VW Passat TDI 96KW long life öljyn korvaava öljy?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Hilleri
-
Viestit: 10
Liittynyt: 9.1.2007 10:30

VW Passat TDI 96KW long life öljyn korvaava öljy?

ViestiKirjoittaja Hilleri » 11.1.2007 10:25

Mitä öljyjä tulisi käyttää 96KW TDI AWX koneessa. Kun haluaisin ruveta käyttämään normaalia huolto-ohjelmaa long lifen sijaan.

Esim mobil 1 esp formula 5W-30 on long life öljy, joka on VW 505.01. Mikäs korvaisi kyseisen öljyn 15tkm huoltovälillä?

Merkki ja öljyn merkinnät jos saisin, niin osaisi ostaa.

Nimimerkki: 200tkm Ja täys kansirensiremontti. (nokka,venttiilin nostimet,liuskat,venttiilin ohjarit ja kansipahvi)

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 11.1.2007 11:21

Ööö...esp formula on 507.00-öljy

Mobil synt S special v on 505.01-öljy, castrolin txt:tä on 505.01 versio ja eikös nesteen city standard ole 505.01? Mutu-tuntumalla 505.01 öljyillä voisi ajaa uudemmissa 15tkm vaihtovälillä mutta asiasta oikeasti tietävät saanevat kertoa voiko niin tehdä.

Minä en luota että suomen olosuhteissa voisi ajella samoilla öljyillä miltei 30 tkm. Omaan 3bg:hen vaihdatin 507.00-öljyt 22tkm jälkeen ja n. 20tkm vaihtoväliä tulen varmaankin pitämään. Tulee loppupeleissa samanhintaiseksi kuin edelliseen tdi:hin 10tkm vaihtoväli öljyille.

IlkkaMoilanen
-
Viestit: 163
Liittynyt: 26.6.2005 22:48

ViestiKirjoittaja IlkkaMoilanen » 11.1.2007 11:36

200tkm Ja täys kansirensiremontti. (nokka,venttiilin nostimet,liuskat,venttiilin ohjarit ja kansipahvi)


Itteäki on mietityttäny varsinki pohjoisempana ajaa samoilla oljyillä 30 tkm.

Mahtoi olla kallis remppa.

Hilleri
-
Viestit: 10
Liittynyt: 9.1.2007 10:30

ViestiKirjoittaja Hilleri » 11.1.2007 13:34

Löysin mobilin sivuilta tuon Mobil synt S special v Joka on tarkoitettu ajettavaksi sen 15tkm TDi koneilla.

Kyllä olet oikeassa tuon ESP on 507.0, mutta se on myös 505.01 long life öljy

Kerron tarkeemmin edillisessä otsikossa, kuinka kallista tuli ja mistä kaikki lähti liikkeelle.

golf tdi
-
Viestit: 208
Liittynyt: 19.6.2004 19:36

ViestiKirjoittaja golf tdi » 11.1.2007 19:42


bowtie81
-
Viestit: 128
Liittynyt: 1.7.2006 15:02

ViestiKirjoittaja bowtie81 » 13.1.2007 10:08

teboilin uudet carat öljyt on suunniteltu just VAG koneita silmälläpitäen, ja tebiksen öljythän yleensä ovat olleet laadukkaita, ainakin TM:n testeissä. Tota caratia laitettiin LL huollossa vanhempieni dieselfabiaan, omassa autossa olen käyttänyt uudesta asti teboilin diamond dieseliä koska mulla ei ole LL ohjelmaa, eli 15tkm huoltoväli.

Kane
-
Viestit: 344
Liittynyt: 1.11.2003 20:45

ViestiKirjoittaja Kane » 14.1.2007 12:30

Aika taikinaa noi longlifet kyllä... Merkkihuollossa päivitin huoltoväliherjaimen 15t välille, ja sen jälkeen käyttänyt Valvoline Racing tai Valvoline Durablend Diesel -öljyä.
Eipä rapise enää nostimet kylmäkäynnistyksissä...

mikmoila
-
Viestit: 108
Liittynyt: 12.5.2004 13:29

ViestiKirjoittaja mikmoila » 14.1.2007 22:23

Esim mobil 1 esp formula 5W-30 on long life öljy, joka on VW 505.01. Mikäs korvaisi kyseisen öljyn 15tkm huoltovälillä?


No esim juuri tuo sama öljy, voihan sitä vaihtaa 15tkm väleinkin.

Hilleri
-
Viestit: 10
Liittynyt: 9.1.2007 10:30

ViestiKirjoittaja Hilleri » 15.1.2007 9:04

Voihan sitä samaakin käyttää, mutta olen sellasta kuulut, että nämä LL öljyt ei ole niin puhdistavia kuin 15tkm vaihtovälin öljyt. Eli eivät sitoisi itseensä niin paljon likaa.

Korjatkaa jos olen väärässä.

kahe
-
Viestit: 71
Liittynyt: 25.7.2004 22:38

ViestiKirjoittaja kahe » 16.1.2007 8:49

Itse olen käyttänyt Teboil Diamond diesel 505.01 öljyä ja tuohan pärjäsi hienosti TM:n testissäkin. Mulla on ollut 15tkm vaihto uudesta asti.

On sitten eri asia kuinka tuo öljytyypin vaihto alkaa puhdistaan konetta ja kannattaako jopa vaihtaa öljyt/suodatin useammin alkuun.

GC
-
Viestit: 162
Liittynyt: 4.8.2003 7:49

ViestiKirjoittaja GC » 18.1.2007 9:02

Viime huollossa laittoivat ilmeisesti vahingossa longlife öljyt, vaikka tavallisella on ajeltu tähän asti. Nyt 10tkm myöhemmin kone nykii alle 2000 kierroksella, kuluttaa about litran enemmän ja savuttaa aivan helvetisti pienelläkin kaasun painamisella. En tiedä johtuuko öljystä, mutta aika helposti se tulee mieleen.
Kone on 96kw AVF ja kilsoja nyt 160tkm.

Vaatii vissiin EGR:n ja imusarjan siivouksen? Vai onko jotain muita hyviä teorioita mistä tämmöset oireet johtuu?

e: lisätty kierroksia
Viimeksi muokannut GC, 18.1.2007 9:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Pasaatti
-
Viestit: 1424
Liittynyt: 26.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 18.1.2007 9:40

Vois sanoo et mikä tahansa pata jo nykii 200 rpm kohdalla ;-) Voisko johtua tukkoisesta ilmansuodattimesta/ lumiverkosta siinä etupuolella. Itellä väärät öljyt aiheutti kylläkin savutusta, mutta sekä myös järjettömän öljyn kulutuksen (muistin mukaan 2l/4 tkm)

JuzzaP
-
Viestit: 127
Liittynyt: 1.5.2004 11:22
Viesti:

ViestiKirjoittaja JuzzaP » 18.1.2007 13:11

ATD -pumpparissa tällaiset vaihtuu 10-15tkm välein. Onko jokin muu sitten parempaa, en tiedä, kun tuokin tuntuu toimivan... http://www.shell.com/static/fi-fi/downl ... a_5w40.pdf


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa