1.8t:hen garrettin gt2860r, 2860rs vai 2871r?
Valvoja: ffp jäsenet
1.8t:hen garrettin gt2860r, 2860rs vai 2871r?
Eli otsikon mukaiset ahtimet olisi vaihtoehtoina. Nyt on tarkoitus ottaa se noin 350, ehkä 360. Siihen nähtävästi kumpi tahansa kahdesta ekasta hyvä, hintaero noin pari sataa vissiin, eli kallistunee 2860r version puolelle valinta(sen mitä kartoista tajusin, niin melko identtiset). Ideana käväisi mielessä ottaa kumminkin 2871r, koska jos joutuu laakerirempan joskus tekemään, niin sitten vaihtuu sisukset muutenkin... Tämä on kuitenkin aika iso jos.
Kysymys lienee onko heräämisessä ensimmäisen kahden ja 2871r:n välillä miten paljon eroa? Millä kierroksilla tuo heräilee, nuo pienemmät ei liene paljoa hitaampia kuin tuo tt:n vakio kkk-04 ahdin käsittääkseni..
Viimeinen kysymys, onko street turbo nimisestä paikasta kokemuksia? Sieltä olisi näillä näkymin tulossa kaikki hilut softaa myöten kun sattuu olemaan sopivasti alueella.
Kysymys lienee onko heräämisessä ensimmäisen kahden ja 2871r:n välillä miten paljon eroa? Millä kierroksilla tuo heräilee, nuo pienemmät ei liene paljoa hitaampia kuin tuo tt:n vakio kkk-04 ahdin käsittääkseni..
Viimeinen kysymys, onko street turbo nimisestä paikasta kokemuksia? Sieltä olisi näillä näkymin tulossa kaikki hilut softaa myöten kun sattuu olemaan sopivasti alueella.
Haluatko make perustella, onko käytännön kokemuksia vai mitä?
rs:llä ainakin tuolla liikkeessä sanottiin(vai oliko ärrä, mutta kuitenkin) puristetun 370 ja tuota r versiota on aika moni suositellut. 2560 tulee rajat käsittääkseni noin 300 pintaan vastaan mutta 2860 pitäisi juurikin tuonne 350 maastoon mennä nätisti.
2671:stä tarjottiin kun oli puhetta että jos joskus tahtois sen 400 ottaa, mutta ei silloinkaan 3071 tarjottu..
Ja tosiaan koneesta, ei renkailta oli puhe.
rs:llä ainakin tuolla liikkeessä sanottiin(vai oliko ärrä, mutta kuitenkin) puristetun 370 ja tuota r versiota on aika moni suositellut. 2560 tulee rajat käsittääkseni noin 300 pintaan vastaan mutta 2860 pitäisi juurikin tuonne 350 maastoon mennä nätisti.
2671:stä tarjottiin kun oli puhetta että jos joskus tahtois sen 400 ottaa, mutta ei silloinkaan 3071 tarjottu..
Ja tosiaan koneesta, ei renkailta oli puhe.
GT2860 (= GT28RS) on paras valinta 300-330 tehoille 1.8T koneessa. GT2871 on kompressorilta liian iso vakiokoneeseen, tuotto on suurempi kuin koneen hengitys. sama tilanne tulee vastaan GT3071 sellä (samat kompurapuolet).
300-340 hp tulee 6500 rpm kierroksilla vakiokoneesta. GT2860 turbolla paineet 1.2 -1.5bar. AR.64 pakopesä riittää 320hp AR.86 340hp. Vakiokanget on kovilla kun tehot menee yli 300hp, muuten näihin lukemiin pääsee vakiokoneella avaamatta. Cooleri pitää vaihtaa ja pakoputkista. 500-600 cc suuttimet ja softa.
350-400 hp tehoille pitää vaihtaa vaparin nokat tai hiukan kireemmät, 9.0 puristeiset männät vahvemmat kanget, portata kansi. GT3071 on hyvä valinta.
paineet 1.5-1.7bar kierrokset nousee 7000-7500rpm.
300-340 hp tulee 6500 rpm kierroksilla vakiokoneesta. GT2860 turbolla paineet 1.2 -1.5bar. AR.64 pakopesä riittää 320hp AR.86 340hp. Vakiokanget on kovilla kun tehot menee yli 300hp, muuten näihin lukemiin pääsee vakiokoneella avaamatta. Cooleri pitää vaihtaa ja pakoputkista. 500-600 cc suuttimet ja softa.
350-400 hp tehoille pitää vaihtaa vaparin nokat tai hiukan kireemmät, 9.0 puristeiset männät vahvemmat kanget, portata kansi. GT3071 on hyvä valinta.
paineet 1.5-1.7bar kierrokset nousee 7000-7500rpm.
Tämähän meneekin vaikeaksi :)
Eli 71 kompuralla ei kannata ottaa, kun tuotto liian suuri? Vai onko sitä mitenkään mahdollista saada toimimaan kunnolla tuossa tt:n APX koneessa? Ellei, niin todennäköisesti se gt2860 menee sinne sitten ja tehoa ulos se minkä sillä saa.
