A6 2.5 TDI BDH-koneella, virittelyjä?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

BrickTop
-
Viestit: 10
Liittynyt: 14.12.2006 12:20

A6 2.5 TDI BDH-koneella, virittelyjä?

ViestiKirjoittaja BrickTop » 14.12.2006 12:30

Mulla on vm.2003 A6 avant quattro joka on BDH-tyypin 2.5 TDI V6 koneella eli legendaarisia nokkaongelmia ei kai pitäis olla? Manuaalilaatikollakin vielä... Yritin tuota hakua käyttää mutta en löytäny mitään hakusanalla BDH. Ko. koneeseen voinee kuitenkin soveltaa eri merkinnällä olevien koneiden virioppeja? Tarkoitus olis vaihdella jossain vaiheessa turboa, suuttimia jne. Käykö tehojen suhteen verrokkimalliksi bensakoneiset, vai saako tuota viritellä vain dieselmallien tehojen mukaan?

sms
-
Viestit: 190
Liittynyt: 4.5.2005 9:13

ViestiKirjoittaja sms » 14.12.2006 12:42

Eiköhän noi virittelyt ole hyshys-hommia ellet halua sitten tonne VTT:lle mennä "lompakkoystävällisiin" päästömittauksiin...

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 14.12.2006 12:47


BrickTop
-
Viestit: 10
Liittynyt: 14.12.2006 12:20

ViestiKirjoittaja BrickTop » 14.12.2006 12:55

Eiköhän noi virittelyt ole hyshys-hommia ellet halua sitten tonne VTT:lle mennä "lompakkoystävällisiin" päästömittauksiin...


Siksipä en kirjoittelekaan oikealla nimellä saati julkaise mitään rekkareita jne.

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 14.12.2006 13:02

2003 Pitäisi olla jo kaikissa 2.5litrasissa rullakeinuvivut eli legendaarisia ongelmia ei pitäisi tulla.

BrickTop
-
Viestit: 10
Liittynyt: 14.12.2006 12:20

ViestiKirjoittaja BrickTop » 14.12.2006 13:09

Minä itse kirjoitti:Käykö tehojen suhteen verrokkimalliksi bensakoneiset, vai saako tuota viritellä vain dieselmallien tehojen mukaan?


Tietääkö kukaan ottaa tuohon mitään kantaa?

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 14.12.2006 13:14

^Mitä varten?

BrickTop
-
Viestit: 10
Liittynyt: 14.12.2006 12:20

ViestiKirjoittaja BrickTop » 14.12.2006 13:22

Katsastusta varten. Vai eikö näitä saa viritellä ollenkaan, heti laitonta?

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 14.12.2006 13:31

Autossa kun jo kuitenkin on välijäähy ja turbo niin mitä sitä enää muutoskatsastelemaan, ollaan vaan hys hys asiasta ja toivotaan että menee päästöistä läpi ;)

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 15.12.2006 6:11

Eipä saa viritellä ei. Tai saa ja sitten maksaa niistä VTT:n testeistä. Periaattessa mitään muutosta koneeseen ei saisi vähäpäästöisissä tehdä.

BrickTop
-
Viestit: 10
Liittynyt: 14.12.2006 12:20

ViestiKirjoittaja BrickTop » 15.12.2006 18:56

Kai nyt edes lastuttaa saa? Mutta eipä tästä asiasta enempää, hoidellaan asiaa hiljoikseen ilman julkisuutta..

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 15.12.2006 19:52

Jos lastusta todistus päästöistä ja tehoista, muuten kannattaa vaan olla hiljaa.

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 17.12.2006 0:33

Eli käytännössä 99% lastutetuistakin on periaatteessa laittomia. Katsastuksessa se on vaan niin hankala todeta joten eivät ilmeisesti noihin ole puuttuneet.

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 17.12.2006 18:29

Kyllä ohjelmoijilta ainakin yleensä saa nykyään nuo todistukset laillisuudesta olisikos termi laajempi (TUV) ja päästöistä/tehoista. Niistä tulee ilmetä auton runkonumero, moottorin tyyppi jne.

Tällöinhän kyseessä on kokonaan uusi tyypitys, joka on aivan yhtä kelvollinen kuin tehtaankin tekemä alkuperäinen tyypitys.

vat täysin kelpoja suomalaisilla konttoreilla ja jos inssi murisee ettei kelpaa, ei hän ehkä ole asioista perillä, mutta asiaankuuluvat dokumentit on syytä ottaa mukaan konttorille. Esim. oman autoni muutoskatsastin jarruineen ja uusine koneineen ja samalla myös saksalaiselta viripajalta saamani tuv-todistuksella coolerin ja ahtimen joilla he ovat osoittaneet että määräykset täyttyvät ja alunperin 74kw golf muuttui laillisesti 142kw:ksi. Perheellisenä ei laittomalla pirssillä ainakaan meikäläinen uskalla päristellä. Todistus maksoi erikseen tilattuna n.180e.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 17 vierailijaa