G60 ja voimaa tarvittais! d...
Valvoja: ffp jäsenet
lainataan tätä kekustelua
kysymys! mulla humpaa kaasu tuossa corradossa mikähän vaivaa? eli kun ajat ja löysäät kaasun niin kierokset nousee hiukan sitten laskee hiukan jumittaa hetkeksi johonki 1300 sit laskee 1000 ja sit menee normaaliksi tyhjäkäynniksi. auto ei tee kokoajan tätä. missä vika?
Mulla on ton ISV:n kanssa laitettu suuntaisventtiili (takaiskuventtiili), ilmeisesti sitä ei siinä alunperin ole?
Venttiilin kuula on paiskonnu ISV pään KUVA lyttyyn, ja venttiili ei toimi oikeen enään. Onko uus ISV ainoo vaihtoehto, vai on tähän jotain patenttia?
Venttiilin kuula on paiskonnu ISV pään KUVA lyttyyn, ja venttiili ei toimi oikeen enään. Onko uus ISV ainoo vaihtoehto, vai on tähän jotain patenttia?
Muuten, alkaiskohan ISV toimimaan paremmin jos vaihtaisi imusarjalle menevälle? Nythän se taitaa mennä läppäventtiilin alle..Kanadan Corrado sivuilla oli sellainen systeemi, topikissa alempana on vielä siistimpi asennuskuin tämä:
Ja vielä linkki topikkiin:
http://www.corrado-club.ca/forum/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=2&t=000794&p=

Ja vielä linkki topikkiin:
http://www.corrado-club.ca/forum/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=2&t=000794&p=
Huomasin pistäneeni tämän väärään ketjuun:
Jos ahdot on heikot, niin kannattaa vaihtaa se moniurahihna, menohalut aivan eri luokkaa ja ahdot nousi koko kierrosalueella 0,2-0,3 bar ja maksimi palasi tuonne likemmäs baaria (ei Esson). Hiukan eri meininki kun tuon teki. Vanha hihna oli ajettu aika tarkkaan 30 tkm, näköjään se on liikaa, 20 olis sopiva vaihtoväli...
No tänne se kuuluu, että semmonen viri.
Vaihdoin kyllä samalla 230 tkm ajetun bensansuodattimenkin, ehkä se saattaa hiukan auttaa myös asiaa :-)
Jos ahdot on heikot, niin kannattaa vaihtaa se moniurahihna, menohalut aivan eri luokkaa ja ahdot nousi koko kierrosalueella 0,2-0,3 bar ja maksimi palasi tuonne likemmäs baaria (ei Esson). Hiukan eri meininki kun tuon teki. Vanha hihna oli ajettu aika tarkkaan 30 tkm, näköjään se on liikaa, 20 olis sopiva vaihtoväli...
No tänne se kuuluu, että semmonen viri.
Vaihdoin kyllä samalla 230 tkm ajetun bensansuodattimenkin, ehkä se saattaa hiukan auttaa myös asiaa :-)
pikkubroidin corron dynolappu
http://www.edu.stadia.fi/~0402256/corrondyno.JPG
http://www.edu.stadia.fi/~0402256/corrondyno.JPG
pikkubroidin corron dynolappu
http://www.edu.stadia.fi/~0402256/corrondyno.JPG
Kerrohan meille mitäs tohon myllyyn on tehty?
Paljonko esim. ahtopaine on ko. koneessa? Kuulostaa aika terhakalta tekniikalta, jos ottaa huomioon vaikkapa MikaJ:n panostukset aikaisemmin, tosin siinähän taisi cooleri olla vakio, pyörä oli kait pienempikin, sytkää viilattu aikaisemmalle yms, silti jäi 200 hp hujakoille.
Tuohon lappun on jotenkin vaikeahko uskoa, mutta kait se on ok, huima suoritus tuollaisilla palikoilla, kun nokkakin on vakio!
Tuohon lappun on jotenkin vaikeahko uskoa, mutta kait se on ok, huima suoritus tuollaisilla palikoilla, kun nokkakin on vakio!
Kuulostaa kyllä aika kovalta tulokselta tuolla viritysasteella? Eiköhän melkein kaikissa foorumin Corroissa ole lähes vastaavat palikat ja kukaan muu ei ole päässyt lähellekään tuota. MikaJ:llä oli vielä 65 mm hihnapyöräkin kiinni ja ei silti tuollaisia lukemia saanut. Viimeistä modaustaan hän ei tainnut dynottaa edes.
MXU taisi dynottaa ihan reippaat lukemat, mutta himpun verran oli hänen autossa enempi muutoksiakin.
Ja millasia ahtopainelukemia muut ovat G-ahtimestaan saaneet? Mulla ahtaa 68 mm ahtopyörällä ja avarretulla ahtimella 1,0 baria @6000rpm. Ahtaa sen saman mitä huollonkin jälkeen. Eli mikä selittää nämä suuret erot ahdoissa kun toiset saavat 1,3-1,5 baria 68 mm ahdinpyörällä? Mittarista kiinni vai ovatko toiset ahtimet muka sitten niin paljon tehokkaampia?
Muistaakseni MXU:lla oli _uudessa_ avarretussa G-ahtimessaan ahdot 1,13 - 1,14 Baria, mitattuna teollisuuden tarkkuusmittarilla.
MXU taisi dynottaa ihan reippaat lukemat, mutta himpun verran oli hänen autossa enempi muutoksiakin.
Ja millasia ahtopainelukemia muut ovat G-ahtimestaan saaneet? Mulla ahtaa 68 mm ahtopyörällä ja avarretulla ahtimella 1,0 baria @6000rpm. Ahtaa sen saman mitä huollonkin jälkeen. Eli mikä selittää nämä suuret erot ahdoissa kun toiset saavat 1,3-1,5 baria 68 mm ahdinpyörällä? Mittarista kiinni vai ovatko toiset ahtimet muka sitten niin paljon tehokkaampia?
Muistaakseni MXU:lla oli _uudessa_ avarretussa G-ahtimessaan ahdot 1,13 - 1,14 Baria, mitattuna teollisuuden tarkkuusmittarilla.
Se riippuu dynosta miten hyvin se mahtuu rullille. Oma mahtui ainakin ihan hyvin -50 mm madalluksella. Mitä tarkoitat "miten raato kestää"? Käsitykseni mukaan rajoitin ei tee ahtimelle pahaa jos kaikki on vaan kunnossa.
Kolme vetäsyä pari vuotta sitten otettiin omalla autolla. Ihan käsille meni koko homma. Alkoi heti nakuttamaan, ei saanut tarpeeksi viileätä ilmaa cooleri penkissä. Ajossa ei ole nakuttanut. Kolmas veto sitten selkesti pienemmällä sytkän ennakolla ni sitten irtos ahtoputki ja moniura hihnakin luisti... Hihnan luistamisen huomasin vata kun uuden hihnan ostin ja ero oli ihan älytön. Samoin uusi hihnapyörä paransi vääntöä.
Kolme vetäsyä pari vuotta sitten otettiin omalla autolla. Ihan käsille meni koko homma. Alkoi heti nakuttamaan, ei saanut tarpeeksi viileätä ilmaa cooleri penkissä. Ajossa ei ole nakuttanut. Kolmas veto sitten selkesti pienemmällä sytkän ennakolla ni sitten irtos ahtoputki ja moniura hihnakin luisti... Hihnan luistamisen huomasin vata kun uuden hihnan ostin ja ero oli ihan älytön. Samoin uusi hihnapyörä paransi vääntöä.
Viimeksi muokannut Levis, 23.12.2006 19:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mulla oli vissiin jotain 60-80mm madalluksen luokkaa, ja perus Boschin dynolle vielä meni. Tosin iso etulippa oli maassa kiinni hyvin, mutta eipä se tuosta itseensä ota.
Tosiaan viimeisintä dynotusta en tehnyt ahdinrempan/modauksen/65mm pyörän asennuksen jälkeen (70mm pyörällä se 197hp viimeisin lappu) olisi ollut eri lukemat. Kunnon laitteistoilla tehdyillä suorituskykytesteillä voisi päätellä jotain 220hp/300Nm:n lukemista, mutta se on sitten spekulointia.
Hitto kun ei saanut koskaan aikaiseksi viritellä datalogia imupaineelle/lämmölle, mutta mulla oli joku 1.2-1.3bar muistaakseni viimeiseksi 65mm pyörällä rajoittajalla. Yläpään paine ei noussut paljoa, alapää nousi sen sijaa hyvin.
Tosiaan viimeisintä dynotusta en tehnyt ahdinrempan/modauksen/65mm pyörän asennuksen jälkeen (70mm pyörällä se 197hp viimeisin lappu) olisi ollut eri lukemat. Kunnon laitteistoilla tehdyillä suorituskykytesteillä voisi päätellä jotain 220hp/300Nm:n lukemista, mutta se on sitten spekulointia.
Hitto kun ei saanut koskaan aikaiseksi viritellä datalogia imupaineelle/lämmölle, mutta mulla oli joku 1.2-1.3bar muistaakseni viimeiseksi 65mm pyörällä rajoittajalla. Yläpään paine ei noussut paljoa, alapää nousi sen sijaa hyvin.
mikähän tämä tyhjäkäynti moottori/anturi/vakain on oikealta nimeltään? mistä saa ja paljohan maksaa?
edit. eli ISV on nimi mutta mistähän kannattaa kysellä ja minkä hintanen uusi osa on?
edit2. tämä saatanan romu(auto) ei oo päivääkään sillain että se pelaisi moitteetta tai että ei jotain ylimääräistä ääntä ei jostaki kuuluisi eli elkää hyvät ihmiset ostako corradoa elkääkä g60 tekniikkaa sisältävää autoa =)
edit. eli ISV on nimi mutta mistähän kannattaa kysellä ja minkä hintanen uusi osa on?
edit2. tämä saatanan romu(auto) ei oo päivääkään sillain että se pelaisi moitteetta tai että ei jotain ylimääräistä ääntä ei jostaki kuuluisi eli elkää hyvät ihmiset ostako corradoa elkääkä g60 tekniikkaa sisältävää autoa =)
Viimeksi muokannut ilu, 13.1.2007 9:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
vaihdoin toisen isvn oireet pysyivät ja jopa tuli uusia humpaus oireita? mikähän muu voi aiheuttaa ne kuin tuo isv?
Tarviikohan ton isvn olla jotenkin oikeassa asennossa kun mulla on hajalla toi oikea kiinnike siitä nii se on niiten putkien varassa +hajonneen kiinnikkeen mutta samallailla kai se siinä killuu ku normaalistikki
Tarviikohan ton isvn olla jotenkin oikeassa asennossa kun mulla on hajalla toi oikea kiinnike siitä nii se on niiten putkien varassa +hajonneen kiinnikkeen mutta samallailla kai se siinä killuu ku normaalistikki
-
- -
- Viestit: 13
- Liittynyt: 2.12.2005 19:54
Lainaan hieman erään kirjailijan tekstiä.The 2-litre t4 engine has a tall block whit oil squirters and a long stroke 95.5mm crank,but 81mm bore.this will accept the standard immensenly reliable 1800 g60 head gasket whit no modifications.The distance between the cylinder bores is also wider than on an 82.5 2-liter,also aiding head gasket reliability. This long stroke unit will limit the rev range but ,as the g60 only revs to just over 6000rpm anyway,it`s not an issue.After this,the gas in the inlet manifold goes supersonic and the power suddenly drops off. The rods have enormous 24mm gudgeon pin,far larger than any other vw engine and ideal for the extra stresses of a supercharged unit.The extra weight of this big pin does not make itself felt at the revs it achieves.The standard low compression t4 pistons need decking by 2mm to get 8:1 compression for the superchanger to work best.The crank is very tough,as it is virtually the same as a diesel crank.The pulley end drive is the same as a normal 1800/2litre crank,so the cam belt is a normal 2-litre belt.When fitting this to a g60,an alternator bracket needs fabricating because of the extra height of the block,and the normal covers and breathers,etc.,need fitting from a t4 or "tall block". Toivottavasti tästä on jollekulle edes jotain iloa.
-
- -
- Viestit: 136
- Liittynyt: 13.9.2006 12:36
-
- -
- Viestit: 136
- Liittynyt: 13.9.2006 12:36
Mulla oli melko kauankin pelkkä Remuksen takapönttö (katti paikallaan). Ei ne äänet mahdottomat olleet, ulospäin pahemmat, mutta ei ne hytissä minua häirinneet.
Ostin kuitenkin Simonssin rosterisen läpivirtausvaimentajan ja asensin sen, mutta ei se kyllä hintansa arvoisesti (n.100€) ääntä vaimentanut. Äkkiseltään en eroa edes huomaa. Remus hoiti sen verran mallikkaasti hommansa.
Aluksi mulla on pelkkä orkkis takavaimennin (keskimmäinen mätäni käsiin) ja äänet eivät olleet silläkään hirveät. Remuksen asennnus hiljensi ääniä jopa siitä, joka oli melkoinen yllätys.
Ostin kuitenkin Simonssin rosterisen läpivirtausvaimentajan ja asensin sen, mutta ei se kyllä hintansa arvoisesti (n.100€) ääntä vaimentanut. Äkkiseltään en eroa edes huomaa. Remus hoiti sen verran mallikkaasti hommansa.
Aluksi mulla on pelkkä orkkis takavaimennin (keskimmäinen mätäni käsiin) ja äänet eivät olleet silläkään hirveät. Remuksen asennnus hiljensi ääniä jopa siitä, joka oli melkoinen yllätys.
-
- -
- Viestit: 136
- Liittynyt: 13.9.2006 12:36
-
- -
- Viestit: 136
- Liittynyt: 13.9.2006 12:36
Niinpä... tuo simons oli muistaakseni 125mm ja sen kummallekkin puolelle jäi noin cm tyhjää.Joten ahdasta tulee.En nyt vaan muista oliko siinä suoja peltiä? jos oli niin sitten tuonkin voisi saada sovitettua.
JanneV kirjoitti ainakin tuollaista tähän topikkiin: http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... &start=500[/code]
Sanokaapa mikä ihmeen cooleri tuossa on:
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1163398
Ainakin yhdessä kaverin golf g60 projektissa on semmonen koko keulan levyinen/korkuinen kenno. Kumpi on golffista?
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1163398
Ainakin yhdessä kaverin golf g60 projektissa on semmonen koko keulan levyinen/korkuinen kenno. Kumpi on golffista?
-
- -
- Viestit: 136
- Liittynyt: 13.9.2006 12:36
-
- -
- Viestit: 136
- Liittynyt: 13.9.2006 12:36
Siis lastun pitää aina vastata koneen rakennetta, eli peruslastu on tehty vakiobensanpaineelle. Pitää vaihtaa sellainen softa mikä on tehty korotetulle bensanpaineelle, Dopin myymä peruslastu ei ole sellainen tietenkään. Varmasti saa hommattua sopivamman lastun vanhan tilalle. Menee vaan julman rikkaalle seokset silloin kun ei ole lambdakorjausta käytössä.
-
- -
- Viestit: 136
- Liittynyt: 13.9.2006 12:36
http://www.bahnbrenner.com/vw_audi/Plug___Play_Eproms/BBM_G60_Stage_III_Eprom.html
En tiedä olisko toi sit sopiva, vähä nihkeesti tietoo annettu. En tiedä lähettävätkö suomeen..
En tiedä olisko toi sit sopiva, vähä nihkeesti tietoo annettu. En tiedä lähettävätkö suomeen..
-
- -
- Viestit: 136
- Liittynyt: 13.9.2006 12:36
virikansi g60:een
Iskin tuoreena foorumilaisena silmäni T.Hell:n myymään virikanteen. Kertoman mukaan jo muutaman kerran foorumilla ollut myynnissä.
Haluaisin g60:sta paljon tuntevilta ja virittäneiltä ihmisiltä mielipiteitä ja kommentteja, että miten tuommoisen kannen kanssa pitäis alkaa miettimään.
Kannen työstänyt foorumilainen oli avulias kertomaan kanteen tehdyistä työstöistä ja virtausmittauksetkin löytyivät.
Kansi on kevyesti portattu, vakioventtiileillä, vakio nokka-akselilla, virtauksia paranneltu (160hp). Yleensäkin laitettu oikein timmiin.
1)Miten perusvirit (lastu,rs-lähtö,68ap) omaava kone voisi suhtautua tommoseen kanteen? Ahdot tällä hetkellä 1bar.@600rpm
2)Mitä muita menee vaihtoon? Jotkut ovat epäilleet suuttimien riittävyyttä ja itse epäilen pakoputken virtaavuutta.
3)Digifantti ei varmaan kaipaa mitään erikoista..?
4)Corrani on automaattilaatikolla. Mahtaakohan laatikko kestää tehonnousuja, koska virtauspapereita kurkkaamalla ja päässälaskua suorittamalla tehokasvu perusvirien ja mahdollisen kannen kanssa on jo huomattava?
MikaJ-->avaa sanainen arkkusi :)
Haluaisin g60:sta paljon tuntevilta ja virittäneiltä ihmisiltä mielipiteitä ja kommentteja, että miten tuommoisen kannen kanssa pitäis alkaa miettimään.
Kannen työstänyt foorumilainen oli avulias kertomaan kanteen tehdyistä työstöistä ja virtausmittauksetkin löytyivät.
Kansi on kevyesti portattu, vakioventtiileillä, vakio nokka-akselilla, virtauksia paranneltu (160hp). Yleensäkin laitettu oikein timmiin.
1)Miten perusvirit (lastu,rs-lähtö,68ap) omaava kone voisi suhtautua tommoseen kanteen? Ahdot tällä hetkellä 1bar.@600rpm
2)Mitä muita menee vaihtoon? Jotkut ovat epäilleet suuttimien riittävyyttä ja itse epäilen pakoputken virtaavuutta.
3)Digifantti ei varmaan kaipaa mitään erikoista..?
4)Corrani on automaattilaatikolla. Mahtaakohan laatikko kestää tehonnousuja, koska virtauspapereita kurkkaamalla ja päässälaskua suorittamalla tehokasvu perusvirien ja mahdollisen kannen kanssa on jo huomattava?
MikaJ-->avaa sanainen arkkusi :)
Aina paha sanoa teoriatasolla, kumminkin kaikki virikoneet ovat vahvasti yksilöitä. Mutta vastaillaan nyt yleistämällä jotain.
1: Todella paha sanoa miten todellinen virtaus muuttuu sylinteriin/pois pelkällä kannen vaihdolla, pitäisi laittaa virtauspenkkiin. Mutta olettaisin että ei tule juurikaan muuttumaan.
2: Jos nyt sanotaan että vaihdat sen imusarjankin ja pakoputken, niin kaiken järjen mukaan loppuu suuttimet kesken.
3: Kaipaa uuden ohjelmoinnin (tosin ykköskohdan olettamuksen mukaan ei vaadi). Imho, ei kannata. Laita vaikka se Mega.
4: Tehot eivät riko laatikkoasi, vääntö sen rikkoo. Tosin vääntöäkin on jo roimasti enemmän kuin vakiossa. Ei pienintäkään tietoa automaatin kestosta.
Mulla loppui vihreistä suuttimista kama kesken kun oli vielä täysin vakiokansi/imusarja/pakosarja/välijäähy.
260hp tehoa irti, vaatii sitten oikeasti jo todella paljon tekemistä G60 ahtimella. Vaikka itse aloitin tekemään tuollaista, en kyllä suosittele kenellekkään 8v kannella. Melkein sanoisin että pistät siihen 20vt koneen ja siihen G60ahtimen kylkeen, tulee todennäköisesti halvimmalla. Ei ikinä Juvosen listaamilla osilla irtoa 250hp vauhtipyörästä.
1: Todella paha sanoa miten todellinen virtaus muuttuu sylinteriin/pois pelkällä kannen vaihdolla, pitäisi laittaa virtauspenkkiin. Mutta olettaisin että ei tule juurikaan muuttumaan.
2: Jos nyt sanotaan että vaihdat sen imusarjankin ja pakoputken, niin kaiken järjen mukaan loppuu suuttimet kesken.
3: Kaipaa uuden ohjelmoinnin (tosin ykköskohdan olettamuksen mukaan ei vaadi). Imho, ei kannata. Laita vaikka se Mega.
4: Tehot eivät riko laatikkoasi, vääntö sen rikkoo. Tosin vääntöäkin on jo roimasti enemmän kuin vakiossa. Ei pienintäkään tietoa automaatin kestosta.
Mulla loppui vihreistä suuttimista kama kesken kun oli vielä täysin vakiokansi/imusarja/pakosarja/välijäähy.
260hp tehoa irti, vaatii sitten oikeasti jo todella paljon tekemistä G60 ahtimella. Vaikka itse aloitin tekemään tuollaista, en kyllä suosittele kenellekkään 8v kannella. Melkein sanoisin että pistät siihen 20vt koneen ja siihen G60ahtimen kylkeen, tulee todennäköisesti halvimmalla. Ei ikinä Juvosen listaamilla osilla irtoa 250hp vauhtipyörästä.
Mikaj lainaten:"Melkein sanoisin että pistät siihen 20vt koneen ja siihen G60ahtimen kylkeen, tulee todennäköisesti halvimmalla."
Ohan tuo tietysti PALJON viisampi homma mutta kun sitä rajoitaa semoinen vähäsen kun vähäpäästöisyys. Tai ainakin minun mielestä se on pienoinen este ja samalla sinne vois laittaa ihan turbonkin.Kun tota pg vois virittää sillein että menis leimasta läpi.Yks vaihto ehto tietysti ois että iskis suoraan 1,8t20v myllyn sinne keulille.
Ohan tuo tietysti PALJON viisampi homma mutta kun sitä rajoitaa semoinen vähäsen kun vähäpäästöisyys. Tai ainakin minun mielestä se on pienoinen este ja samalla sinne vois laittaa ihan turbonkin.Kun tota pg vois virittää sillein että menis leimasta läpi.Yks vaihto ehto tietysti ois että iskis suoraan 1,8t20v myllyn sinne keulille.
Sattuiskohan jostain löytymään kuvaa tosta rallyen coolerista. Oon aina luullut että toi golfin iso cooleri olis ollut sama kuin rallyen...
siinä olisi kuva coolerista
lisää coolereita
Tuossa aiemmin tällä sivulla oli jotain puhetta jo putkista, mutta onko kellään kokemusta BSR:n putkesta. Doc Power näyttäisi myyvän sitä vajaaseen 500e hintaan.
Millainenkohan tuo putki olisi? Kuvan perusteella näyttäisi olevan kolmella vaimentajalla. Muitakin hyviä tuon hintaluokan putkia saa ehdottaa.
Millainenkohan tuo putki olisi? Kuvan perusteella näyttäisi olevan kolmella vaimentajalla. Muitakin hyviä tuon hintaluokan putkia saa ehdottaa.
Search BSR AND CORRADO = http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... orrado+bsr
Kas, jostain kumman syystä en tuota searchilla löytänyt. Kiitoksia.
Vähän kyllä epäilyttää tuo kannake/kannakekumi asia kun kerta on joillain alkanut laskea ja kolista tuo putki.
Mitenhän on tuo saksanmaan tarjonta noissa putkissa. Löytyykö sieltä järkevään hintaa myyvää paikkaa joka toimittaisi putkia myös suomeen? Vai täytyykö tässä tyytyä kotimaan tarjontaan.
Vähän kyllä epäilyttää tuo kannake/kannakekumi asia kun kerta on joillain alkanut laskea ja kolista tuo putki.
Mitenhän on tuo saksanmaan tarjonta noissa putkissa. Löytyykö sieltä järkevään hintaa myyvää paikkaa joka toimittaisi putkia myös suomeen? Vai täytyykö tässä tyytyä kotimaan tarjontaan.
Itse olen tosiaan taistellut tuon kolinan kanssa, nyt meni koko talvi kolisematta, mutta taas taitaa olla kumit löysällä, kun putki kolisee jos takana joku kyydissä tai kontissa kuormaa. Vika on enemmin kumeissa kun putkessa, eli nuo perus tarviketavarat alkaa roikkua pikkuhiljaa.
Ihan ok putki, hiukan ehkä meluinen, mutta makuasia, Doc:lla sanoivat, että osa ottaa yhden vaimentimen pois, kun on liian hijaisia.
Ihan ok putki, hiukan ehkä meluinen, mutta makuasia, Doc:lla sanoivat, että osa ottaa yhden vaimentimen pois, kun on liian hijaisia.
Joo, siis niistä kumeistahan se kolina johtuu. Samaa ongelmaa on ollut mulla tuon golfin kanssa. Siinä simonsin putki ja kumit tahtoo aina venyä ja kolina alkaa. Tosin tarvikekumit ei meinaa kestää sitäkään mitä putken mukana tulleet vaan ne jopa katkeilee. Millähän tuon kumien venymis ongelman ratkaisisi? Onkohan mistään saatavana jäykempiä kannatinkumeja jotka jo suosiolla heti alussa laittaisi kiinni? Tuohon kumien kestävyyteenhän vaikuttaa aikalailla tuo putken paino, joten onko toi BSR:n putki sitten kovikin painava?
Jos ei itse viitti ruveta kannakkeita muokkaamaan, niin tuolta voisi löytyä jonkinlainen apu: http://www.powerflex.co.uk/exhaust.asp
Tuskin ainakaan kovin äkkiä alkaa venymään.
Tuskin ainakaan kovin äkkiä alkaa venymään.
Hmm, noi powerflexin kannakkeet vois olla kokeilemisen arvoisia.
Oliskohan nämä tai nämä passeleita ton BSR:n putken kanssa.
Ainakin silmämääräisesti näyttävät samankokoisilta.
Vois kokeilla noita tuohon golfin putkeen ensin ja jos toimivat siinä niin sit, kunhan vaihtaa putken tuohon corradoon niin laittaa suosiolla heti noi sinnekin.
Oliskohan nämä tai nämä passeleita ton BSR:n putken kanssa.
Ainakin silmämääräisesti näyttävät samankokoisilta.
Vois kokeilla noita tuohon golfin putkeen ensin ja jos toimivat siinä niin sit, kunhan vaihtaa putken tuohon corradoon niin laittaa suosiolla heti noi sinnekin.
elikkä.. mulla on nyt putkisto katilta taaksepäin vaihettu,lastu,68 ahdinpyörä ja cooleri vaihettu.. mutta ihmettelin sitä kun se cooleri on konehuoneessa ylöspäin..?
mielessä olis hommata keulalle vähän isompi kun on aika hepposen olonen se...
ja sitten vielä että kun ei tunnu lähtevän mihinkää..? kyllähän se vielä 2:lla sutii vähäsen kiihytyksessä että onko sit tottunut.. 8)
mielessä olis hommata keulalle vähän isompi kun on aika hepposen olonen se...
ja sitten vielä että kun ei tunnu lähtevän mihinkää..? kyllähän se vielä 2:lla sutii vähäsen kiihytyksessä että onko sit tottunut.. 8)
No tuli sitten käytyä huollattamassa ahdin laitilassa. heh oli tarkoitus ostaa vain jarrut mutta sitte tarttui mukaan lastu, nokka-akseli, takavalot, puskuri ym.. :) Ahtimesta tuli vielä Käyttökelpoinen, vaikka olihan siellä pientä kulumisen merkkiä.
Mutta sitte asiaan.. mites tollainen spinterin cooleri menee ilmastoituun corroon? onko joku laittanut? joutuuko rälläköimään paljon tilaa sille? ahtoputket pitää varmaan vetää alkuperäistä reittiä, ei ainakaan mulla sovi syylärin ja umpion välistä.
Mutta sitte asiaan.. mites tollainen spinterin cooleri menee ilmastoituun corroon? onko joku laittanut? joutuuko rälläköimään paljon tilaa sille? ahtoputket pitää varmaan vetää alkuperäistä reittiä, ei ainakaan mulla sovi syylärin ja umpion välistä.
-
- -
- Viestit: 10
- Liittynyt: 22.5.2007 16:23
-
- -
- Viestit: 10
- Liittynyt: 22.5.2007 16:23
Itse en huomannut mitään isoa eroa, en edes tehopenkissä vaikka vähän "keinotekoisesti lämmitettiin". Mutta yksilöitä kaikki virikoneet, niin tekniikaltaan kuin säädöiltäänkin. Yksi helppo selitys ainakin olisi hieman liian iso sytkäennakko, kuumilla keleillä joutuu ottamaan yhden askeleen takaisinpäin hillitäkseen nakutusta. Itse hain sytkäennakot optimiin tehojen kannalta, eli siihen kohtaan kun tehot nousivat lopetettiin ennakon lisääminen, eikä tehojen häviämistä kuuminakaan päivinä ollut huomattavissa persdynolla.
Mites sen sytytyksen säädön kanssa oikeen ne merkit menee? Strobolla kun katsoo, niin mihin "merkkiin" verrataan?
Merkkinä koneessa on ilmeisesti viiva, mutta mitäs ne "nypykät" on mitä näkyy, kun selaa asteiden määrää lampulla?
Onko nypykät jotain astemääriä, vai joutuuko sen ennakon arvioimaan siitä merkkiviivasta, kun asteikkoa ei ole ollenkaan?
Vai olenko kovastikkin pihalla koko säädöstä?
Merkkinä koneessa on ilmeisesti viiva, mutta mitäs ne "nypykät" on mitä näkyy, kun selaa asteiden määrää lampulla?
Onko nypykät jotain astemääriä, vai joutuuko sen ennakon arvioimaan siitä merkkiviivasta, kun asteikkoa ei ole ollenkaan?
Vai olenko kovastikkin pihalla koko säädöstä?
No en siis tarkoittanutkaan että yhtään muuta keinoa ei ole kuin arvio. Mutta jos se perus srobolamppu ajoituslamppu löytyy vaan, niin ei ole mahdotonta sitä arvioidakaan, kunhan järkeä käyttää.
MXU:han taisi mitata vauhtipyöränsä ja laskea etäisyydet kehältä eri asteille. Tais vielä merkatakin niitä kehään?
MXU:han taisi mitata vauhtipyöränsä ja laskea etäisyydet kehältä eri asteille. Tais vielä merkatakin niitä kehään?
Joo. Mittasin tarkan yläkuolokohdan (mittakellolla tasan sentti ennen ja jälkeen yläkuolokohdan ja sitten vauhtipyörältä puolitti mitan) ja merkkasin sen vauhtipyörään ja sitten stanssasin asteikon siitä eteenpäin. Vauhtipyörän alkuperäinen merkki heitti muistaakseni pari astetta...
Tämä toimii niin pitkään kun sitä vauhtipyörää ei tarvi irroittaa, sit täytyy taas tarkastaa merkit.
Tämä toimii niin pitkään kun sitä vauhtipyörää ei tarvi irroittaa, sit täytyy taas tarkastaa merkit.
Eli käykö S2/S4(2.2 20VT) veivit + männät suoraan PG:n lohkoon/kampuraan? pitäs männän renkaat vaihtaa ja ajattelin että laittais samalla vähän paremmat sisukalut jos joskus rupeaa oikein virittämään :)
Siis tuossahan omasta mielestä kysyttiin että käykö S4:sen kanki+mäntä PG:n lohkoon+kampiakseliin. Käy(melkein), onhan tuota samaa yhdistelmää 16v turboihinkin budjetilla laiteltu ja sama isku/lohkon korkeus on kummassakin lohkossa. Puristussuhde/palotilan malli onkin sitten eri asia, mutta kyllä ne sinne menee. Sitä en muista että kummassa on suurempi palotila kannessa 8v vai 16v, eli tuleeko noilla männillä liian suuri puristussuhde(eli laen sorvausta) vai liian pieni(alle vakio puristus) Yleinsä nuo pg:n lohkot on vaan niin paskoja/kuluneita(vaikka olis aikuisten oikeesti esim. 170tkm ajettu), että sinne on hieman turhaa stanukoon mäntää laittaa kun porausta vailla on.
Omassa corradossa PG:n mäntiä on tuolla digifartin rulettiruiskulla tähän mennessä sulanut 3kpl... Lohkoja myös jonkin verran tuon ilmion takia tullu vaihdettua, nimimerkillä ei vakio mäntiä/digifarttia enää.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa