AGR käy välillä epätasaisesti tyhjäkäynnillä...

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

micza69
-
Viestit: 36
Liittynyt: 28.9.2006 21:35

AGR käy välillä epätasaisesti tyhjäkäynnillä...

ViestiKirjoittaja micza69 » 17.10.2006 20:10

juu eli 99vm bora agr koneella käy kylmänä tyhjää vhä niinku kolmella tai sinnepäin ja koneesta kuuluu pieni naputus ja koko auto vatkaa pikkusen ainkin pers tuntumalla... mut sit ku polkasee vähän kaasua ja kierrokset laskee takas tyhjäkäynnille ni käy nätisti mut saattaa tehä useammin ku kerran... tätä jatkuu aina siihen asti ku lämmöt nousset 1/4 sit käy nätisti eikä näkyny laakkosella vikamuistissa mitään... nii ja tuuppaa vähä sinistä putkesta ku lyö kylmänä käyntiin... ajettu nyt 211tkm.. missä vika?

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 17.10.2006 21:35

Kauanko menee käyntiin sahatessa kylmällä koneella jos vertaat lämpimään koneeseen?

bikermouse
-
Viestit: 25
Liittynyt: 18.10.2006 10:26

ViestiKirjoittaja bikermouse » 18.10.2006 10:28

Tarkista onko kaikki hehkut kunnossa,jos on pari pimeenä saattaa käyttäytyä just noin.

micza69
-
Viestit: 36
Liittynyt: 28.9.2006 21:35

ViestiKirjoittaja micza69 » 18.10.2006 20:26

Hehkut vaihdettu puol vuotta sitten eli tuskin niissä vikaa vai onko herkästi hajoavaa mallia? lähtee kylmänä kyl paremmin käyntiin ku lämpösenä mut ei erityisen paljon tarvi sahata lämpösenäkään...

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 18.10.2006 20:32

Hö, olisin ollu valmis veikkaamaan että pumpun ajoitus todella pahasti metsässä mutta ei kai sitten jos lähtee käymäsille paremmin kylmänä kuin lämpimänä.
Mutta ehkä ne hehkut kannattais mitata. Helppo homma, nykäset vaan hatut irti ja yleismittarin toinen johto hehkun päähän ja toinen motin kylkeen. Ehjä hehku näyttää n. 1ohm mutta sitä tärkeämpää on verrata niiden arvoja toisiinsa nähden.

micza69
-
Viestit: 36
Liittynyt: 28.9.2006 21:35

ViestiKirjoittaja micza69 » 19.10.2006 19:32

juu en usko et pumpussa tai sen ajotuksessa mätää olis ku sen huomais jo muutenkin mut täytynee mittailla ne hehkut ku rupes tänään tekeen sitä jo lämpösenäkin...

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 19.10.2006 21:27

No jos lämpöisenäkin alkoi tehdä, niin ei hehkuissa vikaa ole kun ei niitä käytetä lämpimän moottorin käynnistämisessä.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 19.10.2006 23:32

Joidenkin 98-00 ECUjen ominaisuus tuo pitkä käynnistyminen lämpimänä.

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 20.10.2006 9:08

Mullakin tekee '03 ALH hieman samaa.. välillä aavistuksen ravistelee liikennevaloissa ja välillä käy ihan nätisti, jotenkin tuntuu että kylmänä tekisi useammin.

Topicin kirvoittamana kävin eilen ostamassa uudet hehkut á 33€, täytyy viikonloppuna kokeilla vaihtaa ja katsoa onko vaikutusta.
Mulla kolme hehkua näyttivät 0.6ohm ja yksi näytti 0.

micza69
-
Viestit: 36
Liittynyt: 28.9.2006 21:35

ViestiKirjoittaja micza69 » 20.10.2006 20:26

vag com näytti ainakin et maf ei osu sallitulle alueelle eli näytti vähä isompia lukemia ku sais ja mikäli oikein luin kys ohjelmaa ni pumppu olis ollu liian pienellä... tiedä häntä ku ekaa kertaa näin koko ohjelman :o

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 20.10.2006 21:33

Mittaa MAF niin, että vaikka kolmosvaihteella täyskaasukiihdytys 2000-4000rpm. Jos MAF actual isompi kuin MAF specified, MAF kunnossa.
3500rpm:n kohdalla saattaa actual alkaa tippumaan, en tiedä onko normaalia, oma tekee ainakin niin. Mutta kun en ole saanut vastausta, että onko se normaalia...
Mitä tarkoitat, että niinku pumppu olis ollu liian pienellä? Ajoitustako olet katsonut vai mitä?

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 21.10.2006 7:33

No on ollut 68Corvetella kalliit hehkut. Omaan tarjottiin hehkuja varaosaliikkeestä 23€ kpl, mutta kävin samat hehkut Motonetistä 11,50€ kpl.

make72
-
Viestit: 272
Liittynyt: 28.8.2005 9:11

ViestiKirjoittaja make72 » 23.10.2006 0:02

Berun hehkuja 4kpl yhteensä 40€ n.½v sitten täällä Oulussa.
Aika suolanen hinta tuo 33€ kpl kai se on laillista...

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 23.10.2006 9:55

Jotkuthan saattaa käyttää merkkiliikettäkin, jossa hinta on juuri tuo. Merkkiliikkeestä minäkin nuo todennäköisesti hakisin.

make72
-
Viestit: 272
Liittynyt: 28.8.2005 9:11

ViestiKirjoittaja make72 » 23.10.2006 10:24

No on mielenkiintonen logiikka, Beruja ne myy merkkiliikkeessäkin.

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 23.10.2006 10:50

No mitä logiikkaa siihen tarvitaan jos ei A) Tiedä että ne on samoja merkkiliikkeessä B) Ei tiedä mistä sais paikkakunnalla vastaavat helposti C) Sijoittaa tuon huiman summan autoon kymmenen vuoden välein

make72
-
Viestit: 272
Liittynyt: 28.8.2005 9:11

ViestiKirjoittaja make72 » 23.10.2006 17:04

Mistä näitä riittää..... mutta, jokanen käyttäköö rahansa niin tollosti ku haluaa, aamen.

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 23.10.2006 17:07

Kiitos. Kuin myös.

micza69
-
Viestit: 36
Liittynyt: 28.9.2006 21:35

ViestiKirjoittaja micza69 » 30.10.2006 20:55

eli nyt mitattu hehkut ja kaikki näytti olevan kunnossa... MAF tuntu olevan kans kunnossa mut vaihdoin senkin varmuuden vuoks ku oli toinen hyllyssä... satuin kattoon siinä ahdot samalla ku testailin ni toisella maffilla ahdot nousi tuonne 1 bariin(pilipalivaraosa) ja toisella 0.8 bariin(pierburg) voiko toi maffi vaikuttaa noin paljon? ainoo mitkä arvot ei osu kohilleen on EGR:
Engine speed:903rpm/min (861-945 MAF (actual) 430-450 (240-340)
MAF (specified) 350 (240-340
eli tossa ensin arvot mitä vag-com ilmotti ja suluissa mille välille ois pitäny osua...

micza69
-
Viestit: 36
Liittynyt: 28.9.2006 21:35

ViestiKirjoittaja micza69 » 16.11.2006 19:30

voisko olla mahdollista et IQ ei olis kohallaan? millä saa säädettyä?

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 16.11.2006 19:33

Vag-comin adaption toiminnolla tai pumpun kantta säätämällä.

AhdettuSiitin
-
Viestit: 357
Liittynyt: 27.5.2006 18:13

ViestiKirjoittaja AhdettuSiitin » 16.11.2006 19:42

miten tuota kantta säädetään?
jostai lukaisin että koivuhalolla paukutetaan eri asentoon :D

micza69
-
Viestit: 36
Liittynyt: 28.9.2006 21:35

ViestiKirjoittaja micza69 » 16.11.2006 21:38

mites sitä säädetään vag comilla?

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 16.11.2006 21:56


leksu
-
Viestit: 15
Liittynyt: 31.5.2006 21:42

ViestiKirjoittaja leksu » 16.11.2006 21:56

vag comilla: iq arvoa muuttamalla isommaks, vähemmän löpöä..
pienemmäks, enemmän löpöä..
pumpun kantta ku siirtää vaihdelaatikkoon päin, enemmän löpöä..
ja toisin päin..jne.. Liike on sit muute aikas lyhyt, et ei mitään "sentin" siirtoja..


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 42 vierailijaa