1.9TDI (BKC) täristää

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

JTH
-
Viestit: 20
Liittynyt: 19.12.2006 13:12

1.9TDI (BKC) täristää

ViestiKirjoittaja JTH » 19.12.2006 13:15

Tulipa tässä vähän seurattua ja logitettua VAG-COMilla moottorin MAP- ja MAF-arvoja sekä lisäksi tutkailtua pumppusuuttimien tasapainotusarvoja tyhjäkäynnillä. Kohottamalla varovasti kierroksia tyhjäkäynniltä 900-1050rpm tuntumaan, niin moottori täristää!

Mistähän tämä nyt sitten johtuu?! Olisko kenellään apuja tai neuvoja?
Auto menee kyllä VW:n pajalle tutkittavaksi mutta haluaisin tietää, jos jolla kulla on ollut samanlaisia oireita ja miten on korjattu.

VAGCOM-logeista:
Täristäessä:
esim 1
suuttimien tasapainotukset
-0.28; 0; -0.12; 0.42
idle stabilization: 6.6 CF
injection quantity: 4.4mgr
924rpm

esim 2
suuttimien tasapainotukset
-0.35; 0.02; -0.24; 0.56
idle stabilization: 6.1 CF
injection quantity: 4.4mgr
945rpm

Kaasutettaessa rauhallisesti, kierrokset alle 1500rpm (koska tasapainotus lopetetaan silloin), niin ykköspytyn suutin saattaa olla melkein -1.00 ja nelospytyn suutin +1.5, kakkosen ja kolmosen pysyessä nollan kieppeillä tai vähän sen alle.

Edit: korjattu idle quantity -> injection quantity
Viimeksi muokannut JTH, 28.12.2006 12:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

ukormi
-
Viestit: 237
Liittynyt: 2.11.2005 20:14

ViestiKirjoittaja ukormi » 28.12.2006 11:22

Paljonko ajettu?

JTH
-
Viestit: 20
Liittynyt: 19.12.2006 13:12

ViestiKirjoittaja JTH » 28.12.2006 12:11

No eipä paljon vielä mitään, 44tkm.

Tuon täristyksen tuntee myös liikkeelle lähdettäessä vedon tullessa kunnolla päälle. Autossa on DSG-automaattivaihteisto, ja olen aiemmin ajatellut, että tuo lievä täristys johtuisi kytkimen sulkeutumisesta liikkeelle lähdettäessä mutta eipä taida siitä johtuva, koska täristys tuntuu myös P- tai N-asennossa paikallaan. Auto meneekin pajalle 3.1.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 11 vierailijaa