Seat Cordoba vario

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

Seat Cordoba vario

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 24.4.2006 20:29

Kuva
Kyseessä on Cordoba vario vuodelta 1999. Äiti osti sen ensimmäiseltä omistajalta 2001 ja mittarissa oli tuolloin 90tkm. Tänä päivänä mittarissa on 276tkm. Pääosa kilometreistä on tullut Tampere - Helsinki välillä, koska äiti käy viikot Helsingissä töissä.

No, rakentelu kärpänen kun on päässyt jo muutama vuos takaperin puremaan, niin tähän on tarkoitus jotain pientä parantelua tehdä.

Ensimmäisenä tehtiin 10€ tehon lisäys evryn muodossa. kuva 1, kuva 2. Pieni alumiini rasia sisältää 300Ohm vastuksen ja 0-1kOhm säätövastuksen. Kojelaudasta löytyy nappi, jolla tämä hirmuinen viritys otetaan suljetulla radalla käyttöön.

14" valssit näyttivät jotenkin alimitoitetuilta massiiviseen kuoreen, joten boardilta löytyi myynti-palstalta helpotusta 15" WSL-merkkisten alujen muodossa. Kuva 3. Leveyttä löytyy 7" et luku on 38. Päälle on kietaistu Aurora K103, koossa 205/50/15. Vanteet tulevat löytämään tämän kesän jälkeen itsensä talvikäytöstä. Paskamaiset ehkä pitää puhtaina, mutta menköön. Ens kesälle sitten jotain tuumaa tai kahta suurempaa. nämä osoittautuivat kieroiksi ja palattiin takaisin peltivanteille, ensi kesälle sitten alumiinia alle. kiitos Joensuun suuntaan

Jottei ajoneuvo näyttäisi niin traktorilta laitettiin 30mm madaltavat Eibach Pro-Kit jouset tilaukseen, niistä sitten erikseen juttua. Samassa yhteydessä vaihdetaan myös iskarit ja mahdollisesti osa puslista. Iskareiksi olen kaavaillut Sachs advantage kaasuja.

Huomisen nimipäivän kunniaksi kävin ostamassa tämmöisen halppis ahtopainemittarin, jonka ajattelin laittaa kojiksen nurkkaan. Kuva 4. Voi olla, että tulevaisuudessa tuo asteikko ei tule riittämään ;)

Kesällä alustasarjan laittamisen lisäksi olisi tarkoitus myös päivittää jarruja. Eteen olen kaavaillut ATE:n Powerdisk:jä ja Ferodon DS2000 paloja. Taakse uusitaan rummut jo pelkästään ulkonäkösyistä. Myös pientä maalailua on ajatuksissa, mutta voi olla että se ei vielä tänä kesänä toteudu.

Näillä eväillä mennään nyt eteenpäin.

e:otsikkoa muokattu
e2:topicin aloitusta hitusen muokattu.
Viimeksi muokannut kilpijoki, 2.6.2007 19:25. Yhteensä muokattu 11 kertaa.

KariS
-
Viestit: 740
Liittynyt: 16.12.2004 21:27

ViestiKirjoittaja KariS » 24.4.2006 20:36

Mihin piuhoihin tuon evryn kytkit? Itellä meinaan ihan samanlainen pirssi, mutta punane. Näitä ei hirveesti oo näkyny ees laitettuina ja hyvää vaihtelua tämä.
Löytys muuten kahet erilaiset helmat tohon jos tarviit :P Käyttämättömät ja halvat..

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 24.4.2006 20:42

Jakopumpulta lähtee johtonippu, jossa on ainakin cordobassa 7 johdinta. Noin 20 sentin päässä on liitin, jossa on 8-pinniä, evryn piuhat tulevat pinneihin 2 ja 3 ja ovat ihan kolvattu kys. pinneihin tuleviin johtimiin kiinni.

Laita privalla kuvaa ja vähän hinta-arviota helmoista.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 24.4.2006 21:03

Mikäs tämä tämmöinen "evry" oikein on?

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 24.4.2006 21:05

periaatteessa kyseessä on tehoboxi, jolla siis huijataan ecua antamaan vähän lisää ruokaa, kustannukset kuitenkin ovat muutaman euron luokkaa.

googgeliin hakusanaksi "evry-mod" antaa asiaan lisävalaistusta.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 26.4.2006 18:39

kesärengassatsi osoittautui kieroksi, joten back to basics eli laitetaan takas jumalattoman upeat 14" peltivanteet seatin pöläreillä.

Teppo S
-
Viestit: 245
Liittynyt: 1.1.2004 12:12

ViestiKirjoittaja Teppo S » 26.4.2006 19:06

Just hiukka paska tuuri noissa vanteissa mutta ajattele positiivisesti nyt voit ostaa sinne kunnon kokoiset kiekot alle ja unohdat noi pikku koot. ;)

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 26.4.2006 20:26

Niin koska mulla olisi ollut viimeksi tuuria rengasasioissa, tuntuu että kaikki vaan viilaavat silmään. Toivon, että tämän setin kaupanneella tälläkin foorumilla kirjoittelevalla kaverilla on selkärankaa.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 26.4.2006 21:31

Ei riittänyt Equussin asteikko ainakaan mulla aikoinaan kun 240ohm Evryllä ajelin. Sitäpaitsi oma Equus alkoi ajan mittaan pitämään ihmeellistä surinaa joka käy hermojen päälle.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 26.4.2006 21:31

Kiinnostavalta projektilta vaikuttaa. Suosittelen omakohtaisista kokemuksista ainakin EGR:n tulppaamista ja pakoputken avartamista. Eivät maksa rahallisesti juuri mitään, mutta hyödyn huomaat selvästi.

Paljon tulee suurinpiirtein jousille ja iskareille hintaa? Itse tilasin kw:n -40mm kiinteän alustasarjan, hintaa n. 420€.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 26.4.2006 21:33

juu Maikki mulle valaisikin tuota sirinä osastoa tuosta equus:sta. Tarttui näppiin oikeastaan oikeanlaisen naamataulun johdosta, eli kun muutkin mittarit ovat mustanaamaisia niin ei oikein sopinut ajatusmaailmaan laittaa ahtopainemittariksi valkolaista. VDO:lta löytyisi myös mustaa mittaria mutta kustannuksia on jopa yli 60€. Jos toi alkaa siriseen niin laitan sinne glyserolit sisään ;)

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 26.4.2006 21:34

jouset n.250€ superhyvillä alennuksilla ja sachs satsi n. 170€

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 26.4.2006 22:07

Laita mopon bensasuodatin putken väliin jos se auttaisi. Oikea ratkaisu olisi kuristaa virtauspinta-alaa jostakin.

Kuinka pahasti on kierot vanteet? Sunilalla maksaa 20€ pyörä oikominen. Tietysti kumin irroitus ja päällelaitto/tasapainoitus on jonkun 10€ lisää.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 26.4.2006 22:17

En lähde ainakaan vielä oikaisuttamaan noita vanteita, vaan kysyn virallisen tahon kannan tähän asiaan. Sen verta niissä on heittoa, että kaksin käsin saa tosissaan pitää kiinni ratista satkun nopeudessa. Myyjä tietysti väitti ettei ole ollu hänellä autossa alla, joten ei voinu tietää. Selityksen makua sanon mä. Hyväkuntoisina ne kuitenkin mulle myytiin, jota ne ei nykykunnossa todellakaan ole.
Viimeisen puolenvuoden sisään ollu ihan riittämiin murhetta autorintamalla, että olen jo vakavissani miettinyt julkisten käyttäjäksi siirtymistä.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 27.4.2006 7:22

Halvalta kuulostaa toi iskarisetti, on tainnu olla alennuksia niidenkin hinnoissa.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 27.4.2006 7:45

ihan motonetin sivuilta katselin.

Btw, nice ;) <- klik

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 27.4.2006 19:37

Mikäs moottorikoodi tossa on? Sattus olemaan yksi AGR:n lastu ylimääräisenä...

KariS
-
Viestit: 740
Liittynyt: 16.12.2004 21:27

ViestiKirjoittaja KariS » 27.4.2006 19:50

mulla olis yks AHU koneelle.. Karalan tekele.. Halvalla saat.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 27.4.2006 20:06

AHU:han toi :) mut katsotaan nyt mitä tuleman pitää... hoidetaan tänä kesänä nyt noi tiessäpysymiseen tarvittavat asiat kuntoon ja pysäytyslaitteet.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 9.5.2006 8:08

Tuolta se mittari näyttää kojiksella. (klik klik)
http://tinypic.com/xlhzf4.jpg
Ahtopaineletku ja sähköt vetäsin kutistesukkaan. Mustaa sukkaa ei löytynyt, joten laitoin tommosta "racing green" letkua ;). T-haara mittarille tuli konehuoneeseen lähelle imusarjaa. Vielä täytyy mopon bensasuodatinta kokeilla, kun jekkulanka viritys ei poistanut mittarin sirinää. Mittarin valoille sähköt otin himmentimen takaa, joten ei häiritse pimeässä ajoa.

Ahistaahan se :)
http://tinypic.com/xli1dy.jpg

Pahoittelut heikoista kuvista, Nokialaisella otettu.
e: kuvat linkeiksi
Viimeksi muokannut kilpijoki, 27.6.2006 9:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 18.6.2006 0:02

Kauniin kesäpäivän kunniaksi ajattelin suorittaa etujarrujen huollon. Viime katsastuksen yhteydessä oli katsari todennut, etteivät jarrut läpäisisi 2006 katsastusta eli siis nyt tulossa olevaa. Aika huonossa hapessa ne olikin. Paloissakin käyttöpintaa jokseenkin rajoitetusti jäljellä.

Uudet osat hankin ad-putkasta, brembon tekeleitä ei löytynyt hyllystä, joten mukaan tarttui fremex valmisteiset levyt ja delphi merkkiset palat. Satsille kertyi hintaa hivenen yli satkun.

Jarrulevyjen kiinnitysruuvit olivat tiukassa ja vaikka kuinka varovaisesti koitin irroittaa (crc:kin annoin vaikuttaa parisen tuntia) niin näinhän siinä kävi. Toinen puoli irtosi paremmin ja vastakierretappia ei tarvittu. Jarrusatuloita myös herkisteltiin. Lopputulosnäytti tältä. Jarrutuntuma ja hidastuvuus parani huomattavasti.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 27.6.2006 8:58

Jaripetteriltä tuli vag-com piuha hankittua ja tuommoisen löysin ecun uumenista:

Koodi: Valitse kaikki

Quantity adjuster (N146): Upper limit reached

Ei tarvinne varmaan kuitenkaan huolestua? Olen antanut itseni ymmärtää, että tämä johtuu suljetulla alueella tapahtuneesta liian rankasta evrytyksestä?? Ei ainakaan toistunut, kun uudelleen kokeilin hitusen pienemmillä arvoilla.

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 27.6.2006 13:29

Juu, evryhän se siellä ajoi määränsäätimen tappiin.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 29.6.2006 10:22

Tommonen setti tullut hankittua: alustan osia...
Eibach pro-kit jouset (kiitos Harri), Sachs touring kaasutakaiskarit, Boge turbo-gas etuiskarit ja uudet etuiskarin laakerit. Vielä taka-akselille uudet puslat ja asentamaan. Pahoitteluni säälittävästä Nokialaisella otetusta kuvasta

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 22.8.2006 10:11

Viime viikon perjantaina laitettiin Hakala-Yhtiöillä Lempäälässä alustan hilppeet paikalleen ja maanantaina kävin nelipyöräsuuntauksessa Euromasterilla, Lokomonkadulla. Madallusta tuli ehkä noin 20mm, mutta ajokäyttäytyminen muuttui täysin, ei pahemmin nyöki enää (ilmeisesti noin 280tkm ajetut orggisjouset olivat jo jonnin verran kuoleentuneet ja auto viisti siis muuntoinkin lähempänä tonttia). Otan kuvia, jahka kerkeen. En laita tuonne galleriaan ;)

Jos vaikka botnialla menisi hieman erilailla:
kaatuu, kaatuu... :)
ei kaatunut

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 22.8.2006 16:47

Jarrulevyjen kiinnitysruuvit olivat tiukassa ja vaikka kuinka varovaisesti koitin irroittaa (crc:kin annoin vaikuttaa parisen tuntia) niin


ja jos niinku haluu ton ruuvin vastaisuudessa irti ilman sen suurempia tappeloita niin lämmittää sitä...kunnolla

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 22.8.2006 16:51

minun mielestä tuolla ruuvilla ei ole mitään merkitystä!

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 22.8.2006 17:36

Eihän sillä ruuvilla muuta merkitystä olekaan, kuin pitää levyä paikallaan esim. renkaanvaihdon aikana.

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 22.8.2006 18:04

Monissa japskeissa tuota ei olekkaan. Tosin VW, audi, ym. Se on hyvä koska autoissa ei ole pinna pultteja.

Henksa
-
Viestit: 65
Liittynyt: 31.12.2004 14:33

ViestiKirjoittaja Henksa » 22.8.2006 22:40

Eipä nuo levyt tuossa typ81:ssä oo millään erillisellä ruuvilla kiinni ja ite ainakin tykkään niin ei tartte tapella niitten kanssa. (tahtoo olla aina ihan riittävästi muutakin vastusta :) )

keskone
-
Viestit: 271
Liittynyt: 1.5.2005 17:54

ViestiKirjoittaja keskone » 23.8.2006 0:45

Eikös sen ahtopainemittarin saa rauhottumaan jos pistät sen "letkuun" kohtaan jossa se on mutkalla alaspäin hieman öljyä. Pitäisi toimia iskunvaimentimena.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 23.8.2006 6:14

Uskon, että siellä jo sopivasti öljyä huohotuksesta onkin :) sirisee edelleen, tosin korva on jo tottunut tähän yhteen ylimääräiseen sirinään.

keskone
-
Viestit: 271
Liittynyt: 1.5.2005 17:54

ViestiKirjoittaja keskone » 23.8.2006 9:53

..niin. Mä nyt ajattelin hippasen paksumpaa litkua kuin se polttoaineen ym laimentama. esim hydrauliikka tai hypoidi.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 23.8.2006 10:10

Hydrauliöljyä voisi viikonloppuna ihan kokeilumielessä laittaa, sitä kun isäukolta tallista löytyy. Samalla kun vaihtelen noita letkuja muutoinkin.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 24.8.2006 8:54

Tuossa on nyt muutama kuva "madalluksen" jälkeisestä elämästä.
1, 2, 3, 4.

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 27.8.2006 12:13

maalaappa tuo heijastinpaneli valojen välistä mustaksi tai korin väriseksi ja siirrä sumarit takavaloihin...itse ko.tempun tein aikoinaan ja istui mielestäni tosi hyvin ja tietysti lasia kanssa vähän tummemmemmaksi...

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 27.8.2006 18:42

Itse asiassa tuo maalaaminen on käynyt mielessä. Lasit luultavasti tummuvat ensi keväänä 50% kalvoilla.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 28.8.2006 11:30

Lauantaina parantelin hieman ilmanottoa.

Alkuperäinen trumpetti oli naurettavan kokoinen (vasemmalla), joten ostin rautakaupasta hitusen isomman läpiviennin ja kaveriksi alumiinista haitariputkea. (halk.100mm)

Kylmän viileesti otin porakoneen käteen ja porasin leikkausta varten ilmakoteloon muutaman reiän tulevan läpiviennin kohdalle. Sitten leikkasin peltisaksilla reiän ja viimeistelin puukolla. Pienellä väkivallalla läpivientisovite istui paikalleen.

Puskurista otin sumarin ritilän käsittelyyn ja tein siihen rälläkällä aukot, jotka jäljittelevät originaalia. Haitariputken toinen pää tuli tänne haistelemaan viileää ulkoilmaa. Ja ritilä luonnollisesti sen eteen estämään oravien majoittumisen tuonne ilmanputsarin koteloon.

Lopuksi vielä parit kuvat tästä hi-tek virityksestä:
1, 2

Persdyno ei kyllä kertonut muuttuiko se kulku, ehkä imuäänet hitusen paranivat :)

pahoitteluni heikkotasoisista kuvista, kamerakännyllä otettuja

Johny Kidd
-
Viestit: 95
Liittynyt: 20.9.2005 14:14

ViestiKirjoittaja Johny Kidd » 28.8.2006 23:14

ot: Olitko viikonloppuna mansecruisingissa? tutun näkönen auto, pisti nimittäin silmään tapahtumassa!
Tuo heijastinpaneeli takaata voisi olla aika pop mustana, ehkä hieman tönkkö korin värisenä..

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 29.8.2006 6:03

Kävin mä kääntymässä, siellä oli niin teinimeininki että lähdin kotiin saunotteleen :)

Varmana siitä lasikuitumäärästä pomppaa tämmöinen OEM+ silmille :)

edittiä: kuvaavaa lienee se, että sisäänajoportilla pojat ensimmäisenä ilmoittivat että yläparkki on aika täys, että voisit varmaan parkkeerata tänne alas ;) Menin sitte kuitenkin sinne yläparkeille.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 25.10.2006 11:56

Talvi saa puolestani tulla myös Pirkanmaan leveysasteille. Ostin Tampereen Laakkoselta 150e hintaan Passat G60 originaalit talvipeltivanteet, koossa 6x15", et35. Päälle kietaistiin Bridgestone Blizzak Nordicit, koossa 185/55/15, 310e Haaparannasta kaverin avustuksella.
Viimeksi muokannut kilpijoki, 4.12.2006 20:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 29.11.2006 18:58

Viikonloppuna ajattelin tämmöiset ledisivuvilkut ruuvata paikoilleen, tai lähinnä siis liimata paikoilleen. Joku E-merkintäkin noista löytyy...
uudet sivuvilkut
e:kuva linkiksi
Viimeksi muokannut kilpijoki, 6.2.2007 11:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 4.12.2006 5:11

Kilpijoki

Led Side Marker
00 SM2 E11 0081

SM2 sivuvalon hyväksyntätunnus, ihan kuin tuotteen nimikin.
(vilkuille nro 5)

(saa muuten kytkeä sitten vilkkumaan vilkun kanssa ja muuten palaa jatkuvasti, mutta ei saa poistaa alkuperäsitä sivuvilkkua)

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 4.12.2006 8:20

^ Anyway.

Lauantaina laitoin vilkut paikalleen.
1, 2
Suits you, sir!
Viimeksi muokannut kilpijoki, 19.3.2007 13:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Antto-
-
Viestit: 886
Liittynyt: 1.10.2006 1:05

ViestiKirjoittaja Antto- » 4.12.2006 12:30

Kyl nyt on thuning seatti :D Kai tää iha fiksumpaan päi o menos. Peukut pystyy :)

sdracing
-
Viestit: 104
Liittynyt: 31.12.2005 15:11

ViestiKirjoittaja sdracing » 4.12.2006 14:03

Komia T3 tuolla taustalla... :)

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 4.12.2006 19:01

Epäilen, että tästä mitään thunink seattia tulee. Eikä kiinnostakkaan. Perusvessa, jota laitetaan pikkuhiljaa mieleiseksi, sitten kun on valmis niin voisi kiikuttaa koko roskan prässiin.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 19.12.2006 18:43

Tuommoiset tulee ensi kesäksi alle : http://tinypic.com/401k46h.jpg Huulta on noin 5cm. Koko 7x15, et 24. Päälle kietaistaan näillä näkymin 195/50/15 gummit.

VariantR
-
Viestit: 625
Liittynyt: 26.1.2005 7:43

ViestiKirjoittaja VariantR » 19.12.2006 19:50

hienot valssit..meinaatko tehdä mitään niille? kiilotus?

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 19.12.2006 20:35

Kiilloitus on käynyt mielessä, sen verta hapettuneet ovat. Noitahan on toiset samanlaiset, tosin tuumaa suuremmat halkaisijaltaan sitten tuohon lavavokkeloon. Onhan tässä vielä kesään aikaa.

Eksu
-
Viestit: 205
Liittynyt: 19.11.2004 9:05

ViestiKirjoittaja Eksu » 20.12.2006 22:21

Ihan komiat vanteet sinänsä, mutta minusta turhan "vanhat" tuohon Seattiin. Siis vanteiden malli on enemmän kasaria kuin mitä auton tyyliin sopisi.
Mutta alle vaan jos omaa silmää miellyttää.
Miten tuo et, mahtuuko pyörimään kivuitta?

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 21.12.2006 0:06

Mun mielestä sopisi tohon autoon jotkin vähän enemmän oem tyyliset vanteet.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 21.12.2006 7:51

Katsotaan nyt mitä tuleman pitää. Kyllä noita ainakin sovitellaan. Pitäisi mennä alle kuitenkin ilman raapimisia, kun tuo on tommoinen rakkori :D

e: onhan ne BBS:t myös aika kasarit, silti niitä jokainen himoitsee :D

sami_p
-
Viestit: 528
Liittynyt: 23.7.2003 17:05

ViestiKirjoittaja sami_p » 21.12.2006 11:31

Takana menee vielä vaikka ET10 tuommosilla alle 6,5" vanteilla kunhan ei ihan älyttömiä läskejä käytä. Muovikaaret alkaa ottaa esimmäisinä kiinni, antaa syvimmissä kuopissa ikävää ääntä mut eipä muuten just haittaa.'
Etupää onkin toinen juttu.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

miniprojekti - pakkasen purema

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 6.2.2007 11:30

kävin työstämässä hitusen pahvia keulalle
Firman pahvikeräilystä löytyi sopiva autoiluaiheinen pahvilaatikko. Laatikostostani löytyi hitusen nippusiteitä ja sakset.
tarvikkeet
Tässä keula ilman mitään
Ja tässä lopputulos, näpit veti tuota tehdessä aikas kivasti kohmeeseen...
eikä sitten nautita niitä pakasteherneitä :)
Viimeksi muokannut kilpijoki, 23.4.2007 12:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 6.2.2007 12:39

tarkeneeko?

Ite palastelin aikoinaan edellisen pasuunan keulaan ohutta muovia maskin ja puskurin sisäpuolelle. Alkoi paljon paremmin lämpenemään ja lämmintä riitti jopa hyttiin asti. Mut eihän se tietenkään ollut noin hieno ;)

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 6.2.2007 12:41

En päässyt vielä kokeilemaan, kun tuossa ruokiksella tuon virittelin. Mutta voin huomenna kommentoida asiaa :D

Ilman tuota pahvia ei n.20km siirtymällä noussut edes yrittämällä 70-asteeseen lämmöt. Sisätilan puhallinkin oli 1-asennossa, jotta kone saisi enemmän lämpöä.

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 6.2.2007 15:59

Oliko toi fixus-teksti pakko jättää näkyviin? ;)

Pasuunaan ostin wällyn valmistamat peitot jotka ei "ihan" yhtä paljoa mustasta muovikankaasta valmistettuna erotu kuin ruskea pahvi. Tosin kustannuksia vähän enemmän kuin muutama nippari :)

Nosti lämmöt mittarin mukaan 20 astetta korkeammalle 10km matkalla -17 pakkasella :)

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 6.2.2007 17:46

Oli pakko jättää... TDi merkin kohdalla on vielä kierrätyspahvin leima :) Voi olla, että ekan sadekelin jälkeen tehdään uudet. Mutta ämneet ei paljoa kustanna, oikeastaan vain vaivan laittaa.

Nyt taas tarkenee, eikä ruuhka-ajossakaan tiputa lämpöjä niin paljon.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 19.3.2007 13:48

Kesänvalsseja hieman mallailin eilen paikalleen (7x15, et25). Täytyy ottaa ja hieman "puhdistaa" niitä vielä ennen rengastöitä.
takaapäin takavannetta
ylhäältäpäin takavannetta (kuvakulma hieman vääristää)
sivulta takavannetta
edestäpäin etuvannetta
ylhäältäpäin etuvannetta

edittiä: laitoin tuolta rengas-onlinesta Toyo Proxes T1-R:t koossa 195/50/15 tilaukseen, kokonaista 208e tuli hinnaksi.
Viimeksi muokannut kilpijoki, 23.4.2007 12:05. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

SamuliS
-
Viestit: 208
Liittynyt: 25.10.2004 17:04

ViestiKirjoittaja SamuliS » 21.3.2007 2:24

Hienot on vanteet, tollaset vois kyttää omaanki kesäfillareiks

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 23.4.2007 11:22

Tämähän oli lähtökohta:
hapettuneita vanteita ja lisää hapettuneita vanteita .
Lakat poistettuna + 150 karkeudella vesihionta:
1 2 3 4 5
Tässä mennään nyt, hiottuna 150-180-240-320-400-500-600-800-1000 (kuvasta poiketen 3 vannetta tuossa iskussa, tänään ajattelin viimeisen laittaa myös hioen):
6 7 8 9 10
Ostin myös Motonetista viimeistelyyn kiilloitussatsin porakoneeseen. Sarja sisältää 3 laikkaa ja 2 erikarkeuksista hioma-ainetta. Niillä ajattelin hoitaa sitten viimeistelyn. Mustat alueet maalaan sitten ennen rengastöitä uudelleen mustiksi. Eli hitusen on vielä arbeettia jäljellä. Aikaa mennyt tähän mennessä noin 20h.

Mainittakoon, että Motonetin satsin ohjeissa luki: "tee pohjahionta käyttäen 320 ja 600 karkeuksia" :D

Rengaskoneella kumminkin huomataan, että vanteet on kierot (ei tullu meinaan varmistuttua asiasta etukäteen...) :D
Viimeksi muokannut kilpijoki, 30.4.2007 13:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 24.4.2007 21:12

Tänään 2 tuntia ja 2 vannetta koneellisesti tähän kuntoon:
1 ja 2
Toiset 2 sitten vielä joku ilta, kunhan löytyy hetki.
Viimeksi muokannut kilpijoki, 30.4.2007 13:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 24.4.2007 21:29

Melko erikoinen vannevalinta, mutta mun mielestä sopii kyllä hyvin. Hillityt pienet pyörät on käytännöllisiä ja mukavia, ja erottuu kivasti vallitsevien trendien keskuudessa! :)
Kuinkahan etupään sisäloksut/pyöränkaaret suhtautuu tuohon ET lukuun, kun näyttäis noi vakiopyörätkin olevan jo aika lähellä.... Minkälaista rengastusta tulossa?

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 24.4.2007 22:29

Tuolla muutama postaus ylempänä totesin, että rengas-onlinestä tuli ostettua Toyo Proxes T1R:t koossa 195/50/15. Katsotaan sitten kun saadaan laitettua alle, että miten on sopivuuden kanssa. Kannattaa ottaa huomioon, ettei tuo ole mikään hirmu matala, noin 2.5cm normikorkuista matalampi.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 28.4.2007 17:33

Dodiin, eilen iltapäivällä sain loput 2 kiilloitettua. Sitten pesin kaikki vanteet huolella.
Kuva Kuva
kännyllä otetut kuvat
Illalla 22 jälkeen aloitin sitten mustien kohtien uudelleen maalauksen. Puolenyön jälkeen olin valmis. Tässä kuvat:
Kuva Kuva Kuva Kuva
Vielä hitusen vahaa pintaan ja maanantaina sovitellaan kumit päälle. Näyttää siltä, että kesäkauden avaukseen ehditään hienosti.

Ilja1
-
Viestit: 416
Liittynyt: 20.7.2005 13:32

ViestiKirjoittaja Ilja1 » 28.4.2007 17:52

pensselilläkö sudit mustat kohdat?

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 28.4.2007 18:31

Juu ja kylpyhuoneen hämyssä. Voi olla, että parantelen jossain vaiheessa.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 30.4.2007 12:20

Tommonen se on nyt:
Kuva Kuva

marcou
-
Viestit: 568
Liittynyt: 26.6.2004 13:25

ViestiKirjoittaja marcou » 30.4.2007 12:43

hyvälle näyttää vanteet =)

arppaj
-
Viestit: 156
Liittynyt: 27.2.2004 13:17

ViestiKirjoittaja arppaj » 30.4.2007 18:06

Näyttää kyllä hyvältä. Aluksi arvelin ettei tuollaiset vanha koulu -vanteet Cordobaan istu, mut kyllä ne vaan siihen sopii. Mikäs tarra sulla on takaluukussa?

T-Power
-
Viestit: 557
Liittynyt: 21.8.2005 13:41

ViestiKirjoittaja T-Power » 30.4.2007 19:10

Erittäin hieno musta/hopea yhdistelmä. Meikä tykkää!

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 30.4.2007 19:49

Takalunkissahan on tämmöinen omatuotanto:
Power is nothing without smoke
:)

Otin kotimatkalla muutaman kuvatuksen lisää.
etuviistosta
sivulta
takaa
^hitusen jäi toi karkkinappula pohjaan :) mutta tykkään tästä kuvasta.
toiselta kyljeltä, kaukaa

perse roikkuu, koska kontissa talvirenkaat

eskimo
-
Viestit: 326
Liittynyt: 20.2.2005 0:40

ViestiKirjoittaja eskimo » 30.4.2007 22:03

Viksun näköiset valssit, ehkä väärässä autossa tai rengastus huono(?) emt. Jouset vaihtoon jos noin paljon talvirenkaat vaikuttaa et perä alkaa riippumaan, ei meinaan meikäläisen autoissa koskaan talvirenkaat ole niin paljoa vaikuttanu.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 30.4.2007 22:08

Helmalinja näyttäisi olevan ihan vaaterissa. Toi takakaari on vaan niin alhaalla että näyttäisi perä roikkuvan...

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 1.5.2007 8:15

Ei tällä olekaan tarkoitus kaikkia miellyttää, omasta mielestäni vanne-rengasyhdistelmä on juuri sopivan härski.

Ja kyllä se persus hitusen tippuu, koska eihän tuon laitoksen kuormattavuus nyt mitään pakettiautoluokkaa ole. Jos ajatteleee, että talvirenkaat painavat n.70kg. Auton omamassa on 1200kg hujakoilla ja kokonaismassa siinä 1700kg paikkeilla. Ja taagi on melkein kokonaan taka-akselin takapuolella. Ja kuten JukkaA tuossa totesi niin taka-kaari on 1.5cm normaalitilanteessakin lähempänä maata, johtuen muotoilusta.

Katsotaan nyt, josko sitä madallusta täytyy sitten saada lisää. Näillä näkymin niin ei kuitenkaan ole ihan heti tapahtumassa.

luukkonen
-
Viestit: 101
Liittynyt: 23.10.2006 20:20

ViestiKirjoittaja luukkonen » 1.5.2007 9:13

Toi on just hyvä noin. Perus siisti hillityllä madalluksella ja vanteilla.

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 2.5.2007 12:20

Miten noilla 195/50 renkailla mittarivirhe? itsellä vähän aikaa oli tuon kokoiset renkaat, mutta oli pakko vaihtaa jo mukavuudenkin takia 55 sarjalaisiin. omasta mielestä kaaren sisään jäi vähän liikaa turhaa tilaa.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 2.5.2007 13:26

Mittarivirhe on vielä mittaamatta. 185/55/15 talvirenkailla satkun nopeudessa todellinen nopeus oli 97km/h. Tuo saattaa olla siinä 93-95km/h pintaan noilla renkailla.

Pirun mukavat noi on. Ja saa vetää kaarteeseen taas hitusen lujempaa :D Tangentinmukaista poistumaa haetaan :D

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 12.5.2007 13:00

Cordoba kävi Murren käsittelyssä:
Kuva Kuva Kuva
Eli ilmastointilaitteen puuttuessa viilennetään hieman kalvoilla. Kiitos vielä.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 12.5.2007 13:11

Tohon sopis korin väriset ovenkahvat ja mustat faceliftin pikkupeilit.

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 12.5.2007 13:11

Jep jep ;) Tuli aikas maukkaan näköinen...=)

ps. Kukas se risuparta siellä touhuaa..:)

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 12.5.2007 13:18

Ovenkahvat tulee korinväriin, sen olen itsekin päättänyt. Meneekös ne faceliftin peilit ihan heittämällä, olettaisin että menee...

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 12.5.2007 13:35

Kyllä uskoisin että menee. Polossa ne on sähkösäätöiset, mutta cordossa vakiona muistaakseni ihan käsin säädeltävät.

d0gi
-
Viestit: 117
Liittynyt: 3.11.2006 21:47

ViestiKirjoittaja d0gi » 12.5.2007 14:32

Oikeen helvetin hyvännäkönen paketti :)

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 14.5.2007 11:37

Murre pongasi "alkavan" ruostevaurion takaovien ikkunamekanismeista.
Kuva
6K0839065 & 6K0839066
Täytyypi hankkia uudet molemmin puolin, koska toinen oli jo ehtinyt jakaantumaan 2 osaan :D

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 14.5.2007 11:42

Mikäs toi on, oven sisäkahvako? =D

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 14.5.2007 11:50

Juu ei ole oven sisäkahva, ihan noin premium tuo seatti ei ole :D Tuo metallinen kiskonkappale sijaisee oven takaosassa ja estää ikkunaa liikkumasta ylösliikkeessä taaksepäin, tai näin ainakin ymmärsin.

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 14.5.2007 13:53

Tuo metallinen kiskonkappale sijaisee oven takaosassa ja estää ikkunaa liikkumasta ylösliikkeessä taaksepäin, tai näin ainakin ymmärsin.


Ymmärsit aivan oikein!
Tuo kisko juuri estää ikkunan liikkumisen/heilumisen taakseppäin ja ohjaa ikkunaa menemään oikeaa reittiä ylös saakka. Tuohon kiskoon kiinnittyy myös ikkunan tiiviste!

Jooh...Kuskin puoli oli aikas hapankorppua kahdessa osassa ja repsikan puoli (kuva ylempänä) oli jo katkeamaisillaan :(

E: Epäilen ja luulen niin, että saattaa olla useimpien kyseisten mallien ominaisuus? Koska tuohan oli muutenkin aikas heiveröisen tuntuista peltiä, ilman minkäänlaista ruostesuojausta :(

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 14.5.2007 14:02

Epäilen ja luulen niin, että saattaa olla useimpien kyseisten mallien ominaisuus? Koska tuohan oli muutenkin aikas heiveröisen tuntuista peltiä, ilman minkäänlaista ruostesuojausta :(

Tässä valossa ajattelin tuodakin tämän seikan esille, jotta cordoba/polo harrastajat tietäisivät. Näyttäisi tuolla metallikiskolla olevan ~20e hintaa. Itse en viitsi alkaa rakentelemaan, kun voi mennä melkoiseksi hieromiseksi. Tämä siksi jotta istuvuus on originaalin kaltainen ja toiminto myös.

E: kyseiset osat ovat tilaustavaraa (n.3vko toimitusaika).

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 24.5.2007 7:55

Keräilty osia 280mm jarrupäivitykseen, jos vaikka vielä ennen ensimmäistä ratasettiä saisi alle.

Espanjalaiset yllätti ripeydellään ja nuo yllämainitut ikkunanohjurikiskot tuli eilen haettua Laakkoselta, viikonloppuna voisi taiteilla paikoilleen.

Illalla innostuin vielä hieman putsailemaan konehuonetta. Samalla tarkistin imusarjan kunnon. Eipä ollut karstoittunut. No kaasullahan nämä laitteet liikkuvat :D Lauantaina olisi tarkoitus käydä penkissä katsomassa, miten monta konia on lähtenyt 300tkm matkan jälkeen eläkkeelle. Jos vaikka tulevaisuudessa niitä heräteltäisiin henkiin...

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 26.5.2007 22:26

Kuva
74kW/219Nm

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 26.5.2007 22:41

evryllä vai ilman ? =) vielähän siinä on vähän tehoa tallella :D

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 26.5.2007 22:45

ilman evryä. evry päällä +12kW ja +98Nm. Sanottakoon, että naama oli hitusen näkkärillä, kun näin evryvedon luvut :) halpoja koneja.

luukkonen
-
Viestit: 101
Liittynyt: 23.10.2006 20:20

ViestiKirjoittaja luukkonen » 27.5.2007 8:24

Tuntee varmaan ajossa nuo konit. :) On aika iso väännön nousu.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 27.5.2007 9:02

Kyllä sen radalla just ja just huomaa ;)

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 27.5.2007 10:48

Mikä kone tuossa on?

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 27.5.2007 11:09

AHU 66kW

kaistapää
-
Viestit: 242
Liittynyt: 18.3.2006 13:52

ViestiKirjoittaja kaistapää » 1.6.2007 22:05

vieläkös kytkytin pitää hyvin noilla väännöillä.huomanna vois koittaa evrytellä omaa ja toivoa että luistaisi vain renkaat.

GirlGolfer
-
Viestit: 177
Liittynyt: 7.8.2003 19:09

ViestiKirjoittaja GirlGolfer » 1.6.2007 22:18

kyllähän tuo ns.käyttö autoon on ihan riittävä ja tuntu viime kesänä ihan hienosti radallakin työntävän. ;D

Missä kävit penkis (mist toikuva on)?


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa