Lämmöt ei nouse pakkasella! Golf IV Variant 1.9TDi -05

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Ahtopaine
-
Viestit: 43
Liittynyt: 11.1.2006 22:50

Lämmöt ei nouse pakkasella! Golf IV Variant 1.9TDi -05

ViestiKirjoittaja Ahtopaine » 24.1.2007 17:02

Eli ei nuot jähytysnesteen lämmöt nouse pakkasella millään normaaliin 90 asteen tasolle. Esim. nyt yli 20 asteen pakkasessa jää neula 70 asteen kohdille ja tuohonkin asti nousee todella hitaasti.

Mitä pitäisi tehdä? ...yrittää saada jonkunlainen paffin pala syylärin eteen? ...ilmeisesti puskuri irrotettava, jotta pääsee tuonne väliin asentamaan? Kuinka ison osan syylärista paffin tms. esteen tulisi peittää? Saisiko jostain edullisesti jotain valmista siistinnäköistä tuotetta, minkä voisi kiinnittää jotenkin suoraan etusäleikön ulkopinnalle? Heittäkää muutakin asiaan liittyvää jos tulee mieleen...

Foliatechin hiilarikalvo saattas näyttää siinä keulalla aika irvokkaalle... :P

naukja2
-
Viestit: 77
Liittynyt: 26.12.2006 18:02

ViestiKirjoittaja naukja2 » 24.1.2007 17:15

Lompsit wolkkarin waraosa liikkeeseen ja pyydät maskin suojan.
Tulee 2-osaisena ja kiinnitetään ulkopuolelle jousikoukuilla.
Riittää, että tukkii puskurin alapuolisen aukon näillä pakkasilla vielä.
Kustantaa 30-40€.

Mrk
-
Viestit: 283
Liittynyt: 23.7.2003 14:34

ViestiKirjoittaja Mrk » 24.1.2007 17:23

Ja esim. siihen puskurin ala-aukkoon on helppo tehdä itekkin suoja. Itse räpelsin joskus ylimääräisestä roiskeläppäkumista ja nippusiteillä kiinni ritilöihin, tuli hyvä ja siisti, aikaa meni ainakin 15 minsaa...

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 24.1.2007 17:28

kannattaa mitata lämmitysvastukset että ovatko toimivat ja tarkistaa että EGR on toiminnassa.

HarriJ
-
Viestit: 48
Liittynyt: 9.12.2005 21:26

ViestiKirjoittaja HarriJ » 24.1.2007 18:02

Suosittelen webastoa/eeberiä. Toi ei oo vika vaan ominaisuus.

Finnhopper
-
Viestit: 262
Liittynyt: 23.9.2005 8:23

ViestiKirjoittaja Finnhopper » 24.1.2007 20:18

Ei muuten tunnu löytyvän tuota maskipeitettä enään. Olen omaan kiesiin tuota nyt jokusesta merkkiliikkeestä kysellyt ja 'ei oota' ja 'ei saa enää' vastauksia vaan ropisee. Boraan kuulemma löytyisi, mutta iv golfin mallia ei saa. Muuten itellä lämmöt nousee omalla työmatkalla kyllä normaaliin ja maantiellä lämpöä piisaa, mutta 20 pakkasilla rupesi kyllä sitten tuolla kaupungin päässä valoissa joskus jo tippumaan vajavaisiksi.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 24.1.2007 21:38

Ei tarvii rumia keulasuojia kun nyppäsee maskin irti ja tiputtaa telttapatjan palasen siihen syylärin eteen.
Coolerin ilmanotosta myös ritilä pois ja kanaali täyteen vaahtomuovia.
Noin uudessa luulisi termarin olevan vielä kunnossa, vanhemmissa törmää silloin epäkuntoisiin, tänäänkin yksi -95 Audi lämpeni ilman syylärin tukkimista 60 asteeseen ja peitolla yli 70.

sms
-
Viestit: 190
Liittynyt: 4.5.2005 9:13

ViestiKirjoittaja sms » 24.1.2007 21:47

Hmm, onkohan mun termari kans jatkuvasti osittain auki ku ei lämpene ku 78 asteeseen maks vagcomin mukaan. Taitaa osua normaalilämmön haarukkaan ku yheksääkymppiä osottaa mittari.

papparatsi
-
Viestit: 37
Liittynyt: 9.11.2006 13:53

ViestiKirjoittaja papparatsi » 25.1.2007 13:36

Olisko jollain kädestä-suuhun / rautalankamalliksi kuvia tms miten se Golf IV:n ylämaski irrotetaan/kiinnitetään? Tarkoitus tutkailla itsekin tuota pahvin, plexin tms laittamista syylärille "yläkautta".

Tosiaan EGR:n tulppaaminen heikentää lämmönkeruuta näillä pakkaskeleillä (-20C ) huomattavasti!

kizmou
-
Viestit: 439
Liittynyt: 24.7.2003 21:29

ViestiKirjoittaja kizmou » 25.1.2007 14:52

kyllä ne lämpiää vaikka on egr tukossa... kaasun asennolla on aikamoinen vaikutus lämpöjen nousuun... ;)

papparatsi
-
Viestit: 37
Liittynyt: 9.11.2006 13:53

ViestiKirjoittaja papparatsi » 25.1.2007 15:12

Ennen pysyi 90C:ssä matkanopeudella -35C:ssä. Nyt samalla konfiguraatiolla ei taho pysyä edes -20C:ssä :/

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 25.1.2007 19:08

mulla kans ei meinannut mosa lämmetä yli 70 kun oli egr tukittuna, jos oli pakkasta -20 tai yli.
Toi revittelemällä lämmittely on just kaikkein järkevintä.

andy
-
Viestit: 32
Liittynyt: 19.8.2006 22:40

ViestiKirjoittaja andy » 25.1.2007 23:12

Etenkin kaupungissa ajaessa kannattaa tiputtaa sisäpuhaltimen nopeutta, auttaa yllättävän hyvin ainakin omassa. Automaatti asennossa ei varmasti pysy ilman eberiä lämpöisenä.

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 26.1.2007 8:28

Ootko wällyltä kysyny nokkapeittoa? Juuri hommasin -02 passattiin niitten tekemän nokkapeiton ja maksoi 35 euroa.

www.wally.fi ja sivuilta löytyy myös jälleenmyyjät.

papparatsi
-
Viestit: 37
Liittynyt: 9.11.2006 13:53

ViestiKirjoittaja papparatsi » 26.1.2007 9:28

Kilven alapuolinen osa peitetty mustalla pleksillä. Puhallusta Climatronicilla ei pysty oikein pitämään edes kolmannen täpän kohdalla (lämpöasetus +21C) edes matka-ajossa. Lämpenemisnopeus on myös heikentynyt mutta siihen pystyy vaikuttamaan puhaltimella, hanan antamisella, ym mutta 3h matka-ajossa ei kikkailut auta. Siksi kiinnostaa kokeilla ihan kunnon kattavia maskijuttuja suoraan tuonne sisuksiin. Kai Teillä joillain on vinkkiä miten se pikkumaski irtoaa ehjänä. Linkkiä?

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 26.1.2007 10:23

Googlella (Golf IV maskin irroitus) löytyi UltimateVW:n sivut ja sieltä tämä:
http://home.nycap.rr.com/brandonc/headlight/

papparatsi
-
Viestit: 37
Liittynyt: 9.11.2006 13:53

ViestiKirjoittaja papparatsi » 26.1.2007 10:29

Kas kiitos! Ei löytyny mun googlen versiolla ...

virtanen
-
Viestit: 69
Liittynyt: 3.6.2005 13:04

ViestiKirjoittaja virtanen » 27.1.2007 11:04

Etenkin kaupungissa ajaessa kannattaa tiputtaa sisäpuhaltimen nopeutta, auttaa yllättävän hyvin ainakin omassa. Automaatti asennossa ei varmasti pysy ilman eberiä lämpöisenä.


Joo saman havainnon tein, auto-asento pyrkii jostain syystä pitämään puhallusta kovalla. Kun sen pudottaa puoleen automaatin ideasta, niin alkaa lämpömittari nousta.

Olis kova sana katsoa Vag-commilla mitkä on anturin todellinen näyttämä, siilä mittarin softa suodattaa oikeaa tietoa.

sami_p
-
Viestit: 528
Liittynyt: 23.7.2003 17:05

ViestiKirjoittaja sami_p » 27.1.2007 12:50

Olis kova sana katsoa Vag-commilla mitkä on anturin todellinen näyttämä, siilä mittarin softa suodattaa oikeaa tietoa.


Ainakaan 10-15 asteen heittoa ei viisarista silmällä huomaa. Eli niinpä jää vuotava/muuten rikkonainen termostaatti havaitsematta.
Tottakai merkki-, malli- tai yksilöeroja voi olla.

andy
-
Viestit: 32
Liittynyt: 19.8.2006 22:40

ViestiKirjoittaja andy » 27.1.2007 14:36

Itse olen vielä tehnyt niin että olen laittanut pyynnön esim. 26 asteeseen tai kovemmilla pakkasilla HI -asentoon, niin varmasti riittää lämmintä ja voi vähentää huoletta puhallusnopeutta kaupungissa. Joskus on näin tehtävä myös maantiellä, muistelen että viime talvena n. 30 asteen pakkasella tämmöisiä temppuja piti tehdä, kun ei viitsi eberiä pitää koko työmatkaa päällä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 12 vierailijaa