Karala suosittelee ettei tuosta pannusta otettaisi yli 370hv, minkä uskon, mutta millaisia vääntöjä tuosta on otettu vakiokangilla? Jenkeissä puhutaan noin 400Nm väännöistä, jos oikein muistan, jonka jälkeen vaihtoon meneevät. Tietääkö kukaan onko tuo miten tarkka arvo?
Muista ahtimista: Eli olisiko jollain muulla merkillä sopivaa välimallia tuonon 2860-2871 väliin?
Eli 71 kompuralla ei kannata ottaa, kun tuotto liian suuri? Vai onko sitä mitenkään mahdollista saada toimimaan kunnolla tuossa tt:n APX koneessa? Ellei, niin todennäköisesti se gt2860 menee sinne sitten ja tehoa ulos se minkä sillä saa.
Karala suosittelee ettei tuosta pannusta otettaisi yli 370hv, minkä uskon, mutta millaisia vääntöjä tuosta on otettu vakiokangilla? Jenkeissä puhutaan noin 400Nm väännöistä, jos oikein muistan, jonka jälkeen vaihtoon meneevät. Tietääkö kukaan onko tuo miten tarkka arvo?
Muista ahtimista: Eli olisiko jollain muulla merkillä sopivaa välimallia tuonon 2860-2871 väliin?
Kaipa tuo vakio kankien kestävyys vähän riippuu siitä alaväännöstä sehän nimenomaan taitaa olla se, joka on kankien kestävyyden puolesta ikävä asia. Varmasti kovilla ovat sitä ei voi kieltää. 440nm väännöt vakiokanget ainakin tuntuvat kestävän tosin tuo kone ei ole aivan alavireinen, johtuneeko siitä..
Mikäli nyt on kyse 225 TT:stä kuten kuvittelen niin välijäähy(j)ä ei tarvitse vaihtaa vielä ~350 tavoitteeseen. Toki ne voi vaihtaa, mutta siitä ei merkittävää iloa ole. Käsittääkseni tuossa 225 TT:ssä on samat välijäähyt kun ässässä, jossa ne riittää vielä ainakin tuohon tavoitteeseen. mm. mtm myy 380 pakettia, jossa ei vielä tule suurempaa välijäähyä keulalle. Toki mtm:n mielipide on, että tässä vaiheessa siitä _saattaa_ olla jo apua.
Tosta GT3071r ahtimesta muutaman dyno käppyrän (S3) olen internetin ihmeellisessä maailmassa nähnyt ja ainakin noissa herääminen alkaa tapahtua jossain 5000 paikkeilla. Tosin minulle ei koskaan selvinnyt, että minkäverran noilla nokilla mm. tuohon asiaan voi vaikuttaa...
Mikäli nyt on kyse 225 TT:stä kuten kuvittelen niin välijäähy(j)ä ei tarvitse vaihtaa vielä ~350 tavoitteeseen. Toki ne voi vaihtaa, mutta siitä ei merkittävää iloa ole. Käsittääkseni tuossa 225 TT:ssä on samat välijäähyt kun ässässä, jossa ne riittää vielä ainakin tuohon tavoitteeseen. mm. mtm myy 380 pakettia, jossa ei vielä tule suurempaa välijäähyä keulalle. Toki mtm:n mielipide on, että tässä vaiheessa siitä _saattaa_ olla jo apua.
Tosta GT3071r ahtimesta muutaman dyno käppyrän (S3) olen internetin ihmeellisessä maailmassa nähnyt ja ainakin noissa herääminen alkaa tapahtua jossain 5000 paikkeilla. Tosin minulle ei koskaan selvinnyt, että minkäverran noilla nokilla mm. tuohon asiaan voi vaikuttaa...
Jäähyjä en ole tosiaan vielä vaihtamassa, katsotaan miten käy jos kesällä innostuu lisää. Seuraavaa vaihetta ei kyllä uskalla edes suunnitella kun menis jäähyt, kytkin, kanget ja varmaan männätkin samalla uusiin, eli pysytään nykyisessä suunnitelmassa :)
Nyt näyttää siltä että laitetaan sinne se parhaiten heräävä millä saa tuon 350-> niin ei tartte aina luukuttaa jos tahtoo jtn tehoja ulos. Suunnitelmissa olisi sitten sitä vääntöä saada yli 450, ehkä jopa 470 jos softan tekijä uskaltaa sen laittaa sinne ja sopivasti nouseva käyrä, ettei alas tule tuo vääntö vaan rajataan alapäätä jonkinverran. Ilmoittelen kunhan tuon saan takaisin. Näillä näkymin maanantaina menee hallille ja toiv. pe saan jo takaisin :)
Nyt näyttää siltä että laitetaan sinne se parhaiten heräävä millä saa tuon 350-> niin ei tartte aina luukuttaa jos tahtoo jtn tehoja ulos. Suunnitelmissa olisi sitten sitä vääntöä saada yli 450, ehkä jopa 470 jos softan tekijä uskaltaa sen laittaa sinne ja sopivasti nouseva käyrä, ettei alas tule tuo vääntö vaan rajataan alapäätä jonkinverran. Ilmoittelen kunhan tuon saan takaisin. Näillä näkymin maanantaina menee hallille ja toiv. pe saan jo takaisin :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa