Honda Monkeyn sytytyksestä

Yleiset ei-autoaiheiset jutustelut, kuten tietokoneet, muurahaisten karkoitukset ja muut :)

Valvoja: ffp jäsenet

eeosva
-
Viestit: 112
Liittynyt: 10.8.2006 17:18

Honda Monkeyn sytytyksestä

ViestiKirjoittaja eeosva » 5.12.2006 17:49

Niin vain kävi, että joudun melkein 15v. tauon jälkeen räpläämään mopoa. Eli vm90 Hondaan ei tule kipinää, epäilen tarvikeanturia joka on vaihdettu joskus. Pystyykö k.o. anturin toimintaa/toimimattomuutta mittaamaan yleismittarilla mitenkään? Mopopalstat olivat helvetillisiä lukea ja täällä joku sen kuitenkin tietää... Vastauksia kiitollisena odottaen!

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 5.12.2006 18:18

Heitämpä kysymyksen että onkos mankiin kytketty kierrosten rajoittimen säädin? Eli potikka jolla saa säädettyä kierroksia? Jos on niin kannattaa tarkistella puola ja muistaakseni penkin alla oleva jännitteensäädin. Joskus tuo potikkaviritys voi rikkoa puolan ja joskus muuta, mulla meni jännitteensäädin eikä edes 24V 100w poltin kestänyt ajovalona.
Jos ei vikaa muuten löydy niin soittele mopokorjaamoihin esim mp-paja merikaarto.

juk1
-
Viestit: 51
Liittynyt: 24.7.2005 12:06

ViestiKirjoittaja juk1 » 5.12.2006 18:22

Mulla oli aikoinaan apinassa säädettävä ohitin.
Ja jos sen laittoi liian "isolle", niin ei ollut pienentäkään mahdollisuutta saada sitä käyntiin.

Janzzu
-
Viestit: 22
Liittynyt: 18.3.2004 12:50

ViestiKirjoittaja Janzzu » 5.12.2006 19:24

Vika voi olla tyristorissa ainakin omassa oli joskus se rikki eikä käyntiin millään...
Uusi makso siihen aikaan n. 800 mk

Jarno.v
-
Viestit: 218
Liittynyt: 6.9.2004 22:49

ViestiKirjoittaja Jarno.v » 6.12.2006 11:49

Sen "impulssianturin" voi mitata, kun se on pelkkä käämi. Sen johtoon se mahdollinen rajoittimen ohitinkin tuli. Tietty virtalukon ja run-napin toimintakin kannattaa tarkistaa, nehän vaan maadoittaa cdi-yksikön yhden navan kun virta on pois.
Samoin tietty staattorin(magneeton sisällä) voi mitata ja puolan.

Piru vie, muistaa vielä monkkeristakin jotaki.. :)

Krisse
-
Viestit: 458
Liittynyt: 21.9.2003 19:33

ViestiKirjoittaja Krisse » 6.12.2006 12:30

Jos ei kipinää tule niin veikkaisinpa magneeton sisällä olevaa mustaa sytytys-modulia syyksi, aikoinaan aika yleinen syy mönkkärissä jos ei kipinää tullut. Hinta muistaakseni jotain 50€:n luokkaa..

Toheltaja
-
Viestit: 2597
Liittynyt: 18.7.2003 21:51

ViestiKirjoittaja Toheltaja » 6.12.2006 19:25

perhana, miekin just laitoin mukin porattavaks ku faija vinku mopoa taas kuntoon. Se kö o ollu kiinni leikanneena 12 vuotta... Ja vielä sylkky purettuna. Onks kellään dataa noista ajoitusmerkeistä, ei muista jostain syystä enää hetkeä millon ton purin vaikka niitä kymmeniä siihen aikaan tuli läjättyä. Eli vaik räjäytyskuvakin olis poekaa kasaamisohjeiden lisäks.

MAK3
-
Viestit: 110
Liittynyt: 14.4.2006 9:41

ViestiKirjoittaja MAK3 » 6.12.2006 19:38

http://marina.fortunecity.com/cyprus/254/frameset.htm

Tuolta löytyy tietoo niistä ajoitus merkeistä.

Leskinen
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.2.2005 12:01

ViestiKirjoittaja Leskinen » 7.12.2006 12:17

Se ns "kick up" siinä magneetton vieressä oikealla alhaalla on suurin syyllinen.. Sitä saa vaikka meiltäkin (Sport Huoltokeskus Ky) irtaallaan.. Seuraavana itse virtakenttä.. Tai no miksei puolakin.. Sitä vaan ei voi testata muuta kuin vaihtamalla uuden..

Onkos virtalukko kunnossa?

eeosva
-
Viestit: 112
Liittynyt: 10.8.2006 17:18

ViestiKirjoittaja eeosva » 7.12.2006 15:15

Heitämpä kysymyksen että onkos mankiin kytketty kierrosten rajoittimen säädin?


Ei tietääkseni ikinä. Ja virtalukosta otin johdot irti, ainakin ennen oma monkey toimi johdot irti. Epäilyttää myös magneeton käämit, niitä on käsittääkseni 3 magneetossa. Yhdestä tulee erilainen vastusarvo kuin kahdesta muusta. Toisaalta jonkin verran jännitettä yleismittarin mukaan tulee puolalle joten kait se tämä maineikas anturi on päättänyt päivänsä. En vaan ole päässyt pariin päivään mopon ääreen joten en ole pystynyt tutkimaan. Melkein alkaa tulla kärjellistä sytkää ikävä.

E. Aika vänkä remmiahdin tuon linkin takana... Joskohan toimii...
Niin ja se ajoitus, mäntä ylös (vauhtipyörän "T" merkki) ja nokka-akselin merkki klo 9:n. Mainitaan vielä erikseen että toinen alemmista pinnapulteista sisältää öljykanavan, johon kuuluu ainakin joissakin vuosimalleissa o-rengas.

Mr.Crossfire
-
Viestit: 776
Liittynyt: 7.8.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Mr.Crossfire » 7.12.2006 20:25

Jep, nokka-akselin O-merkki siihen kannen merkin kohdalle, tai muistaakseni se sijoittuu puoli hammasta sen merkin alapuolelle, riippuen varmaan kuinka on ketju kulunut.

LMK
-
Viestit: 77
Liittynyt: 7.7.2006 16:48

ViestiKirjoittaja LMK » 9.12.2006 19:26

Hahaa :) Kuulostaa ihan tutulta.. Kesällä oli juuri samanlainen vika mankissa, ei tullut kipinää.. Syynä oli vain ja ainoastaan magneeton taka kertynyttä pölyä ja paskaa. Sen kun putsasi niin johan lähti käyntiin. Siellä ei kovinkaan paljoo sitä ollut mutta ilmeisesti riittävästi. Että katsohan se ensimmäisenä! Ja kerro sitten jos vika löytyy..

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 10.12.2006 14:25

Ja virtalukosta otin johdot irti, ainakin ennen oma monkey toimi johdot irti


Kaveri joskus katkaisi ne virtalukon johdot,syytä en muista:) Ei lähteny manki enää käyntiin sen jälkeen..

eeosva
-
Viestit: 112
Liittynyt: 10.8.2006 17:18

ViestiKirjoittaja eeosva » 13.12.2006 15:02

No niin, selvisi sekin eli impulssianturi oli kaputt (laadukas tarvikeosa). Eipä sitä yleismittarilla mittailemalla hirveästi viisastunut, mutta kokeilemalla selvisi...


Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa