aaz kytkin asiaa jälleen

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

edisoni
-
Viestit: 274
Liittynyt: 30.11.2005 22:55

aaz kytkin asiaa jälleen

ViestiKirjoittaja edisoni » 9.2.2007 11:49

Elikkäs, hakuisallaan olisi jyväskylästä/luotettavasta nettikaupasta mahd. halvalla jokin muu kestävempi ratkaisu, kuin vakiokytkin+asetelma aaz koneiseen ventoon.

Huomannut noissa vakiokytkimissä sellaista, ettei tahdo oikein kestää...

Sintteri toisaalta kiinnostaisi, muttaa onko miten totaalinen ajaa? Meinaa, että pääseekö sillä lähtemään talviliukkailla ollenkaan varovasti risteyksistä?

Ja mitäs asetelmaa porukka on suosinut noissa vekottimissa ja onko minkälaisia kokemuksia?


Ja hinta ei saisi olla järjettömiä tietenkään...

Kiitos ja kumarrus.

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 9.2.2007 13:46

Jos sulla ei ole peukalo keskellä kämmentä, niin otat kaksi vakio asetelmaa ja purat ne osiksi ja laitat kaksi niitä jousta päällekkäin, niin ton jälkeen pitäs asetelman puolesta pitää aika rajusti, yli 400nm sintterin kanssa. Ei kovin kallis ratkaisu, kaveriks sintteri tai vakio levy.

edisoni
-
Viestit: 274
Liittynyt: 30.11.2005 22:55

ViestiKirjoittaja edisoni » 9.2.2007 14:55

Mitenkäs sitten, onko porukalla kokemusta vakio asetelmasta ja sintteristä? Semmoista ehdottivat tuolta yhdestä putiikista, mutta kun ei oikein luota....

Lähinnä kaipaan kokemusta siitä sintteristä näissä, että tuleeko sillä toimeen näin käyttiksessä. En kyllä kaupunkiajoa hirveästi harrasta, mutta olisihan se mukavaa, kun edes vähän pystyisi luistattamaan.

Kyllähän niitä saschin paketteja saisi kätevästi, mutta kun tuppaa olemaan niin suolainen se hinta.

kokemuksia ja ehdotuksia?

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 9.2.2007 18:03

No eipä se hirveesti pidä vakio asetelmalla

edisoni
-
Viestit: 274
Liittynyt: 30.11.2005 22:55

ViestiKirjoittaja edisoni » 9.2.2007 19:46

Eikö kukaan ole kokeillut vakioasetelmalla tosiaankaan sintteriä?

jetta 1.6 tdic
-
Viestit: 503
Liittynyt: 30.7.2003 15:43

ViestiKirjoittaja jetta 1.6 tdic » 9.2.2007 23:17

noo mulla on kolmi lapainen sintteri vakioasetelmalla mutta auto on 1.6 td. 150hv/290nm pitää loistavasti eikä lipsu;)

alussa oli ihan hirvee ajettava,ravisti ihan homona ja muutenkin oli on/off tyylinen.vähän aikaa ajeli niin tasoittui huomattavasti.onhan se äkkisältään vähän hätäinen,mutta kyllä minä olen toimeen sillä tullut.tottumis kysymys;)

edisoni
-
Viestit: 274
Liittynyt: 30.11.2005 22:55

ViestiKirjoittaja edisoni » 10.2.2007 3:12

Juu, eli täytyypä pistää korvan taa. Voipi olla että itsekin laitan vakioasetelman ja sintterin.

Tuntuu olevan se kustannuksiltaan inhimillisin ratkaisu.

eski
-
Viestit: 121
Liittynyt: 12.9.2005 17:49

ViestiKirjoittaja eski » 10.2.2007 13:26

Samaa ongelmaa on täälläkin kun vakio kytkin ei pidä ja sintteris pelottaa se ajettavuus ja noi saschin paketit maksaa jo taas niin paljon!

_caddy_
-
Viestit: 87
Liittynyt: 28.7.2003 14:30

ViestiKirjoittaja _caddy_ » 10.2.2007 20:02

Caddyyn laitan ensviikolla kolme lapasen sintterin valeon asetelmalla.
sitten nähdään miten pelaa.

edisoni
-
Viestit: 274
Liittynyt: 30.11.2005 22:55

ViestiKirjoittaja edisoni » 10.2.2007 20:58

No kerrothan _caddy_ kokemuksiasi, niin tietää että mitä tuolle omalle rouskulle rupeaa tekemään.

janne.k
-
Viestit: 117
Liittynyt: 21.12.2003 15:40

ViestiKirjoittaja janne.k » 10.2.2007 22:38

mulla sama ongelma tuo sasch paketti on kyllä vähän arvokas mutta, se olis kyllä asiallinen ajettava maksais saksassa noin 400€ ja kestäis noin 300nm

_caddy_
-
Viestit: 87
Liittynyt: 28.7.2003 14:30

ViestiKirjoittaja _caddy_ » 19.2.2007 20:12

Nonniin nyt on caddyn keulalla kytkin paikallaan ja hienosti tuntuu pelaavan .
Eli kytkimellä ei luistatella liikkeelle lähdössä mutta muuten ominaisuudet on käytössä kun vakiolla.
Tuntuu tarraavan kiinni niin että ei oo pelkoa luistosta.
Testattu 1,4 paineilla ja mustaa putken täydeltä koko kierros alueen läpi.

edisoni
-
Viestit: 274
Liittynyt: 30.11.2005 22:55

ViestiKirjoittaja edisoni » 20.2.2007 9:57

Elikkä siinä ei siis ole yhtään luistattamismahdollisuutta. Voipi aiheuttaa jänskätystä liukkaissa risteyksissä, missä tarttis rauhassa lähteä....Mutta kait tuolla pärjää normaalikäytössä?

Vai mitäs mieltä täällä ollaan?

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 20.2.2007 13:51

Sellasia kokemuksia että ei pidä yhtään vakio asetelmalla

edisoni
-
Viestit: 274
Liittynyt: 30.11.2005 22:55

ViestiKirjoittaja edisoni » 20.2.2007 20:21

Hmm....mites nyt tässä joku menee ristiin;

Luin tuolta vanhempia juttuja läpi ja siellä oli pitänyt vakio asetelmalla ja sintterillä.

Eikos tuo valeo nyt ole aika vakio asetelma, vai olenko kait väärässä?

tuossakin jetta td:ssä mikä ylempänä kirjoittaa, on 150 kaakkia ja pitää vakio asetelmalla...

Saas nyt nähdä että miten _caddy_:llä pitää tuo tai oikeastaan, kuinka pitkään se pitää....

Mutta tässä on paha sanoa, että minkä itse laittaisi, kun tulee ristikkäisiä kommentteja asiasta.....

Toinen sanoo että ei pidä YHTÄÄN ja toisella taas kestää 150hv/290nm.

Ota näistä nyt taas selvää :D

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 20.2.2007 21:08

Mulla piti täyskaasulähdöissä erinomaisesti, normaaliajossa vähän huonommin (175hv/290nm). Levynä oli kolmelapainen 200mm levy ja käytetty vakioasetelma. Loppua kohti pito pikkuhiljaa parani (ehkä vajaa 10tkm oli), mutta käyttömukavuuden vuoksi vaihdoin isomman vakiopaketin. Olis ehkä kannattanut ajaa sorvissa vauhtipyörä suoraksi ja käyttäää uutta asetelmaa...

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 20.2.2007 21:53

no kyllä se varmaan alle 300nm kestää mutta uusi vakio 210mm kykin kestää varmaan joku 250nm


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 37 vierailijaa