Neuvokaas alottelevaa dieselivirittäjää

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

TuhnuD
-
Viestit: 44
Liittynyt: 6.1.2007 14:36

Neuvokaas alottelevaa dieselivirittäjää

ViestiKirjoittaja TuhnuD » 6.1.2007 14:44

Elikkäs minulla on A4 1.9tdi 110hp quattro vuosimallia 99. Autoon on hiljattain laitettu 150PD:n ahdin ja psi powerbox. Tarkotuksena nyt olisi saada 180-200hp ja 400+nm väännöt.
Tiedän että täältä löytyy asiaa virittämisestä jos vaan kehtaa selailla, mutta kysyn nyt tietävämmiltä dieselmiehiltä että mitä muutoksia/osia kannattaisi seuraavaksi laittaa että helpoiten ja käytännön ajossa toimiviten saisi nuo kyseiset tehot. Psi:n boxi saa varmaan kyytiä. Onko totta että jos laittaa esim 12mm nestepään ja racet niin auto on hankala ajaa alakierroksilta?
Kiitokset jo etukäteen kaikille vastanneille.

jontte
-
Viestit: 106
Liittynyt: 22.11.2006 14:16

ViestiKirjoittaja jontte » 6.1.2007 15:55

minulla on itsellä menossa TDI:n viritys ja laitan ainakin autooni fin-turbolta löytyvän viritysturbon joka on tehty VAG koneisiin. isommat suuttimet laitan, tehoboxi jo löytyykin autosta ja lastun vielä laitan ku saan turbon ni ahdot nousee jonku 0.2 baria. putkiston teen ja peltipakosarjan ja isompaa downpipee ni noilla luulisi menevän jo yli +200 hv ja 400Nm!!

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 6.1.2007 16:50

TuhnuD: Autostasi tuskin löytyy PD150:sen ahdin koska sitä ei ole tehty pitkittäisiin koneisiin sopivana mallina (ainakaan minun tietojeni mukaan). Selvitä ensiksi tarkkaan autosi nykyinen kokoonpano niin katsotaan sitten mitä autolle kannattaisi tehdä.

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 6.1.2007 17:42

Noissa virityksissä välillä tunnutaan olevan hieman ylioptimistisia, harvassa on tällä foorumilla ne 1.9TDI +200 vehkeet, ihan pieillä muutoksilla ei irtoa.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 6.1.2007 18:06

Jontte: Ei kannata paljon laskeskella niitä tehoboxin ja lastun lupaamian tehonousuja yhteen. Yleensä on tapana irroittaa tehoboxit siinä vaiheessa kun aloitetaan lastuttamaan autoa;)

sami_p
-
Viestit: 528
Liittynyt: 23.7.2003 17:05

ViestiKirjoittaja sami_p » 6.1.2007 20:40

Onko totta että jos laittaa esim 12mm nestepään ja racet niin auto on hankala ajaa alakierroksilta?


Ei pidä paikkaansa. Joillakin ECUilla pelaa ihan OK vaikka vakiosoftalla. Sopiva virisofta kiinni ECU kuin ECU, niin toiminta on miltei yhtä sivistynyttä kuin täysin vakio autolla.

TuhnuD
-
Viestit: 44
Liittynyt: 6.1.2007 14:36

ViestiKirjoittaja TuhnuD » 7.1.2007 1:21

Joo tarkistin sen ahtimen niin siinä lukee GT1749VA. Niin voishan ne racetkin olla sopiva vaihtoehto. Kannattaa varmaan imu ja pakopuolta myös parantaa? Pitänee varmaan muutosten jälkeen soittaa aika karalalle että säätää softan kuntoon.

Kane
-
Viestit: 344
Liittynyt: 1.11.2003 20:45

ViestiKirjoittaja Kane » 7.1.2007 12:17

Itsekin aloitteleva diesel-virittelijä tässä...(mitä nyt aazin kanssa tuli aikoinaan vähän kikkailtua...)
Searchilla löytyy paljon tietoa, ja nopeastikin vielä. Moneen otteeseen käynyt ilmi mm. se, että noille tehoille VA käy pieneksi... Tai voihan sitä kokeilla, mutta pakopaineet ja lämmöt voivat nousta merkittävästi, ja tätä kautta sulla sitten kuitenkin on ennen pitkää ahtimen vaihto edessä...
Tsekkaa "Dynolappuja" topicista, mitä milläkin kokoonpanolla on ulos saatu...

TuhnuD
-
Viestit: 44
Liittynyt: 6.1.2007 14:36

no

ViestiKirjoittaja TuhnuD » 7.1.2007 13:21

Minkäslaisia tehoja/vääntöjä tuolla ahtimella voisi alkaa hakemaan kun ahdin on ihan tuliterä niin ei kehtais rueta heti vaihtamaan. Ajattelin racet ja 11mm nestepään laittaa tuohon. Onko tietoa ahdistaako audissa imuputkisto/pakoputkisto kuinka paljon?

jontte
-
Viestit: 106
Liittynyt: 22.11.2006 14:16

ViestiKirjoittaja jontte » 7.1.2007 18:25

tehoboxi tulee saamaankin kyytiä sitten kun saan noita osia hankittua!! onko järkeä alkaa laskemaan kantta ja avartamaan? entä vauhtipyörän keventäminen? noita projekteja olen vähän pähkäillyt kavereiden kanssa!!

Showman
-
Viestit: 215
Liittynyt: 23.7.2003 12:21

ViestiKirjoittaja Showman » 7.1.2007 19:31

Minkäslaisia tehoja/vääntöjä tuolla ahtimella voisi alkaa hakemaan kun ahdin on ihan tuliterä niin ei kehtais rueta heti vaihtamaan. Ajattelin racet ja 11mm nestepään laittaa tuohon. Onko tietoa ahdistaako audissa imuputkisto/pakoputkisto kuinka paljon?

Kyllä tuolla 130hv PD:n ahtimella voi järkevasti ottaa 160hv/400Nm. Kaikki yli sen lyhentää turbon ikää rajusti.

TuhnuD
-
Viestit: 44
Liittynyt: 6.1.2007 14:36

...

ViestiKirjoittaja TuhnuD » 7.1.2007 21:17

voiko noita pakopuolen lämpötiloja saada alemmas esim. isommalla coolerilla? Jos sitäkautta sais haettua enemmän tehoa? Tai sit pitää ujuttaa jonnekkin tuo ahdin vaihdossa toiseen parempaan.

-Kipe-
-
Viestit: 79
Liittynyt: 22.9.2004 22:21

ViestiKirjoittaja -Kipe- » 8.1.2007 16:07

Kyllä tuolla 130hv PD:n ahtimella voi järkevasti ottaa 160hv/400Nm. Kaikki yli sen lyhentää turbon ikää rajusti.

Niin onneksi se ei lyhennä kannen ikää ollenkaan...

voiko noita pakopuolen lämpötiloja saada alemmas esim. isommalla coolerilla?


Se on nähtävästi erittäin vaikeaa vaan laittaa iso ahdin noihin katiskoihin.. kai se cooleri alentaa lämpöjä, mutta mitä siitä on hyötyä kun kone tekee työtä poistaakseen pakokaasut..

Tosin enhän paljoa näistä viriviri hommista tiedä, joskus kuullu kun isot pahat pojat puhunu...

Jusux
-
Viestit: 910
Liittynyt: 23.7.2003 16:48

ViestiKirjoittaja Jusux » 8.1.2007 21:14

Mitäs tehoja noista -02vm 101hv koneista on pelkällä lastulla otettu? Ja mitähän sellaiseen kannattaisi tehdä että enempi irtoaa? :)

peni
-
Viestit: 266
Liittynyt: 24.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja peni » 8.1.2007 22:40

Vanha topicci on parempi kuin pussillinen uusia: http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=54064&highlight=dyno

Tosin enhän tiedä onko toi sun myllysi sama kuin tuon ekan dynolapun ATD, mutta varmaan aika samoihin päästään. Kesto vakiohyrrällä on sitten eri asia, sitä kommentoikoon joku viisampi...

artos
-
Viestit: 331
Liittynyt: 7.2.2006 15:01

ViestiKirjoittaja artos » 9.1.2007 11:35

Mahtaako olla AFN topikin aloittajan autossa..?

Tuo 160hp / 400Nm kuulostaa meikäläisen korvaan jo ihan mukavilta luvuilta. Mitä mahtoi maksaa noi VA- ja VB-puhaltimet??

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 9.1.2007 12:14

VB finturbossa 980€

TuhnuD
-
Viestit: 44
Liittynyt: 6.1.2007 14:36

joo

ViestiKirjoittaja TuhnuD » 9.1.2007 15:51

kyllä on minun audissa 110hp AFN kone. Jossa nyt psi:n boxi ja toi VA ahdin

TuhnuD
-
Viestit: 44
Liittynyt: 6.1.2007 14:36

niin

ViestiKirjoittaja TuhnuD » 9.1.2007 15:53

ja minullekkin riittäisi oikeastaan tuo 160hp/400nm ainakin näin alkuun. Minkälaisilla muutoksilla minun nyt kannattais lähteä rakentamaan että saisi nuo tehot irti. 11mm nestepää ja racet kenties?

maneesi
-
Viestit: 333
Liittynyt: 13.5.2004 17:36

ViestiKirjoittaja maneesi » 9.1.2007 19:52

laitat siihen racet,isompi nestepää+uusi ohjelma.
kyllä tuolla kokoonpanolla tuo haluamasi teho toteutuu varmasti
afn pelkillä raceilla tuo jo n20-30hv lisää
eikö tdifreak ollut dynottanut muuten vakion afn raceilla n150-160hv jos en väärin muista...

maneesi
-
Viestit: 333
Liittynyt: 13.5.2004 17:36

ViestiKirjoittaja maneesi » 9.1.2007 19:57

ihan vaan mielenkiinnosta et mahtaako tämä olla se keltainen farkku-audi mustalla konepellillä,joka oli tässä taannoin nettiautossa myynnissä

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 9.1.2007 21:16

165/335 AFN:stä pelkillä Raceilla ja VA ahtimella. Ihan ok, no ehkä vähän savuttava paketti kun bleedaa ahdot siihen 1,3:een mitä tuo ahdin kestää.
Ja turha on muuten haaveilla että vakiokytkin kestää 400 vääntöä.

Raceja kun ei saa niin ranskalaiset DSS suuttimet 0,24 tai 0,25 kokoisina voisi olla paremmat VA-ahtimen kanssa.

TuhnuD
-
Viestit: 44
Liittynyt: 6.1.2007 14:36

joo

ViestiKirjoittaja TuhnuD » 9.1.2007 21:39

maneesi: kyllä tämä on se keltainen farkku quattro.

yhdeltä jäseneltä täältä olisin ostamassa raceja vastaavat ranskalaiset ja jos sitten jostain etsis sen 11mm nestepään. Kannattaako käydä sitten karalalla ohjelmoimassa vai pystynkö käyttämään psi:n boxia?

maneesi
-
Viestit: 333
Liittynyt: 13.5.2004 17:36

ViestiKirjoittaja maneesi » 9.1.2007 21:44

unohda se psin boxi sitten siinä vaiheessa...
uutta ohjelmaa tupaan vaan esim.karalalla,harisella ja mitä niitä nyt sitten olikaan...

TuhnuD
-
Viestit: 44
Liittynyt: 6.1.2007 14:36

niin

ViestiKirjoittaja TuhnuD » 9.1.2007 21:57

taitaa tosiaan olla parempi käydä ohjelmoimassa vaikka siellä karalalla, eikös näissä quattroissa ole vahvempi kytkin? Jos ei niin sit pitää vaihtaa järeämpi:). pystynkö kuitenkin autolla yhtään ajamaan jos laitan ne racea vastaavat ja sen 11m nestepään. Siis tarkoitan että vaatiiko se välittömiä muutoksia?

MMM
-
Viestit: 115
Liittynyt: 6.5.2005 1:00

ViestiKirjoittaja MMM » 9.1.2007 23:19

Eipä tää kytkin taida erota mitenkään etuvetoisesta.
Itsellä evry-viritys,bleedaus ja va-ahdin.
kytkin(tai siis kaksoismassavauhtipyörä)jyristelee kiihdytyksissä,ei ole vielä luistanut...
Tehoja ehkä n.130hp ja vääntöä vajaa 300nm.
Lisää tehoa pitäis saada mutta kun ei ole noi kytkin/vauhtipyörät/asetelmat mitään ilmaisia...

TuhnuD
-
Viestit: 44
Liittynyt: 6.1.2007 14:36

joo

ViestiKirjoittaja TuhnuD » 9.1.2007 23:36

kyllä itekkin joutuu varmaan laittamaan paremman kytkimen jos nykyinen antautuu. Ei ainakaan vielä luista eikä jyrise vaikka on hieman piristetty, muistelin vaan et joku joskus sanoi että nelivedoissa on vahvempi kytkin, mut saatan olla väärässä.

jontte
-
Viestit: 106
Liittynyt: 22.11.2006 14:16

ViestiKirjoittaja jontte » 10.1.2007 15:35

hei tuhnuD, mistä sä aiot hankkia ton 11mm nestepään? ku oon iteki yrittäny ettiä niitä mut en oo löytäny mtn paikkaa mis myydään niitä? peukalo ku oon keskellä kämmentä näis tietokone jutuis :S

TuhnuD
-
Viestit: 44
Liittynyt: 6.1.2007 14:36

ViestiKirjoittaja TuhnuD » 10.1.2007 16:06

ainakin tuolla holysmokedieselin sivulla näyttäs niitä olevan. www.holysmoke.fi

kizmou
-
Viestit: 439
Liittynyt: 24.7.2003 21:29

ViestiKirjoittaja kizmou » 10.1.2007 17:20

onko kellään kokemuksia tuosta fin-turbon tdi:hin suunnatusta ahtimesta?
olettekko sen kanssa käyttäneet vakio pakosarjaa vai vaatiiko jo avarampaa?

jontte
-
Viestit: 106
Liittynyt: 22.11.2006 14:16

ViestiKirjoittaja jontte » 10.1.2007 18:39

olen hommaamassa kans samaa ahdinta fin-turbolta ja itse ajattelin kyllä suurempaa pakosarjaa ku vakio.

BLU-630
-
Viestit: 147
Liittynyt: 13.10.2003 10:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja BLU-630 » 10.1.2007 19:42

Kaverini g2 1,6td: ennen oli vakioturbolla jotain 1,5bar paineilla 8mm nestepäällä..
Nyt 9mm nestepää ja turbo pitäisi vaihtaa uuteen, mitäs näistä sanotte

Garrett t-25, Schwitzer s1:n pakopesällä entisestä projektistani. taikka 90hv 4kopasta Garrett gt-15, (kiinteä pakosarja=hivenen työläämpi).
Kumpi kannattaa laittaa? Kytkin on sintteri ja jäykempi asetelma.

mikkole
-
Viestit: 200
Liittynyt: 9.5.2006 19:52

topikin lainaus

ViestiKirjoittaja mikkole » 10.1.2007 20:29

lainaan tätä topikkia kun en viitsinyt uutta aloittaa. Oiskos tälläsestä kokoonpanosta mihinkään ASV kone (aj.170tkm) nestepää 11mm, suuttimet vissiin noi DSS kun ei race:ja saa. 3bar map anturi ja katti pois. putki on jo nyt 2.5 tuuman ilman vaimentajia. Turbo ei varmaan kestä mut vaihtaa sen sitten isompaan samoin kytkin. saiskohan tolla kokoonpanolla 160 pollee.

BLU-630
-
Viestit: 147
Liittynyt: 13.10.2003 10:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja BLU-630 » 10.1.2007 21:07

Miksipä ei tulis +160hv.. :) varmaan hienot sävelet

smurffibussi
-
Viestit: 66
Liittynyt: 25.8.2003 13:04

ViestiKirjoittaja smurffibussi » 11.1.2007 14:15

mulla oli suora putki berlingossa, mutta katilla ja kerran puhallustestissä oli hauska katsoa kun sedät katso joukolla perään vaikka hyvin matalilla kierroksilla lähdin.

traktori jossa vinkuahdin tulis lähinnä mieleen saundeista.

TuhnuD
-
Viestit: 44
Liittynyt: 6.1.2007 14:36

ViestiKirjoittaja TuhnuD » 19.1.2007 22:00

Taidampa alottaa tuon viritysprojektin kunnolla eli vaihdan ahtimen, mitä suosittelette? ja sit rakennan tuon kytkimen kestämään. Sen jälkeen racet, nestepää ja lastutus. Rupeaa muuten vaan vituttamaan kun joutuu myöhemmin kuitenkin ostamaan paremman ahtimen ja taas sit lastuttamaan uudelleen, eli enemmän rahaa hukkaan.

MMM
-
Viestit: 115
Liittynyt: 6.5.2005 1:00

ViestiKirjoittaja MMM » 19.1.2007 22:11

Kertokaas mullekkin että jos teetät autoon viritysohjelman esim. hintaan 600e ja vaikka vuoden päästä tarttis autoa taas ohjelmoida uudelleen(esim. turbo tai suuttimet vaihdettu)meneekö taas se 600e vai otetaanko tuntitaksalla???

h@b@/HT-Tune
-
Viestit: 190
Liittynyt: 24.7.2003 14:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja h@b@/HT-Tune » 19.1.2007 22:31

Suosittelen ahtimeksi GT2052V mallia, jos pakosarjan teko onnistuu(eri laippa kuin vakio 90hp tdi:ssä).. Eli tämä on jo VNT-malli. Herää 1.9tdi koneessa tautisen hyvin ja potkii aikalailla 1.5bar paineilla. Autoon tehdyt muutokset ovat racet, turbo ja siihen tehtiin sopiva pakosarja ja tehoboxi :), sekä putkesta katti pois... Auton oma ahtojen säätö on ohitettu ja tilalla bleedi. Mutta auto on vielä keskeneräinen ja tarkoitus on ohjelma tehdä paketille sitten kun loputkin osat on vaihdettu ja ottaa taas tuo sähköohjaus ahdoille käyttöön. Puolivuotta toiminut moitteetta tuolla kokoonpanolla. Penkissä ei keskeneräisellä ole käyty.. mutta toivottavasti on enemmän kuin vakiona, 90hv..


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 12 vierailijaa