhaltimen laakerit kaiketi siis ehtoopuolella..
Sijaitseeko puhallin hanskalokeron takana? Miten puhaltimeen pääsee käsiksi? Pystyykö suihkuttelemaan voitelua tms. laakereille hätäapuna?
Marmorilla uuden puhaltimen hinta oli 163 egee, onkohan muita varteenotettavia vaihtoehtoja?
Alkoi kanssa puhallin ääntelemään. Ääni ei kuulu jatkuvasti ja se ei mielestäni muutu puhaltimen nopeuden mukana. Kylläkin kun puhaltimen sammuttaa niin äänikin lakkaa. Ääni tulee jostain apukuskin jakatilasta. Puhaltimen laakerit kaiketi siis ehtoopuolella..
Sijaitseeko puhallin hanskalokeron takana? Miten puhaltimeen pääsee käsiksi? Pystyykö suihkuttelemaan voitelua tms. laakereille hätäapuna?
Marmorilla uuden puhaltimen hinta oli 163 egee, onkohan muita varteenotettavia vaihtoehtoja?
Tää ei nyt ole v.a.g.ia, mut ex-autossa, vanhassa pikkusitikassa, puhallinmoottorin muovikotelo oli prässätty kahdesta osasta yhteen. Siihen muovikoteloon kun porasi pienen reiän moottorin akselin kohdalle, sai sprayrasvaa suihkutettua akselin laakereille. Se auttoi ääntelyyn, joka oli pahimmillaan korvia riipivää huutamista. Sit jokin patenttitulppa reikään, ettei rasvat valuneet pois samasta reiästä.
Paljonko jäi tarvike puhaltimelle hintaa? Kuuluiko siihen sekä moottori että siipi?
Maksoin 105€ johon sisältyi rupelli ja moottorikin oli erinäköinen kuin vanhassa, sekä se "muovisuoja" lärpäke jolla koko systeemi kiinnittyy climatronic:n.
Ajossa ei edes huomaa, että se siellä hieman murisee enemmän kuin vanha.
Onneksi.
^juu sanoi poks.
Pitäs varmaan käydä uus moottori hakemassa. Motonetissä myyvät tollasta:
IV/Bora+ilmastointi Puhallin+moottori Valeo. . . . . . . . 13-1942 69.00e
Mahtasko olla sopiva kun tarkemmassa kuvauksessa lukee Lämmitysl puhallin VAG+AC 93-
Onko ne muka ihan samanlaisia 93-04 olleet... No taidan ottaa alkuperäisen verrokiksi mukaan.
Pitäs varmaan käydä uus moottori hakemassa. Motonetissä myyvät tollasta:
IV/Bora+ilmastointi Puhallin+moottori Valeo. . . . . . . . 13-1942 69.00e
Mahtasko olla sopiva kun tarkemmassa kuvauksessa lukee Lämmitysl puhallin VAG+AC 93-
Onko ne muka ihan samanlaisia 93-04 olleet... No taidan ottaa alkuperäisen verrokiksi mukaan.
Suosittelen ehdottomasti hankkimaan alkuperäisen puhaltimen, koska:
- Oma tarvikepuhallin maksoi saman verran
- Tarvikepuhallin "pärisee" climatronicin 2 ja 3 nopeuksilla (no ikinä ei tule käytettyä niin pienillä nopeuksilla)
- laatu?
Valeo se olla pitäis.
Yleensä reklamoin asiasta kuin asiasta, mutta nyt en jaksanut. Täällä peräkylällä ei ole VW marmoritiskiä, pari varaosaliikettä vain.
Jännä oli huomata että tarvikeliikkeen puhallin, joka oli tarkoitettu ilmastoinnilla varustettuun golffiin - oli täysin erilainen kuin omani.
Kun taas tavis puhallin oli samallainen kuin oma.
Hinta oli sama.
- Oma tarvikepuhallin maksoi saman verran
- Tarvikepuhallin "pärisee" climatronicin 2 ja 3 nopeuksilla (no ikinä ei tule käytettyä niin pienillä nopeuksilla)
- laatu?
Valeo se olla pitäis.
Yleensä reklamoin asiasta kuin asiasta, mutta nyt en jaksanut. Täällä peräkylällä ei ole VW marmoritiskiä, pari varaosaliikettä vain.
Jännä oli huomata että tarvikeliikkeen puhallin, joka oli tarkoitettu ilmastoinnilla varustettuun golffiin - oli täysin erilainen kuin omani.
Kun taas tavis puhallin oli samallainen kuin oma.
Hinta oli sama.
Mites tuo Valeon moottorin muovikotelo lähtis nätisti irti? Alfamer neuvoo, että kaks ruuvia irti (irroitettu) ja sitte napakka ote ja nykäisy alaspäin. Nitisee, natisee ja muovi antaa pikkasen periksi, ei kuitenkaan irtoa. Myöskään noista ulkonevista muoviulokkeista nyhtämällä suuntaan tai toiseen ei tuntuis saavan kun korkeintaan muovinpalasia käsiinsä...
Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa