VW Golf IV 96kw 4motion menossa merkkihuoltoon

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

mrjj
-
Viestit: 308
Liittynyt: 15.7.2006 0:25

VW Golf IV 96kw 4motion menossa merkkihuoltoon

ViestiKirjoittaja mrjj » 26.11.2006 23:15

Longlife huolto ja sitten valitin outoa käryämistä kylmänä sekä ylimäääräistä savutusta kylmänä ja kuumana. Haisee todella kärylle pitkän aikaa kylmänä. Lämpöisenä normaalit hajut :)
Oli samalla 96kw ASZ myllyllä kesällä toinen Golffi ja se ei tolleen käryttänyt ja savuttanut. Siinä tosin oli ahtopaineissa ongelmia ettei ihan suoraan voi verrata ajossa savutusta.
Tämä siis pöläyttää myös kun polkaisee kaasua ohituksessa jne vaikkei rajusti polkaisikaan.

En ihan varma ole mitä huoltoneuvoja meinas kun sanoi heti että käy liian laihalla, huomaskohan se että oli TDI eikä bensamylly....oli kyllä huoltokirja nenän edessä.
Mutta joo kulutus ihan ok eli sen 6-6.5l/100km ei vie liioin öljyä sallittua enempää. Nyt 30tkm jälkeen puolessavälissä mittaaluetta. Kilsoja 155tkm.
Katsstuksessa oli savutus 1.60 (max sallittu 3) ja se on kyllä selkeesti enemmän mitä mulla noita TDI autoja on ollut.

Toinen oire on ravistus sillointällöin tyhjäkäynnillä ja raskaasti vedettäessä (iso vaihde tai peräkärry jne) resonanssin kera.

Näkee nyt liittyykö molemmat samaan asiaan. Virityksiä ei ole sikälikuin tiedän. Muilla tälläisiä huomioita ko. myllystä ?

Täytyy sanoa et seuraavaan autoon ei olis vielä edes varaa kun aiemmin riitti ilmastointi, nyt pitää väh 130hv PD, 4wd ja webasto lisäksi. Tajuton setti kesät talvet.

Janneh

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 26.11.2006 23:19

Viritetty auto. Savuttaa enemmän kuin vakio, ja lisääntyneen vääntömomentin aiheuttamana kaksoismassavauhtipyörä pohjaa ja aiheuttaa tärinää moottorista koriin. Eli täysin normaalia.

tjvirta
-
Viestit: 6
Liittynyt: 8.7.2004 8:34

ViestiKirjoittaja tjvirta » 27.11.2006 20:29

"Toinen oire on ravistus sillointällöin tyhjäkäynnillä ja raskaasti vedettäessä (iso vaihde tai peräkärry jne) resonanssin kera."

Hep täällä sama ongelma, auto golf variant TDIPD 96kw "2WD :-(".

Olen ihmetellyt asiaa...on sellainen "pehmeä" värinä esim 110km/h 6 vaihde, vakkari päällä - loiva ylämäki. Asiasta huomautin huollossa, mutteivät asialle osanneet mitään tehdä. Lähinnä tuo tuntuu sellaiselta ärsyttävältä perseenhytkytyskoneelta tuolloin. Olen ajanut autolla 60tkm -> 120tkm ja sama asia aina päällä, kesät talvet, kokeiltu 2 eri 15" talvirenkailla, 15" ja 17 " kesärenkailla, sama juttu. Tämä siksi, että tuntuu sellaiselta renkaan aiheuttamalta. Jos polkaisee kytkimen, niin värinä lakkaa.

Olen myös huomannut joskus yllättäen tyhjäkäynnilla saman tuntuisen ilmiön esim liikennevaloissa - mutta vain hyvin harvoin...

Selvitä mikä vikana ja kerro mullekin :-). Värinä on säilynyt ihen ennallaan mielestäni, joten tuskin kannattaa olla kovin huolissaankaan. Alussa oltin, että jotain on hajoamassa.[/quote]

Heze
-
Viestit: 479
Liittynyt: 23.7.2003 12:14

ViestiKirjoittaja Heze » 28.11.2006 0:35

No se on se kaksoismassa vauhtipyörä rikki.

mrjj
-
Viestit: 308
Liittynyt: 15.7.2006 0:25

ViestiKirjoittaja mrjj » 29.11.2006 14:00

No lakkaako se kaksoimassa pyörimästä kun kytkimen painaa ? Kyselin aiemmin täällä "diagnoosia" kaksoismassasta ja mikä se ylipäätään on mutta tuntuu olevan sellainen mystinen musta-aukko :)

Rolle:vanha gubbe omistanut, on se tietysti mahdollista mutta en heti uskoisi. Auto kyllä lähtee ihan mukavasti.

tjvirta: onko sulla tietoa omasi modauksesta eli onko ecua ohjelmoitu uusiksi ?

Perskele kun löytäs sen jonkun puolalaisen jampan softan jolla voi ohjelmoida ecua uusiksi, ois kätevä kokeilla eri virityksiä ja sit palauttaa vakion halutessaan.

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 29.11.2006 16:45

Vakio 130hp 4Motion savuttaa 0.5 260tkm taulussa..

Jos siellä on kaikki ehjää mekaniikka ja anturipuolella niin on ohjelma mallia jotain muuta kuin vakio ja aika "pöllyttävä" sellainen.

Minäkin laitan ääneni tuon vauhtipyörän suuntaan.. Ei se ole hyväksi vedätellä millään alle 2000kierroksella kaasu auki ja jotain +350nm pelissä

Kasoismassa ei lakkaa pyörimästä kytkintä painettaessa, koska se on vauhtipyörä ja kampiakselissa pulteilla kiinni. Silloin kun kaksoismassa antautuu niin sopivilla kierroksilla se alkaa rynkyttelemään itsekseen sekä vedossakin huomattavasti helpommin kuin ehjänä.

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 29.11.2006 17:13

kaksoismassa vauhtipyörä on käytännössä kaksi osainen vauhtipyörä jossa kehät on jousitettu toisiinsa nähden ja kytkin levy on jousittamaton (ainakin joissain malleissa).
Eli kun kaksois massa vauhtiksesta alkavat jouset hiipumaan, niin siitä aiheutuu rynkytystä.
Kaksois massa vauhtiksen jouset alkavat pohjaamaan jollain tietyllä momenttimäärällä ja pikkukierroksilla hieman herkemmin koska kampiakselin momentti määrä on pulssikasta jolloin jouset tekevät edestakaista liikettä ja vauhtipyörän inertia saa per pussi paremman vauhdin pohjaamista ajatellen.
Isoilla kierroksilla momentti tulee tasaisemmin ja pohjaamista ei välttämättä edes huomaa.

Ecussa on hemmetin monta karttaa joita voi muutella, se ei ole ihan niin yksinkertaista että lisätään syöttöjä johonkin tauluun.. tai tavallaan on mutta pitää tietää mihin tauluun =)
Kyllähän noita softia saa ostettua..

mrjj
-
Viestit: 308
Liittynyt: 15.7.2006 0:25

ViestiKirjoittaja mrjj » 30.11.2006 9:22

Oireet sopii kyllä justiin ja nyt valottui jo aikahyvin tuo kaksoimassan toiminta.
Kannattais varmaan samalla aukaisulla uusia kytkin myös. Missäs tommonen kannattaa teettää ja saako osat muutakuin "laakkoselta" ?
Onko siinä jotain mahdollisia spesiaalijippoja vai voiko ne osat vaan paiskata paikoilleen jos innostuis lootan irrottaan itse... ?
Kattotaan nyt tänän merkkihuollon diagnoosi kuitenkin :)

EDIT:
Kiva, sieltähän se tuli sitten eli 950e kytkin+vauhtipyörä ja 380e työt eli liki puoltoistatonnia.

Onko vaihtoehtoja (lähinnä osille) vai ainoastaan merkkiliike ? Sillä sais 2v takuun toisaalta...

Hassua että eivät voi todeta (tai suostu ainakaan?) että onko orkkisohjelmoinnit ecussa vaiko ei. Ois nyt luullu et osais kertoa miks auto savuttaa...

manne8558
-
Viestit: 37
Liittynyt: 30.9.2006 0:38

ViestiKirjoittaja manne8558 » 30.11.2006 17:21

valeo kehittäny semmosen paketin näihin autoihin joissa kaksoismassavauhtipyörä. tulee kiinteä vauhtipyörä tilalle ja kytkinlevyssä on joku hilpe joka toimii vastaavalla tavalla kuin tuo kaksoismassavauhtipyörä. just tänään luin tosta kahan lehestä.
ja on kestävämpi kuin tuo orkkis.. testattu 210hv ja 450nm jossakin kilpailuissa..:)
eli kannattaa kysyä esim. näistä broman groupin varaosaliikkeistä tai vastaavista mitkä myy kahan tavaraa..

VWolfenstein
-
Viestit: 31
Liittynyt: 23.10.2006 21:10

ViestiKirjoittaja VWolfenstein » 2.12.2006 12:12

Pitääkö se paikkansa että tuo Valeon paketti käy ainoastaan 5-v lootaan??

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 2.12.2006 15:21

Nyt on uusi paketti 6-vaihteiselle lootalle, hinta oli jotain 465,- sisältäen siis myös vauhtipyörän. Olisi kyllä mukava tietää paljonko tuo oikeasti kestää vääntöjä.

bowtie81
-
Viestit: 128
Liittynyt: 1.7.2006 15:02

ViestiKirjoittaja bowtie81 » 2.12.2006 15:57

kuulostaa halvalta jos siis kytkin ja vauhtipyörä alle 500€, sehän se pahiten rajoittaa tota lastutusta.
Miten muuten, onko täällä viisaampia, mulla on sellasta materiaalia jossa kuvitettu kaksoismassavauthtipyörä ja siinä öljyntäyttöaukko, eli pitäisikö tota huoltaa vai onko ne öljyt siellä koko eliniän? Tässä on lähinnä kyse niistä malleista joissa planeettapyörästövälitykset, eli uudempia, oletan että näitä käytetään juuri pd koneissa?

VWolfenstein
-
Viestit: 31
Liittynyt: 23.10.2006 21:10

ViestiKirjoittaja VWolfenstein » 2.12.2006 19:54

Mistä TDIfreak hankit uuden kytkinpaketin ja mikä on autosi vaihteiston tyyppi/koodi?

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 2.12.2006 21:07

Eikun tuli vaan kysyttyä Kuopion Varaosakeskuksella tuon paketin hintaa.

wiljo83
-
Viestit: 74
Liittynyt: 6.1.2004 17:11

Täälläkin ravistelee....

ViestiKirjoittaja wiljo83 » 8.12.2006 0:00

Tuo alta 500 paketti kiinnostais täälläkin,mul passatis 74kw pumpparikone avb koodiltaan ja oireilee varsinkin kylmänä joutuu oikee "kikkaileen"kytkimen kans.prkl noita romuja.alta 200 kuitenkin ajettu,onko joku tuohon laitellu sitä kiinteetä pyörää auto on 5v laatikolla.kiitoksia jo etukäteen.

virtanen
-
Viestit: 69
Liittynyt: 3.6.2005 13:04

ViestiKirjoittaja virtanen » 12.12.2006 9:52

Löytyiskö sille 96KW 240 mm paketille Valeon koodia?

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 12.12.2006 10:30

Löytyiskö sille 96KW 240 mm paketille Valeon koodia?


EAN-numero:3276428266428 näyttääpi Valeon sivut

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 12.12.2006 10:54

Siis tuo olis nyt sitten kiinteällä vauhtiksella?

Mahtaiskohan joku "tykimpi asetelma" sopia tuohon vai paljonkohan se väännönkesto tosiaan on.. semmoinen 530+nm pitäis olla ainakin että kannattaa lähteä vaihtamaan nykyistä..

Aihion (Sachs) sain aikanaan alle 600eurolla sis. uusi vauhtis, levy asetelma joista levy tehtiin uusiksi jousitetulla kesköllä, ja asetelmaksi sachs race engineeringin tuote.. täytyy varmaan joku 2Kn tiltoni hankkia seuraavaksi, nyt kun löytyi the äijä joka tekee laatikkoon justiinsa semmoset rojut kun haluaa.. 5kpl sarja minimi..

virtanen
-
Viestit: 69
Liittynyt: 3.6.2005 13:04

ViestiKirjoittaja virtanen » 8.1.2007 15:23

Ei taida tuo Valeo 826642 kuitenkaan sisältää vauhtipyörää? Ainakin tuoteluettelo puhuu 3-pcs kitistä, kun 4-pcs kitit vasta sisältää vauhtipyörän.

Onko joku hankkinut moisen?

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 8.1.2007 17:21

Näillä hiluilla pitäs kytkimen pitää Reilu 550nm

BY: NSUman

Vauhtipyöränä: alunperin 228mm kiinteä, johon tehty uusi reikäjako 240mm asetelmalle
Asetelma: Audi S2 (3B moottori) 240mm, vag 035 141 118 X, SACHS 3082 919 001
Levy : Audi S2 (3B moottori) 240mm, vag 034 141 032 M, SACHS 1862 625 001

Kiinteä vauhtipyörä, alunperin 228mm kytkimelle (ehkä ABK koneesta)

Ja n ää hilut menee pitkittäis koneseen, etu ja neli vetoiseen AFN koneiseen ja vastaaviin


Tässä Lisätietoa kyseisestä operaatiosta

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 8.1.2007 17:28

Ja sopii pitkittäiskoneeseen, ei poikittaiseen

virtanen
-
Viestit: 69
Liittynyt: 3.6.2005 13:04

ViestiKirjoittaja virtanen » 12.1.2007 18:27

Voiko joku vahvistaa onko kyseessä ABK-koneen vauhtis?

Ja siis pelkällä reikäjakomuutoksella selviää?

NSUman
-
Viestit: 403
Liittynyt: 1.8.2003 15:38

ViestiKirjoittaja NSUman » 12.1.2007 22:08

No nyt täytyy sanoa, että en ole aivan varma mistä koneesta tuo vauhtipyörä on. Kiekosta kun ei löytynyt osanumeroa vaikka kuinka etsi.
Mutta tuollasta vauhtipyörää on ollut 1,8 - 2,0 bensakoneessa esim. Audi 80 ja vahva veikkaus on että samaa löytyy myös alkupään (pitkittäin!) TDI koneista joissa 228mm kytkin.

S2 audin asetelma ja levy osuu vauhtipyörään kun tekee vaan uuden pulttijaon joka luonnollisesti tuossa 240mm kytkinpaketissa on suurempi. Se just ja just sopii tuohon vauhtipyörään. Uudet reijät siis kiinntyspulteille ja keskitystapeille.

Vauhtipyörän pinta kannattaa myös sorvata/koneistaa suoraksi jos vaan mahdollista. Samalla uudelle levylle voi tehdä 0,5 - 1mm syvennyksen jolloin asetelman puristus paranee ja paketti ainakin pitää.

Tuossa pari kuvaa vauhtipyörästä:

Kuva
Kuva
Viimeksi muokannut NSUman, 12.1.2007 22:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

artos
-
Viestit: 331
Liittynyt: 7.2.2006 15:01

ViestiKirjoittaja artos » 12.1.2007 22:10

Mitä tolle paketille tulee hintaa?? Jos vaikka joskus innostuu ruuvaamaan koneesta potkua..

jullli
-
Viestit: 229
Liittynyt: 20.10.2007 10:05

ViestiKirjoittaja jullli » 28.10.2008 9:13

NSUman, miten irroitit nuo ohjuritapit sorvauksen ajaksi VP:stä ja miten takaisin kiinni? (tulossa kiinteä vp, S2:sen SRE-asetelma ja levy...)

DOC
-
Viestit: 300
Liittynyt: 29.3.2006 22:54

ViestiKirjoittaja DOC » 28.10.2008 21:12

Ois nyt luullu et osais kertoa miks auto savuttaa...


Haisee todella kärylle pitkän aikaa kylmänä. Lämpöisenä normaalit hajut :)


Tuleeko käryn haju pakoputkesta vai eberin pakoputkesta? Minulla oli ankara käry kylmänä kun eberin pakari poltti sisälokasuojaan reikää.

Jos ei ole eberiä/webastoa niin sitten unohda.

NSUman
-
Viestit: 403
Liittynyt: 1.8.2003 15:38

ViestiKirjoittaja NSUman » 28.10.2008 21:12

Tuota mun vauhtipyörää ei ole sorvattu, mutta ohjuritapit on ollut irti kun niille joutuu tekemään uudet reijät.
Jos en nyt aivan väärin muista, niin ihan lukkopihdeillä kitkuttelin tapit irti. Pikkusen "ryppäsin" tappien päätä ja naputtelin uusiin reikiin lukitteen kanssa.

Krisse
-
Viestit: 458
Liittynyt: 21.9.2003 19:33

ViestiKirjoittaja Krisse » 29.10.2008 6:44

Onko kukaan onnistunut ostamaan tuota valeon 4pcs settiä 96kw kaksoismassapaskan tilalle? Jos on niin mistä ja mihin hintaan?

Zemial
-
Viestit: 1561
Liittynyt: 23.7.2003 19:53

ViestiKirjoittaja Zemial » 23.1.2009 17:35

Poikittaiskoneisiin ei taida olla tosiaan löytynyt vieläkään mitään fiksua pakettia 240mm koossa?

Onko transporttereissa millaista vauhtipyörää?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa