Caddy mk 1 vesivuoto
Valvoja: ffp jäsenet
Caddy mk 1 vesivuoto
Ongelmana caddy -88, 1.6 dieselin vesivuoto.
Syksyn sateet havahduttivat minun uuden riesan eteen.
Jarrupolkimen päälle nokkuu vettä. Aivan kuin kahvinkeittimestä.
No, vuotokohtaa on etsitty ja etsitty.
Vaikuttaa siltä, että vesi pääsee vesikaukalon läpi, siis siitä, joka on konepellin alla, jossa on ne vedenpoistoreiät.
Aivan tarkkaa vuotokohtaa en ole saanut selville.Vuotaako sen bitumin läpi vai jostain saumasta en tiedä.
Nyt kysyisinkin olisiko ainetta, esim jokin massa jota voisi sivellä vesikaukaloon näin ollen tukkien reiän. Vai mikä olisi oikea ratkaisu.
Kommentoikaa toki
Syksyn sateet havahduttivat minun uuden riesan eteen.
Jarrupolkimen päälle nokkuu vettä. Aivan kuin kahvinkeittimestä.
No, vuotokohtaa on etsitty ja etsitty.
Vaikuttaa siltä, että vesi pääsee vesikaukalon läpi, siis siitä, joka on konepellin alla, jossa on ne vedenpoistoreiät.
Aivan tarkkaa vuotokohtaa en ole saanut selville.Vuotaako sen bitumin läpi vai jostain saumasta en tiedä.
Nyt kysyisinkin olisiko ainetta, esim jokin massa jota voisi sivellä vesikaukaloon näin ollen tukkien reiän. Vai mikä olisi oikea ratkaisu.
Kommentoikaa toki
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
Nykäiseppäs ne mustat tupit pois siitä kourusta molemmin puolin ja katso ovatko töhnää täynnä niin kuin voisi olettaa. Itse kourussa kun ei pitäisi olla muita reikiä kuin missä lämmityslaite, jossa ~4mm korkuinen lipare kantattuna ylöspäin, eli jos poistoreiät on tukossa niin eipä sinne ihan hirveesti tarvi sitä vettä sillon tulla kun alkaa jo olemaan tiukalla tuo korotus.
Sitten tietenkin jää vielä se tuulilasi ja raamien mahdollinen ruostuminen joka avannut uusia ulottuvuuksia veden kulkeutumiselle.
Sitten tietenkin jää vielä se tuulilasi ja raamien mahdollinen ruostuminen joka avannut uusia ulottuvuuksia veden kulkeutumiselle.
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Ei se helposti ehjänä lähde irti, jättäisin suosiolla lasiliikkeelle tuon homman. Kesällä vaihdettiin Caddyyn lasia, mutta uutta tiivistettä ei saanut menemään millään, laitettiin sitten vanha tiiviste takaisin. Ei se asennustyö ammattilaisella maksa niin paljoa että itse kannattaisi alkaa vääntämään...
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
Peruutuspeilin molemmin puolin vaan jalat tuulilasille ja reilu painatus,Lähtee helposti kun on sen verran löysät tiivisteet kuitenki ja paikoilleenkin saa lasin hyvin helposti yksinäänkin ilman apuvälineitä.
Tietenkin jos epäilyttää niin parempi antaa olla, mutta yleensä asenteella ihan sama vaikka menis rikki niin lähtee varmasti silloin ehyenä, toisin kuin että ois pakko saada se ehyenä pois.
muistaakseni taisin vaan potkaista lasin kartanolle kertavedolla ykköstä purkaessa ja ei tarvinnut kuin nostaa lasi pois paikoiltaan sen jälkeen ja ehyenä se siitä lähti.
Tietenkin jos epäilyttää niin parempi antaa olla, mutta yleensä asenteella ihan sama vaikka menis rikki niin lähtee varmasti silloin ehyenä, toisin kuin että ois pakko saada se ehyenä pois.
muistaakseni taisin vaan potkaista lasin kartanolle kertavedolla ykköstä purkaessa ja ei tarvinnut kuin nostaa lasi pois paikoiltaan sen jälkeen ja ehyenä se siitä lähti.
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Jos se lasi on hiukankin kulunut, kannattaa se jo liikenneturvallisuuden nimessä vaihtaa uuteen. Vanha lasi mäkeen ja karmien restaurointi. Sen jälkeen ajellaan naama huurussa lasiliikkeelle, joka asentaa uuden lasin. Jos kolmoseen maksaa kaksiväri-liimalasi 200€, ei tuollainen perusmalli voi paljoa olla, ja riski lasin hajoamisesta asennuksessa jää liikkeelle.
Tänään alkoi sataa vettä täällä osassa maata.
Vesivuoto jatkuu edelleen.
Tuulilasintiiviste on tiivistetty massalla, joten sieltä se ei ainakaan vuoda.
Ehkäpä tuosta vesikourun läpi. Mitähän massa kannattaisi ajatella sivellä siihen?
Vinkkejä edelleen kaipaillaan.
Edit: Jos laittaisin jotain helmamassaa kerroksen spraypullosta vesikaukaloon, onnistaisiko sillä?
Vesivuoto jatkuu edelleen.
Tuulilasintiiviste on tiivistetty massalla, joten sieltä se ei ainakaan vuoda.
Ehkäpä tuosta vesikourun läpi. Mitähän massa kannattaisi ajatella sivellä siihen?
Vinkkejä edelleen kaipaillaan.
Edit: Jos laittaisin jotain helmamassaa kerroksen spraypullosta vesikaukaloon, onnistaisiko sillä?
No niin... Vesivuoto edelleen jatkuu. Mahdollinen syykin taisi taas löytyä.
Tuulilasin alareunassa oleva pelti on puhkiruostunut. Tämä ilmeni pienten painelujen jälkeen. Siinä oli ollut vain ehjännäköinen maalipinta, mutta todellisuudessa pelti oli ruostunut maalin alla puhki. Reikä ei ole kovin suuri, mutta vaikuttaa, että tuosta se vesi jalkatilaan pääsee. Mitenkäs täällainen ruostevaurio olisi paras korjata? Neuvoista kiitollinen.
Tuulilasin alareunassa oleva pelti on puhkiruostunut. Tämä ilmeni pienten painelujen jälkeen. Siinä oli ollut vain ehjännäköinen maalipinta, mutta todellisuudessa pelti oli ruostunut maalin alla puhki. Reikä ei ole kovin suuri, mutta vaikuttaa, että tuosta se vesi jalkatilaan pääsee. Mitenkäs täällainen ruostevaurio olisi paras korjata? Neuvoista kiitollinen.
Mulla caddyssa tuli vesipirttiin siitä lämppärin kaukalosta, onhan siinä sitä reunaa vähän toista senttiä mutta oli paskaa vuosien saatossa kertyny kohtalaisesti niin se oli kuin virtaava joki suoraa lämmityslaitteen sisään, ja tämähän ilmeni että vettä oli lattialla 3cm pesunjälkeen, ei onneksi ollu lattiamatto paikallaan eikä eristeet.
Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa