
Kyseessä on Cordoba vario vuodelta 1999. Äiti osti sen ensimmäiseltä omistajalta 2001 ja mittarissa oli tuolloin 90tkm. Tänä päivänä mittarissa on 276tkm. Pääosa kilometreistä on tullut Tampere - Helsinki välillä, koska äiti käy viikot Helsingissä töissä.
No, rakentelu kärpänen kun on päässyt jo muutama vuos takaperin puremaan, niin tähän on tarkoitus jotain pientä parantelua tehdä.
Ensimmäisenä tehtiin 10€ tehon lisäys evryn muodossa. kuva 1, kuva 2. Pieni alumiini rasia sisältää 300Ohm vastuksen ja 0-1kOhm säätövastuksen. Kojelaudasta löytyy nappi, jolla tämä hirmuinen viritys otetaan suljetulla radalla käyttöön.
14" valssit näyttivät jotenkin alimitoitetuilta massiiviseen kuoreen, joten boardilta löytyi myynti-palstalta helpotusta 15" WSL-merkkisten alujen muodossa. Kuva 3. Leveyttä löytyy 7" et luku on 38. Päälle on kietaistu Aurora K103, koossa 205/50/15. Vanteet tulevat löytämään tämän kesän jälkeen itsensä talvikäytöstä. Paskamaiset ehkä pitää puhtaina, mutta menköön. Ens kesälle sitten jotain tuumaa tai kahta suurempaa. nämä osoittautuivat kieroiksi ja palattiin takaisin peltivanteille, ensi kesälle sitten alumiinia alle. kiitos Joensuun suuntaan
Jottei ajoneuvo näyttäisi niin traktorilta laitettiin 30mm madaltavat Eibach Pro-Kit jouset tilaukseen, niistä sitten erikseen juttua. Samassa yhteydessä vaihdetaan myös iskarit ja mahdollisesti osa puslista. Iskareiksi olen kaavaillut Sachs advantage kaasuja.
Huomisen nimipäivän kunniaksi kävin ostamassa tämmöisen halppis ahtopainemittarin, jonka ajattelin laittaa kojiksen nurkkaan. Kuva 4. Voi olla, että tulevaisuudessa tuo asteikko ei tule riittämään ;)
Kesällä alustasarjan laittamisen lisäksi olisi tarkoitus myös päivittää jarruja. Eteen olen kaavaillut ATE:n Powerdisk:jä ja Ferodon DS2000 paloja. Taakse uusitaan rummut jo pelkästään ulkonäkösyistä. Myös pientä maalailua on ajatuksissa, mutta voi olla että se ei vielä tänä kesänä toteudu.
Näillä eväillä mennään nyt eteenpäin.
e:otsikkoa muokattu
e2:topicin aloitusta hitusen muokattu.