AGR käy välillä epätasaisesti tyhjäkäynnillä...
Valvoja: ffp jäsenet
AGR käy välillä epätasaisesti tyhjäkäynnillä...
juu eli 99vm bora agr koneella käy kylmänä tyhjää vhä niinku kolmella tai sinnepäin ja koneesta kuuluu pieni naputus ja koko auto vatkaa pikkusen ainkin pers tuntumalla... mut sit ku polkasee vähän kaasua ja kierrokset laskee takas tyhjäkäynnille ni käy nätisti mut saattaa tehä useammin ku kerran... tätä jatkuu aina siihen asti ku lämmöt nousset 1/4 sit käy nätisti eikä näkyny laakkosella vikamuistissa mitään... nii ja tuuppaa vähä sinistä putkesta ku lyö kylmänä käyntiin... ajettu nyt 211tkm.. missä vika?
-
- -
- Viestit: 25
- Liittynyt: 18.10.2006 10:26
Hö, olisin ollu valmis veikkaamaan että pumpun ajoitus todella pahasti metsässä mutta ei kai sitten jos lähtee käymäsille paremmin kylmänä kuin lämpimänä.
Mutta ehkä ne hehkut kannattais mitata. Helppo homma, nykäset vaan hatut irti ja yleismittarin toinen johto hehkun päähän ja toinen motin kylkeen. Ehjä hehku näyttää n. 1ohm mutta sitä tärkeämpää on verrata niiden arvoja toisiinsa nähden.
Mutta ehkä ne hehkut kannattais mitata. Helppo homma, nykäset vaan hatut irti ja yleismittarin toinen johto hehkun päähän ja toinen motin kylkeen. Ehjä hehku näyttää n. 1ohm mutta sitä tärkeämpää on verrata niiden arvoja toisiinsa nähden.
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
Mullakin tekee '03 ALH hieman samaa.. välillä aavistuksen ravistelee liikennevaloissa ja välillä käy ihan nätisti, jotenkin tuntuu että kylmänä tekisi useammin.
Topicin kirvoittamana kävin eilen ostamassa uudet hehkut á 33€, täytyy viikonloppuna kokeilla vaihtaa ja katsoa onko vaikutusta.
Mulla kolme hehkua näyttivät 0.6ohm ja yksi näytti 0.
Topicin kirvoittamana kävin eilen ostamassa uudet hehkut á 33€, täytyy viikonloppuna kokeilla vaihtaa ja katsoa onko vaikutusta.
Mulla kolme hehkua näyttivät 0.6ohm ja yksi näytti 0.
Mittaa MAF niin, että vaikka kolmosvaihteella täyskaasukiihdytys 2000-4000rpm. Jos MAF actual isompi kuin MAF specified, MAF kunnossa.
3500rpm:n kohdalla saattaa actual alkaa tippumaan, en tiedä onko normaalia, oma tekee ainakin niin. Mutta kun en ole saanut vastausta, että onko se normaalia...
Mitä tarkoitat, että niinku pumppu olis ollu liian pienellä? Ajoitustako olet katsonut vai mitä?
3500rpm:n kohdalla saattaa actual alkaa tippumaan, en tiedä onko normaalia, oma tekee ainakin niin. Mutta kun en ole saanut vastausta, että onko se normaalia...
Mitä tarkoitat, että niinku pumppu olis ollu liian pienellä? Ajoitustako olet katsonut vai mitä?
eli nyt mitattu hehkut ja kaikki näytti olevan kunnossa... MAF tuntu olevan kans kunnossa mut vaihdoin senkin varmuuden vuoks ku oli toinen hyllyssä... satuin kattoon siinä ahdot samalla ku testailin ni toisella maffilla ahdot nousi tuonne 1 bariin(pilipalivaraosa) ja toisella 0.8 bariin(pierburg) voiko toi maffi vaikuttaa noin paljon? ainoo mitkä arvot ei osu kohilleen on EGR:
Engine speed:903rpm/min (861-945 MAF (actual) 430-450 (240-340)
MAF (specified) 350 (240-340
eli tossa ensin arvot mitä vag-com ilmotti ja suluissa mille välille ois pitäny osua...
Engine speed:903rpm/min (861-945 MAF (actual) 430-450 (240-340)
MAF (specified) 350 (240-340
eli tossa ensin arvot mitä vag-com ilmotti ja suluissa mille välille ois pitäny osua...
-
- -
- Viestit: 357
- Liittynyt: 27.5.2006 18:13
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa