Neuvokaas alottelevaa dieselivirittäjää
Valvoja: ffp jäsenet
Neuvokaas alottelevaa dieselivirittäjää
Elikkäs minulla on A4 1.9tdi 110hp quattro vuosimallia 99. Autoon on hiljattain laitettu 150PD:n ahdin ja psi powerbox. Tarkotuksena nyt olisi saada 180-200hp ja 400+nm väännöt.
Tiedän että täältä löytyy asiaa virittämisestä jos vaan kehtaa selailla, mutta kysyn nyt tietävämmiltä dieselmiehiltä että mitä muutoksia/osia kannattaisi seuraavaksi laittaa että helpoiten ja käytännön ajossa toimiviten saisi nuo kyseiset tehot. Psi:n boxi saa varmaan kyytiä. Onko totta että jos laittaa esim 12mm nestepään ja racet niin auto on hankala ajaa alakierroksilta?
Kiitokset jo etukäteen kaikille vastanneille.
Tiedän että täältä löytyy asiaa virittämisestä jos vaan kehtaa selailla, mutta kysyn nyt tietävämmiltä dieselmiehiltä että mitä muutoksia/osia kannattaisi seuraavaksi laittaa että helpoiten ja käytännön ajossa toimiviten saisi nuo kyseiset tehot. Psi:n boxi saa varmaan kyytiä. Onko totta että jos laittaa esim 12mm nestepään ja racet niin auto on hankala ajaa alakierroksilta?
Kiitokset jo etukäteen kaikille vastanneille.
minulla on itsellä menossa TDI:n viritys ja laitan ainakin autooni fin-turbolta löytyvän viritysturbon joka on tehty VAG koneisiin. isommat suuttimet laitan, tehoboxi jo löytyykin autosta ja lastun vielä laitan ku saan turbon ni ahdot nousee jonku 0.2 baria. putkiston teen ja peltipakosarjan ja isompaa downpipee ni noilla luulisi menevän jo yli +200 hv ja 400Nm!!
Itsekin aloitteleva diesel-virittelijä tässä...(mitä nyt aazin kanssa tuli aikoinaan vähän kikkailtua...)
Searchilla löytyy paljon tietoa, ja nopeastikin vielä. Moneen otteeseen käynyt ilmi mm. se, että noille tehoille VA käy pieneksi... Tai voihan sitä kokeilla, mutta pakopaineet ja lämmöt voivat nousta merkittävästi, ja tätä kautta sulla sitten kuitenkin on ennen pitkää ahtimen vaihto edessä...
Tsekkaa "Dynolappuja" topicista, mitä milläkin kokoonpanolla on ulos saatu...
Searchilla löytyy paljon tietoa, ja nopeastikin vielä. Moneen otteeseen käynyt ilmi mm. se, että noille tehoille VA käy pieneksi... Tai voihan sitä kokeilla, mutta pakopaineet ja lämmöt voivat nousta merkittävästi, ja tätä kautta sulla sitten kuitenkin on ennen pitkää ahtimen vaihto edessä...
Tsekkaa "Dynolappuja" topicista, mitä milläkin kokoonpanolla on ulos saatu...
no
Minkäslaisia tehoja/vääntöjä tuolla ahtimella voisi alkaa hakemaan kun ahdin on ihan tuliterä niin ei kehtais rueta heti vaihtamaan. Ajattelin racet ja 11mm nestepään laittaa tuohon. Onko tietoa ahdistaako audissa imuputkisto/pakoputkisto kuinka paljon?
Minkäslaisia tehoja/vääntöjä tuolla ahtimella voisi alkaa hakemaan kun ahdin on ihan tuliterä niin ei kehtais rueta heti vaihtamaan. Ajattelin racet ja 11mm nestepään laittaa tuohon. Onko tietoa ahdistaako audissa imuputkisto/pakoputkisto kuinka paljon?
Kyllä tuolla 130hv PD:n ahtimella voi järkevasti ottaa 160hv/400Nm. Kaikki yli sen lyhentää turbon ikää rajusti.
Kyllä tuolla 130hv PD:n ahtimella voi järkevasti ottaa 160hv/400Nm. Kaikki yli sen lyhentää turbon ikää rajusti.
Niin onneksi se ei lyhennä kannen ikää ollenkaan...
voiko noita pakopuolen lämpötiloja saada alemmas esim. isommalla coolerilla?
Se on nähtävästi erittäin vaikeaa vaan laittaa iso ahdin noihin katiskoihin.. kai se cooleri alentaa lämpöjä, mutta mitä siitä on hyötyä kun kone tekee työtä poistaakseen pakokaasut..
Tosin enhän paljoa näistä viriviri hommista tiedä, joskus kuullu kun isot pahat pojat puhunu...
Vanha topicci on parempi kuin pussillinen uusia: http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=54064&highlight=dyno
Tosin enhän tiedä onko toi sun myllysi sama kuin tuon ekan dynolapun ATD, mutta varmaan aika samoihin päästään. Kesto vakiohyrrällä on sitten eri asia, sitä kommentoikoon joku viisampi...
Tosin enhän tiedä onko toi sun myllysi sama kuin tuon ekan dynolapun ATD, mutta varmaan aika samoihin päästään. Kesto vakiohyrrällä on sitten eri asia, sitä kommentoikoon joku viisampi...
165/335 AFN:stä pelkillä Raceilla ja VA ahtimella. Ihan ok, no ehkä vähän savuttava paketti kun bleedaa ahdot siihen 1,3:een mitä tuo ahdin kestää.
Ja turha on muuten haaveilla että vakiokytkin kestää 400 vääntöä.
Raceja kun ei saa niin ranskalaiset DSS suuttimet 0,24 tai 0,25 kokoisina voisi olla paremmat VA-ahtimen kanssa.
Ja turha on muuten haaveilla että vakiokytkin kestää 400 vääntöä.
Raceja kun ei saa niin ranskalaiset DSS suuttimet 0,24 tai 0,25 kokoisina voisi olla paremmat VA-ahtimen kanssa.
joo
maneesi: kyllä tämä on se keltainen farkku quattro.
yhdeltä jäseneltä täältä olisin ostamassa raceja vastaavat ranskalaiset ja jos sitten jostain etsis sen 11mm nestepään. Kannattaako käydä sitten karalalla ohjelmoimassa vai pystynkö käyttämään psi:n boxia?
yhdeltä jäseneltä täältä olisin ostamassa raceja vastaavat ranskalaiset ja jos sitten jostain etsis sen 11mm nestepään. Kannattaako käydä sitten karalalla ohjelmoimassa vai pystynkö käyttämään psi:n boxia?
niin
taitaa tosiaan olla parempi käydä ohjelmoimassa vaikka siellä karalalla, eikös näissä quattroissa ole vahvempi kytkin? Jos ei niin sit pitää vaihtaa järeämpi:). pystynkö kuitenkin autolla yhtään ajamaan jos laitan ne racea vastaavat ja sen 11m nestepään. Siis tarkoitan että vaatiiko se välittömiä muutoksia?
Eipä tää kytkin taida erota mitenkään etuvetoisesta.
Itsellä evry-viritys,bleedaus ja va-ahdin.
kytkin(tai siis kaksoismassavauhtipyörä)jyristelee kiihdytyksissä,ei ole vielä luistanut...
Tehoja ehkä n.130hp ja vääntöä vajaa 300nm.
Lisää tehoa pitäis saada mutta kun ei ole noi kytkin/vauhtipyörät/asetelmat mitään ilmaisia...
Itsellä evry-viritys,bleedaus ja va-ahdin.
kytkin(tai siis kaksoismassavauhtipyörä)jyristelee kiihdytyksissä,ei ole vielä luistanut...
Tehoja ehkä n.130hp ja vääntöä vajaa 300nm.
Lisää tehoa pitäis saada mutta kun ei ole noi kytkin/vauhtipyörät/asetelmat mitään ilmaisia...
joo
kyllä itekkin joutuu varmaan laittamaan paremman kytkimen jos nykyinen antautuu. Ei ainakaan vielä luista eikä jyrise vaikka on hieman piristetty, muistelin vaan et joku joskus sanoi että nelivedoissa on vahvempi kytkin, mut saatan olla väärässä.
ainakin tuolla holysmokedieselin sivulla näyttäs niitä olevan. www.holysmoke.fi
Kaverini g2 1,6td: ennen oli vakioturbolla jotain 1,5bar paineilla 8mm nestepäällä..
Nyt 9mm nestepää ja turbo pitäisi vaihtaa uuteen, mitäs näistä sanotte
Garrett t-25, Schwitzer s1:n pakopesällä entisestä projektistani. taikka 90hv 4kopasta Garrett gt-15, (kiinteä pakosarja=hivenen työläämpi).
Kumpi kannattaa laittaa? Kytkin on sintteri ja jäykempi asetelma.
Nyt 9mm nestepää ja turbo pitäisi vaihtaa uuteen, mitäs näistä sanotte
Garrett t-25, Schwitzer s1:n pakopesällä entisestä projektistani. taikka 90hv 4kopasta Garrett gt-15, (kiinteä pakosarja=hivenen työläämpi).
Kumpi kannattaa laittaa? Kytkin on sintteri ja jäykempi asetelma.
topikin lainaus
lainaan tätä topikkia kun en viitsinyt uutta aloittaa. Oiskos tälläsestä kokoonpanosta mihinkään ASV kone (aj.170tkm) nestepää 11mm, suuttimet vissiin noi DSS kun ei race:ja saa. 3bar map anturi ja katti pois. putki on jo nyt 2.5 tuuman ilman vaimentajia. Turbo ei varmaan kestä mut vaihtaa sen sitten isompaan samoin kytkin. saiskohan tolla kokoonpanolla 160 pollee.
-
- -
- Viestit: 66
- Liittynyt: 25.8.2003 13:04
Taidampa alottaa tuon viritysprojektin kunnolla eli vaihdan ahtimen, mitä suosittelette? ja sit rakennan tuon kytkimen kestämään. Sen jälkeen racet, nestepää ja lastutus. Rupeaa muuten vaan vituttamaan kun joutuu myöhemmin kuitenkin ostamaan paremman ahtimen ja taas sit lastuttamaan uudelleen, eli enemmän rahaa hukkaan.
-
- -
- Viestit: 190
- Liittynyt: 24.7.2003 14:41
- Viesti:
Suosittelen ahtimeksi GT2052V mallia, jos pakosarjan teko onnistuu(eri laippa kuin vakio 90hp tdi:ssä).. Eli tämä on jo VNT-malli. Herää 1.9tdi koneessa tautisen hyvin ja potkii aikalailla 1.5bar paineilla. Autoon tehdyt muutokset ovat racet, turbo ja siihen tehtiin sopiva pakosarja ja tehoboxi :), sekä putkesta katti pois... Auton oma ahtojen säätö on ohitettu ja tilalla bleedi. Mutta auto on vielä keskeneräinen ja tarkoitus on ohjelma tehdä paketille sitten kun loputkin osat on vaihdettu ja ottaa taas tuo sähköohjaus ahdoille käyttöön. Puolivuotta toiminut moitteetta tuolla kokoonpanolla. Penkissä ei keskeneräisellä ole käyty.. mutta toivottavasti on enemmän kuin vakiona, 90hv..
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa