POLOn kone hajalla.? + KUVIA
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 96
- Liittynyt: 12.12.2005 16:33
POLOn kone hajalla.? + KUVIA
Kun kovat pakkaset tuli niin öljyvalo syttyi, ajoin sivuun odotiin hetken ja kokeilin uudestaan. öljyvalo syttyi taas. hinattiin huoltoon ja tod.näk kone paskana.
Nyt tulee oikea kysymys, eli myyjä sanoi että on laittanut kyselyn maahantuojalle että meneekö kone vaihtoon maahantuojan puolesta? Koska auto on alle 10v vanha on olemassa jonkin sotin takuu, ja näin ei pitäisi kuulemma käydä, eli kone ei sovi pohjoismaiden keleille. Huohottimesta puuttuu vastus.
Totesin että taitaa tulla kalliiksi mihin myyjä sanoi ettei valttämättä? Eli tarkoittaako tämä sitä että tehdas korvaa koneesta jonkun osuuden vai mitä??, myyjä ei halunnut kertoa enempää ennenkuin vastaus tulee maahantuojalta. Voisko joku selventää tätä asiaa jos jollain kokemusta!
Vastaavia tapauksia on heidän liikkessään ollut jo muutama tänä talvena.
Kiitos etukäteen!
Nyt tulee oikea kysymys, eli myyjä sanoi että on laittanut kyselyn maahantuojalle että meneekö kone vaihtoon maahantuojan puolesta? Koska auto on alle 10v vanha on olemassa jonkin sotin takuu, ja näin ei pitäisi kuulemma käydä, eli kone ei sovi pohjoismaiden keleille. Huohottimesta puuttuu vastus.
Totesin että taitaa tulla kalliiksi mihin myyjä sanoi ettei valttämättä? Eli tarkoittaako tämä sitä että tehdas korvaa koneesta jonkun osuuden vai mitä??, myyjä ei halunnut kertoa enempää ennenkuin vastaus tulee maahantuojalta. Voisko joku selventää tätä asiaa jos jollain kokemusta!
Vastaavia tapauksia on heidän liikkessään ollut jo muutama tänä talvena.
Kiitos etukäteen!
Viimeksi muokannut Keijopoika, 7.2.2007 13:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
^ Totta, ja niinkuin Pasaatti kirjoitti, niin tuo takuu taitaa koskea vain malleja joista löytyy tuo huohottimen lämmitin..
Eli jos tuo läämitin löytyy, auto on alle 10v vanha ja huollettu asiallisesti, niin takuuseen menosta ei luulisi tulevan kinaa, mutta mutta, kinkkisiä tilanteitahan nuo ovat.. Enkä tuopn myyjän tapaan sanoisi vielä mitään varmaa..
Onko koneesta muuten saatu jo selvää? Saattaahan olla ettei tarvitse vaihtaa kuin kansi, pahimmassa tapauksessa koko kone..
Eli jos tuo läämitin löytyy, auto on alle 10v vanha ja huollettu asiallisesti, niin takuuseen menosta ei luulisi tulevan kinaa, mutta mutta, kinkkisiä tilanteitahan nuo ovat.. Enkä tuopn myyjän tapaan sanoisi vielä mitään varmaa..
Onko koneesta muuten saatu jo selvää? Saattaahan olla ettei tarvitse vaihtaa kuin kansi, pahimmassa tapauksessa koko kone..
-
- -
- Viestit: 96
- Liittynyt: 12.12.2005 16:33
Jep eli malli on 2001, ei ole vielä kuulunu mitään, vaikka tällä viikolla lupas vastauksen tulevan. ilmottelen kun jotain saan tietää!
PS. autoa kyllä huollettu mutta ei aina merkkiliikkeessä!?
Ja huoltoneuvoja kertoi että yhden koneen sisältä löytyi yli nyrkin kokoinen jääpala ja sano että ei semmosta usko ennenkuin sen näkee!
Täytyy totee että jatkossa kyllä uskon yhellä kerralla sitä öljyvaloa, koska vaikka ei tulis yhtään kustannuksi niin autojen lainalu ja epätietoisuus siitä että koska mahdollisesti sais sen takaisin on arsyttävää. mutta onneksi on mahdollisuus lainata autoja... 2vko odotellu tietoja...
PS. autoa kyllä huollettu mutta ei aina merkkiliikkeessä!?
Ja huoltoneuvoja kertoi että yhden koneen sisältä löytyi yli nyrkin kokoinen jääpala ja sano että ei semmosta usko ennenkuin sen näkee!
Täytyy totee että jatkossa kyllä uskon yhellä kerralla sitä öljyvaloa, koska vaikka ei tulis yhtään kustannuksi niin autojen lainalu ja epätietoisuus siitä että koska mahdollisesti sais sen takaisin on arsyttävää. mutta onneksi on mahdollisuus lainata autoja... 2vko odotellu tietoja...
-
- -
- Viestit: 96
- Liittynyt: 12.12.2005 16:33
Perjantaina selvis että koko kone ihan pskana!! Ja maahantuojalta tuli hylky takuun suhteen mutta eivät olleet jostain syystä huomioineet viimeisintä huoltoa!? joten uusi hakemus lähti vetämään... sain nähdä kuvan koneen sisältä ja oli ihan luistinrata! jäätä tosi paljon. yritän saada sen kuvan sieltä ja mahdollisesti tänne nähtäväks ja toivon et ens viikolla tulis positiivinen vastaus koneen vaihdon suhteen maahantuojalta. Aika herkästi se kone kuitenkin meni korjaus kelvottomaksi... mutta ei voi mittää.. lisää infoo ens viikol!
-
- -
- Viestit: 96
- Liittynyt: 12.12.2005 16:33
Sano et ylä ja alakerta pskana... ja on kuulemma noi 16V koneet tosi herkkiä menemään, varsinki kannet helposti, kuulu kyllä pieni nakutus kun kuuntelin konetta tyhj.käynnil. huollos sano et huono merkki se nakutus.
toivottavasti huomen kuulee lisää ja toiv. hyvää kuulee...
mut yritän saada sieltä niitä kuvia koneen sisältä itelleni, tuskin ne niitä siellä pihtaa?
toivottavasti huomen kuulee lisää ja toiv. hyvää kuulee...
mut yritän saada sieltä niitä kuvia koneen sisältä itelleni, tuskin ne niitä siellä pihtaa?
-
- -
- Viestit: 96
- Liittynyt: 12.12.2005 16:33
Jep eli taas tuli hylky maahantuojalta, viimesin huolto ei ollut tehty merkkiliikkeessä, syy tuntuu käsittämättömältä! mutta siihen oli lisätty että koska myyjä on TMI niin hänellä on vastuu siitä? En ymmärrä minkä se myyjä sille voi että auto on jo tehtaalta lähtiessä sopimaton suomen oloihin, eli huohotus ei toimi kunnolla pakkasella ja kone sisält aivan jäässä. Ja huolloista puheen ollen normaalissa (uuden auton) takuussa ei ole väliä missä autoaan huoltaa niin silti takuu pysyy voimassa.
Mutta en vielä luovuta koska kyse on erittäin suurista summista ja näin ei kuitenkaan koneelle kuuluisi käydä huolimatta siiitä että missä niitä öljyjä vaihtaa
Mutta en vielä luovuta koska kyse on erittäin suurista summista ja näin ei kuitenkaan koneelle kuuluisi käydä huolimatta siiitä että missä niitä öljyjä vaihtaa
Ja jossei merkkiliike muuta kun naura sulle niin sitten meet sen tmi:n kanssa juttelemaan. Annat sen kiukutella merkkiliikkeelle siitä kuka maksaa mitä maksaa. Jos ei sulla ole pennejä liossa (tmi:n vastuu) niin mitäs sinä siitä itteäs hajottamaan. Siinä on nyt sitten kolmen rinki jotka saa pyöritellä paskaa keskenään. Kuluttajaneuvojaltahan kannattais kysyä kelle nakki napsahtaa.
Ja eikös tuo aukoton merkkiliikkeen huoltohistoriakin työnnetty nurin kuluttajavirastossa ? Jos on huollot tehty ajallaan ja oikein niin korvattava on jos auto ittekseen tussahtaa pihalla.
Ja eikös tuo aukoton merkkiliikkeen huoltohistoriakin työnnetty nurin kuluttajavirastossa ? Jos on huollot tehty ajallaan ja oikein niin korvattava on jos auto ittekseen tussahtaa pihalla.
-
- -
- Viestit: 1136
- Liittynyt: 12.5.2004 23:20
Ja eikös tuo aukoton merkkiliikkeen huoltohistoriakin työnnetty nurin kuluttajavirastossa ? Jos on huollot tehty ajallaan ja oikein niin korvattava on jos auto ittekseen tussahtaa pihalla.
joo mulla kans jostain tullu sellanen käsitys et aivan sama missä ne öljyt vaihtaan, kunhan kyseessä on joku huoltamo joka pystyy vaihdon tekemään ja leimansa papereihin laittamaan...
Öljyt varmaan saakin vaihtaa missä vaan mutta näihin määräaikaishuoltoihin kun kuuluu muutakin. Ja näillä muilla korjaamoilla tulee olla sitten näyttää ohjeet+välineet huollon tekemiseksi, jottei takuu raukea.
Mitenkä jarrunesteiden vaihtaminen/vaihtamattomuus korreloi koneen keston kanssa? Käsittääkseni määräaikaishuolloissa ei ole koneeseen tehtäviä huoltoja/tarkistuksia (pois lukien jakopään summittainen tarkistus)...
Ja eikös korjaamot etukäteen hae tuon "sertifioinnin" määräaikaishuoltoihin, eikä sitä sitten asiakaan tarvitse erikseen todistaa että ko. pajalla on kaikki tehty ok?
Kyllä tässä taas huomaa VW:n äärettömän hienon ja ennen kaikkea vastuuntuntoisen lähestymistavan surkealla insinöörityöllä aiheutettuihin ongelmiin...
Ja eikös korjaamot etukäteen hae tuon "sertifioinnin" määräaikaishuoltoihin, eikä sitä sitten asiakaan tarvitse erikseen todistaa että ko. pajalla on kaikki tehty ok?
Käsittääkseni tässä autossa ei kaikkia huoltoja ollutkaan tehny mikään "sertifioitu" korjaamo vaan joku paikallinen Reki & Haitari korjaamo.
Ja sitten ihmetellään, että mihin se vaikuttaa kuka sen huollon on tehnyt.
Tuohon korvaamatta jättämiseen vaikuttaa suureltakin osalta sen takia, että jos viimeinen huolto olisi tehty merkkiliikkeessä siellä olis pitänyt osata asentaa ks. moottoriin tuo huohotinlämmitin, jos se siitä kerran on puuttunut. Tällöin tätä moottorivauriota ei olisi sattunut ollenkaan.
Viimeksi muokannut Ville, 7.2.2007 10:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Käsittääkseni tässä autossa ei kaikkia huoltoja ollutkaan tehny mikään "sertifioitu" korjaamo vaan osan joku paikallinen Reki & Haitari korjaamo.
Tuota tässä ketjussa ei kerrota, ainoastaan...
...viimesin huolto ei ollut tehty merkkiliikkeessä...
Mutta vaikka tuon huollon olisi tehnyt "Reki & Haitari", niin insinöörin suunnitellu virhe on silti kyseessä ja VW yrittää venkoilla "taas vaihteeksi" päivänselvässä asiassa... Eri asia olisi mikäli esim. jakopää olisi levinnyt, sen tarkastamattomuuden voisi sitten laittaa "Reki & Haitarin" piikkiin eli toisin sanoen vaikka vehja olisi ollut merkkihuollossa, olisi tuo kone nyt joka tapauksessa säpäleinä.
Edit: modasit näköjään välissä, tuskin ne sitä olisivat siellä omatoimisesti asentaneet:).
-
- -
- Viestit: 96
- Liittynyt: 12.12.2005 16:33
Nyt selvis että autoon on asennettu tuo huohottimen lämmitin joten siitä ei vika johdu. VW liike ei periaattesta kerro syytä/arvailua tähän vikaan ettei heitä syytetä myohemmin mistään.
Auto on 1.5 vuotta sitten ostettu. ja vain n.15-20k ajettu sen jälkeen kaiken kaikkiaan reilu 140000. Soitin kuluttajaneuvontaan ja kertoivat että maahantuoja on PR syistä joskus osallistunut kulujen korvaukseen. Mutta vastuu on myyjällä.
En ole vielä saanut yhteyttä myyjään...
Nyt on niitä kuviakin mutta miten saan ne tänne ilman että tarvii lataa mihkään nettiin??
Auto on 1.5 vuotta sitten ostettu. ja vain n.15-20k ajettu sen jälkeen kaiken kaikkiaan reilu 140000. Soitin kuluttajaneuvontaan ja kertoivat että maahantuoja on PR syistä joskus osallistunut kulujen korvaukseen. Mutta vastuu on myyjällä.
En ole vielä saanut yhteyttä myyjään...
Nyt on niitä kuviakin mutta miten saan ne tänne ilman että tarvii lataa mihkään nettiin??
laita kuvat tuonne : www.photobucket.com et tee albumista julkista,niin kuvia pääsee kattelemaan vain antamasi linkin avulla.
-
- -
- Viestit: 96
- Liittynyt: 12.12.2005 16:33
Kiitos Kilpijoki tyhjentävästä vastauksesta ;) ja Kiitos escmk3 vastauksesta.!
vaurio
http://i148.photobucket.com/albums/s38/ ... VAURIO.jpg
jää
http://i148.photobucket.com/albums/s38/kkeker/J.jpg
vaurio
http://i148.photobucket.com/albums/s38/ ... VAURIO.jpg
jää
http://i148.photobucket.com/albums/s38/kkeker/J.jpg
Auto on 1.5 vuotta sitten ostettu. ja vain n.15-20k ajettu sen jälkeen kaiken kaikkiaan reilu 140000. Soitin kuluttajaneuvontaan ja kertoivat että maahantuoja on PR syistä joskus osallistunut kulujen korvaukseen. Mutta vastuu on myyjällä.
En ole vielä saanut yhteyttä myyjään...
Mitä vastuuta myyjälle on käytettynä myytyyn laitteeseen, joka on myyty 1.5 vuotta sitten?
Höpöhöpö.
Tämä paljon suojeltu kuluttajansuojalaki velvoittaa myyjän vastaamaan tuotteesta sen oletetun kestoiän ajan. Jos ostat auton käytettynä liikkeestä, on myyjällä virhevastuu hamaan tulevaisuuteen (tuntuu että autoissa käytetään rajana 10 vuotta - only in Finland).
Tuo 6kk aika on repästy siitä että vika joka ilmenee 6kk sisällä ostohetkestä katsotaan olleen autossa sen ostohetkellä. Tämän lisäksi tuohon 6kk:teen voidaan lisätä 2kk aikaa huomautuksen tekemiseen. Menee porukalla vaan puurot ja vellit sekaisin kun se maksaja tulisi kaikelle muualta löytää (en viittaa mihinkään yksittäiseen tapaukseen).
Tämä paljon suojeltu kuluttajansuojalaki velvoittaa myyjän vastaamaan tuotteesta sen oletetun kestoiän ajan. Jos ostat auton käytettynä liikkeestä, on myyjällä virhevastuu hamaan tulevaisuuteen (tuntuu että autoissa käytetään rajana 10 vuotta - only in Finland).
Tuo 6kk aika on repästy siitä että vika joka ilmenee 6kk sisällä ostohetkestä katsotaan olleen autossa sen ostohetkellä. Tämän lisäksi tuohon 6kk:teen voidaan lisätä 2kk aikaa huomautuksen tekemiseen. Menee porukalla vaan puurot ja vellit sekaisin kun se maksaja tulisi kaikelle muualta löytää (en viittaa mihinkään yksittäiseen tapaukseen).
-
- -
- Viestit: 96
- Liittynyt: 12.12.2005 16:33
Eli ne valkoset pienet hötöt on metalli silppua jne. siinä kuvassa. kone kuulemma leikannu kiinni jne. Olin tänään juttusilla TMIn kanssa, täytyy vielä kuluttajaneuvojalta kysellä tarkemmin faktoja ja lähteitä... VW ehdotti 4500 euron koneen vaihtoa (uuskone ja työt) mutta taitaa niitä vähänajettuja löytyä alle tonnillakin + työt ?
Eli mitä sieltänyt sitten on hajonnu? onko sitä purettukaan tuon enempää? näytti vielä kk-laakeri pukitkin olevan kiinni joten ei ainakaan kuvan ottovaiheessa vielä ole pystyny korjauskelvottomaksi toteamaan. Edelleen olen sitä mieltä, että uudet laakerit koneeseen ja ehkä hienolla paprilla hioa enemmät naarmut pois kammesta ja kovaa ajoa. Ja jos kampi on niin pahoin kulahtanu että ei siitä saa enää, niin halvemmaksi silti tulee korjata vanha.
Kuuluu olla tuollainen. Jaa en höttöön kiinnittänyt huomiota.
Tuo paperilla jäysteet pois ja uudet laakerit on hiluxin autotallivirittelyä parhaimmillaan, mutta kukaan työkseen autoja korjaava (ja täten korjaustyölleen jonkunlaisen takuun jo kuluttajasuojankin perustella antava) ei voi korjausta noin tehdä.
VW vaihtomoottorit ja kannet on yleensä (kuten tuossakin tapauksessa) hinnoiteltu niin, että on edullisempaa ja järkevämpää osaa uusi (vaihto-osa) kahden vuoden takuulla kuin korjata vanha kunnolla (koneistukset, kaikki tarvittavat osat pultit tiivisteet jne). Toki korjattuunkin takuun saa.
Noihin kun ei juurikaan mitään ylikokomäntiä jne ole saatavilla jos moottori tosiaan on leikannut kiinni.
Tuo paperilla jäysteet pois ja uudet laakerit on hiluxin autotallivirittelyä parhaimmillaan, mutta kukaan työkseen autoja korjaava (ja täten korjaustyölleen jonkunlaisen takuun jo kuluttajasuojankin perustella antava) ei voi korjausta noin tehdä.
VW vaihtomoottorit ja kannet on yleensä (kuten tuossakin tapauksessa) hinnoiteltu niin, että on edullisempaa ja järkevämpää osaa uusi (vaihto-osa) kahden vuoden takuulla kuin korjata vanha kunnolla (koneistukset, kaikki tarvittavat osat pultit tiivisteet jne). Toki korjattuunkin takuun saa.
Noihin kun ei juurikaan mitään ylikokomäntiä jne ole saatavilla jos moottori tosiaan on leikannut kiinni.
-
- -
- Viestit: 96
- Liittynyt: 12.12.2005 16:33
-
- -
- Viestit: 96
- Liittynyt: 12.12.2005 16:33
Eli TMI on vastuussa jos pystyy todistamaan tuotteen viallisuuden olleen jo ostohetkellä ja 1.5v on aika pitkä aika. Vielä kun ei edes tiedä syytä tähän että vettä noin paljon öljynseassa.
Joten ainoaksi oljenkorreksi jää nyt maahantuojalle reklamaatio. Mutta tarkoitus olis kuitenkin saada kone vaihettua mahd halvalla.
Onko kellään tietoa miten noi Polon vuosimalli erot koneissa menee. Eli jos minun autoni on 2001 niin minkä vuoden koneet siihen käy. 55kW tuskin helposti löytyy mutta ei sillä niin merkitystä... kyllä se 44kWkin käy
Joten ainoaksi oljenkorreksi jää nyt maahantuojalle reklamaatio. Mutta tarkoitus olis kuitenkin saada kone vaihettua mahd halvalla.
Onko kellään tietoa miten noi Polon vuosimalli erot koneissa menee. Eli jos minun autoni on 2001 niin minkä vuoden koneet siihen käy. 55kW tuskin helposti löytyy mutta ei sillä niin merkitystä... kyllä se 44kWkin käy
Eli TMI on vastuussa jos pystyy todistamaan tuotteen viallisuuden olleen jo ostohetkellä ja 1.5v on aika pitkä aika.
Tuota et mitenkään pysty todistamaan ja täysin järjettömältä kuulostaisi, että tuo TMI tuossa maksumieheksi joutuu.
Nyt selvis että autoon on asennettu tuo huohottimen lämmitin joten siitä ei vika johdu. VW liike ei periaattesta kerro syytä/arvailua tähän vikaan ettei heitä syytetä myohemmin mistään.
Lähde tuosta vääntämään VW:n kanssa kättä. Lämmitin ei ole toiminut tai se on asennettu väärin, koska jäätähän siellä motissa oli runsaasti? Mikäli VW Suomessa ei osoita yhteistyökykyä, niin lähesty suoraan Saksan konttoria. Käsittääkseni VW:n pitäisi pystyä todistamaan, että lämmitin on toiminut oikein. Tämänhän on VW:ltä todettu tyyppiviaksi?
-
- -
- Viestit: 96
- Liittynyt: 12.12.2005 16:33
-
- -
- Viestit: 96
- Liittynyt: 12.12.2005 16:33
Meinasin vaan että jos vaihdan tommosen AHW koneen ton AUAn tilalle niin pitäiskö mennä heittämällä? kun ei noita AUA koneita ole käytettyjä ja AHW koneita on senkin edestä.
Oottelen tässä nyt maahantuojan soittoa ja selvitystä miksi ne eivät osallistu talkoihin... täytyy varmaan huomenna muistuttaa.
Oottelen tässä nyt maahantuojan soittoa ja selvitystä miksi ne eivät osallistu talkoihin... täytyy varmaan huomenna muistuttaa.
No eikös tuo nyt tullut jo selväksi. Auton huolto- ja omistushistoria ei ole sen kaltainen, että hyvityksen rajat täyttyisivät.
Ongelmia ei todennäköisesti voi välttää mikäli vaihtaa tilalle toisella moottorikoodilla varustetun moottorin. Perusmoottori voi ollakin sama, mutta anturoinneissa jne on eroja.
Ongelmia ei todennäköisesti voi välttää mikäli vaihtaa tilalle toisella moottorikoodilla varustetun moottorin. Perusmoottori voi ollakin sama, mutta anturoinneissa jne on eroja.
Onko kellään tietoa miten noi Polon vuosimalli erot koneissa menee. Eli jos minun autoni on 2001 niin minkä vuoden koneet siihen käy. 55kW tuskin helposti löytyy mutta ei sillä niin merkitystä... kyllä se 44kWkin käy
Noi VW:n 1.4 koneet on alusta lähtien ollut samaa sontaa. Ensimmäisissä malleissa ei kuulemma voitelu toiminut jonka takia leipoi kiinni..
Mulla olis yks 110tkm ajettu 55 kW AUA ylimääräisenä (lähinnä osina, koska sylinterit ruostunut ilmankosteudesta kun ei tullut rasvattua) jakohihnavikaisesta -01 vm. cordobasta (kansi ja venttiilit solmussa, kansi kuitenkin kunnostettavissa).
-
- -
- Viestit: 96
- Liittynyt: 12.12.2005 16:33
Noi AUAt on kyllä aika kiven alla. VW liikkeen huoltoneuvoja selvitti että saattais mennä heittämällä AHW AUAn tilalle. Koska jos lähtee tilaamaan tehdaskorjattua konetta niin tilauskaavaakkeessa AUA ja AHW on sama asia. Täytyy varmaan tuota kokeilla että onnistuuko. Jos ei onnistu niin ohjainboksin joutuu vaihtaa AHWtä vastaavaks.
VW vaihtomoottorit ja kannet on yleensä (kuten tuossakin tapauksessa) hinnoiteltu niin, että on edullisempaa ja järkevämpää osaa uusi (vaihto-osa) kahden vuoden takuulla kuin korjata vanha kunnolla (koneistukset, kaikki tarvittavat osat pultit tiivisteet jne). Toki korjattuunkin takuun saa.
Tuosta olen kyllä eri mieltä. Tosin vanhemmasta vehkeestä kyse, mutta AAZin leipoessa ehdotti VW koneenvaihtoa hintaan 4000e. Jos omalle työlle ei laske hintaa, jäi koneen kunnostamisen (ja kunnolla kunnostamisen, mitään pommiratkaisuja ei tehty, kaikki mahdollisesti kuluva vaihdettiin) hinnaksi 600e.
Sorry OT.
Tässähän on taas tilanne missä arvotaan yhden liikkeen sanomisien perusteella, ilman mitään tietoa asioista ihan mitä sattuu ja tuloksena on saatanallista rahanmenoa... mitä luultavimmin tuolla ei ole mitään vikaa männissä, lohkossa tai muussa.. korkeintaan kiertokangille ja kampiakselille saa vaihtaa laakerit ja koneistaa kaulat jos sitäkään edes tarvii tehdä. Tästä voi selvitä hyvinkin edukkaasti ja kannattaa oikeasti harkita että tekee tämän remontin järjen kanssa ilman etä pelleilee ja mokaa hommaa jollain vielä paskemmalla purkuosalla ym.
-
- -
- Viestit: 362
- Liittynyt: 21.9.2003 13:17
-
- -
- Viestit: 362
- Liittynyt: 21.9.2003 13:17
-
- -
- Viestit: 96
- Liittynyt: 12.12.2005 16:33
Eli koneesta on kansi vaihdettava eli leikannu kiinni. ja alakerrassa myös laakerit ja akseli vaurio. sylinterin kiinnileikkauksesta ei varmaa tietoo... koska ei niin syvälle ole katsonut.
Olin just maahantuojan asiakaspalvelijan kanssa puhelimessa, soitti äsken vaikka lupas soittaa jo torstaina ekan kerran. Maahantuoja ei ota osaa remppaan koska se vuoden tehdastakuu ei enään voimassa mikä on myönnetty vuonna 2001. Nainen otti herneitä ku kyselin että mitä siihen vaaditaan että olisitte lähteneet mukaan, koska liikkeessä puhuttiin että VW on korvannu alle 10v vanhojen autojen vastaavia remppoja. Ei oikeen osannu vastata mihinkään... ja sit kun kysyin että mihin voi lähettää reklamaation tapahtuneesta, vastaus kuului sp-osote ja totes että sinne voi niitä "juttuja" kirjotella. ihme tyyppi kun en edes ite hermoillu mitään vaan kyselin tietenkin paljon mutta kun ei osannut vastailla niin alko palvelija hermoilee. Nyt suututtaa ensimmäistä kertaa koko tän "projektin" aikana, yhen kireen naisen takia!
Olin just maahantuojan asiakaspalvelijan kanssa puhelimessa, soitti äsken vaikka lupas soittaa jo torstaina ekan kerran. Maahantuoja ei ota osaa remppaan koska se vuoden tehdastakuu ei enään voimassa mikä on myönnetty vuonna 2001. Nainen otti herneitä ku kyselin että mitä siihen vaaditaan että olisitte lähteneet mukaan, koska liikkeessä puhuttiin että VW on korvannu alle 10v vanhojen autojen vastaavia remppoja. Ei oikeen osannu vastata mihinkään... ja sit kun kysyin että mihin voi lähettää reklamaation tapahtuneesta, vastaus kuului sp-osote ja totes että sinne voi niitä "juttuja" kirjotella. ihme tyyppi kun en edes ite hermoillu mitään vaan kyselin tietenkin paljon mutta kun ei osannut vastailla niin alko palvelija hermoilee. Nyt suututtaa ensimmäistä kertaa koko tän "projektin" aikana, yhen kireen naisen takia!
-
- -
- Viestit: 362
- Liittynyt: 21.9.2003 13:17
-
- -
- Viestit: 96
- Liittynyt: 12.12.2005 16:33
Jumbbane: Kuka makso takuun? Liike vai kuka?
Mistäs saa tietää että onko toi öljypumppu ehjä ennenku laittaa uuden koneen nokille ja starttaa...
Leskinen Posted: 12.2.2007 12:40 Post subject:
--------------------------------------------------------------------------------
Quote:
halvalla kuntoon ja äkkiä kiertoon...
Ja parin viikon päästä täällä joku alottaa vastaavan aiheen :D
-----------
Tarkotus on kyllä vaihtaa isompaan mutta kyllä laitan auton ihan kunnolla kuntoon.
Ajatuksena oli Passatti mutta on vähän maku menny volkkareihin... vaikka tod. näkösesti seuraavassa VWssä ei mitään vastaavaa jos kone ei ole 14,16V pska.
Mistäs saa tietää että onko toi öljypumppu ehjä ennenku laittaa uuden koneen nokille ja starttaa...
Leskinen Posted: 12.2.2007 12:40 Post subject:
--------------------------------------------------------------------------------
Quote:
halvalla kuntoon ja äkkiä kiertoon...
Ja parin viikon päästä täällä joku alottaa vastaavan aiheen :D
-----------
Tarkotus on kyllä vaihtaa isompaan mutta kyllä laitan auton ihan kunnolla kuntoon.
Ajatuksena oli Passatti mutta on vähän maku menny volkkareihin... vaikka tod. näkösesti seuraavassa VWssä ei mitään vastaavaa jos kone ei ole 14,16V pska.
Halvalla kuntoon ja äkkiä kiertoon...
En nyt tarkoittanut ihan sitä mitä ehkä ymmärsitte.
"Halvalla kuntoon" ei välttämättä tarkoita fiaskoa. Joka paikasta löytyy osaavia käsiä joista selviää huomattavasti halvemmalla kuin merkkiliikkeen lasipalatsin sisällä ruuvaavista jannuista. Tuskinpa varaosat käytetyistä koneista kovinkaan huonoja on, tosin ehkä kannattaa harkita mitä osia ottaa. esim. kiinni leiponeesta pannusta.
Eipä kannata tohon WW:n (world war) 1.9 Diesel koneeseenkaan sekaantua. Tahtoo olla vähän liiankin huollon kipeä laite. Enemmänkin moottorikorjaamojen unelma haljennein kansineen ja katkennein remmeineen.
Tähän sopiikin hyvin klassiset autokorjaajan sanat, "Jos kaikki autot olisi toyotia, ei meillä olisi töitä."
-
- -
- Viestit: 96
- Liittynyt: 12.12.2005 16:33
Kannattanee sitten varautua ongelmiin amisasennuksen kanssa. Voi sattua säkä ja kaveri joka homman tekee, on tosissaan oppimassa ja opettelemassa alaa ja pyrkii siten olla tekemättä sutta ja sekundaa. Toinen sauma on sitten jos homman suorittaa kavereiden kanssa velliperä jota homma ei todellakaan kiinnosta, niin saattaa olla vaikkasta silakka lämppäri kanavassa käytännön jekkuna, ja johdot ristissä pellin alla. Kannattaa muistaa, että halvin ei ole aina paras, sekä köyhän ei ole varaa ostaa halpaa...
Tuosta AUA moottorista ei kannata kampiakselin laakerikauloja ottaa irti, on viimeistään siinä vaiheessa lohko romurautaa. Lohkossa on esijännitys joka poistuu kun laakerikaulat avaa ja kampuran laakerikaulojen linja menee kieroksi. Tässä tapauksessa jos kampiakseli on ottanut kipeää on (puoli)moottorin vaihto ainoa keino.
-
- -
- Viestit: 96
- Liittynyt: 12.12.2005 16:33
Poloon ei ole vieläkään löytynyt sopivaa vaihtokonetta. Suomesta ei ainakaan löydy mutta ruotsissa pari mahista olis. Maahantuojan kanssa on vielä pientä vääntöä koska saksan tehtaalta pyysivät vielä tarkistamaan asian uudestaa koska olin yhteydessä suoraan tehtaalle. Nyt on jo uus autokin hommattu Toyota Avensis Sol Technical Wagon ;). tosi näppärä peli aika lailla eri luokkaa ku polo. 2v takuulla tietenkin piti saada koska konerikko jäi kummittelemaan...
-
- -
- Viestit: 96
- Liittynyt: 12.12.2005 16:33
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa