Moro! Eka postaus ja heti tekniikkakysymys.
Tuli hankittua Golf AJM:llä (tiedetään että surkee valinta). Mitkä on ensioireet kansipahvivammalle? Voiko jo sanoa pahvin vuotavan jos lämmöt nousee kiltisti 90 asteeseen ja sitten kuuluu vaimeaa kohinaa/korinaa keskituuletusaukoista? Käynnistettäessä ei kuulu lorinaa, neste kirkasta ja korkki sihahtaa vaimeasti (normaalisti). Kone on n. 140 tkm ajettu. AJM topikit luettu mutta onko toi selkee ensioire jotta voi mennä sanomaan huoltoon että vaihtakaa pahvi vai rupeeko ne huollossa ehdottelee ilmausta sun muuta valohoitoo. Kiitos ja kumarrus.
AJM ja kansipahvi?
Valvoja: ffp jäsenet
Moi!
Itse tuli hankittua vuoden vaihteessa Passatti -00 AJM koneella ja sama epäilys oli myös, muuten ok, mutta keskituulettimen kohdalta lorisi.
Soitin vw-autoon (Herttoniemi) ja sanoivat, että pystyvät kyllä tutkimaan asian avaamatta konetta (mm. jäähdytin nesteestä) no tulos oli, että pahvi puhki ja kansi kiero. autolla ajettu silloin n. 135t.
Itse tuli hankittua vuoden vaihteessa Passatti -00 AJM koneella ja sama epäilys oli myös, muuten ok, mutta keskituulettimen kohdalta lorisi.
Soitin vw-autoon (Herttoniemi) ja sanoivat, että pystyvät kyllä tutkimaan asian avaamatta konetta (mm. jäähdytin nesteestä) no tulos oli, että pahvi puhki ja kansi kiero. autolla ajettu silloin n. 135t.
Nyt se alkoi itselläkin lorinan äänet. Lorisee aika äänekkäästi kylmällä koneella. Vainoharhaiseksi tässä tulee! Laakkosella eivät osanneet kertoa mikä pahvi olisi se vahvistettu malli. Kuulemma kolmea eri paksuutta löytyy, mutta ei ole mitään tietoa mikä korvaisi alkuperäisen. Alkuperäisenkin tyyppi on tarkastettava koneesta itsestään.
Kertokaapa vinkkejä pahvin vaihtoon. Samalla olisi takoitus puhdistella turboa ja välijäähdytintä. Mitä tarttee hankkia? Kannen pultit, imu ja pakosarjan tiivisteet, mitä muuta? Minkälaisella budjetilla homma onnistuu?
Edit:
Searchillä ei enää vanhimpia AJM viestiketjuja löydy. Toivottavasti jollain olisi jotain tietoa kansirempasta.
Kertokaapa vinkkejä pahvin vaihtoon. Samalla olisi takoitus puhdistella turboa ja välijäähdytintä. Mitä tarttee hankkia? Kannen pultit, imu ja pakosarjan tiivisteet, mitä muuta? Minkälaisella budjetilla homma onnistuu?
Edit:
Searchillä ei enää vanhimpia AJM viestiketjuja löydy. Toivottavasti jollain olisi jotain tietoa kansirempasta.
Tarkistin pahvin mallin koneesta Laakkosen ohjeiden mukaisesti. "pahvissa" oli kaksi ovaalia reikää ja yksi pyöreä. Mitä tämä mahtaa meinata. Tämä ulkona oleva osa oli kyllä ihan peltiä, ei siis mitään massaa tms. Onko siis aina näin ja sisäpulella sitten kuitenkin sitä surullisen kuuluisaa höttöä?
Miten sen kannen oikaisun kanssa nyt ihan oikeasti on? Täältä lueskeltuna olen käsittänyt, että viri-viri miehet on kuitenkin oikaissut kansiaan muiden savotoiden yhteydessä. Kohta iskee hulluus, jos ei apuja tule! :)
Miten sen kannen oikaisun kanssa nyt ihan oikeasti on? Täältä lueskeltuna olen käsittänyt, että viri-viri miehet on kuitenkin oikaissut kansiaan muiden savotoiden yhteydessä. Kohta iskee hulluus, jos ei apuja tule! :)
Menikö mikkomanilla kansi vaihtoon? Itellä lorisi kylmänä eikä muita oireita. Kun aukas koneen niin kolmospytystä oli vuotanut. Kannesta ei tarvinnu ottaa kun 8 satasta pois ja venttiilejä upottivat saman verran. Ihmettelin kun oli kuitenkin jo se peltitiiviste ja silti vuoti. Toivottavasti uus peltitiiviste kestää vähän pidempään.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 30 vierailijaa