vw 1.9td vm-94 koneremppa
Valvoja: ffp jäsenet
vw 1.9td vm-94 koneremppa
Kampiakselin kiila palasina .kampiakseli pyörii alahihnapyörän sisällä. aluksi auto kävi tooosi heikosti,"rynkytti" iha tajuttomasti. millaisia korjaus kustannuksia on tullut ko. rempasta(riippuu tietenkin vaurioiden laajudesta),mutta suuntaa antavia summia?
eli taitaa olla halvin vaihtoehto hommata saksasta samanlainen auto ottaa siitä tekniikka omaan..
eli taitaa olla halvin vaihtoehto hommata saksasta samanlainen auto ottaa siitä tekniikka omaan..
Viimeksi muokannut honttas, 4.12.2006 16:50. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
Oma tuli maksamaan n. 500€ ja työt tosin tehtiin itse.
Ja panostappas tuohon otsikkoon vähän enemmän. Tuo nyt on vähän ympäripyöreä.
Edit. itseltäni ei tosin mäntiä yms. mennyt ollenkaan. Eikö LTR:n olis kannattanut hankkia ennemmin koko kone jostakin kuin rempata? Ajattelin vaan, että onhan noita myyty tuonne 700€ koko mottejakin.
Ja panostappas tuohon otsikkoon vähän enemmän. Tuo nyt on vähän ympäripyöreä.
Edit. itseltäni ei tosin mäntiä yms. mennyt ollenkaan. Eikö LTR:n olis kannattanut hankkia ennemmin koko kone jostakin kuin rempata? Ajattelin vaan, että onhan noita myyty tuonne 700€ koko mottejakin.
Viimeksi muokannut PabloNeruda, 4.12.2006 15:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
http://www.varaosahaku.fi/ on yksi paikka josta voi kokeilla.
Itellä tuli maksamaan 500e. Vanha kone kokonaan veks, ja "uus" kone tilalle. Löyty volkkarihajottamolta 3kk takuulla oleva AAZ aikoinaan niin omin käsin paikoilleen ja kovaa ajoa.
t. onnistuu se ensikertalaisellakin :)
muistaakseni sulla lakkas kaikki mittarit toimimasta kun vaihdoit sen koneen:):):)
veli poika muinoin ostisen auton sulta
muistaakseni sulla lakkas kaikki mittarit toimimasta kun vaihdoit sen koneen:):):)
veli poika muinoin ostisen auton sulta
Joo, oli tarkoitus siitä ed. moottorista hommata se pyöreä liitin moottorin piuhoihin,mutta se joka osti multa sen vanhan koneen, ei saanu lähetettyä yhtä liitintä niin laitoin auton kilometritehtaalle :)
Tais olla 3 anturin piuhat ristissä, koska oli 5v. uudempi kone. muuta vikaa siinä ei tainnu olla ?
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
^Itselläni kävi yhtä hyvä tuuri.. n.150km/h, kun napsahti. Siltikään ei tullut kuin 500-600€ remppa. Jos se on päässyt pikku hiljaa se pultti löystymään, niin silloin tulee useimmin pahempaa jälkeä. Taas jos se suoraan napsahtaa, niin ei välttämättä niin paljoa tule vikaa. Joissakin tapauksissahan auton käynti alkaa huononemaan ennen tuota pultin katkeamista, mutta itseltäni meni ihan yllättäen.
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
No en nyt tarkkaa listaa muista, mutta esim. kaikki venttiilit vaihdettiin, nostimineen. Tosin mäntiä ei mennyt, eikä kankia. Myös kampiakselin pää pysyi ehjänä kuten myös kampiakseli muuten. Jos tuo on löystynyt tuo pultti, niin se syö sen kampiakselin pään ja sitten tulee isompaa remppaa. Samaten jos sieltä on mäntiä tai kiertokankia mennyt. Auttaa paljon asiaa, kun alkaa purkamaan.
- jakohihna 27e
- kannentiiviste 31e
- öljynsuodatin 9e
- stefat 14e
- kannen koneistus 144e
- kannen pultit, sekalaisia tiivisteitä 82e
- kampiakselin ja suuttimien kunnostus 104e
- runkolaakerit 28e
- kiertokangenlaakerit 31e
- kampiakselin välilevyt 8e
- kampiakselin hihnapyörä 24e
- runkolaakeripukin pultit 11e
- kiertokangen pultit 18e
- pakosarjan tiiviste 18e
...Olihan tuossa paljon, ei suoranaisesti jakopäähän liittyvää. Mutta kun kerran rassattiin, tehtiin valmista.
- kannentiiviste 31e
- öljynsuodatin 9e
- stefat 14e
- kannen koneistus 144e
- kannen pultit, sekalaisia tiivisteitä 82e
- kampiakselin ja suuttimien kunnostus 104e
- runkolaakerit 28e
- kiertokangenlaakerit 31e
- kampiakselin välilevyt 8e
- kampiakselin hihnapyörä 24e
- runkolaakeripukin pultit 11e
- kiertokangen pultit 18e
- pakosarjan tiiviste 18e
...Olihan tuossa paljon, ei suoranaisesti jakopäähän liittyvää. Mutta kun kerran rassattiin, tehtiin valmista.
jakohihna 27e
- kannentiiviste 31e
- öljynsuodatin 9e
- stefat 14e
- kannen koneistus 144e
- kannen pultit, sekalaisia tiivisteitä 82e
- kampiakselin ja suuttimien kunnostus 104e
- runkolaakerit 28e
- kiertokangenlaakerit 31e
- kampiakselin välilevyt 8e
- kampiakselin hihnapyörä 24e
- runkolaakeripukin pultit 11e
- kiertokangen pultit 18e
- pakosarjan tiiviste 18e
...Olihan tuossa paljon, ei suoranaisesti jakopäähän liittyvää. Mutta kun kerran rassattiin, tehtiin valmista.
Missäs se kuningaspultin parin euron hinta ? :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa