Mämmin syönnin ohessa tuli pääsiäislomalla laitettua Polo tulille.
Sylinterinkannesta ja
venttiileistä tuli kuin uudet. Kannen koneistuksen jälkeen venttiilien läppäys käsipelillä sekä venttiilivarrenkumien vaihto, sitten alkoikin jo kasaaminen. Nokka-akseli vaihtui samalla, asteita löytyy enemmän ja imunostoa 1mm enemmän, pakonosto on sama,
vanha vs. uusi.
Kovin tyhjältä näyttää Polon konehuone kun pelkkä lohko on nostettuna keulille,
kliks. Mutta parin päivän kuluttua näytti jo sopivan ahtaalta,
kliks. Ensimmäiset "kirmailut" kiiltävillä keväthangilla tehtiin tietysti ilman konepeltiä ja kesärenkain. Sisäänajoöljyiksi laitoin "halvemmat" Mobilit ja jäähdytysnesteeksi punaisen G12:n, sisäänajoa 1000km?
Koneeseen tuli paljon uutta palikkaa, mutta budjetti pysyi silti 700e:ssa, tarkemmat tiedot alla:
-Sylintereiden hoonaus (DIY)
-Männänrengassarja (Göetze) 62,3e
-Kampiakselin ja kiertokankien laakerit (Glyco) 70e
-Lohkon täydellinen tiivistesarja (Göetze) 33,9e
-Öljypumppu (VW) 80e
-Sylinterinkannen plaanaus 0,1mm
-Venttiilien ja seetien koneistus+hionta
-Venttiilivarrenkumit (Topran) 8e
-Metallinen kannentiiviste (Victor Reinz) 45e
-252/276 asteinen nokka-akseli (Schrick) 265e
-Jakohihna (Gates) 17,8e
-Sylinterinkannenpultit (Göetze) 20e
-Imusarjan ja pakosarjan tiivisteet, venttiilikopan tiiviste (tarvikkeita) 11,1e
-Ahtimeen uusi jakohihna (Gates) ja 68mm hihnapyörä (G-Laderseite) 12+49e
-Vapaavirtaussuodatin alkuperäisen ilmansuodattimen tilalle (K&N)
-VW4ever Stage 2 lastu 49e
Kiitokset neuvoista kaikille osallistuneille, nähdään joissain kesän riennoissa!