T4 EVO ja 3" ränni

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

T4 EVO ja 3" ränni

ViestiKirjoittaja valonviejä » 1.1.2007 1:57

Tulipa portteriin välipäivinä 3" rosteriputki ahtimelta taakse sekä uudet ahtoputket. Joitain kuviakin tuli näpättyä. Edellinen putki olikin vain 2,25" ja takapöntöt ahtaat, joten saattoi jopa ahistaa.

Bilteman joustopala ja pari hassua saumaa...

http://i16.tinypic.com/2ez61kl.jpg


Valmiin alkuputken ympärille höyryputken eristämiseen käytettävää nauhaa ja alumiiniteippiä pitämään konehuone viileänä. Nauhan ja teipin yhdistelmää jatkettiin vielä metri seuraavaankin putkeen. Myös pakopesä saa hupun päällensä. Alkuputken sovittaminen eristettynä (=paksumpana) paikalleen oli ahdasta kuin ihmisen teko toisen sisään, mutta onnistuihan se lopulta.

http://i13.tinypic.com/2vki9h2.jpg


Takapää hepattuna kasaan. Ulostulot 2 x 3,5". :)

http://i16.tinypic.com/44uizhl.jpg


Valmista tuli. Noi "lieskapellit" eivät ole pelkästään ulkonäkökysymys. Nimim. yhden puskurin sulattanut...

http://i16.tinypic.com/3ywbmtg.jpg

Alituiset sähköviat kiusaavat projektia, mutta paikka kerrallaan tulee kuntoon.

HYVÄÄ UUTTA VUOTTA KAIKILLE!
Viimeksi muokannut valonviejä, 2.1.2007 20:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 1.1.2007 23:06

Auto taas ajossa. Joitain asioita tuli huomattua. Ensinnäkin nyt ottaa kierroksia selvästi nopeammin paikallaan. Toiseksi ajossa ahdot tippuivat 110kmh vauhdissa 0,68 -> 0,50bar. Kolmanneksi auto vetää selkeesti paremmin 1000-2000rpm välillä, jossa ei ole ahtoa nimeksikään. Ahtoalueella en pysty sanomaan onko huononpi tai parempi, koska oli jo ennenkin hyvä. Täytyis kait kokeilla oikein kelloa vastaan.

Äänet hiljentyivät ainakin hyttiin. Johtuu todennäköisesti siitä, ettei uusi putki kolise mihinkään.

-Kipe-
-
Viestit: 79
Liittynyt: 22.9.2004 22:21

ViestiKirjoittaja -Kipe- » 2.1.2007 3:07

sievissä arvostelen kuvien kokoa....
putken aikas-lailla asialliset ;)

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 2.1.2007 7:53

Pienentäisin jos osaisin. Muilla foorumeilla samoista kuvista tuli asiallisen kokoisia. ?

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 2.1.2007 15:35

Toihan on saman laisilla mutkilla tehty kuin ladan pakoputki... :):):)

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 2.1.2007 19:59

Suora olis ollu liian helppo tehdä. :)

Sitäpaitsi Ladan putki on hyväksi todettu, toimiihan se LADASSAKIN.

dq
-
Viestit: 11
Liittynyt: 19.12.2006 3:55

ViestiKirjoittaja dq » 4.1.2007 22:47

Nätin näköistä tulosta syntyy. Onko tuosta autosta/laitosta enemmänkin juttua jossain?

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 5.1.2007 12:00

Kyllähän tuosta on täällä juttua ollut vuosien varrella ja vanhat savusumupalstan lukijat kyllä tietävät auton. Nykyään vähemmän...

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 6.1.2007 10:35

Tuossa kuva metelihuoneen puolelta. Kaiken tämän tarkoitus ei ole olla näyttelykuntoinen, enemmänkin toimiva ja helppohuoltoinen.

Kiitoksia Woo:lle kuvakäsittelyn alkeista :)

Kuva


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa