vw 1.9td vm-94 koneremppa

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

honttas
-
Viestit: 16
Liittynyt: 12.2.2006 14:02

vw 1.9td vm-94 koneremppa

ViestiKirjoittaja honttas » 4.12.2006 15:44

Kampiakselin kiila palasina .kampiakseli pyörii alahihnapyörän sisällä. aluksi auto kävi tooosi heikosti,"rynkytti" iha tajuttomasti. millaisia korjaus kustannuksia on tullut ko. rempasta(riippuu tietenkin vaurioiden laajudesta),mutta suuntaa antavia summia?
eli taitaa olla halvin vaihtoehto hommata saksasta samanlainen auto ottaa siitä tekniikka omaan..
Viimeksi muokannut honttas, 4.12.2006 16:50. Yhteensä muokattu 4 kertaa.

PabloNeruda
-
Viestit: 1542
Liittynyt: 15.10.2005 11:12

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 4.12.2006 15:44

Oma tuli maksamaan n. 500€ ja työt tosin tehtiin itse.

Ja panostappas tuohon otsikkoon vähän enemmän. Tuo nyt on vähän ympäripyöreä.

Edit. itseltäni ei tosin mäntiä yms. mennyt ollenkaan. Eikö LTR:n olis kannattanut hankkia ennemmin koko kone jostakin kuin rempata? Ajattelin vaan, että onhan noita myyty tuonne 700€ koko mottejakin.
Viimeksi muokannut PabloNeruda, 4.12.2006 15:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 4.12.2006 15:49

Juu otsikko kyllä kapais kehittelyä.

1150e tuli hommalle hintaa.Uusi yläkerta(kaikki) + 1mäntä + 4sarjaa männärenkaita + yksi veivi + laakerit ja pultit, sekä koneistukset. Asennukset tein itse. Ja löysin ahtimen pakopesästä vielä venttiilinpätkänkin.

honttas
-
Viestit: 16
Liittynyt: 12.2.2006 14:02

ViestiKirjoittaja honttas » 4.12.2006 16:11

saksasta saa vähän ajettuja 1100e ->....jos moottorin ottais itelle ja möisi loput osat pois

VwVento
-
Viestit: 285
Liittynyt: 2.9.2004 19:08

ViestiKirjoittaja VwVento » 4.12.2006 16:44

Itellä tuli maksamaan 500e. Vanha kone kokonaan veks, ja "uus" kone tilalle. Löyty volkkarihajottamolta 3kk takuulla oleva AAZ aikoinaan niin omin käsin paikoilleen ja kovaa ajoa.

t. onnistuu se ensikertalaisellakin :)

honttas
-
Viestit: 16
Liittynyt: 12.2.2006 14:02

ViestiKirjoittaja honttas » 4.12.2006 16:46

mistä vois tiedustella vw purkuosia? mielellään laittaisin koko koneen kuin osista kasamaalla

sms
-
Viestit: 190
Liittynyt: 4.5.2005 9:13

ViestiKirjoittaja sms » 4.12.2006 17:29

http://www.varaosahaku.fi/ on yksi paikka josta voi kokeilla.

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 4.12.2006 19:09

Itellä tuli maksamaan 500e. Vanha kone kokonaan veks, ja "uus" kone tilalle. Löyty volkkarihajottamolta 3kk takuulla oleva AAZ aikoinaan niin omin käsin paikoilleen ja kovaa ajoa.

t. onnistuu se ensikertalaisellakin :)


muistaakseni sulla lakkas kaikki mittarit toimimasta kun vaihdoit sen koneen:):):)
veli poika muinoin ostisen auton sulta

VwVento
-
Viestit: 285
Liittynyt: 2.9.2004 19:08

ViestiKirjoittaja VwVento » 4.12.2006 19:17

muistaakseni sulla lakkas kaikki mittarit toimimasta kun vaihdoit sen koneen:):):)
veli poika muinoin ostisen auton sulta


Joo, oli tarkoitus siitä ed. moottorista hommata se pyöreä liitin moottorin piuhoihin,mutta se joka osti multa sen vanhan koneen, ei saanu lähetettyä yhtä liitintä niin laitoin auton kilometritehtaalle :)

Tais olla 3 anturin piuhat ristissä, koska oli 5v. uudempi kone. muuta vikaa siinä ei tainnu olla ?

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 4.12.2006 20:25

Tais olla 3 anturin piuhat ristissä, koska oli 5v. uudempi kone. muuta vikaa siinä ei tainnu olla ?
muistaakseni siinä liittimessä melkein kaikki johdot oli väärissä paikoissa... ei nyt muista varmaks

Taajuus
-
Viestit: 597
Liittynyt: 8.5.2005 22:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taajuus » 4.12.2006 22:37

Noin 600e pultin katkeamisesta aiheutunut remppa (pelkät osat, omille töille ei lasketa hintaa). Tosin tuuria oli mukana, ei paljon hajoillutta huolimatta 140km/h nopeudesta paukahtamista.

PabloNeruda
-
Viestit: 1542
Liittynyt: 15.10.2005 11:12

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 4.12.2006 22:40

^Itselläni kävi yhtä hyvä tuuri.. n.150km/h, kun napsahti. Siltikään ei tullut kuin 500-600€ remppa. Jos se on päässyt pikku hiljaa se pultti löystymään, niin silloin tulee useimmin pahempaa jälkeä. Taas jos se suoraan napsahtaa, niin ei välttämättä niin paljoa tule vikaa. Joissakin tapauksissahan auton käynti alkaa huononemaan ennen tuota pultin katkeamista, mutta itseltäni meni ihan yllättäen.

honttas
-
Viestit: 16
Liittynyt: 12.2.2006 14:02

ViestiKirjoittaja honttas » 4.12.2006 22:51

elikkäs millaisia määriä ja mitä osia jouduitte vaihtamaan?

PabloNeruda
-
Viestit: 1542
Liittynyt: 15.10.2005 11:12

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 4.12.2006 23:20

No en nyt tarkkaa listaa muista, mutta esim. kaikki venttiilit vaihdettiin, nostimineen. Tosin mäntiä ei mennyt, eikä kankia. Myös kampiakselin pää pysyi ehjänä kuten myös kampiakseli muuten. Jos tuo on löystynyt tuo pultti, niin se syö sen kampiakselin pään ja sitten tulee isompaa remppaa. Samaten jos sieltä on mäntiä tai kiertokankia mennyt. Auttaa paljon asiaa, kun alkaa purkamaan.

Taajuus
-
Viestit: 597
Liittynyt: 8.5.2005 22:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taajuus » 5.12.2006 7:26

- jakohihna 27e
- kannentiiviste 31e
- öljynsuodatin 9e
- stefat 14e
- kannen koneistus 144e
- kannen pultit, sekalaisia tiivisteitä 82e
- kampiakselin ja suuttimien kunnostus 104e
- runkolaakerit 28e
- kiertokangenlaakerit 31e
- kampiakselin välilevyt 8e
- kampiakselin hihnapyörä 24e
- runkolaakeripukin pultit 11e
- kiertokangen pultit 18e
- pakosarjan tiiviste 18e

...Olihan tuossa paljon, ei suoranaisesti jakopäähän liittyvää. Mutta kun kerran rassattiin, tehtiin valmista.

VwVento
-
Viestit: 285
Liittynyt: 2.9.2004 19:08

ViestiKirjoittaja VwVento » 5.12.2006 16:01

jakohihna 27e
- kannentiiviste 31e
- öljynsuodatin 9e
- stefat 14e
- kannen koneistus 144e
- kannen pultit, sekalaisia tiivisteitä 82e
- kampiakselin ja suuttimien kunnostus 104e
- runkolaakerit 28e
- kiertokangenlaakerit 31e
- kampiakselin välilevyt 8e
- kampiakselin hihnapyörä 24e
- runkolaakeripukin pultit 11e
- kiertokangen pultit 18e
- pakosarjan tiiviste 18e

...Olihan tuossa paljon, ei suoranaisesti jakopäähän liittyvää. Mutta kun kerran rassattiin, tehtiin valmista.

Missäs se kuningaspultin parin euron hinta ? :)

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 5.12.2006 16:56

Missäs se kuningaspultin parin euron hinta ? :)
muistaakseni ite maksoin 14€

honttas
-
Viestit: 16
Liittynyt: 12.2.2006 14:02

ViestiKirjoittaja honttas » 5.12.2006 18:16

joo kun pitäis alkaa purkamaan toi vihreä paholainen pikkuhiljaa. aina on hyät neuvot
tarpeen

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 5.12.2006 20:35

2€ viimeks maksoi

Taajuus
-
Viestit: 597
Liittynyt: 8.5.2005 22:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taajuus » 6.12.2006 0:45

Missäs se kuningaspultin parin euron hinta ? :)


No sehän sieltä puuttui. Vaan ei ollut listattu 200e kaljoihin ja lonkeroihinkaan :D Hämmästyttävää miten hyvin tuo auto toimii, ottaen huomioon että se kasattiin täysin kännissä ja laatikollinen jäi osia yli ;)

timothy
-
Viestit: 99
Liittynyt: 6.7.2004 15:25

ViestiKirjoittaja timothy » 6.12.2006 10:58

No jos haluaa halvalla päästä, nii se pultti maksaa motonetissä 1,90 € =) Eri asia on kestääkö se saman kuin jokin kalliimpi pultti?

Taajuus
-
Viestit: 597
Liittynyt: 8.5.2005 22:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taajuus » 6.12.2006 16:03

Voi jumalauta! Kun se pultti on ainut osa koko koneessa joka voi kilahtaa, siinä ei säästellä!

Marmoritiskiltä vaan orkkispultti ja "sillä kovimmalla lujuusluokalla". Aivan sama maksaako 2e vai 20e, jos moisen rempan joutuu tekemään.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa