AJM ja kansipahvi?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Colt
-
Viestit: 25
Liittynyt: 27.5.2006 11:14

AJM ja kansipahvi?

ViestiKirjoittaja Colt » 27.5.2006 11:27

Moro! Eka postaus ja heti tekniikkakysymys.
Tuli hankittua Golf AJM:llä (tiedetään että surkee valinta). Mitkä on ensioireet kansipahvivammalle? Voiko jo sanoa pahvin vuotavan jos lämmöt nousee kiltisti 90 asteeseen ja sitten kuuluu vaimeaa kohinaa/korinaa keskituuletusaukoista? Käynnistettäessä ei kuulu lorinaa, neste kirkasta ja korkki sihahtaa vaimeasti (normaalisti). Kone on n. 140 tkm ajettu. AJM topikit luettu mutta onko toi selkee ensioire jotta voi mennä sanomaan huoltoon että vaihtakaa pahvi vai rupeeko ne huollossa ehdottelee ilmausta sun muuta valohoitoo. Kiitos ja kumarrus.

qosma
-
Viestit: 215
Liittynyt: 4.1.2004 23:53

ViestiKirjoittaja qosma » 28.5.2006 15:37

jos lämmityslaite puhaltaa välillä kylmää eikä tasaisesti lämmintä niin se on ainakin yksi oire joka hävisi tiivisteen vaihdolla. Ja kylmää tuli muistaakseni just ripeän kiihdytyksen jälkeen tai jotain..

Hynde
-
Viestit: 3
Liittynyt: 25.1.2006 11:47

ViestiKirjoittaja Hynde » 29.5.2006 8:57

Moi!

Itse tuli hankittua vuoden vaihteessa Passatti -00 AJM koneella ja sama epäilys oli myös, muuten ok, mutta keskituulettimen kohdalta lorisi.
Soitin vw-autoon (Herttoniemi) ja sanoivat, että pystyvät kyllä tutkimaan asian avaamatta konetta (mm. jäähdytin nesteestä) no tulos oli, että pahvi puhki ja kansi kiero. autolla ajettu silloin n. 135t.

Colt
-
Viestit: 25
Liittynyt: 27.5.2006 11:14

ViestiKirjoittaja Colt » 29.5.2006 12:24

Kiitoksia. Täytyypi käydä huollossa ja kysyä tuota jos kerran voivat todeta ilman korkkausta. Yksi epäilllys on vielä climatronic. Tuo kohina ei kuulu kun on ilmastointi automaatilla. Josko se ilmastointi hönkii jotai paineita.

mikko_a
-
Viestit: 169
Liittynyt: 28.12.2004 6:25

ViestiKirjoittaja mikko_a » 17.10.2006 18:22

Nyt se alkoi itselläkin lorinan äänet. Lorisee aika äänekkäästi kylmällä koneella. Vainoharhaiseksi tässä tulee! Laakkosella eivät osanneet kertoa mikä pahvi olisi se vahvistettu malli. Kuulemma kolmea eri paksuutta löytyy, mutta ei ole mitään tietoa mikä korvaisi alkuperäisen. Alkuperäisenkin tyyppi on tarkastettava koneesta itsestään.

Kertokaapa vinkkejä pahvin vaihtoon. Samalla olisi takoitus puhdistella turboa ja välijäähdytintä. Mitä tarttee hankkia? Kannen pultit, imu ja pakosarjan tiivisteet, mitä muuta? Minkälaisella budjetilla homma onnistuu?

Edit:
Searchillä ei enää vanhimpia AJM viestiketjuja löydy. Toivottavasti jollain olisi jotain tietoa kansirempasta.

mikko_a
-
Viestit: 169
Liittynyt: 28.12.2004 6:25

ViestiKirjoittaja mikko_a » 19.10.2006 19:16

Tarkistin pahvin mallin koneesta Laakkosen ohjeiden mukaisesti. "pahvissa" oli kaksi ovaalia reikää ja yksi pyöreä. Mitä tämä mahtaa meinata. Tämä ulkona oleva osa oli kyllä ihan peltiä, ei siis mitään massaa tms. Onko siis aina näin ja sisäpulella sitten kuitenkin sitä surullisen kuuluisaa höttöä?

Miten sen kannen oikaisun kanssa nyt ihan oikeasti on? Täältä lueskeltuna olen käsittänyt, että viri-viri miehet on kuitenkin oikaissut kansiaan muiden savotoiden yhteydessä. Kohta iskee hulluus, jos ei apuja tule! :)

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 19.10.2006 20:01

Suoraksi vaan, on oikaistu monia normi ja tehokkaampia. Asiantuntevalla koneistamolla ja pahvi sitten sen mukaan!!

mikko_a
-
Viestit: 169
Liittynyt: 28.12.2004 6:25

ViestiKirjoittaja mikko_a » 11.1.2007 22:42

Nyt on pahvi vaihdatettu useamman liikkeen "ehjä se on" diagnoosista huolimatta. Komeat oli vuotojäljet vaikka vuoto olikin tähän mennessä aivan satunnaista. Mitähän olisi tapahtunut, jos olisin odottanut suurempia vuotoja? Ihanan kallista jo nytkin.

Makkonen
-
Viestit: 281
Liittynyt: 28.7.2003 18:19

ViestiKirjoittaja Makkonen » 12.1.2007 23:42

Menikö mikkomanilla kansi vaihtoon? Itellä lorisi kylmänä eikä muita oireita. Kun aukas koneen niin kolmospytystä oli vuotanut. Kannesta ei tarvinnu ottaa kun 8 satasta pois ja venttiilejä upottivat saman verran. Ihmettelin kun oli kuitenkin jo se peltitiiviste ja silti vuoti. Toivottavasti uus peltitiiviste kestää vähän pidempään.

mikko_a
-
Viestit: 169
Liittynyt: 28.12.2004 6:25

ViestiKirjoittaja mikko_a » 18.1.2007 21:17

Eipä tarvinnu vaihtaa kantta. Se monikerroksinen peltihässäkkä minullakin oli.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa