Kaistanvaihtovilkku

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

1.3
-
Viestit: 25
Liittynyt: 1.4.2005 23:42

Kaistanvaihtovilkku

ViestiKirjoittaja 1.3 » 13.1.2007 22:07

Onko kukaan rakentanut itse tuota kaistanvaihtovilkutusta autoonsa? Eli siis tarkoitan tuota uusista autoista löytyvää toimintoa jossa yhdellä vilkun napsautuksella vilkauttaa kolme kertaa.

Luulisi ettei tuo kovin monimutkainen voi olla. Neloskoppasiinhan tuota näyttää olevan myynnissä, mutta vanhempiin en ole nähnyt. Onnistuuko esim. kolmoskoppaseen Golfiin tai Ventoon?

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 13.1.2007 22:13

pitää sitä tikkua alhaalla 3:n räpsäyksen verran? emmä kyllä lähtis hirveesti tollaseen kikkailemaan, kuitenkaan siihen kikkailuun menevän ajan määrään nähtynä imho turha.

Tietenkin jos nyt absoluuttisesti tollasta tuntee tarvitsevansa, niin ei muutakuin tutkimaan miten se nelosessa toimii ja siitä sitten soveltamaan.

Pasaatti
-
Viestit: 1424
Liittynyt: 26.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 13.1.2007 23:03

Mihin tollaista tarvii? Muistelen nähneeni slamitilla myynnissä jokin aika sitten kyseisen setin sekä rolle taisi olla omassa bubble rojektissaan laittamassa sitä paikalleen?

BTW: Mikä aiheuttaa vilkussa sen vittumaisen tiklatuksen? Onko siellä jokin kaiutin tsyteemi sisällä vai mistä se ääni tulee? Ku sen sais pois niin vois varmaan ainakin itellä vilkun käyttö lisääntyä nykyisestä. Tällä hetkellä tulee käyteltyä aikasta harvakseltaan.

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 13.1.2007 23:08

rele todnäk. tms

brainsurgery
-
Viestit: 342
Liittynyt: 13.1.2007 20:10

ViestiKirjoittaja brainsurgery » 13.1.2007 23:09

Joskus aikoinaan joku rele sen nakutuksen päästi mutta en tiedä näissä nykyisissä autoissa sitten enää.

Mäkin oon huomannut moottoripyörällä ajaessa että vilkkua tulee käytettyä huomattavasti enemmän kun ei kuule sitä ääntä. Joskus useampia kilometrejä putkeen...

Pasaatti
-
Viestit: 1424
Liittynyt: 26.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 13.1.2007 23:13

Niin no, autoissa yleensä vilkutus katkeaa ohjauksen palautuessa keskiasentoon. Toiseksi kojelaudassa palaa tuikku vilkun aikana, joten jos sitä ei näe niin käynti optikolla on paikallaan.

Petteri
-
Viestit: 1344
Liittynyt: 1.1.2004 15:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petteri » 14.1.2007 0:53

Mäkin oon huomannut moottoripyörällä ajaessa että vilkkua tulee käytettyä huomattavasti enemmän kun ei kuule sitä ääntä. Joskus useampia kilometrejä putkeen...


Hah! Eukon perässä kun ajelin hänen ekoilla moottoripyöräreissuillaan, niin huomasi tosiaan tuon "kaistanvaihtovilkun". Mullahan se ei koskaan unohdu...

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 14.1.2007 3:53

^^ uudemmissa Volvossa (bussi/kuorma-auto) on kojetaulun piirilevyllä summeri joka piipittää vilkun merkkivalon tahtiin :) , sen verran nostattaa niskakarvoja että todellakaan vilkku ei ylimääräisiä välähtele :) , piti kysyä koritehtaan pojilta että eikö sitä millään saa pois päältä... kuulemma ei :(
Volvo => Turvallisuus ennenkaikkea!

Ipe
-
Viestit: 889
Liittynyt: 23.7.2003 11:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja Ipe » 14.1.2007 4:46

^ Tuli ainakin Renaultin kuorma-autoihin paaaljon ennen Volvoa :) Ja ei saa kytkettyä pois.

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 14.1.2007 8:52

Palataksemme [Off Topic]:sta aiheeseen on varmaan jokseenkin turhaa analysoida/kritisoida Confortvilkun tarpeellisuutta kun kysytään sellaisen kyhäämisestä eikä haeta galluppia tarpeellisuudesta.

Tuolla kohdassa:
Kolmas OEM- uudistus:

Näkyy kyseisen OEM paketin asennusta iv Golfiin ja
SeatKlubilla aiheesta jotain. (Huomaa: ei ole ylimääräistä kritiikkiä heti alkuunsa..)

Jos jollain olisi asennusohje ja/tai tuollainen sarja pöydällä voisi laittaa kuvia nähtäville niin voisi vaikka miettiä sellaisen asentamista esim. g3:een / Ventoon? Vai oliko idea nimenomaan rakentaa itse alusta asti? OEM srj. hinta (IV:een) n.60€

Edit:
VV-Auto

Tuolla näytti olevan s.15 valmista sarjaa vanhempiin vaggineisiin
"Vanhemmat Volkswagen mallit vm 1991-> 000998229 Svh.60€ +asennus"

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 14.1.2007 10:31

Paketissa tulee rele ja johtosarja, jonka asennus on heleppo homma.

vk
-
Viestit: 1871
Liittynyt: 28.11.2004 16:07

ViestiKirjoittaja vk » 14.1.2007 11:14

Tuohon kolmesti vilahtavaan kun tottuu niin eipä juuri enää vilkkua näy tärkeissäkään paikoissa eri autolla. Pikkasen vaan vilahtaa ku tökkii vaan sitä keppä eikä paina kunnolla. Käsittääkseni se vilkun nakutus on pakollinen mutta eiköhän tuonkin pysty kikkailemaan pois tai vaimentamaan. Pistä teippiä sen "summerin" päällä niin johan vaimenee

wili.
-
Viestit: 201
Liittynyt: 17.3.2004 11:09

ViestiKirjoittaja wili. » 15.1.2007 21:06


Heksi
-
Viestit: 193
Liittynyt: 5.10.2003 22:36

ViestiKirjoittaja Heksi » 15.1.2007 22:03

Onkohan tuollaista valmista settiä saatavilla esim. B4:seen Audiin?

Pasaatti
-
Viestit: 1424
Liittynyt: 26.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 15.1.2007 23:09

Mahtaisko mennä tuosta soveltamalla, konsernin kapistuksia kun kuites on?

Jonde
-
Viestit: 2088
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 16.1.2007 15:14

Seuraaviin autoihin saa tuollaisen sarjan(kannattaa slamitista kysyä saatavuutta)
Golf 3, vento
Golf 4, bora
Passat A3 ja B3
TRP 4
Lupo
Polo 6N 66-01
Ja tietysti noiden autojen sukulaiset kuten a3 golf 4 kohdalla jne.

imaS
-
Viestit: 348
Liittynyt: 31.10.2005 19:25

ViestiKirjoittaja imaS » 16.1.2007 15:40

Oiskohan tuosta apuja, vaikkakin ohjeet on B5 - malliin.

Iiro
ffp jäsen
Viestit: 1910
Liittynyt: 23.7.2003 8:59

ViestiKirjoittaja Iiro » 16.1.2007 16:29

Ja tuotahan löytyy kaikilta VW-jälleenmyyjiltä korkeintaan parin päivän toim. ajalla. Lisäksi oma malli vanhempiin malleihin, hinta kummassakin sama 60€.

dEnA
-
Viestit: 193
Liittynyt: 3.1.2006 13:59

ViestiKirjoittaja dEnA » 16.1.2007 19:10

vielä tuosta vilkkureleestä.. ainakin omassa golffissa se on ärsyttävän kovaääninen. eipä sitä vaan vissiin kovinkaan helposti vaihdeta hiljaisempaan?
Lisääntyisi kyllä minunkin vilkutus

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 16.1.2007 19:59

Eikös se ääni tehdä nelosessa jo sähköisesti? Ainakin siltä kuulostaa, joten ei kun selvittämään mistä ääni kuuluu ja vaikka jotain tarraa päälle :)

Hri
-
Viestit: 88
Liittynyt: 27.10.2005 15:06

ViestiKirjoittaja Hri » 16.1.2007 20:18

Borassa ainaki rele napsuu, kun oikein kädessä tuntuu kojelautaa painaessa

Iiro
ffp jäsen
Viestit: 1910
Liittynyt: 23.7.2003 8:59

ViestiKirjoittaja Iiro » 16.1.2007 20:52

Rele on siinä hätävilkun katkaisijassa, siksi kuuluu varsin selvästi ja tuntuu kojelaudassa.

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 18.1.2007 16:18

000-998-229 sisällys:

000-971-123 relepohja piuhoineen
000-953 227A mukavuusmallin vilkkurele
5kpl putkiapikoja, mallia kutistuva
1kpl n. 20cm nippuside

asennusohje: mukavuusvilkkurele kytketään reletauluun 31,15,49a,49R,49L -rinnalle. Sepä oli siinä.

"Tee se itse" mies hakee tarvikeosana relepohjan, tallista johtoa ja kutistesukkaa ja marmoritiskiltä varaosanumerolla pelkän mukavuustoiminto releen :)

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 1.3.2008 20:58

Saakos sitä vilkun ääntä nelosessa mitenkään pienennettyä ?

Rynnäkköpäärynä
-
Viestit: 408
Liittynyt: 3.1.2004 22:24

ViestiKirjoittaja Rynnäkköpäärynä » 2.3.2008 12:24

Kyllä mun mielestä on hyvä että vilkku pitää ääntä. Traktorilla ajelee helposti kilometrikaupalla vilkuttaen kun ei kuule tai huomaa ruksutusta.

liteFun
-
Viestit: 823
Liittynyt: 28.3.2006 20:36

ViestiKirjoittaja liteFun » 2.3.2008 13:12

Laittakaa musiikki isommalle niin ei kuulu vilkun vieno tikitys enää :)
Mulla kerran yhestä autosta meni etulokasuojassa olevan sivuvilkun polttimo, sen huomas heti (ja tuntu oudolta) kun vilkkurele naksahti vain kerran ja jäi etu- ja takavilkku palamaan päälle siks aikaa että viiksi palautu keskelle.
En yhtäkkiä muista missä ko. autossa tuo vilkkurele sijaitsi, kuitenkaan ei ihan niin lähellä että pahasti olisi häirinnyt, mutta kyllä relettä voi koittaa hiljentää esim. vetämällä 2-puolista teippiä releen kotelon ympärille ja sitten sopiva suikale vaimennusmattoa päälle.

Jännä juttu että noita summereita ei muka sais pois? Miten tiiviisti ne on paketoitu ja mihin?


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa