1.8t:hen garrettin gt2860r, 2860rs vai 2871r?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Ugemi
-
Viestit: 181
Liittynyt: 22.11.2005 10:14

1.8t:hen garrettin gt2860r, 2860rs vai 2871r?

ViestiKirjoittaja Ugemi » 16.2.2007 9:15

Eli otsikon mukaiset ahtimet olisi vaihtoehtoina. Nyt on tarkoitus ottaa se noin 350, ehkä 360. Siihen nähtävästi kumpi tahansa kahdesta ekasta hyvä, hintaero noin pari sataa vissiin, eli kallistunee 2860r version puolelle valinta(sen mitä kartoista tajusin, niin melko identtiset). Ideana käväisi mielessä ottaa kumminkin 2871r, koska jos joutuu laakerirempan joskus tekemään, niin sitten vaihtuu sisukset muutenkin... Tämä on kuitenkin aika iso jos.
Kysymys lienee onko heräämisessä ensimmäisen kahden ja 2871r:n välillä miten paljon eroa? Millä kierroksilla tuo heräilee, nuo pienemmät ei liene paljoa hitaampia kuin tuo tt:n vakio kkk-04 ahdin käsittääkseni..

Viimeinen kysymys, onko street turbo nimisestä paikasta kokemuksia? Sieltä olisi näillä näkymin tulossa kaikki hilut softaa myöten kun sattuu olemaan sopivasti alueella.

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 16.2.2007 11:22

Itsellä odottelee asennusta GT2871-R... ;)

makee
-
Viestit: 81
Liittynyt: 4.2.2004 17:01

ViestiKirjoittaja makee » 16.2.2007 11:45

Jos tehotavoite on reilusti kolmensadan paremmalla puolen ni GT3071r. 28:lla yli 340hv jää järkevillä ennakoilla ottamatta.

Ugemi
-
Viestit: 181
Liittynyt: 22.11.2005 10:14

ViestiKirjoittaja Ugemi » 16.2.2007 13:42

Haluatko make perustella, onko käytännön kokemuksia vai mitä?

rs:llä ainakin tuolla liikkeessä sanottiin(vai oliko ärrä, mutta kuitenkin) puristetun 370 ja tuota r versiota on aika moni suositellut. 2560 tulee rajat käsittääkseni noin 300 pintaan vastaan mutta 2860 pitäisi juurikin tuonne 350 maastoon mennä nätisti.

2671:stä tarjottiin kun oli puhetta että jos joskus tahtois sen 400 ottaa, mutta ei silloinkaan 3071 tarjottu..

Ja tosiaan koneesta, ei renkailta oli puhe.

T.V.S
-
Viestit: 57
Liittynyt: 13.11.2004 11:41

ViestiKirjoittaja T.V.S » 17.2.2007 0:04

Jos garettia haluu käyttää niin GT2871R tai GT2876R rittää 360hv.Mutta mun mielestä ei yhtään pienempää.Mutta pittää muistaa että on muitakin ahdin valmistajia.

mk
-
Viestit: 185
Liittynyt: 5.9.2003 23:39

ViestiKirjoittaja mk » 17.2.2007 10:35

GT2860 (= GT28RS) on paras valinta 300-330 tehoille 1.8T koneessa. GT2871 on kompressorilta liian iso vakiokoneeseen, tuotto on suurempi kuin koneen hengitys. sama tilanne tulee vastaan GT3071 sellä (samat kompurapuolet).

300-340 hp tulee 6500 rpm kierroksilla vakiokoneesta. GT2860 turbolla paineet 1.2 -1.5bar. AR.64 pakopesä riittää 320hp AR.86 340hp. Vakiokanget on kovilla kun tehot menee yli 300hp, muuten näihin lukemiin pääsee vakiokoneella avaamatta. Cooleri pitää vaihtaa ja pakoputkista. 500-600 cc suuttimet ja softa.

350-400 hp tehoille pitää vaihtaa vaparin nokat tai hiukan kireemmät, 9.0 puristeiset männät vahvemmat kanget, portata kansi. GT3071 on hyvä valinta.
paineet 1.5-1.7bar kierrokset nousee 7000-7500rpm.

makee
-
Viestit: 81
Liittynyt: 4.2.2004 17:01

ViestiKirjoittaja makee » 18.2.2007 1:16

mk ehtikin jo perustella. Ite kokeillu kolmea eri ahdinta ja 3071 tuli kilolla 327hv ja tuntu kiertävän ihan kivasti. Painetta ei nostettu enempää vakio kangilla. Testattu vaparin nokat, kahta eri pakosarjaa, muutamaa eri pakopesää ja Dahlbackin imusarjaa.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 18.2.2007 3:02

Mitenkäs S3:sen koneet?

APY:ssä on pienemmät imukanavat, missä tehoissa tulee kannen virtaukset vastaan?

Onkos pakokanava samankokoinen?

T.V.S
-
Viestit: 57
Liittynyt: 13.11.2004 11:41

ViestiKirjoittaja T.V.S » 18.2.2007 9:08

On omaan 1.8T tulossa GT3582R(Gt35/40R) kerron sitten kesäällä miten toimii.

Ugemi
-
Viestit: 181
Liittynyt: 22.11.2005 10:14

ViestiKirjoittaja Ugemi » 18.2.2007 10:01

Tämähän meneekin vaikeaksi :)

Eli 71 kompuralla ei kannata ottaa, kun tuotto liian suuri? Vai onko sitä mitenkään mahdollista saada toimimaan kunnolla tuossa tt:n APX koneessa? Ellei, niin todennäköisesti se gt2860 menee sinne sitten ja tehoa ulos se minkä sillä saa.

Karala suosittelee ettei tuosta pannusta otettaisi yli 370hv, minkä uskon, mutta millaisia vääntöjä tuosta on otettu vakiokangilla? Jenkeissä puhutaan noin 400Nm väännöistä, jos oikein muistan, jonka jälkeen vaihtoon meneevät. Tietääkö kukaan onko tuo miten tarkka arvo?

Muista ahtimista: Eli olisiko jollain muulla merkillä sopivaa välimallia tuonon 2860-2871 väliin?

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 18.2.2007 12:16

MTM:n iso-turbo-paketissa vääntöä on otettu 440NM vakiokangilla ja se ainakin on kaverin autossa jo kestänyt yli 100tkm.

Ugemi
-
Viestit: 181
Liittynyt: 22.11.2005 10:14

ViestiKirjoittaja Ugemi » 18.2.2007 13:04

APR:n paketissa luvataan tuolle ei vvt tekniikalla olevalle 488Nm mikä tuntuu aika kovalta. Tehoja sama paketti lupaa 383hp ja sisuksiinhan tuossakaan ei ole koskettu.

J
-
Viestit: 180
Liittynyt: 26.2.2004 9:18

ViestiKirjoittaja J » 18.2.2007 21:38

Kaipa tuo vakio kankien kestävyys vähän riippuu siitä alaväännöstä sehän nimenomaan taitaa olla se, joka on kankien kestävyyden puolesta ikävä asia. Varmasti kovilla ovat sitä ei voi kieltää. 440nm väännöt vakiokanget ainakin tuntuvat kestävän tosin tuo kone ei ole aivan alavireinen, johtuneeko siitä..

Mikäli nyt on kyse 225 TT:stä kuten kuvittelen niin välijäähy(j)ä ei tarvitse vaihtaa vielä ~350 tavoitteeseen. Toki ne voi vaihtaa, mutta siitä ei merkittävää iloa ole. Käsittääkseni tuossa 225 TT:ssä on samat välijäähyt kun ässässä, jossa ne riittää vielä ainakin tuohon tavoitteeseen. mm. mtm myy 380 pakettia, jossa ei vielä tule suurempaa välijäähyä keulalle. Toki mtm:n mielipide on, että tässä vaiheessa siitä _saattaa_ olla jo apua.

Tosta GT3071r ahtimesta muutaman dyno käppyrän (S3) olen internetin ihmeellisessä maailmassa nähnyt ja ainakin noissa herääminen alkaa tapahtua jossain 5000 paikkeilla. Tosin minulle ei koskaan selvinnyt, että minkäverran noilla nokilla mm. tuohon asiaan voi vaikuttaa...

Ugemi
-
Viestit: 181
Liittynyt: 22.11.2005 10:14

ViestiKirjoittaja Ugemi » 23.2.2007 14:54

Jäähyjä en ole tosiaan vielä vaihtamassa, katsotaan miten käy jos kesällä innostuu lisää. Seuraavaa vaihetta ei kyllä uskalla edes suunnitella kun menis jäähyt, kytkin, kanget ja varmaan männätkin samalla uusiin, eli pysytään nykyisessä suunnitelmassa :)

Nyt näyttää siltä että laitetaan sinne se parhaiten heräävä millä saa tuon 350-> niin ei tartte aina luukuttaa jos tahtoo jtn tehoja ulos. Suunnitelmissa olisi sitten sitä vääntöä saada yli 450, ehkä jopa 470 jos softan tekijä uskaltaa sen laittaa sinne ja sopivasti nouseva käyrä, ettei alas tule tuo vääntö vaan rajataan alapäätä jonkinverran. Ilmoittelen kunhan tuon saan takaisin. Näillä näkymin maanantaina menee hallille ja toiv. pe saan jo takaisin :)

kepukka
-
Viestit: 897
Liittynyt: 11.8.2006 13:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja kepukka » 23.2.2007 15:55

OffTopiciks menee mut tahtoo vaan tässä samalla kysästä omankin laitteen rankaisemista varten että miten paljon eroaa tekniikka APX APY:stä?

T.V.S
-
Viestit: 57
Liittynyt: 13.11.2004 11:41

ViestiKirjoittaja T.V.S » 26.2.2007 9:04

Jos garettia haluu käyttää niin GT2871R tai GT2876R rittää 360hv

Olin tässä asiassa värässä.Kun katoin atp turbon kotisivuilta että GT2876R on sama kuin GT25/40R mutta näin asia ole.

-JUPE-
-
Viestit: 93
Liittynyt: 18.12.2006 14:00

ViestiKirjoittaja -JUPE- » 4.3.2007 11:43

Minkäs hintasia noi garret ja peltipakosarja paketit suurinpiirtein on? tarvis tietää pian, koska vakuutusyhtiö on jo kovasti ostamassa vakio fööniä :) meneekö siihen alkuperäinen öljynkiertoletku?

leppala
-
Viestit: 114
Liittynyt: 22.1.2005 20:14

ViestiKirjoittaja leppala » 4.3.2007 12:07

Ahdin n.1000e, pikkasen alle, ja pakosarja n.400e.
Alkuperäinen öljynkierto ei sovi, mutta hommaat sen supistajanipan turbolle, niin hydrauliikkaliikkeestä teetät uuden öljyletkun teräspunoksesta.
Myös vesiletkut, ja öljynpaluu pitää veistellä itse, tai teettää.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa