Tulipa tässä vähän seurattua ja logitettua VAG-COMilla moottorin MAP- ja MAF-arvoja sekä lisäksi tutkailtua pumppusuuttimien tasapainotusarvoja tyhjäkäynnillä. Kohottamalla varovasti kierroksia tyhjäkäynniltä 900-1050rpm tuntumaan, niin moottori täristää!
Mistähän tämä nyt sitten johtuu?! Olisko kenellään apuja tai neuvoja?
Auto menee kyllä VW:n pajalle tutkittavaksi mutta haluaisin tietää, jos jolla kulla on ollut samanlaisia oireita ja miten on korjattu.
VAGCOM-logeista:
Täristäessä:
esim 1
suuttimien tasapainotukset
-0.28; 0; -0.12; 0.42
idle stabilization: 6.6 CF
injection quantity: 4.4mgr
924rpm
esim 2
suuttimien tasapainotukset
-0.35; 0.02; -0.24; 0.56
idle stabilization: 6.1 CF
injection quantity: 4.4mgr
945rpm
Kaasutettaessa rauhallisesti, kierrokset alle 1500rpm (koska tasapainotus lopetetaan silloin), niin ykköspytyn suutin saattaa olla melkein -1.00 ja nelospytyn suutin +1.5, kakkosen ja kolmosen pysyessä nollan kieppeillä tai vähän sen alle.
Edit: korjattu idle quantity -> injection quantity
1.9TDI (BKC) täristää
Valvoja: ffp jäsenet
1.9TDI (BKC) täristää
Viimeksi muokannut JTH, 28.12.2006 12:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No eipä paljon vielä mitään, 44tkm.
Tuon täristyksen tuntee myös liikkeelle lähdettäessä vedon tullessa kunnolla päälle. Autossa on DSG-automaattivaihteisto, ja olen aiemmin ajatellut, että tuo lievä täristys johtuisi kytkimen sulkeutumisesta liikkeelle lähdettäessä mutta eipä taida siitä johtuva, koska täristys tuntuu myös P- tai N-asennossa paikallaan. Auto meneekin pajalle 3.1.
Tuon täristyksen tuntee myös liikkeelle lähdettäessä vedon tullessa kunnolla päälle. Autossa on DSG-automaattivaihteisto, ja olen aiemmin ajatellut, että tuo lievä täristys johtuisi kytkimen sulkeutumisesta liikkeelle lähdettäessä mutta eipä taida siitä johtuva, koska täristys tuntuu myös P- tai N-asennossa paikallaan. Auto meneekin pajalle 3.1.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa