Lämmöt ei nouse pakkasella! Golf IV Variant 1.9TDi -05
Valvoja: ffp jäsenet
Lämmöt ei nouse pakkasella! Golf IV Variant 1.9TDi -05
Eli ei nuot jähytysnesteen lämmöt nouse pakkasella millään normaaliin 90 asteen tasolle. Esim. nyt yli 20 asteen pakkasessa jää neula 70 asteen kohdille ja tuohonkin asti nousee todella hitaasti.
Mitä pitäisi tehdä? ...yrittää saada jonkunlainen paffin pala syylärin eteen? ...ilmeisesti puskuri irrotettava, jotta pääsee tuonne väliin asentamaan? Kuinka ison osan syylärista paffin tms. esteen tulisi peittää? Saisiko jostain edullisesti jotain valmista siistinnäköistä tuotetta, minkä voisi kiinnittää jotenkin suoraan etusäleikön ulkopinnalle? Heittäkää muutakin asiaan liittyvää jos tulee mieleen...
Foliatechin hiilarikalvo saattas näyttää siinä keulalla aika irvokkaalle... :P
Mitä pitäisi tehdä? ...yrittää saada jonkunlainen paffin pala syylärin eteen? ...ilmeisesti puskuri irrotettava, jotta pääsee tuonne väliin asentamaan? Kuinka ison osan syylärista paffin tms. esteen tulisi peittää? Saisiko jostain edullisesti jotain valmista siistinnäköistä tuotetta, minkä voisi kiinnittää jotenkin suoraan etusäleikön ulkopinnalle? Heittäkää muutakin asiaan liittyvää jos tulee mieleen...
Foliatechin hiilarikalvo saattas näyttää siinä keulalla aika irvokkaalle... :P
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 262
- Liittynyt: 23.9.2005 8:23
Ei muuten tunnu löytyvän tuota maskipeitettä enään. Olen omaan kiesiin tuota nyt jokusesta merkkiliikkeestä kysellyt ja 'ei oota' ja 'ei saa enää' vastauksia vaan ropisee. Boraan kuulemma löytyisi, mutta iv golfin mallia ei saa. Muuten itellä lämmöt nousee omalla työmatkalla kyllä normaaliin ja maantiellä lämpöä piisaa, mutta 20 pakkasilla rupesi kyllä sitten tuolla kaupungin päässä valoissa joskus jo tippumaan vajavaisiksi.
Ei tarvii rumia keulasuojia kun nyppäsee maskin irti ja tiputtaa telttapatjan palasen siihen syylärin eteen.
Coolerin ilmanotosta myös ritilä pois ja kanaali täyteen vaahtomuovia.
Noin uudessa luulisi termarin olevan vielä kunnossa, vanhemmissa törmää silloin epäkuntoisiin, tänäänkin yksi -95 Audi lämpeni ilman syylärin tukkimista 60 asteeseen ja peitolla yli 70.
Coolerin ilmanotosta myös ritilä pois ja kanaali täyteen vaahtomuovia.
Noin uudessa luulisi termarin olevan vielä kunnossa, vanhemmissa törmää silloin epäkuntoisiin, tänäänkin yksi -95 Audi lämpeni ilman syylärin tukkimista 60 asteeseen ja peitolla yli 70.
-
- -
- Viestit: 37
- Liittynyt: 9.11.2006 13:53
-
- -
- Viestit: 37
- Liittynyt: 9.11.2006 13:53
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
Ootko wällyltä kysyny nokkapeittoa? Juuri hommasin -02 passattiin niitten tekemän nokkapeiton ja maksoi 35 euroa.
www.wally.fi ja sivuilta löytyy myös jälleenmyyjät.
www.wally.fi ja sivuilta löytyy myös jälleenmyyjät.
-
- -
- Viestit: 37
- Liittynyt: 9.11.2006 13:53
Kilven alapuolinen osa peitetty mustalla pleksillä. Puhallusta Climatronicilla ei pysty oikein pitämään edes kolmannen täpän kohdalla (lämpöasetus +21C) edes matka-ajossa. Lämpenemisnopeus on myös heikentynyt mutta siihen pystyy vaikuttamaan puhaltimella, hanan antamisella, ym mutta 3h matka-ajossa ei kikkailut auta. Siksi kiinnostaa kokeilla ihan kunnon kattavia maskijuttuja suoraan tuonne sisuksiin. Kai Teillä joillain on vinkkiä miten se pikkumaski irtoaa ehjänä. Linkkiä?
Googlella (Golf IV maskin irroitus) löytyi UltimateVW:n sivut ja sieltä tämä:
http://home.nycap.rr.com/brandonc/headlight/
http://home.nycap.rr.com/brandonc/headlight/
-
- -
- Viestit: 37
- Liittynyt: 9.11.2006 13:53
Etenkin kaupungissa ajaessa kannattaa tiputtaa sisäpuhaltimen nopeutta, auttaa yllättävän hyvin ainakin omassa. Automaatti asennossa ei varmasti pysy ilman eberiä lämpöisenä.
Joo saman havainnon tein, auto-asento pyrkii jostain syystä pitämään puhallusta kovalla. Kun sen pudottaa puoleen automaatin ideasta, niin alkaa lämpömittari nousta.
Olis kova sana katsoa Vag-commilla mitkä on anturin todellinen näyttämä, siilä mittarin softa suodattaa oikeaa tietoa.
Olis kova sana katsoa Vag-commilla mitkä on anturin todellinen näyttämä, siilä mittarin softa suodattaa oikeaa tietoa.
Ainakaan 10-15 asteen heittoa ei viisarista silmällä huomaa. Eli niinpä jää vuotava/muuten rikkonainen termostaatti havaitsematta.
Tottakai merkki-, malli- tai yksilöeroja voi olla.
Itse olen vielä tehnyt niin että olen laittanut pyynnön esim. 26 asteeseen tai kovemmilla pakkasilla HI -asentoon, niin varmasti riittää lämmintä ja voi vähentää huoletta puhallusnopeutta kaupungissa. Joskus on näin tehtävä myös maantiellä, muistelen että viime talvena n. 30 asteen pakkasella tämmöisiä temppuja piti tehdä, kun ei viitsi eberiä pitää koko työmatkaa päällä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa