Mitä öljyjä tulisi käyttää 96KW TDI AWX koneessa. Kun haluaisin ruveta käyttämään normaalia huolto-ohjelmaa long lifen sijaan.
Esim mobil 1 esp formula 5W-30 on long life öljy, joka on VW 505.01. Mikäs korvaisi kyseisen öljyn 15tkm huoltovälillä?
Merkki ja öljyn merkinnät jos saisin, niin osaisi ostaa.
Nimimerkki: 200tkm Ja täys kansirensiremontti. (nokka,venttiilin nostimet,liuskat,venttiilin ohjarit ja kansipahvi)
VW Passat TDI 96KW long life öljyn korvaava öljy?
Valvoja: ffp jäsenet
Ööö...esp formula on 507.00-öljy
Mobil synt S special v on 505.01-öljy, castrolin txt:tä on 505.01 versio ja eikös nesteen city standard ole 505.01? Mutu-tuntumalla 505.01 öljyillä voisi ajaa uudemmissa 15tkm vaihtovälillä mutta asiasta oikeasti tietävät saanevat kertoa voiko niin tehdä.
Minä en luota että suomen olosuhteissa voisi ajella samoilla öljyillä miltei 30 tkm. Omaan 3bg:hen vaihdatin 507.00-öljyt 22tkm jälkeen ja n. 20tkm vaihtoväliä tulen varmaankin pitämään. Tulee loppupeleissa samanhintaiseksi kuin edelliseen tdi:hin 10tkm vaihtoväli öljyille.
Mobil synt S special v on 505.01-öljy, castrolin txt:tä on 505.01 versio ja eikös nesteen city standard ole 505.01? Mutu-tuntumalla 505.01 öljyillä voisi ajaa uudemmissa 15tkm vaihtovälillä mutta asiasta oikeasti tietävät saanevat kertoa voiko niin tehdä.
Minä en luota että suomen olosuhteissa voisi ajella samoilla öljyillä miltei 30 tkm. Omaan 3bg:hen vaihdatin 507.00-öljyt 22tkm jälkeen ja n. 20tkm vaihtoväliä tulen varmaankin pitämään. Tulee loppupeleissa samanhintaiseksi kuin edelliseen tdi:hin 10tkm vaihtoväli öljyille.
-
- -
teboilin uudet carat öljyt on suunniteltu just VAG koneita silmälläpitäen, ja tebiksen öljythän yleensä ovat olleet laadukkaita, ainakin TM:n testeissä. Tota caratia laitettiin LL huollossa vanhempieni dieselfabiaan, omassa autossa olen käyttänyt uudesta asti teboilin diamond dieseliä koska mulla ei ole LL ohjelmaa, eli 15tkm huoltoväli.
Viime huollossa laittoivat ilmeisesti vahingossa longlife öljyt, vaikka tavallisella on ajeltu tähän asti. Nyt 10tkm myöhemmin kone nykii alle 2000 kierroksella, kuluttaa about litran enemmän ja savuttaa aivan helvetisti pienelläkin kaasun painamisella. En tiedä johtuuko öljystä, mutta aika helposti se tulee mieleen.
Kone on 96kw AVF ja kilsoja nyt 160tkm.
Vaatii vissiin EGR:n ja imusarjan siivouksen? Vai onko jotain muita hyviä teorioita mistä tämmöset oireet johtuu?
e: lisätty kierroksia
Kone on 96kw AVF ja kilsoja nyt 160tkm.
Vaatii vissiin EGR:n ja imusarjan siivouksen? Vai onko jotain muita hyviä teorioita mistä tämmöset oireet johtuu?
e: lisätty kierroksia
Viimeksi muokannut GC, 18.1.2007 9:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ATD -pumpparissa tällaiset vaihtuu 10-15tkm välein. Onko jokin muu sitten parempaa, en tiedä, kun tuokin tuntuu toimivan... http://www.shell.com/static/fi-fi/downl ... a_5w40.pdf
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”