Joo eli oireet alkoi n. viikko sitten jolloin oli havaittavissa pientä rykimistä kylmäkäynnistyksen yhteydessä. Vika on pahentunut tasaisesti ja nyt kylmäkäynti on todella vaivalloista. Hehkutuksen jälkeen käynnistyy kyllä heti mutta muutaman pyörähdyksen jälkeen alkaa kauhea rynkytys ja savua tulee niin ettei eteensä näe. Kun sen sitten saa pysymään käynnissä niin tyhjäkäynti pätkii ja sinistä savua pölläyttelee putkesta. Normaalisti ei ole savutellut lainkaan paitsi lusikka pohjassa ja silloinkiin mustaa. Kierroksia kun antaa niin pelaa suht normaalisti ja kunnolla lämmettyään myös. Itsellä ei ole dieseleistä oikein muuta huoltokokemusta kuin öljynvaihto joten teidän asiantuntijoiden apua tarvitaan!
Tume
AAZ huonosti käyntiin+epätasainen käynti kylmänä (Korjattu)
Valvoja: ffp jäsenet
AAZ huonosti käyntiin+epätasainen käynti kylmänä (Korjattu)
Viimeksi muokannut TeeHoo, 12.1.2007 19:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No joo rupes kylmä hiki puskeen kun luki noita kuningaspultti juttuja.. Onko mitään muita vaihtoehtoja jotka aiheuttais tommosta vai onko tuo pultti ainut? Pitää huomenna ensimmäisenä tarkistaa se pultti, ei oo varaa koko pannua kilauttaa.
Eski: Kai siinä automaattinen on kun aina on lähtenyt kovillakin pakkasilla hehkun jälkeen kuin palmun alta. Samoin vielä tämänkin alkutalven pakkasilla, ja nyt ei lähde edes lämpöisestä tallista (+18) kunnolla käyntiin.
Eski: Kai siinä automaattinen on kun aina on lähtenyt kovillakin pakkasilla hehkun jälkeen kuin palmun alta. Samoin vielä tämänkin alkutalven pakkasilla, ja nyt ei lähde edes lämpöisestä tallista (+18) kunnolla käyntiin.
Noniin, enpä muistanut tänne aikaiseemmin laittaa että vika selvisi. Eli tosiaan kuningaspulttihan se siellä kummitteli ja kiilaura oli kulahtanut käyttökelvottomaksi. Ei muuta kuin uusi ura vastakkaiselle puolelle ja uudet palikat kiinni, pultti momenttiin ja kovaa ajoa. Samalla laitoin uuden vesipumpun kun oli valmiiksi paikat auki. Kiitos kaikille neuvonantajille!
-
- -
- Viestit: 501
- Liittynyt: 4.8.2003 8:53
siksi se lähtee niin hyvin käymään kun siinä on se 11mm bosch nestepää hyvin "uusitulla" pumpulla. (siihen pumppuun laitettiin uusia" parempia" osia näin virityksen kannalta, ei pelkästään nestepäätä, vaan myös nokkalevykin on erinlainen, testipenkissä ajettu monta tuntia ihan vaan parempia osia hakiessa ja maksimi syöttöä, sitä lukua 1000 iskua kohden en enää muista mut todella hyvästä luvusta puhutaan.. )
on siinä se manuaalinen "aikaistus" vipukin mut sitä ei todellakaan tarvi kuten olet huomannutkin... (katso pumpun ja lohkon väliin, siihen tyhjäkäynnin säätövipujen alle siellä luuraa se aikaistus mekanismi ilman vaijeria)
ei muutako turboa isommaksi ja cooleri keulaan niin et tunnista enää samaksi autoksi kun menohaluja on ihan eri malliin. Kesällä sutii ensimmäisillä kolmella vaihteella, sateella sitten kaikilla ;)
on siinä se manuaalinen "aikaistus" vipukin mut sitä ei todellakaan tarvi kuten olet huomannutkin... (katso pumpun ja lohkon väliin, siihen tyhjäkäynnin säätövipujen alle siellä luuraa se aikaistus mekanismi ilman vaijeria)
ei muutako turboa isommaksi ja cooleri keulaan niin et tunnista enää samaksi autoksi kun menohaluja on ihan eri malliin. Kesällä sutii ensimmäisillä kolmella vaihteella, sateella sitten kaikilla ;)
Sori ku lainaan topiccia mutten uuttakaan viittiny alottaa tän takia, ku alko vaan kiinnostaan ku mullaki omassa aaz III golffissa vipottaa se kampiakaselin hihnapyörä. Osaisko joku sanoa että mikä sen vipottamisen aiheuttaa ja miten sen saa korjattua, onko iso homma ja pystyykö keskinkertasilla vehkeillä tekeen??
Se on just tää "kuningaspultti", joka löystyy. Sen jälkeen alkaa kampiakselin siivapyörä vipattamaan. Tämä sitten taas aiheuttaa sen, että se vipatus syö sitä kampiakselin päätä vinoon. Kampiakselin pää täytyy siis suoristaa ja laittaa uusi pyörä sinne alas, koska se kiilaura kuluu, jos se pääsee liikkumaan.
Eipä sitä itse voi tehdä, ellei satu omistamaan sitä oikaisutyökalua. Siihen kampiakseliin siis laitetaan ohjuripultti, johon lykätään sitten se oikaisutyökalu ja käsin työstetään se pää suoraksi. Jakopään joudut purkamaan.
Eipä sitä itse voi tehdä, ellei satu omistamaan sitä oikaisutyökalua. Siihen kampiakseliin siis laitetaan ohjuripultti, johon lykätään sitten se oikaisutyökalu ja käsin työstetään se pää suoraksi. Jakopään joudut purkamaan.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa