Missä vaiheessa kannattaisi vaihtaa mitäkin osia.
Siitä kai olisi hyvä aloittaa, että missä vaiheessa koneeseen pitää alkaa vaihtamaan lujempaa osaa (kiertokankea, mäntää jne)? Niin radikaaleja piristyksiä en meinaa alkaa tekemään, että ko operaatioihin tarvisi alkaa. Tarkoitus pitää ihan käyttöautona tuo golffi.
Entä mitä kaikkea kestää tehdä ennen kun kytkin alkaa antautumaan?
Varovasti kun olen miettinyt että hommaisi isompaa nestepäätä, isommat ruiskusuuttimet, hybridi ahdin ja isompaa rööriä pakoputkistoon (+ mahdollisesti katin sisukset pois). Niin ja tietty noitten päälle lastu/uudelleen ohjelmointi.
Jos nyt pitäisi ensimmäisenä vaiheena sitä että tehoa olisi sen verran mitä kytkin kestää.. Mitä siis kannattaisi laittaa hankintalistalle?
-HannuK
AGR:n piristämisen vaiheet?
Valvoja: ffp jäsenet
Noni. Finturboon soitin ja selvis taas lisää asioita. Vaikuttaa siltä että tuollanen GT 15/20 puhallin vakio nieluisella pakopesällä (riittää jonnekin 180 hv korville) olisi SE juttu. Lisäksi jouhevampi downpipe ei kuulemma ole pahasta ollenkaan. Ilmeisesti se vakio nestepää riittää jonnekin 170 hv korville, joten ekana ei tarvi olla sitä vaihtamassa. Nyt sitten pitäs saada noihin suuttimiin jotain tietoa, eli mitkä olisi passelit. Race 520 yhteydessä oli mainintaa että kulutus kasvaa huomattavastikin, käykö niin joka tapauksessa muittenkin kanssa? Onko ne Race 520 suuttimet turhan isot jos tehojen suhteen en meinaakaan hakea yli 170-180hv?
Perhana kun suhteellisuudentaju meinaa karata kokonaan noitten kanssa.. kyllä kymppi pari lisää sais tulla.. sitten pian huomaakin että 90->170 =tehon kasvua 80hv :) -eli ei edes tuplaannu :D
-HannuK
Perhana kun suhteellisuudentaju meinaa karata kokonaan noitten kanssa.. kyllä kymppi pari lisää sais tulla.. sitten pian huomaakin että 90->170 =tehon kasvua 80hv :) -eli ei edes tuplaannu :D
-HannuK
TDI viritystä...
Vakiokytkin kestää luistamatta ~285-300Nm väännön.
Eli aloittasin viritysprojektin ENSIMMÄISEKSI kytkimen & asetelman vaihdolla.
Sen jälkeen suuttimet,fööni ja lopuksi säätö.(Harinen tai Karala)
Jos pelimerkkejä jäljellä niin isompi välijäähy.
Nuilla alkuun :)
Eli aloittasin viritysprojektin ENSIMMÄISEKSI kytkimen & asetelman vaihdolla.
Sen jälkeen suuttimet,fööni ja lopuksi säätö.(Harinen tai Karala)
Jos pelimerkkejä jäljellä niin isompi välijäähy.
Nuilla alkuun :)
Tuosta kytkimestä sen verran, että jos -tai lähinnä kun, vakio kytkin alkaa luistelemaan, niin mitä sen jälkeen? Pitääkö seuraavaksi siirtyä johonkin sinterilevyyn? "Henkilöauton kytkin" tarvii olla, siis siinä mielessä, että tyttöystävä tuskin suostuu ajelemaan jos pitää joku kisakytkin laittaa, eikähän sitä millään on/off kytkimellä varmasti itsekään mielellään ajele ruuhkissa. Onko siis tarjolla heittämällä sopivaa kytkintä joka kestää vääntöjä enemmän? Perhana kun ei ole laatikon/vauhtipyörän/kytkimen malleista tietoa, niin ei searchikaan paljon auta.
-HannuK
-HannuK
Ok. Eli Sachsin kireämpää asetelmaa + vakio kytkinlevyä ehdotettu.
http://www.sachs-race-engineering.de/ow ... /35862.pdf
Vm 98 AGR Golffiin tarjotaan: 883082 999778
Tuolta kun tavailee, niin ohjeistuksena on että kävisi vain 228mm levyn kanssa??
Sitten kun katsoo täältä luettelosta pitoja:
http://www.sachs-race-engineering.de/ow ... /35864.pdf
Niin pitäs kestää ilmeisesti 300Nm vakioa vastaavalla(?) kytkinlevyllä.
Eikö nuo arvot pidä paikkaansa, vai olenko ymmärtänyt jotain väärin?
-HannuK
http://www.sachs-race-engineering.de/ow ... /35862.pdf
Vm 98 AGR Golffiin tarjotaan: 883082 999778
Tuolta kun tavailee, niin ohjeistuksena on että kävisi vain 228mm levyn kanssa??
Sitten kun katsoo täältä luettelosta pitoja:
http://www.sachs-race-engineering.de/ow ... /35864.pdf
Niin pitäs kestää ilmeisesti 300Nm vakioa vastaavalla(?) kytkinlevyllä.
Eikö nuo arvot pidä paikkaansa, vai olenko ymmärtänyt jotain väärin?
-HannuK
Minusta aika turha päivittää pelkkää levyä ja asetelmaa jos vauhtipyörä pysyy vakiona. Omani heilui kuin heikkopäinen kun sitä vaihdon yhteydessä tutkailin. Klapia oli jo ihan pelottava määrä. Valeon setti vois kanssa pelata tuossa configuraatiossa melko passelisti. kestää sen oman levynsä kanssa 300nm eikä täristele ja samalla särje jotain kalliimpaa. Itsellä Valeon vauhtis ja asetelma+ sintterilevy eikä luistosta tietoakaan. Toinen vaihtoehto on tietysti G60/1Z/AHU yksimassainen vauhtis ja Sachsin vahvistettu VR6 asetelma+levy. Se kestää sitten jo ihan tarpeeksi, mutta on tuntumaltaa aikalailla raskaampi kuin tuo valeo.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa