AGR:n piristämisen vaiheet?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

HannuK
-
Viestit: 69
Liittynyt: 10.10.2006 2:20

AGR:n piristämisen vaiheet?

ViestiKirjoittaja HannuK » 24.1.2007 14:33

Missä vaiheessa kannattaisi vaihtaa mitäkin osia.

Siitä kai olisi hyvä aloittaa, että missä vaiheessa koneeseen pitää alkaa vaihtamaan lujempaa osaa (kiertokankea, mäntää jne)? Niin radikaaleja piristyksiä en meinaa alkaa tekemään, että ko operaatioihin tarvisi alkaa. Tarkoitus pitää ihan käyttöautona tuo golffi.

Entä mitä kaikkea kestää tehdä ennen kun kytkin alkaa antautumaan?

Varovasti kun olen miettinyt että hommaisi isompaa nestepäätä, isommat ruiskusuuttimet, hybridi ahdin ja isompaa rööriä pakoputkistoon (+ mahdollisesti katin sisukset pois). Niin ja tietty noitten päälle lastu/uudelleen ohjelmointi.

Jos nyt pitäisi ensimmäisenä vaiheena sitä että tehoa olisi sen verran mitä kytkin kestää.. Mitä siis kannattaisi laittaa hankintalistalle?

-HannuK

SR2001
-
Viestit: 742
Liittynyt: 12.6.2006 9:54

ViestiKirjoittaja SR2001 » 24.1.2007 14:48

Pari vastusta --> every? tuollakin vissiin kyykyttää kytkintä jos käy hyvä mäihä.

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 24.1.2007 17:22

Sisuskalut kestää järkikäytöllä sen parisataa. Kytkin paljon vähemmän. Itse lähtisin päivittämään suuttimista ja turbosta. Kytkimen saa vaihdettua sitten kun sen alkuperäisen reistaaminen alkaa ärsyttämään.

HannuK
-
Viestit: 69
Liittynyt: 10.10.2006 2:20

ViestiKirjoittaja HannuK » 24.1.2007 17:42

Ilmeisesti se ruiskupumppu riittää isommillekin suuttimille ilman nestepään vaihtoa? Mihin tehoihin ja vääntöihin tuo pumppu vakiona riittää?

Kuinkahan pian se pakoputkisto alkaa ahistamaan?

-HannuK

wili.
-
Viestit: 201
Liittynyt: 17.3.2004 11:09

ViestiKirjoittaja wili. » 24.1.2007 21:38

ensimmäisenä kuitenkin tuo turbo rupee ahdistamaan.?
eli ekaks hankinta listalle toi finturbon gt15/20

HannuK
-
Viestit: 69
Liittynyt: 10.10.2006 2:20

ViestiKirjoittaja HannuK » 25.1.2007 10:32

Noni. Finturboon soitin ja selvis taas lisää asioita. Vaikuttaa siltä että tuollanen GT 15/20 puhallin vakio nieluisella pakopesällä (riittää jonnekin 180 hv korville) olisi SE juttu. Lisäksi jouhevampi downpipe ei kuulemma ole pahasta ollenkaan. Ilmeisesti se vakio nestepää riittää jonnekin 170 hv korville, joten ekana ei tarvi olla sitä vaihtamassa. Nyt sitten pitäs saada noihin suuttimiin jotain tietoa, eli mitkä olisi passelit. Race 520 yhteydessä oli mainintaa että kulutus kasvaa huomattavastikin, käykö niin joka tapauksessa muittenkin kanssa? Onko ne Race 520 suuttimet turhan isot jos tehojen suhteen en meinaakaan hakea yli 170-180hv?

Perhana kun suhteellisuudentaju meinaa karata kokonaan noitten kanssa.. kyllä kymppi pari lisää sais tulla.. sitten pian huomaakin että 90->170 =tehon kasvua 80hv :) -eli ei edes tuplaannu :D

-HannuK

Bud
-
Viestit: 49
Liittynyt: 30.7.2005 22:23

TDI viritystä...

ViestiKirjoittaja Bud » 25.1.2007 11:35

Vakiokytkin kestää luistamatta ~285-300Nm väännön.
Eli aloittasin viritysprojektin ENSIMMÄISEKSI kytkimen & asetelman vaihdolla.
Sen jälkeen suuttimet,fööni ja lopuksi säätö.(Harinen tai Karala)
Jos pelimerkkejä jäljellä niin isompi välijäähy.
Nuilla alkuun :)

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 25.1.2007 12:02

Tuosta kytkimestä voi olla montaa mieltä.... tosin tuolla paketilla voi alkaa luistaa.
Mulla oli vnt-25, race520, 12mm pumppu, portattu kansi, jyrkempi nokka, 2,5" putkisto, iso cuuleri ja putket niin vakio kytkin piti melko hyvin

HannuK
-
Viestit: 69
Liittynyt: 10.10.2006 2:20

ViestiKirjoittaja HannuK » 25.1.2007 12:36

Tuosta kytkimestä sen verran, että jos -tai lähinnä kun, vakio kytkin alkaa luistelemaan, niin mitä sen jälkeen? Pitääkö seuraavaksi siirtyä johonkin sinterilevyyn? "Henkilöauton kytkin" tarvii olla, siis siinä mielessä, että tyttöystävä tuskin suostuu ajelemaan jos pitää joku kisakytkin laittaa, eikähän sitä millään on/off kytkimellä varmasti itsekään mielellään ajele ruuhkissa. Onko siis tarjolla heittämällä sopivaa kytkintä joka kestää vääntöjä enemmän? Perhana kun ei ole laatikon/vauhtipyörän/kytkimen malleista tietoa, niin ei searchikaan paljon auta.

-HannuK

sami_p
-
Viestit: 528
Liittynyt: 23.7.2003 17:05

ViestiKirjoittaja sami_p » 25.1.2007 14:40

Onhan näistä kytkinasioistakin täällä höpisty kyllä aikalailla. Sachsin kisa-asetelma, vaikkapa vakiolevyllä, on pito- ja käyttöominaisuuksiltaan mainio. Enpä sintteriä edes haaveilisi.

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 25.1.2007 15:00

Race 520 yhteydessä oli mainintaa että kulutus kasvaa huomattavastikin


Ei pidä paikkaansa. Poljettaessa luonnollisesti nousee jnk verran, mutta matka-ajossa pysyy ~samana.

HannuK
-
Viestit: 69
Liittynyt: 10.10.2006 2:20

ViestiKirjoittaja HannuK » 25.1.2007 16:50

Ok. Eli Sachsin kireämpää asetelmaa + vakio kytkinlevyä ehdotettu.

http://www.sachs-race-engineering.de/ow ... /35862.pdf
Vm 98 AGR Golffiin tarjotaan: 883082 999778
Tuolta kun tavailee, niin ohjeistuksena on että kävisi vain 228mm levyn kanssa??


Sitten kun katsoo täältä luettelosta pitoja:
http://www.sachs-race-engineering.de/ow ... /35864.pdf

Niin pitäs kestää ilmeisesti 300Nm vakioa vastaavalla(?) kytkinlevyllä.

Eikö nuo arvot pidä paikkaansa, vai olenko ymmärtänyt jotain väärin?

-HannuK

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 25.1.2007 19:17

Minusta aika turha päivittää pelkkää levyä ja asetelmaa jos vauhtipyörä pysyy vakiona. Omani heilui kuin heikkopäinen kun sitä vaihdon yhteydessä tutkailin. Klapia oli jo ihan pelottava määrä. Valeon setti vois kanssa pelata tuossa configuraatiossa melko passelisti. kestää sen oman levynsä kanssa 300nm eikä täristele ja samalla särje jotain kalliimpaa. Itsellä Valeon vauhtis ja asetelma+ sintterilevy eikä luistosta tietoakaan. Toinen vaihtoehto on tietysti G60/1Z/AHU yksimassainen vauhtis ja Sachsin vahvistettu VR6 asetelma+levy. Se kestää sitten jo ihan tarpeeksi, mutta on tuntumaltaa aikalailla raskaampi kuin tuo valeo.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 11 vierailijaa