Honda Monkeyn sytytyksestä
Valvoja: ffp jäsenet
Honda Monkeyn sytytyksestä
Niin vain kävi, että joudun melkein 15v. tauon jälkeen räpläämään mopoa. Eli vm90 Hondaan ei tule kipinää, epäilen tarvikeanturia joka on vaihdettu joskus. Pystyykö k.o. anturin toimintaa/toimimattomuutta mittaamaan yleismittarilla mitenkään? Mopopalstat olivat helvetillisiä lukea ja täällä joku sen kuitenkin tietää... Vastauksia kiitollisena odottaen!
Heitämpä kysymyksen että onkos mankiin kytketty kierrosten rajoittimen säädin? Eli potikka jolla saa säädettyä kierroksia? Jos on niin kannattaa tarkistella puola ja muistaakseni penkin alla oleva jännitteensäädin. Joskus tuo potikkaviritys voi rikkoa puolan ja joskus muuta, mulla meni jännitteensäädin eikä edes 24V 100w poltin kestänyt ajovalona.
Jos ei vikaa muuten löydy niin soittele mopokorjaamoihin esim mp-paja merikaarto.
Jos ei vikaa muuten löydy niin soittele mopokorjaamoihin esim mp-paja merikaarto.
Sen "impulssianturin" voi mitata, kun se on pelkkä käämi. Sen johtoon se mahdollinen rajoittimen ohitinkin tuli. Tietty virtalukon ja run-napin toimintakin kannattaa tarkistaa, nehän vaan maadoittaa cdi-yksikön yhden navan kun virta on pois.
Samoin tietty staattorin(magneeton sisällä) voi mitata ja puolan.
Piru vie, muistaa vielä monkkeristakin jotaki.. :)
Samoin tietty staattorin(magneeton sisällä) voi mitata ja puolan.
Piru vie, muistaa vielä monkkeristakin jotaki.. :)
perhana, miekin just laitoin mukin porattavaks ku faija vinku mopoa taas kuntoon. Se kö o ollu kiinni leikanneena 12 vuotta... Ja vielä sylkky purettuna. Onks kellään dataa noista ajoitusmerkeistä, ei muista jostain syystä enää hetkeä millon ton purin vaikka niitä kymmeniä siihen aikaan tuli läjättyä. Eli vaik räjäytyskuvakin olis poekaa kasaamisohjeiden lisäks.
http://marina.fortunecity.com/cyprus/254/frameset.htm
Tuolta löytyy tietoo niistä ajoitus merkeistä.
Tuolta löytyy tietoo niistä ajoitus merkeistä.
Heitämpä kysymyksen että onkos mankiin kytketty kierrosten rajoittimen säädin?
Ei tietääkseni ikinä. Ja virtalukosta otin johdot irti, ainakin ennen oma monkey toimi johdot irti. Epäilyttää myös magneeton käämit, niitä on käsittääkseni 3 magneetossa. Yhdestä tulee erilainen vastusarvo kuin kahdesta muusta. Toisaalta jonkin verran jännitettä yleismittarin mukaan tulee puolalle joten kait se tämä maineikas anturi on päättänyt päivänsä. En vaan ole päässyt pariin päivään mopon ääreen joten en ole pystynyt tutkimaan. Melkein alkaa tulla kärjellistä sytkää ikävä.
E. Aika vänkä remmiahdin tuon linkin takana... Joskohan toimii...
Niin ja se ajoitus, mäntä ylös (vauhtipyörän "T" merkki) ja nokka-akselin merkki klo 9:n. Mainitaan vielä erikseen että toinen alemmista pinnapulteista sisältää öljykanavan, johon kuuluu ainakin joissakin vuosimalleissa o-rengas.
-
- -
- Viestit: 776
- Liittynyt: 7.8.2003 21:28
Hahaa :) Kuulostaa ihan tutulta.. Kesällä oli juuri samanlainen vika mankissa, ei tullut kipinää.. Syynä oli vain ja ainoastaan magneeton taka kertynyttä pölyä ja paskaa. Sen kun putsasi niin johan lähti käyntiin. Siellä ei kovinkaan paljoo sitä ollut mutta ilmeisesti riittävästi. Että katsohan se ensimmäisenä! Ja kerro sitten jos vika löytyy..
Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa