AAZ huonosti käyntiin+epätasainen käynti kylmänä (Korjattu)

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

TeeHoo
-
Viestit: 9
Liittynyt: 29.4.2004 11:00
Viesti:

AAZ huonosti käyntiin+epätasainen käynti kylmänä (Korjattu)

ViestiKirjoittaja TeeHoo » 21.11.2006 22:21

Joo eli oireet alkoi n. viikko sitten jolloin oli havaittavissa pientä rykimistä kylmäkäynnistyksen yhteydessä. Vika on pahentunut tasaisesti ja nyt kylmäkäynti on todella vaivalloista. Hehkutuksen jälkeen käynnistyy kyllä heti mutta muutaman pyörähdyksen jälkeen alkaa kauhea rynkytys ja savua tulee niin ettei eteensä näe. Kun sen sitten saa pysymään käynnissä niin tyhjäkäynti pätkii ja sinistä savua pölläyttelee putkesta. Normaalisti ei ole savutellut lainkaan paitsi lusikka pohjassa ja silloinkiin mustaa. Kierroksia kun antaa niin pelaa suht normaalisti ja kunnolla lämmettyään myös. Itsellä ei ole dieseleistä oikein muuta huoltokokemusta kuin öljynvaihto joten teidän asiantuntijoiden apua tarvitaan!

Tume
Viimeksi muokannut TeeHoo, 12.1.2007 19:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 21.11.2006 22:24

koita hakusanaa: kuningaspultti

eski
-
Viestit: 121
Liittynyt: 12.9.2005 17:49

ViestiKirjoittaja eski » 21.11.2006 22:28

Onkos tossa Automaatti vai käsi "ryyppy"?

Omassa kolmos golffissa jos ei vedä sitä ryyppyä päälle niin kyllä rykii ja pätkii ja siinä on siis ihan käsi käyttöinen!

VwVento
-
Viestit: 285
Liittynyt: 2.9.2004 19:08

ViestiKirjoittaja VwVento » 21.11.2006 22:52

ÄKKIÄ AUTO PUKEILLE, JA JAKOHIHNA TARKASTUKSEEN. ENNEN KUIN VENTTIILIT JUMITTAA.

Ns. kuningaspultti, joka on kampiakseliil, on löystynyt/venynyt tai kiila päässyt kulahtamaan joka sekoittaa jaon pikkuhiljaa..


T. kantapään kautta oppinut.

TeeHoo
-
Viestit: 9
Liittynyt: 29.4.2004 11:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja TeeHoo » 21.11.2006 23:04

No joo rupes kylmä hiki puskeen kun luki noita kuningaspultti juttuja.. Onko mitään muita vaihtoehtoja jotka aiheuttais tommosta vai onko tuo pultti ainut? Pitää huomenna ensimmäisenä tarkistaa se pultti, ei oo varaa koko pannua kilauttaa.

Eski: Kai siinä automaattinen on kun aina on lähtenyt kovillakin pakkasilla hehkun jälkeen kuin palmun alta. Samoin vielä tämänkin alkutalven pakkasilla, ja nyt ei lähde edes lämpöisestä tallista (+18) kunnolla käyntiin.

tuxo
-
Viestit: 131
Liittynyt: 8.2.2006 15:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja tuxo » 22.11.2006 0:10

kun moottori käy. tarkista vipattaako kampuran pään moniurahihnan siivapyörä. jos vipattaa vähääkään niin jakopää auki ja kampuran pää kuntoon. se vipatus katkasee pultin pitemmän päälle.

todennäkösesti jako on hypännyt ja sen takia ajotukset muuttunut ja tekee tuon.

juseliina
-
Viestit: 68
Liittynyt: 15.8.2006 16:42

ViestiKirjoittaja juseliina » 4.1.2007 23:09

mulla teki tollasen ongelman kun nestepään keskelle menevistä johdoista toinen oli poikki

TeeHoo
-
Viestit: 9
Liittynyt: 29.4.2004 11:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja TeeHoo » 12.1.2007 19:26

Noniin, enpä muistanut tänne aikaiseemmin laittaa että vika selvisi. Eli tosiaan kuningaspulttihan se siellä kummitteli ja kiilaura oli kulahtanut käyttökelvottomaksi. Ei muuta kuin uusi ura vastakkaiselle puolelle ja uudet palikat kiinni, pultti momenttiin ja kovaa ajoa. Samalla laitoin uuden vesipumpun kun oli valmiiksi paikat auki. Kiitos kaikille neuvonantajille!

JACKHAMMER
-
Viestit: 501
Liittynyt: 4.8.2003 8:53

ViestiKirjoittaja JACKHAMMER » 13.1.2007 13:48

siksi se lähtee niin hyvin käymään kun siinä on se 11mm bosch nestepää hyvin "uusitulla" pumpulla. (siihen pumppuun laitettiin uusia" parempia" osia näin virityksen kannalta, ei pelkästään nestepäätä, vaan myös nokkalevykin on erinlainen, testipenkissä ajettu monta tuntia ihan vaan parempia osia hakiessa ja maksimi syöttöä, sitä lukua 1000 iskua kohden en enää muista mut todella hyvästä luvusta puhutaan.. )
on siinä se manuaalinen "aikaistus" vipukin mut sitä ei todellakaan tarvi kuten olet huomannutkin... (katso pumpun ja lohkon väliin, siihen tyhjäkäynnin säätövipujen alle siellä luuraa se aikaistus mekanismi ilman vaijeria)
ei muutako turboa isommaksi ja cooleri keulaan niin et tunnista enää samaksi autoksi kun menohaluja on ihan eri malliin. Kesällä sutii ensimmäisillä kolmella vaihteella, sateella sitten kaikilla ;)

Allllu88
-
Viestit: 9
Liittynyt: 22.1.2007 22:28

ViestiKirjoittaja Allllu88 » 23.1.2007 22:49

Sori ku lainaan topiccia mutten uuttakaan viittiny alottaa tän takia, ku alko vaan kiinnostaan ku mullaki omassa aaz III golffissa vipottaa se kampiakaselin hihnapyörä. Osaisko joku sanoa että mikä sen vipottamisen aiheuttaa ja miten sen saa korjattua, onko iso homma ja pystyykö keskinkertasilla vehkeillä tekeen??

Pasi H.
-
Viestit: 223
Liittynyt: 29.5.2004 13:51

ViestiKirjoittaja Pasi H. » 24.1.2007 17:29

Se on just tää "kuningaspultti", joka löystyy. Sen jälkeen alkaa kampiakselin siivapyörä vipattamaan. Tämä sitten taas aiheuttaa sen, että se vipatus syö sitä kampiakselin päätä vinoon. Kampiakselin pää täytyy siis suoristaa ja laittaa uusi pyörä sinne alas, koska se kiilaura kuluu, jos se pääsee liikkumaan.
Eipä sitä itse voi tehdä, ellei satu omistamaan sitä oikaisutyökalua. Siihen kampiakseliin siis laitetaan ohjuripultti, johon lykätään sitten se oikaisutyökalu ja käsin työstetään se pää suoraksi. Jakopään joudut purkamaan.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa