Caddy mk 1 vesivuoto

Kaikki auton sisustaan ja autohifiin liittyvät aiheet.

Valvoja: ffp jäsenet

mpcaddy
-
Viestit: 118
Liittynyt: 3.6.2006 20:34

Caddy mk 1 vesivuoto

ViestiKirjoittaja mpcaddy » 9.11.2006 18:43

Ongelmana caddy -88, 1.6 dieselin vesivuoto.

Syksyn sateet havahduttivat minun uuden riesan eteen.
Jarrupolkimen päälle nokkuu vettä. Aivan kuin kahvinkeittimestä.
No, vuotokohtaa on etsitty ja etsitty.

Vaikuttaa siltä, että vesi pääsee vesikaukalon läpi, siis siitä, joka on konepellin alla, jossa on ne vedenpoistoreiät.

Aivan tarkkaa vuotokohtaa en ole saanut selville.Vuotaako sen bitumin läpi vai jostain saumasta en tiedä.

Nyt kysyisinkin olisiko ainetta, esim jokin massa jota voisi sivellä vesikaukaloon näin ollen tukkien reiän. Vai mikä olisi oikea ratkaisu.

Kommentoikaa toki

cool blue
-
Viestit: 1015
Liittynyt: 27.7.2003 20:45

ViestiKirjoittaja cool blue » 10.11.2006 18:23

Oletko varma ettei vuoda tuulilasin tiivisteitten välistä? Tai sitten läpivienneistä?Kannattaa muuten ajoissa koittaa saada selvitettyä se vuoto muuten se vesi pääsee helposti sulakerasiaan ja tekee oikkarin kuten itsellä on käynyt.

mpcaddy
-
Viestit: 118
Liittynyt: 3.6.2006 20:34

ViestiKirjoittaja mpcaddy » 10.11.2006 18:28

Ei sen pitäisi vuotaa läpivienneistä.
Vuoto on melko voimakastakin, voiko niin paljon vettä tulla tuulilasin tiivisteen kautta.
Vuotaa myös ajossa eli kun viima lasiin on kova ja syrjäyttä vettä, ei en usko että tulee tuulilasin tiivisteen kautta.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 10.11.2006 18:33

Sulakerasian kautta cabrioletissani tuli vettä sisään tuhoten bensapumpun releen. Jos vuoto on noinkin iso, pimeällä iso halogeeni konehuoneeseen ja sisältä kurkkimaan, missä valo näkyy.

mpcaddy
-
Viestit: 118
Liittynyt: 3.6.2006 20:34

ViestiKirjoittaja mpcaddy » 10.11.2006 18:42

^Pitääpä kokeilla tuota halogeenihommaa. Eipä tullut itselle mieleen.

mpcaddy
-
Viestit: 118
Liittynyt: 3.6.2006 20:34

ViestiKirjoittaja mpcaddy » 10.11.2006 19:37

500 wattinen halogeeni käytössä. Reikiä nolla.
Voisiko se sittenkin vuotaa tuulilasin tiivisteen kautta.
Höh.

Loputon Viha
-
Viestit: 698
Liittynyt: 23.7.2003 13:32

ViestiKirjoittaja Loputon Viha » 11.11.2006 2:54

Nykäiseppäs ne mustat tupit pois siitä kourusta molemmin puolin ja katso ovatko töhnää täynnä niin kuin voisi olettaa. Itse kourussa kun ei pitäisi olla muita reikiä kuin missä lämmityslaite, jossa ~4mm korkuinen lipare kantattuna ylöspäin, eli jos poistoreiät on tukossa niin eipä sinne ihan hirveesti tarvi sitä vettä sillon tulla kun alkaa jo olemaan tiukalla tuo korotus.

Sitten tietenkin jää vielä se tuulilasi ja raamien mahdollinen ruostuminen joka avannut uusia ulottuvuuksia veden kulkeutumiselle.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 11.11.2006 9:49

Ei siellä tosiaankaan monta paikkaa ola, mista vesi voi tulla sisälle, koska se kaukalo viettää eteenpäin ja reunoissa on poistoreiät.

mpcaddy
-
Viestit: 118
Liittynyt: 3.6.2006 20:34

ViestiKirjoittaja mpcaddy » 11.11.2006 22:14

No kertokaapa millainen olisi tuo tuulilasin irrottaminen, onnistuuko itse vai vienkö ammattimiehelle. Sittenpähän näkisi vuotaako se sieltä. Mitähän uudet tiivisteet tuulilasiin maksaa caddyyn?

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 11.11.2006 23:22

Uusi tiiviste on 42€ merkkiliikkeessä. Tahtoo noissa, niinku kakkiksissaki olla, et lasia ei tahdo saada ehjänä irti. Ite otin tylysti puukottamalla Caddystä lasin Jettaan. Uusi lasi asennettuna täällä halvimmillaan 110€.

Tei itse, säästin! 0€!! =)

cool blue
-
Viestit: 1015
Liittynyt: 27.7.2003 20:45

ViestiKirjoittaja cool blue » 12.11.2006 20:38

Ei se helposti ehjänä lähde irti, jättäisin suosiolla lasiliikkeelle tuon homman. Kesällä vaihdettiin Caddyyn lasia, mutta uutta tiivistettä ei saanut menemään millään, laitettiin sitten vanha tiiviste takaisin. Ei se asennustyö ammattilaisella maksa niin paljoa että itse kannattaisi alkaa vääntämään...

Loputon Viha
-
Viestit: 698
Liittynyt: 23.7.2003 13:32

ViestiKirjoittaja Loputon Viha » 12.11.2006 21:25

Peruutuspeilin molemmin puolin vaan jalat tuulilasille ja reilu painatus,Lähtee helposti kun on sen verran löysät tiivisteet kuitenki ja paikoilleenkin saa lasin hyvin helposti yksinäänkin ilman apuvälineitä.

Tietenkin jos epäilyttää niin parempi antaa olla, mutta yleensä asenteella ihan sama vaikka menis rikki niin lähtee varmasti silloin ehyenä, toisin kuin että ois pakko saada se ehyenä pois.

muistaakseni taisin vaan potkaista lasin kartanolle kertavedolla ykköstä purkaessa ja ei tarvinnut kuin nostaa lasi pois paikoiltaan sen jälkeen ja ehyenä se siitä lähti.

mpcaddy
-
Viestit: 118
Liittynyt: 3.6.2006 20:34

ViestiKirjoittaja mpcaddy » 12.11.2006 21:32

No jos tuo tuon tuulilasin irrottaisin itse ja se rikki menisi, millaisia uusia hienoja tuulilaseja nykyään on saatavana, tummennukset etc.
Onko pilkington paras merkki?

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 12.11.2006 22:49

Mulla tuli tohon jettaa alkup. vanha tiiviste ja oli muuten pirun tiukka! Kaverin piti painaa lasia ulkoa päin ku mää vedin narua pois välistä. Vanhaa lasia piti monottaa kaks kertaa ennenku lähti irti!

Laseja on saatavilla kirkasta, sävytettyä ja molempia tummennusraidalla tai ilman.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 13.11.2006 8:03

Jos se lasi on hiukankin kulunut, kannattaa se jo liikenneturvallisuuden nimessä vaihtaa uuteen. Vanha lasi mäkeen ja karmien restaurointi. Sen jälkeen ajellaan naama huurussa lasiliikkeelle, joka asentaa uuden lasin. Jos kolmoseen maksaa kaksiväri-liimalasi 200€, ei tuollainen perusmalli voi paljoa olla, ja riski lasin hajoamisesta asennuksessa jää liikkeelle.

mpcaddy
-
Viestit: 118
Liittynyt: 3.6.2006 20:34

ViestiKirjoittaja mpcaddy » 13.11.2006 10:14

Soitin tuulilasiliikkeeseen. Laitetetaan jonkinlaista massaa tiivisteen väliin/alle,
näin ollen tukkien vuodon. En ole ihan varma kuinka tuo tehdään, otetaanko tiiviste kokonaan pois vai mitä, ei selvinnyt puhelimessa, mutta kerron sitten kuinka kävi.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 13.11.2006 10:16

Jos se on vuotanut tiivisteen välistä, on todennäköistä, että kosteus on aiheuttanut myös korroosiota. Kannattaisikohan tutkia karmin tila?

mpcaddy
-
Viestit: 118
Liittynyt: 3.6.2006 20:34

ViestiKirjoittaja mpcaddy » 17.11.2006 18:22

Tänään alkoi sataa vettä täällä osassa maata.

Vesivuoto jatkuu edelleen.

Tuulilasintiiviste on tiivistetty massalla, joten sieltä se ei ainakaan vuoda.
Ehkäpä tuosta vesikourun läpi. Mitähän massa kannattaisi ajatella sivellä siihen?

Vinkkejä edelleen kaipaillaan.

Edit: Jos laittaisin jotain helmamassaa kerroksen spraypullosta vesikaukaloon, onnistaisiko sillä?

mpcaddy
-
Viestit: 118
Liittynyt: 3.6.2006 20:34

ViestiKirjoittaja mpcaddy » 23.11.2006 15:33

No niin... Vesivuoto edelleen jatkuu. Mahdollinen syykin taisi taas löytyä.
Tuulilasin alareunassa oleva pelti on puhkiruostunut. Tämä ilmeni pienten painelujen jälkeen. Siinä oli ollut vain ehjännäköinen maalipinta, mutta todellisuudessa pelti oli ruostunut maalin alla puhki. Reikä ei ole kovin suuri, mutta vaikuttaa, että tuosta se vesi jalkatilaan pääsee. Mitenkäs täällainen ruostevaurio olisi paras korjata? Neuvoista kiitollinen.

Saleksi
-
Viestit: 384
Liittynyt: 8.10.2003 22:18
Viesti:

ViestiKirjoittaja Saleksi » 29.11.2006 7:12

Mulla caddyssa tuli vesipirttiin siitä lämppärin kaukalosta, onhan siinä sitä reunaa vähän toista senttiä mutta oli paskaa vuosien saatossa kertyny kohtalaisesti niin se oli kuin virtaava joki suoraa lämmityslaitteen sisään, ja tämähän ilmeni että vettä oli lattialla 3cm pesunjälkeen, ei onneksi ollu lattiamatto paikallaan eikä eristeet.


Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa