Polon keskuslukosta

Kaikki auton sisustaan ja autohifiin liittyvät aiheet.

Valvoja: ffp jäsenet

Paanu
-
Viestit: 215
Liittynyt: 13.10.2006 13:32

Polon keskuslukosta

ViestiKirjoittaja Paanu » 15.10.2006 11:30

Laittelin Polo Classiciin k-lukon kauko-ohjausta (completos halpamalli). Seurauksena sulake paloi. Ja nyt lukko toimii välillä, aina ei ollenkaan. Esim avatessa joutuu pitämään avainta niin kauan avausasennossa että kaikki ovet avautuvat, valillä ei aukea muuta kuin se ovi mistä yrittää avata. Elikkä, mitä muuta mahtoi kärähtää, sen sulakkeen lisäksi?

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 15.10.2006 16:02

Mitenköhän oot laittanu ton kiinni? Onko polossa alipaineella toimiva keskuslukko?

Paanu
-
Viestit: 215
Liittynyt: 13.10.2006 13:32

ViestiKirjoittaja Paanu » 15.10.2006 16:22

Jotenkin vääriän ainakin, koska se sulake paloi. Otin koko paskan jo pois välistä, mut se lukko otti jotenkin nokkiinsa, eli toimii välillä. Ja siin aukasussa jotuu pitämään avainta niin kauan auki asennossa et kaikki nupit on nousseet. Ja juu toimii alipaineella.

Paanu
-
Viestit: 215
Liittynyt: 13.10.2006 13:32

ViestiKirjoittaja Paanu » 16.10.2006 15:05

Eiks kellään oo mitään ideoita?

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 16.10.2006 16:15

Paha lähteä selvittämään, mikä on voinut mennä vikaan, kun ei tiedä auton vuosimallia. Polosissa on ainakin kahta eri keskuslukon ohjaustyyppiä.

Paanu
-
Viestit: 215
Liittynyt: 13.10.2006 13:32

ViestiKirjoittaja Paanu » 16.10.2006 18:15

Vuosimalli on -97. Sinne pumpulle tulee vain 3 johtoa, ei sitä liitintä mikä on esim. 6k poloissa. Kai... Nyt huomasin vielä semmosen että nupista kun avaa lukot, joutuu ihan tosissaan vetämään sitä nuppia, se jotenkin "vetää vastaa".

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 16.10.2006 19:13

Siellä vaikuttaisi olevan paine päällä. Pneumaattinen vag -keskuslukko sulkeutuu paineella ja avautuu imulla.
Tuostavoisi katsoa, löytyykö oikeanvärisiä johtoja ja tuleeko niihin sähköä avattaessa/suljettaessa. Lukituksen toimiessa pitäisi kyllä pumpulta kuulua selvä ääni.
Kytkentä on ilmeisimmin typ3.
Jälkiasennettu ohjain kytketään siis avaus/sulkujohdinten rinnalle, muuta ei tarvita. Aika huono tuuri olisi, jos sen pumpun rikki saisi väärällä kytkennällä, mutta onhan se mahdollista.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 16.10.2006 19:19

Itse veikkaisin typ1:stä. Ainakin omassa kulkee samassa johdossa sekä lukitus ja avaussignaali.

Paanu
-
Viestit: 215
Liittynyt: 13.10.2006 13:32

ViestiKirjoittaja Paanu » 16.10.2006 20:38

Sitä just veikkailin, että onko siellä jotain muuta voinut hajota kuin se pumppu? Äsken toimis taas suht normaalisti, ainoa vaan se avaus, avainta täytyy pitää n. 3 sek. auki asennossa että kaikki ovet aukeaa. Kiinni päin toimii ihan ok. Taidan kokeilla huomenna uudestaa sitä kytkentää tolla typ3:lla. Kiitos teille.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 17.10.2006 13:15

Olisikohan siellä ilmavuoto? Tuolloinhan pumppu käy pitkään ja sulkeutuminen/avaus tapahtuu hitaasti. Tosin siinäkin tapauksessa pumpun saadessa lukitus/avaustiedon lukolta, ei avainta pitäisi tarvita koko aikaa kääntää ja pummpu pysähtyisi lopuksi automaattisesti.
Omassani oli tankin luukun moottorista palje hajalla. Pumppu kävi pitkään ja toiminta oli rasittavan verkkaista. Kävin läpi kaikki ovimoottorit ja letkut, kunnes muistin, että tankin luukussakin on moottori. Sieltähän se vika löytyi, helpoimmasta paikasta.

Paanu
-
Viestit: 215
Liittynyt: 13.10.2006 13:32

ViestiKirjoittaja Paanu » 17.10.2006 18:28

Nyt tää alkaa menemään jo vähintään oudoksi.. Pistin tänään sen kaukkarin paikalleen sen typ3:sen mukaan. Hienosti pelas, paitsi että jouduin laittamaan sen pulssin siihen 4 sek. asentoon. On varmaan sama syy kuin siinä että joutui sitä avainta pitämään auki asennossa. No, laite pelitti hienosti, testasin n. 20 kertaa, ei mitään vikaa. Parin tunnin päästä kun olin lähdössä, ei toimi. Pumppu ei käynyt vaikka mitä yritti. Vasta kun otti pumpusta maajohdon irti, ja laitto takas, alkoi taas toimia normaalisti. Menee kyllä lievästi yli hilseen, että mikä mättää. Onko siel pumpussa joku kortti, mikä on voinu kärähtää? Vai voiko se vika olla jossain muualla?


Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa