Ocun kytkinremppa häämöttää
Valvoja: ffp jäsenet
Ocun kytkinremppa häämöttää
Onko pahakin projekti tehdä kytkinremppa Octaviaan? Alkoi luistelemaan viitosella reilummin varvastellessa... Kuinka paljon ja mitä joutuu purkamaan edestä pois, vai onko helppo homma ? Kulkine on vm -03, alunperin ;) 90hv Tdi.
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
Aika edullinen, jos koko paketin olet töineen saanu tohon hintaan,,, Merkkiliikkeessä pelkät osat oli n.300€. Levy 125€, asetelma saman verran ja painelaakeri reilun 50€ vielä. Siihen vielä työt, niin yli kuudensadan menee, että heilahtaa...
No, Motonetissa oli onneksi koko setti alle 170€... En tiiä miten mahtaa kestää, jos kesän tullen kaivellaan koneesta lisää voimaa; nyt ei oo vielä muuta kun pelkkä ohjelma....
Söörzillä löysin kytkinjuttuja, ja totesin että aika moni on laittanut sintterin tms...
OT: Mikä avain pyörännapaan menee, omasta pakista puuttuu vielä moinen...
No, Motonetissa oli onneksi koko setti alle 170€... En tiiä miten mahtaa kestää, jos kesän tullen kaivellaan koneesta lisää voimaa; nyt ei oo vielä muuta kun pelkkä ohjelma....
Söörzillä löysin kytkinjuttuja, ja totesin että aika moni on laittanut sintterin tms...
OT: Mikä avain pyörännapaan menee, omasta pakista puuttuu vielä moinen...
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
Sorry, ilmaisin asian epäselvästi... Siis tarkoitus olisi tosiaan itse tehdä vaihtotyö. Niin, ja vanha kytkin on saanut jo kyytiä 176tkm, josta ohjelman kanssa 10tkm. Tarkoitus on nyt vain saattaa ajoneuvo pikaisesti varmuudella ajokuntoon, eli ei oikein ole aikaa etsiskellä parempia palikoita. Ehkä keväämmällä sitten...
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
voihan noissa valeoissa olla eroja, mulla alkoi luistamaan 280nm viitosella ja 320nm aiheutti luistoa jo kolmosella.
Jos ruuhkassa ajoa ei ole, niin valeon setti muuten mutta moposportin sintteri levyllä..
Mielummin suosittelen vr6 race asetelmaa ja vr6 varaosa levyä, ei luista yli 400nm väännöillä edes viitosella.. TDiFreakilla voisi kuulemma olla ylimääräinen vauhtis.
Jos ruuhkassa ajoa ei ole, niin valeon setti muuten mutta moposportin sintteri levyllä..
Mielummin suosittelen vr6 race asetelmaa ja vr6 varaosa levyä, ei luista yli 400nm väännöillä edes viitosella.. TDiFreakilla voisi kuulemma olla ylimääräinen vauhtis.
Asennutin itse just –01 Boraan tuon Valeon setin entisen kytkimen luistamisen takia. Pakettiin kuului kiinteä vauhtipyörä, levy, paineasetelma ja laakeri. Asennuksen kanssa hinta oli 600 euroa. Työaika-arvio asennukselle oli 4-5 tuntia. Lupasivat paketille 350 Nm väännönkestoa. Tuohon voi vielä tosiaan vaihtaa sintterilevyn tarvittaessa.
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
Ostin varmaan vuosi sitten nuo kytkinosat yhdestä Jyväskyläläisestä varaosaliikkeestä.
Race asetelma, vr6 levy ja laakeri, niin hintaa tuli 470 euroa.
Ja viimeviikolla vaihdatin sen Automäenpäällä. Vaihdolle hintaa kertyi 245 euroa samalla vaihdettiin tosin kampuran "stefa", joten kokonaisuudessaan hintaa tuli enemmän. Vaihtotyöhön budjetoitiin siellä aikaa 4h.
Race asetelma, vr6 levy ja laakeri, niin hintaa tuli 470 euroa.
Ja viimeviikolla vaihdatin sen Automäenpäällä. Vaihdolle hintaa kertyi 245 euroa samalla vaihdettiin tosin kampuran "stefa", joten kokonaisuudessaan hintaa tuli enemmän. Vaihtotyöhön budjetoitiin siellä aikaa 4h.
No niin... Eihän se Motonetin setti suoraan käynytkään... Olikin tarkoitettu kiinteälle vauhtipyörälle!
Aika jännä muuten, kun kytkin luistaa vain aika ajoin, ja välillä sitä ei saa luistamaan vaikka yrittäis! No, joka tapauksessa se on nyt purettu auki, eikä mitään suurta elimellistä vikaa löytynyt, paitsi kaksoismassassa oli vähän klappia...
Aika jännä muuten, kun kytkin luistaa vain aika ajoin, ja välillä sitä ei saa luistamaan vaikka yrittäis! No, joka tapauksessa se on nyt purettu auki, eikä mitään suurta elimellistä vikaa löytynyt, paitsi kaksoismassassa oli vähän klappia...
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
^
^
Kiitos tarjouksesta Vette, mutta laitoin vanhan kaksoismassan takaisin...
Niin, elikäs remontti on suoritettu, nyt paikoillaan uusi asetelma, levy ja painelaakeri. Niin ja vauhtipyörän pultit piti uusia, koska käytettiin vauhtis irti.Vakiokamaa kaikki osat tosin, mutta kytkin ainakin toimii. Skodalla sanoivat, että kaksoismassassa oleva klappi on ihan normaalia.
Purkamiseen meni n. 2,5 h, kasaamiseen vähän enemmän; pientä nysväämistä hemmetisti... Kytkimen työsylinteri haukkasi jostain ilmaa, eikä millään meinannut suostua ilmaantumaan. Jouduttiin käyttämään sylinteri vielä lopuksi irti, että saatiiin ilmat liikkeelle mäntää ja poljinta vuoronperään painelemalla. On muuten aika ahtaassa välissä tuo sylinteri kun kaikki on valmiiksi kasattu konehuoneessa...
Kiitokset päämekaanikolle! Itse toimin vaan pahaisena apupoikana....
^
Kiitos tarjouksesta Vette, mutta laitoin vanhan kaksoismassan takaisin...
Niin, elikäs remontti on suoritettu, nyt paikoillaan uusi asetelma, levy ja painelaakeri. Niin ja vauhtipyörän pultit piti uusia, koska käytettiin vauhtis irti.Vakiokamaa kaikki osat tosin, mutta kytkin ainakin toimii. Skodalla sanoivat, että kaksoismassassa oleva klappi on ihan normaalia.
Purkamiseen meni n. 2,5 h, kasaamiseen vähän enemmän; pientä nysväämistä hemmetisti... Kytkimen työsylinteri haukkasi jostain ilmaa, eikä millään meinannut suostua ilmaantumaan. Jouduttiin käyttämään sylinteri vielä lopuksi irti, että saatiiin ilmat liikkeelle mäntää ja poljinta vuoronperään painelemalla. On muuten aika ahtaassa välissä tuo sylinteri kun kaikki on valmiiksi kasattu konehuoneessa...
Kiitokset päämekaanikolle! Itse toimin vaan pahaisena apupoikana....
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa