Ocun kytkinremppa häämöttää

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Kane
-
Viestit: 344
Liittynyt: 1.11.2003 20:45

Ocun kytkinremppa häämöttää

ViestiKirjoittaja Kane » 13.11.2006 20:43

Onko pahakin projekti tehdä kytkinremppa Octaviaan? Alkoi luistelemaan viitosella reilummin varvastellessa... Kuinka paljon ja mitä joutuu purkamaan edestä pois, vai onko helppo homma ? Kulkine on vm -03, alunperin ;) 90hv Tdi.

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 13.11.2006 21:03

Jos on nosturi ja vehkeet niin VW normi aika on vaihdolle 4-tuntia.
Itse vaihdatin kytkimen '03 Ocuun ja vaihto kustansi alle 200€.

Siinä joutuu kuulemma ottamaan koneen irti ja nostamaan hieman sivuun ja muistaakseni vetari pois jotta tulee tilaa.. Itse en viitsinyt sora pihalla moiseen ryhtyä.

Kane
-
Viestit: 344
Liittynyt: 1.11.2003 20:45

ViestiKirjoittaja Kane » 14.11.2006 16:42

Aika edullinen, jos koko paketin olet töineen saanu tohon hintaan,,, Merkkiliikkeessä pelkät osat oli n.300€. Levy 125€, asetelma saman verran ja painelaakeri reilun 50€ vielä. Siihen vielä työt, niin yli kuudensadan menee, että heilahtaa...
No, Motonetissa oli onneksi koko setti alle 170€... En tiiä miten mahtaa kestää, jos kesän tullen kaivellaan koneesta lisää voimaa; nyt ei oo vielä muuta kun pelkkä ohjelma....
Söörzillä löysin kytkinjuttuja, ja totesin että aika moni on laittanut sintterin tms...
OT: Mikä avain pyörännapaan menee, omasta pakista puuttuu vielä moinen...

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 14.11.2006 17:14

käsitin että sinulla on osat kun kyselit miten homma onnistuu.
minä puhuin vaihdosta, en osista.

Tuskin sinne samanlaista kytkintä kannattaa laittaa jos edellineenkään ei pidä?

Kane
-
Viestit: 344
Liittynyt: 1.11.2003 20:45

ViestiKirjoittaja Kane » 14.11.2006 19:40

Sorry, ilmaisin asian epäselvästi... Siis tarkoitus olisi tosiaan itse tehdä vaihtotyö. Niin, ja vanha kytkin on saanut jo kyytiä 176tkm, josta ohjelman kanssa 10tkm. Tarkoitus on nyt vain saattaa ajoneuvo pikaisesti varmuudella ajokuntoon, eli ei oikein ole aikaa etsiskellä parempia palikoita. Ehkä keväämmällä sitten...

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 14.11.2006 20:51

Karalalta valeon setti.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 14.11.2006 21:06

Luulisi saavan valeota halvemmalla muualta kun ohjelmointipajalta?

tmosth
-
Viestit: 181
Liittynyt: 16.9.2003 17:27

ViestiKirjoittaja tmosth » 14.11.2006 23:42

kertokaapas tosiaan jos valeon pakettia halvemmalla saa kun karalalta. parista paikasta kysellyt ja hinnaksi ovat sanoneet 450€.

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 15.11.2006 7:36

voihan noissa valeoissa olla eroja, mulla alkoi luistamaan 280nm viitosella ja 320nm aiheutti luistoa jo kolmosella.
Jos ruuhkassa ajoa ei ole, niin valeon setti muuten mutta moposportin sintteri levyllä..

Mielummin suosittelen vr6 race asetelmaa ja vr6 varaosa levyä, ei luista yli 400nm väännöillä edes viitosella.. TDiFreakilla voisi kuulemma olla ylimääräinen vauhtis.

pelkoti
-
Viestit: 64
Liittynyt: 23.1.2004 8:48

ViestiKirjoittaja pelkoti » 15.11.2006 11:17

Asennutin itse just –01 Boraan tuon Valeon setin entisen kytkimen luistamisen takia. Pakettiin kuului kiinteä vauhtipyörä, levy, paineasetelma ja laakeri. Asennuksen kanssa hinta oli 600 euroa. Työaika-arvio asennukselle oli 4-5 tuntia. Lupasivat paketille 350 Nm väännönkestoa. Tuohon voi vielä tosiaan vaihtaa sintterilevyn tarvittaessa.

tmosth
-
Viestit: 181
Liittynyt: 16.9.2003 17:27

ViestiKirjoittaja tmosth » 15.11.2006 11:23

Paljonkohan tulisi hintaa tuollaiselle vr6 paketille + vauhtipyörä?

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 15.11.2006 12:38

olisko jotain tällasta luokkaa:
asetelma ~300€ usparts
vauhtipyörä ~60€ käytetty
kytkinlevy ~120€ varaosa
painelaakeri xx€?
vauhtipyörän pultit xx€
paineasetelman pultit xx€

vaihtotyö 200€

eli luulis että tollanen 700€ riittää.

Hudu
-
Viestit: 194
Liittynyt: 10.9.2003 14:02

ViestiKirjoittaja Hudu » 15.11.2006 14:20

Ostin varmaan vuosi sitten nuo kytkinosat yhdestä Jyväskyläläisestä varaosaliikkeestä.

Race asetelma, vr6 levy ja laakeri, niin hintaa tuli 470 euroa.

Ja viimeviikolla vaihdatin sen Automäenpäällä. Vaihdolle hintaa kertyi 245 euroa samalla vaihdettiin tosin kampuran "stefa", joten kokonaisuudessaan hintaa tuli enemmän. Vaihtotyöhön budjetoitiin siellä aikaa 4h.

Kane
-
Viestit: 344
Liittynyt: 1.11.2003 20:45

ViestiKirjoittaja Kane » 15.11.2006 17:12

Siis Valeon settiin käy suoraan laittaa sintteri...? Onko kenelläkään käyttökokemuksia? Että uskaltaako auton antaa vielä vaimolle... mikä ylipäätänsä ei kyllä ole järkevää... ; )

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 16.11.2006 6:28

Onhan tuolla sintterillä ajettu jo viime keväästä asti. Myös kärryn kanssa ja ruuhkassa ja vaikka missä kinttupoluilla. Vaatii vaan totuttelua. Mutta ei se mikään maailman ihanin ole. Välilllä lähtee ihan tasaisesti mutta sittne seuraavalla kerralla rynkyttää.

Kane
-
Viestit: 344
Liittynyt: 1.11.2003 20:45

ViestiKirjoittaja Kane » 23.11.2006 10:21

No niin... Eihän se Motonetin setti suoraan käynytkään... Olikin tarkoitettu kiinteälle vauhtipyörälle!
Aika jännä muuten, kun kytkin luistaa vain aika ajoin, ja välillä sitä ei saa luistamaan vaikka yrittäis! No, joka tapauksessa se on nyt purettu auki, eikä mitään suurta elimellistä vikaa löytynyt, paitsi kaksoismassassa oli vähän klappia...

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 23.11.2006 10:27

mulla olis joutilas vakio kaksoismassa jos on tarvetta.
Kyselitkö TDIFreakilta kiinteää vauhtista?

UMP-Blitz
-
Viestit: 53
Liittynyt: 11.11.2005 14:41

Jaha

ViestiKirjoittaja UMP-Blitz » 24.11.2006 18:43

Ilmeisesti siis se kiintee limppu on nyt paikallaan? Nytkö pitää tärisemättä?

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 24.11.2006 19:27

tarkoitus olis itelle laittaa tuollainen, tosin vakiokin pitää suht hyvin
Kuva

Kane
-
Viestit: 344
Liittynyt: 1.11.2003 20:45

ViestiKirjoittaja Kane » 25.11.2006 14:46

^
^
Kiitos tarjouksesta Vette, mutta laitoin vanhan kaksoismassan takaisin...
Niin, elikäs remontti on suoritettu, nyt paikoillaan uusi asetelma, levy ja painelaakeri. Niin ja vauhtipyörän pultit piti uusia, koska käytettiin vauhtis irti.Vakiokamaa kaikki osat tosin, mutta kytkin ainakin toimii. Skodalla sanoivat, että kaksoismassassa oleva klappi on ihan normaalia.
Purkamiseen meni n. 2,5 h, kasaamiseen vähän enemmän; pientä nysväämistä hemmetisti... Kytkimen työsylinteri haukkasi jostain ilmaa, eikä millään meinannut suostua ilmaantumaan. Jouduttiin käyttämään sylinteri vielä lopuksi irti, että saatiiin ilmat liikkeelle mäntää ja poljinta vuoronperään painelemalla. On muuten aika ahtaassa välissä tuo sylinteri kun kaikki on valmiiksi kasattu konehuoneessa...
Kiitokset päämekaanikolle! Itse toimin vaan pahaisena apupoikana....


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 12 vierailijaa