mitä eroa on aaz ja abl koneilla?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

laivuri
-
Viestit: 43
Liittynyt: 8.12.2006 20:08

mitä eroa on aaz ja abl koneilla?

ViestiKirjoittaja laivuri » 8.12.2006 20:11

ja kumpikohan kone on vm-2000 transportterissa?

V Marjamäki
-
Viestit: 256
Liittynyt: 23.7.2003 8:14

ViestiKirjoittaja V Marjamäki » 8.12.2006 20:16

Lyhyesti,
portterissa ABL, jonka pumpussa ei ole ahtopaineenalaiselle syötölle omaa karaa.
ABL 68hv, AAZ 75hv jos muisti pelaa.

laivuri
-
Viestit: 43
Liittynyt: 8.12.2006 20:08

ViestiKirjoittaja laivuri » 8.12.2006 20:31

Eli ilmeisesti tuo abl kone.
onkohan tuossa koneessa sama kampiakselipultin löystymisongelma kuin aaz koneessa?

V Marjamäki
-
Viestit: 256
Liittynyt: 23.7.2003 8:14

ViestiKirjoittaja V Marjamäki » 9.12.2006 8:24

Viimeaikaisten kokemusten perusteella sanoisin, että on :)
Omassa tuli onneksi huomattua sen verran ajoissa, etttei mennyt kun hihnapyörä, pultti ja hihna vaihtoon.

Kiireisen ihmisen autohan tommonen ABL portteri ei ole, mutta kyllä sillä liikenteen mukana juuri pysyy.

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 9.12.2006 23:47

Ei mulla ainakaan ole mitään ihmeitä ollut ennen kuin nyt kun napsahti yksi pakovena varresta poikki ilman näkyvää syytä.

Paljonko oli ajettu kun pultti petti? Itellä on kans -00 abl ajossa varmaan taas ensiviikosta eteenpäin kun saan vahingot korjattua..

Ei kai noissa koneissa mitään semmosia hirmuja eroja ole?
abl:ssä on vielä pienempi turbo ja pelle pumppu.Onneksi aaz:n pumppu menee tilalle suoraan..

V Marjamäki
-
Viestit: 256
Liittynyt: 23.7.2003 8:14

ViestiKirjoittaja V Marjamäki » 10.12.2006 7:28

~230tkm oli ajettuna, pultti oli itekseen löystynyt sen verran että oli alkanut elämään ja hakannut hammaspyörän kiilaa kapeemmaksi. Kampuran päähän ei ehtinyt jälkiä tehdä. Edellinen hihnanvaihto oli tehty ed. omistajan aikana, joten en tiedä oliko pultti käynyt auki aikaisemmin.

laivuri
-
Viestit: 43
Liittynyt: 8.12.2006 20:08

ViestiKirjoittaja laivuri » 12.12.2006 21:09

Tulihan se hihna sit vaihdettua mutta tuossa ainakin pultti ihan sen näköinen kuin olis alkuperäinen.
enkä kyllä avannu nyttenkään kun kuulemma uus pultti tarvii vääntää melkoseen momenttiin(460NM) ja tarvii jonkun erikoisen vauhtipyörän lukitustyökalun.
tuli vaan mieleen että onko pultin vahvuutta vaihdettu tuossa 99-->

Clayman
-
Viestit: 233
Liittynyt: 12.4.2006 8:12

ViestiKirjoittaja Clayman » 13.12.2006 13:19

Eikös sen pultin momentti oo 90Nm + 90 astetta? Ainakin -95 ABL-transporterissa oli.

Eikä siihen mitää erikoista lukitustyökalua tarvi. Isolla ruuvimeisselillä saa kyllä lukittua vauhtipyörän hammaskehältä. Tarvii vaan kaverin pitämään sitä paikallaan.

Se pultti tulee kyllä todella tiukkaan, momentti oli about niin s**tanan kireelle kun ikinä saa, ennen kuin tuo 90 astetta oli pyörähtänyt. Bilteman jatkovarsikin luopu leikistä 20 asteen kohdalla :)

Tuohon muuten tuli ainakin astetta kovempi pultti, kuin mitä vanha oli. Mä kyllä vaihtaisin tuon pultin joka hihnanvaihdon yhteydessä vaikka ei auki oliskaan, kun ei ole kuin parin euron osa, mutta saattaa aiheuttaa parin tonnin vauriot, ja vaihtuu siinä samalla.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa