mitä eroa on aaz ja abl koneilla?
Valvoja: ffp jäsenet
mitä eroa on aaz ja abl koneilla?
ja kumpikohan kone on vm-2000 transportterissa?
-
- -
- Viestit: 256
- Liittynyt: 23.7.2003 8:14
-
- -
- Viestit: 256
- Liittynyt: 23.7.2003 8:14
Ei mulla ainakaan ole mitään ihmeitä ollut ennen kuin nyt kun napsahti yksi pakovena varresta poikki ilman näkyvää syytä.
Paljonko oli ajettu kun pultti petti? Itellä on kans -00 abl ajossa varmaan taas ensiviikosta eteenpäin kun saan vahingot korjattua..
Ei kai noissa koneissa mitään semmosia hirmuja eroja ole?
abl:ssä on vielä pienempi turbo ja pelle pumppu.Onneksi aaz:n pumppu menee tilalle suoraan..
Paljonko oli ajettu kun pultti petti? Itellä on kans -00 abl ajossa varmaan taas ensiviikosta eteenpäin kun saan vahingot korjattua..
Ei kai noissa koneissa mitään semmosia hirmuja eroja ole?
abl:ssä on vielä pienempi turbo ja pelle pumppu.Onneksi aaz:n pumppu menee tilalle suoraan..
-
- -
- Viestit: 256
- Liittynyt: 23.7.2003 8:14
Tulihan se hihna sit vaihdettua mutta tuossa ainakin pultti ihan sen näköinen kuin olis alkuperäinen.
enkä kyllä avannu nyttenkään kun kuulemma uus pultti tarvii vääntää melkoseen momenttiin(460NM) ja tarvii jonkun erikoisen vauhtipyörän lukitustyökalun.
tuli vaan mieleen että onko pultin vahvuutta vaihdettu tuossa 99-->
enkä kyllä avannu nyttenkään kun kuulemma uus pultti tarvii vääntää melkoseen momenttiin(460NM) ja tarvii jonkun erikoisen vauhtipyörän lukitustyökalun.
tuli vaan mieleen että onko pultin vahvuutta vaihdettu tuossa 99-->
Eikös sen pultin momentti oo 90Nm + 90 astetta? Ainakin -95 ABL-transporterissa oli.
Eikä siihen mitää erikoista lukitustyökalua tarvi. Isolla ruuvimeisselillä saa kyllä lukittua vauhtipyörän hammaskehältä. Tarvii vaan kaverin pitämään sitä paikallaan.
Se pultti tulee kyllä todella tiukkaan, momentti oli about niin s**tanan kireelle kun ikinä saa, ennen kuin tuo 90 astetta oli pyörähtänyt. Bilteman jatkovarsikin luopu leikistä 20 asteen kohdalla :)
Tuohon muuten tuli ainakin astetta kovempi pultti, kuin mitä vanha oli. Mä kyllä vaihtaisin tuon pultin joka hihnanvaihdon yhteydessä vaikka ei auki oliskaan, kun ei ole kuin parin euron osa, mutta saattaa aiheuttaa parin tonnin vauriot, ja vaihtuu siinä samalla.
Eikä siihen mitää erikoista lukitustyökalua tarvi. Isolla ruuvimeisselillä saa kyllä lukittua vauhtipyörän hammaskehältä. Tarvii vaan kaverin pitämään sitä paikallaan.
Se pultti tulee kyllä todella tiukkaan, momentti oli about niin s**tanan kireelle kun ikinä saa, ennen kuin tuo 90 astetta oli pyörähtänyt. Bilteman jatkovarsikin luopu leikistä 20 asteen kohdalla :)
Tuohon muuten tuli ainakin astetta kovempi pultti, kuin mitä vanha oli. Mä kyllä vaihtaisin tuon pultin joka hihnanvaihdon yhteydessä vaikka ei auki oliskaan, kun ei ole kuin parin euron osa, mutta saattaa aiheuttaa parin tonnin vauriot, ja vaihtuu siinä samalla.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa